چگونه پنیر موزارلا تازه پیتزا را خشک کنیم

0

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که بعد از کلی زحمت برای درست کردن یک پیتزای فوق العاده در انتها با با یک پیتزای خیس مواجه شده باشید. احتمال زیاد علت این اتفاق استفاده از پنیر موزارلای تازه است. پنیر موزارلا تازه طعم فوق العاده‌ای دارد، اما حاوی رطوبت بالایی است. خوشبختانه یه راه حل برای این مشکل وجود دارد! در اینجا به نحوه خشک کردن پنیر موزارلا برای پیتزا می‌پردازیم.

پنیر پیتزا موزارلا تازه

پنیر موزارلا تازه چیست؟

موزارلا یک پنیر نرم و سفید از جنوب ایتالیا است که به طور سنتی از شیر بوفالو تهیه می‌شود. این پنیر رایج‌ترین پنیر مورد استفاده برای پیتزا در ناپل و سایر نقاط ایتالیاست.

البته بیشتر پنیر موزارلایی که در بازار وجود دارد از شیر گاو تهیه شده است.

چرا پنیر موزارلا آبکی است؟

موزارلا نوعی پنیر با رطوبت بالاست که حاوی 50 درصد آب است.

پنیر موزارلای تازه اغلب برای حفظ تازگی در ظرف حاوی آب، آب پنیر یا آب نمک عرضه می‌شود. همین آب و آب میان بافتی پنیر، پیتزای شما را آبکی می‌کند.

استفاده از موزارلای خیس در پیتزا ناپولی (Neapolitan) که در فر داغ هیزمی پخته می‌شود، به دلیل حرارت بالای داخل فر، مشکل کمتری دارد. در این فرها دما تقریبا به 500 درجه سانتی‌گراد می‌رسد و میزان بیشتری از مایع در زمان کمتری تبخیر می‌شود.

چگونه رطوبت پنیر موزارلا تازه را بگیریم؟

1- گرفتن آب موزارلا

2- خشک کردن پنیر با دستمال حوله‌ای

گرفتن آب موزارلا

مسلما اولین قدم خارج کردن پنیر از داخل آب است. ابتدا پنیر موزارلا را از آب داخل بسته بندی خارج کرده و آب اضافی اطراف آن را با تکان دادن و دست کشیدن بگیرید. سپس هر تکه پنیر را به 3-4 تکه تقسیم کنید. تقسیم پنیر به تکه‌های کوچکتر خروج آب میان بافتی پنیر را راحت‌تر می‌کند.

بعد از این مرحله، پنیرهای تکه شده را داخل یک آبکش بریزید و حداقل چند ساعت در یخچال قرار دهید. حتی به همین حالت اگر یک روز داخل یخچال بماند بهتر است.

برای جلوگیری از خشک شدن رویه پنیر می‌توانید روی آبکش را با یک لایه سلفون بپوشانید.

گرفتن آب پنیر موزارلا تازه

خشک کردن با دستمال حوله‌ای

در مرحله‌ی بعد موزارلا را روی یک تکه دستمال حوله‌ای قرار دهید تا خشک شود. برای این کار تنها به دو عدد دستمال حوله‌ای نیاز دارید، یکی برای زیر پنیر موزارلا و یکی برای روی آن. حدود 15 تا 20 دقیقه می‌توانید در دمای اتاق پنیر موزارلا را بین دستمال حوله‌ای بگذارید. در صورتی که می‌خواهید مدت زمان بیشتری پنیر را بین دستمال بگذارید، حتما آن را تا زمان استفاده داخل یخچال قرار دهید.

برای اینکه پنیر بهتر اصطلاحا خشک شود، بهتر است آن را به شکل خلال برش دهید. با این کار استفاده از پنیر، زمان ریختن روی پیتزا، نیز راحت‌تر می‌شود.

پنیر پیتزا تازه

با توجه به خاصیت چسبندگی پنیر موزارلای تازه بعد از خشک شدن، آن را از دستمال جدا کرده و داخل ظرف جداگانه بگذارید تا زمان استفاده راحت باشید.

منبع thepizzaheaven
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.