SlimPort چیست؟

0

SlimPort تکنولوژی است که کمتر مورد توجه قرار گرفته است. اما با گنجاندن آن در اسمارت فون‌هایی نظیر Google Nexus 4, 5, 6 و LG G2, G3, G4 بیشتر به چشم آمد. SlimPort با استفاده از یک کابل، صدا و تصویر با کیفیت بالا را از اسمارت فون، تبلت یا دیگر دستگاه‌های موبایل به طیف وسیعی از نمایشگرهای خارجی نظیر پروژکتور، مانیتور، تلویزیون و … منتقل می‌کند.

 

SlimPort

ویژگی‌های اسلیم پورت SlimPort

اسلیم پورت توسط Analogix برای فراهم ساختن اتصال راحت و آسان دستگاه‌های دارای پورت micro USB به نمایشگرهای خارجی و بر اساس استاندارد VESA DisplayPort توسعه یافته است.

محصولات دارای ویژگی SlimPort توانایی منحصر به فردی را برای اتصال به انواع صفحات نمایش با درگاه‌های DisplayPort, HDMI, DVI و VGA روی یک کابل ارائه می‌دهد. دیگر ویژگی محصولات اسلیم پورت ارائه پهنای باند بالا برای پخش ویدئو 3D 1080p، مصرف انرژی پایین و سازگاری با استاندارد Mobility DisplayPort (MyDP) برای ویدئوهای با رزولیشن تا 4K می‌باشد.

محصولات SlimPort بدون نیاز به منبع تغذیه خارجی کار می‌کنند و طراحی کم مصرف آن‌ها به ماندگاری بیشتر باطری دستگاه موبایل کمک می‌کند. حتی می‌توان زمانی که از تبدیل HDMI و DisplayPort استفاده می‌کنید، باطری دستگاه را نیز شارژ کنید.

در حالی که برخی از محصولات موبایل پخش فیلم خود را روی کیفیت 720p محمدود کرده‌اند، محصولات SlimPort با رزولیشن 1080p سه بعدی و صدای 8 کاناله موجود هستند. (البته در حال حاضر اکثر دستگاه‌های موبایل از کیفیت 1080p پشتیبانی می‌کنند) هم‌چنین در حال حاضر این محصولات از وضوح تصویر فوق العاده Ultra-HD تا رزولیشن 4K نیز پشتیبانی می‌کنند.

دستگاه‌های SlimPort کاملا با استاندارد DisplayPort سازگار است، بنابراین می‌توان روی آن برای فراهم کردن ارتباطات با سرعت بالا به تقریبا هر صفحه نمایشی و پشتیبانی از رزولیشن ویدئویی 4K حساب کرد.

دستگاه‌های دارای SlimPort

دستگاه شما یا دارای این تکنولوژی هست یا نه و با این حساب نمی‌توان آن را به دستگاهی اضافه کرد. برای فهمیدن این موضوع باید مشخصات فنی دستگاه خود را بررسی کنید. هم‌چنین می‌توانید از این لینک برای چک کردن دستگاه‌های مختلف استفاده کنید، هر چند که ممکن کاملا به روز نباشد.

مبدل اسلیم پورت

برای استفاده از SlimPort جهت اتصال موبایل به تلویزیون برای انتقال تصویر نیاز به مبدل‌های خاص دارید. این مبدل‌ها عموما در دو مدل HDMI و VGA در بازار موجود است که یک طرف آن به پورت micro USB گوشی متصل شده و طرف دیگر به کابل HDMI یا VGA وصل می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.