تفاوت بین مانیتور Mirroring, Extending, Spanning

0

احتمالا در تنظیمات کارت گرافیک لپ تاپ یا کامپیوتر خود و یا مشخصات فنی برخی از مبدل‌های تصویری به واژه‌هایی مانند تصویر Mirror, Extend, Span برخورد کرده‌اید. در این مطلب قصد داریم به تفاوت بین این سه نوع ارسال تصویر به نمایشگرها بپردازیم.

تصویر mirroring

حالت Mirroring

در حالت Mirroring تصویر به صورت آینه‌ای در مانیتورها تکرار می‌شود. مثلا زمانی که لپ تاپ خود را به تلویزیون وصل می‌کنید دقیقا همان تصویر نمایشگر لپ تاپ روی تلویزیون نمایش داده می‌شود. این حالت در وصل کردن گوشی موبایل به تلویزیون یا وصل کردن لپ تاپ به تلویزیون و دیتاپروژکتور بسیار کاربرد دارد.

تصویر spanning

حالت Spanning

در حالت Spanning کامپیوتر تمام مانیتورهای متصل را به عنوان یک مانیتور بزرگ در نظر گرفته و تصویر ارسالی بین تمام مانیتورها پخش و گسترده می‌شود. در این حالت می‌توانید در هر مانیتور چیزهای مختلف ببینید اما در اصل دسکتاپ، پس زمینه و نوار وظیفه (Taskbar) و منوی استارت بین همه‌ی مانیتورها کشیده می‌شود. یعنی همان صفحه بین مانیتورها کشیده می‌شود. این مورد برای کارهایی نظیر مانیتورینگ و نرم افزارهای ویرایش حرفه‌ای فیلم کاربردی است.

تصویر extending

حالت Extending

در حالت Extending هر مانیتور به عنوان یک دستگاه جداگانه در نظر گرفته می‌شود. شما می‌توانید در هر مانیتور چیزهای مختلفی ببینید و پس زمینه دسکتاپ نیز روی هر مانیتور نمایش داده می‌شود. در تنظیمات اولیه این حالت نوار وظیفه در همه مانیتورها دیده نمی‌شود. این حالت معمولا برای کارهای مولتی تسکینگ مناسب است.

به طور کلی تقسیم کننده‌های ویدیویی مانند اسپلیتر HDMI فقط می‌توانند برای نمایش به صورت Mirroring استفاده شوند. اگر می‌خواهید دسکتاپ خود را روی چند مانیتور گسترش دهید، نیاز به یک اتصال جداگانه ویدئویی برای هر مانیتور دارید. اگر می‌خواهید مانیتورهای بیشتری نسبت به پورت‌های خروجی ویدئویی کامپیوتر خود به آن وصل کنید، می‌توانید از مبدل‌هایی نظیر تبدیل USB3 به HDMI استفاده کنید.

اگر کارت گرافیک سیستم شما دارای خروجی DisplayPort است که از DisplayPort v1.2 پشتیبانی می‌کند، می‌توانید برای گسترش دسکتاپ خود روی چند مانیتور از تبدیل DisplayPort اکتیو تا 6 عدد استفاده کنید.

برای گردآوری اطلاعات بیشتر لطفا تجربه خود درباره گسترش تصویر خروجی لپ تاپ یا کامپیوتر روی چند مانیتور را با ما به اشتراک بگذارید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.