چگونه زردی لوازم خانگی را برطرف کنیم

0

پاک کردن لکه‌های زرد روی لوازم خانگی سفید رنگ می‌تواند عذاب آور باشد. اما روش‌های مختلفی برای رفع زردی لوازم برقی وجود دارد که می‌توانید آنها را امتحان کنید. تمیزکاری لوازم خانگی به صورت هفته‌ای با پاک کننده‌های چند منظوره دارای مواد سفید کننده، پدهای جادویی پاک کننده یا جوش شیرین. برای زردی‌های شدید کرم پراکسید را روی وسایل بمالید و آنها را برای مدت 3 تا 4 ساعت در معرض نور مستقیم خورشید قرار دهید تا تغییر رنگ دهند.

روش اول؛ تمیز کاری ساده

از بین بردن زردی لوارم خانگی

1. پاک کردن لوازم خانگی با پاک کننده چند منظوره. برای تمیز کردن لوازم خانگی سفید رنگ از اسپری پاک کننده چند منظوره حاوی مواد سفید کننده، که سطوح را ضدعفونی کرده و لکه‌ها را از بین می‌برد، استفاده کنید. محلول را روی یک پارچه یا اسفنج تمیز اسپری کرده و سطح را کاملا پاک کنید. سپس با یک دستمال مرطوب تمیز سطح را پاک کنید.

  • قبل از خرید، برچسب روی محصول را مطالعه کنید تا مطمئن شوید که استفاده از آن آسیبی به لوازم خانگی وارد نمی‌کند.
  • هر هفته با یک تمیز کاری ساده می‌توانید سفیدی سطوح را حفظ کنید.
پاک کردن زردی لوازم خانگی برقی

2. استفاده از پد و دستمال جادویی. برای از بین بردن لکه‌ها و رفع زردی لوازم برقی خانگی و سفید کردن آنها یک اسفنج جادویی بخرید. اسفنج را به سادگی خیس کرده و سطح لوازم خانگی را کاملا پاک کنید. پس از این کار دیگر نیازی به شستشو ندارید.

  • اسفنج‌های جادویی برای استفاده روی اکثر سطوح، غیر از وسایلی که دارای سطوح ظریف و براق هستند، مناسب هستند و به آن‌ها آسیبی نمی‌رسانند.

3. تمیز کردن سطوح با جوش شیرین. با دست و دلبازی میزان قابل توجهی از جوش شیرین را روی یک پارچه مرطوب تمیز بپاشید و با آن سطح لوازم خانگی زرد شده خود را پاک کنید. در پایان با یک پارچه مرطوب تمیز سطح را پاک کنید.

رفع زردی لوازم خانگی برقی

4. استفاده از محلول سفید کننده و جوش شیرین. 950 میلی‌لیتر آب گرم، 120 میلی لیتر مایع سفید کننده و 59 میلی لیتر جوش شیرین را در یک سطل ریخته و با هم ترکیب کنید. دستکش پوشیده و با دستانتان اسفنج تمیز را درون مایع فرو برده و سپس آن را فشار داده تا اضافه مایع داخل سطل بریزد و با آن سطح وسایل را پاک کنید. اجازه دهید مواد به مدت 10 دقیقه روی سطوح باقی بماند، سپس یک بار دیگر با یک اسفنج مرطوب تمیز سطح وسایل را پاک کنید.

  • برای حصول بهترین نتیجه ممکن است نیاز باشد این مراحل را چند بار تکرار کنید. اما هر بار مطمئن شوید تا دفعه بعد 10 دقیقه تمام صبر کرده‌اید.

روش دوم؛ استفاده از کرم پراکسید روی لوازم پلاستیکی کوچک

کرم پراکسید

1. یک بطری کرم پراکسید خریداری کنید. کرم پراکسید را می‌توانید در فروشگاه‌های آرایشی بهداشتی پیدا کنید. غلظت کرم پراکسید از 9 تا 12 درصد است که آن را از هیدروژن پراکسید 3٪ موثرتر می‌کند. از این ماده برای سفید کردن و رنگ آمیزی مو در سالن‌های آرایش استفاده می‌شود.

تمیز کردن لوازم خانگی زرد شده

2. سطح دستگاه را به صورت مساوی با کرم پراکسید بپوشانید. برای محافظت از دست‌های خود از دستکش استفاده کنید. برای محافظت از علامت‌ها یا برچسب‌های روی دستگاه، آن‌ها را با نوار چسب بپوشانید. از یک مسواک یا برس رنگ برای مالیدن کرم پراکسید روی سطح دستگاه استفاده کنید.

سفید کردن لوازم خانگی برقی زرد

3. وسیله داخل یک نایلون زیپ دار یا دربسته قرار دهید. بعد از مالیدن کرم، وسیله را داخل یک کیسه زیپ‌دار یا کیسه زباله شفاف قرار داده و محکم ببندید. در طی این فرایند نباید اجازه دهید کرم پراکسید خشک شود، بنابراین مطمئن شوید کیسه هیچ گونه پارگی یا سوراخی نداشته باشد. سپس وسیله را بیرون در معرض نور مسقیم خورشید قرار دهید.

  • این روش سفید کردن لوازم خانگی برای وسایل سایز کوچک تا متوسط، که به آسانی قابل پوشاندن و جابه‌جایی هستند، مناسب است.
  • گزارش‌های هواشناسی را بررسی کنید تا مطمئن شوید طی فرایند چند ساعت آفتابی را داشته باشید.
زرد شدن لوازم خانگی

4. قرار دادن وسیله در محیط بیرون. به وسیله اجازه دهید 3 تا 4 ساعت در معرض آفتاب باشد. هر ساعت وسیله را بچرخانید تا تمام قسمت‌ها به طور مساوی آفتاب بگیرند. قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش UV موجب واکنش با کرم پراکسید شده و اثر زرد شدن لوازم خانگی را وارونه می‌کند.

تمیز کردن لوازم خانگی زرد

5. شستشوی وسیله. وسیله را از کیسه خارج کنید و با استفاده از یک پارچه خیس تمام کرم روی سطح را پاک کنید. قبل از استفاده مجدد از وسیله، چند ساعت اجازه دهید تا کاملا خشک شود.

موارد دیگر رفع زردی لوازم برقی پلاستیکی

چگونه پلاستیک زرد شده را سفید کنیم؟ برای پلاستیک می‌توانید از کرم پراکسید استفاده کنید که قوی‌تر از هیدروژن پراکسید است. همانند روش بالا مقداری کرم پراکسید را با برس یا مسواک روی پلاستیک بمالید. برای محافظت از دست خود حتما از دستکش استفاده کنید. سپس آن را در یک کیسه پلاستیک بسته قرار داده و در معرض نور مستقیم خورشید بگذارید. برای آفتاب دیدن تمام نقاط هر چند ساعت وسیله را بچرخانید. بعد از 4 ساعت آفتاب دیدن پلاستیک زرد شده آن را با آب و یک آستر تمیز آبکشی و تمیز کنید و اجازه دهید کاملا خشک شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.