HDbitT چیست؟

0

در یک تعریف مختصر HDbitT یک پروتکل استاندارد جدید اتصال دیجیتالی است، نسل جدید راه حل AV روی IP.

HDbitT چیست

HDbitT مخفف عبارت High-Definition Digital bit Transmission Technology و یک پروتکل استاندارد جدید اتصال دیجیتال تخصصی در زمینه تحویل و انتقال صدا و تصویر روی IP است.

HDbitT امکان انتقال صوت و تصویر با کیفیت بالا 4Kx2K@60Hz را از طریق کابل‌های شبکه، فیبر نوری، برق، وایرلس و حتی واسطه‌های انتقال بیشتر را فراهم می‌کند. این پروتکل عملکرد پایدارتر، وضوح تصویر بالاتر، فاصله انتقال بیشتر و مزایای قابل توجه دیگری را فراهم می‌کند.

ورژن hdbit

HDbitT انتخاب درست برای اتصال

HDbitT یک فناوری است که نوعی اتصال All In One را فراهم می‌کند و مجموعه‌ای از ویژگی‌هایی است که با هیچ فناوری دیگری در صنعت قابل مقایسه نیست. HDbitT یک فناوری پیشرفته، مقرون به صرفه و آسان برای استفاده است که بر بسترهای متفاوت نیاز کاربران مختلف را برای انتقال صوت و تصویر با کیفیت بالا فراهم می‌کند.

مزایای HDbitT

تجربه چند رسانه‌ای غنی – پروتکل HDbitT تجربه دیداری با کیفیت بالا تا 4K Ultra HD (3840 x 2160@60Hz 4:2:0) را با استفاده از استاندارد HDMI 2.0 و HDCP 2.2 ارائه می‌دهد.

راه حل همه کاره – برای اولین بار یک راه حل برای استفاده در بسترهای مختلف کابل شبکه، وایرلس، فیبر نوری، کواکسیال و دیگر اتصالات با کمک این پروتکل ارائه شده است.

اجرا بدون پیچیدگی – تمام نیاز کاربران برای انتقال صوت و تصویر بر بسترهای مختلف به سادگی امکان پذیر است.

هزینه پایین – برای انتقال صدا و تصویر با استفاده از این پروتکل نیازی به کابل کشی مجدد نیست و از کابل‌های شبکه موجود در محل کار می‌توان استفاده کرد.

ویژگی و راه حل‌ها

پروتکل HDbitT راهکارهای کاربردی و آسانی برای انتقال صدا و تصویر بر بسترهای مختلف دارد که در عکس زیر به صورت خلاصه اشاره شده است.

روش های اتصال hdbitt

فاصله انتقال بیشتر: بسته به نوع روش انتقال، این پروتکل از انتقال سیگنال حداقل 100 متری با تاخیر تقریبا پشتیبانی می‌کند. در عکس بالا میزان فاصله انتقال بر اساس بستر انتقال را می‌توانید مشاهده کنید.

استاندارد یکپارچه: تمام محصولات HDbitT کاملا با HDMI سازگار هستند و از کلیه‌ی ویژگی‌های کلیدی HDMI نظیر 1080P/4K@60Hz, CEC, EDIDو HDCP پشتیبانی می‌کنند.

پشتیبانی رابط‌های مختلف: با استفاده از این پروتکل می‌توان از رابط‌های مختلف موجود در محیط برای انتقال استفاده کرد. بسترهایی نظیر کابل شبکه STP/UTP، کواکسیال، فیبر نوری، کابل برق، وایرلس و غیره.

رمزگذاری پیشرفته استاندارد: با استفاده از رمزگذاری AES لحظه‌ای، سیگنال دیجیتال شما ایمن می‌شود.

عبور از طریق سوئیچ: پروتکل HDbitT از توزیع توسط روتر یا سوئیچ LAN پشتیبانی می‌کند. بدین ترتیب به راحتی از آن می‌توان از دفترهای کار گسترده استفاده کرد.

اشغال کم پهنای باند: با استفاده از فناوری منحصر به فرد پهنای باند کمی را بدون تاثیر گذاری روی اینترنت اشغال می‌کند.

Plug & Play: تنظیم اتصال بدون نیاز به پیکربندی به صورت هوشمند و خودکار انجام می‌شود.

مقرون به صرفه: با توجه به سازگاری این پروتکل با سیستم شبکه موجود و قابلیت ارسال از طریق بسترهای معمول، می‌توان گفت بهترین گزینه برای اتصال دیجیتال است.

اتصال انعطاف پذیر: با تحویل کامل صدا و تصویر به شبکه موجود، HDbitT از انتقال point-to-point و multipoint-to-multipoint نیز پشتیبانی می‌کند و انعطاف لازم را برای اتصال آبشاری (cascade) و زنجیره‌ای (daisy chain) دارد.

در انتها جدول ویژگی‌های HDbitT روی IP را مشاهده می‌کنید.

hdbitt over ip

لازم به ذکر است که در حال حاضر اکثر دستگاه‌های HDMI Extender برای افزایش طول HDMI در بازار از برندهای معتبر، از این پروتکل پشتیبانی می‌کنند.

منبع HDbitT
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.