تفاوت بین مبدل‌های DisplayPort Active & Passive

0

قبلا در مقاله‌ای به معرفی رابط صوتی تصویری DisplayPort و کاربردهای آن در وسایل مختلف پرداختیم. در این مطلب قصد داریم به تفاوت انواع مبدل اکتیو و پسیو DisplayPort بپردازیم.

مبدل DisplayPort Active

چه تفاوتی بین مبدل DisplayPort Active و Passive وجود دارد؟

زمانی که ویدئویی را از دستگاهی که از DisplayPort یا Mini DisplayPort استفاده می‌کند به DVI یا HDMI تبدیل می‌شود (برای مثال از یک لپ تاپ به مانیتور)، باید تفاوت بین مبدل‌های اکتیو و پسیو را در نظر بگیرید.

اگر دستگاه منبع از حالت DisplayPort Dual (همچنین به عنوان ++DP شناخته می‌شود) پشتیبانی کند، می‌توانید از مبدل‌های پسیو استفاده کنید، زیرا منبع می‌تواند تبدیل را انجام دهد. اگر منبع از ++DP پشتیبانی نکند، آنگاه نیاز به استفاده از مبدل اکتیو دارید که دارای چیپست اضافی برای عمل تبدیل است. پورت Thunderbolt به طور طبیعی از ++DP پشتیبانی می‌کند. برای نمایش تصویر روی چند مانیتور از یک منبع DisplayPort به توضیح مبدل‌های Active در ادامه توجه کنید.

مبدل‌های Passive

مبدل‌های پسیو ارزان‌تر هستند، زیرا نیازی به تراشه‌های اضافی ندارند. یک راه سریع برای بررسی این موضوع که آیا می‌توانید از مبدل Passive استفاده کنید، این است که بالای خروجی DisplayPort یا Mini DisplayPort دستگاه شما نشان ++DP وجود داشته باشد. نماد شامل یک حرف D و P همراه با دو نشان + در سمت چپ آن‌هاست که یکی بالای دیگری قرار دارد.

مبدل‌های Active

مبدل‌های اکتیو از یک چیپست اضافه داخلی برای انجام تبدیل داخل مبدل استفاده می‌کنند، صرف نظر از اینکه منبع از ++DP پشتیبانی می‌کند یا نه. به این معنی که مبدل‌های Active گران‌تر از نمونه Passive خود هستند.

اگر می‌خواهید چند مانیتور روی یک کامپیوتر داشته باشید باید از مبدل‌های Active استفاده کنید، زیرا برخی از کارت‌های گرافیک نمی‌توانند استفاده از ++DP تصویر را روی چند مانیتور نمایش دهند. به خصوص اگر کامپیوتر دارای بیش از یک پورت DisplayPort یا Mini DisplayPort است این مورد روی آن صدق می‌کند. برای اطمینان از نوع مبدلی که برای کارت گرافیک خود نیاز دارید، مشخصات سازنده کارت گرافیک را بررسی کنید.

تبدیل DisplayPort Active به HDMI

تبدیل Mini DisplayPort Active به HDMI

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.