راهنمای خرید شارژر فندکی ماشین USB

4

اگر روزانه زمان زیادی را در خودرو خود سپری می‌کنید، یک شارژر فندکی ماشین خوب یکی از ضروری‌ترین چیزهایی است که نیاز دارید. گجت‌های الکترونیکی امروزی همه به وسیله پورت USB شارژر می‌شوند. بنابراین داشتن یک شارژر فندکی USB ماشین می‌تواند نیاز وسایل شما به شارژ را در هر جایی که با ماشن خود باشید برطرف کند.

شارژر فندکی ماشین USB

هر کس از گجت‌های پرتابل به نحوی استفاده می‌کند، اما داشتن یک شارژر فندکی USB خوب در برخی مواقع واقعا کاربردی و مفید است. زمانی که در جاده هستید و نیاز به چک کردن ایمیل‌های خود دارید، در حالی که شارژ دستگاه شما رو به پایان است یا کودک شما می‌خواهد با گجت خود بازی کند اما شارژ آن تمام شده است. در این طور مواقع داشتن یک شارژر ماشین USB خوب می‌تواند راهگشا باشد.

تعریف شارژر خودرو USB

شارژر فندکی ماشین USB یک دستگاه 12V است که به سوکت فندکی ماشین متصل می‌شود. داخل بدنه استوانه‌ای مانند جمع و جور این شارژر، وسایل الکترونیکی لازم برای تبدیل ولتاژ تقریبی 8 تا 14 ولت برق ماشین به ولتاژ ثابت حدود 5.0V که استاندارد USB است وجود دارد.

شما با استفاده از یک شارژر فندکی USB می‌توانید دستگاه‌های مختلف نظیر گوشی موبایل، تبلت، جی پی اس،‌ پلیرها و دیگر گجت‌ها را شارژ کنید و نیازی به شارژر اختصاصی هر کدام ندارید.

شارژر فندکی خودرو

انتخاب بهترین شارژر فندکی USB

بخش بزرگی از انتخاب شارژر ماشین USB بسته به سلیقه و ترجیح شخصی دارد. ممکن است در نظر فردی زیبایی شارژر عامل مهمی برای انتخاب باشد و البته مسلما قابل اعتماد بودن و در عین مقرون به صرفه بودن از فاکتورهای انتخابی اکثر افراد است. با این حال، تعداد انگشت شماری از ویژگی‌های کلی برای انتخاب بهترین شارژر فندکی USB وجود دارد که با آن‌ها اشاره می‌کنیم.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مورد توجه، شدت جریان یا آمپر شارژر است. اگر توجه کرده باشید آمپر و شدت جریان مورد نیاز برای شارژ برخی گجت‌ها با یکدیگر فرق می‌کند. اکثر گوشی‌های موبایل به نسبت قدیمی‌تر و پلیرها نیاز به آمپر معمول و پایین داشتند. با این حال، برخی از دستگاه‌ها برای شارژ درست نیاز به آمپر بیشتری دارند. اگر دستگاه شما نیاز به آمپر بیشتری دارد، پس باید به دنبال یک شارژر USB فندکی باشید که جریان 2.1A را حداقل از یکی از پورت‌های خود فراهم کند. بسیاری از شارژرهایی که دارای دو پورت هستند، تنها یک پورت آن‌ها قابلیت ارائه شدت جریان 2.1A را دارد، در حالی که پورت دیگرشان روی 1.0A محدود است.

اگر شما iPhone یا iPad دارید، تعداد زیادی شارژر مناسب برای استفاده شما وجود دارد. هم‌چنین بسیاری از شارژرهای موجود در بازار دارای استاندارد و سازگاری لازم با آیفون و آی‌پد هستند. برای گوشی‌ها و وسایل دیگر نیز با توجه به ویژگی‌های مورد نیاز، می‌توان از همین شارژرها استفاده کرد.

مساله دیگر در انتخاب بهترین شارژر فندکی ماشین تعداد پورت‌های USB آن است. برخی از بهترین شارژرها تنها دارای یک پورت هستند که احتمالا برای نیازهای شما کافی است. با این حال، شارژرهای دیگری نیز وجود دارند که دارای دو پورت و بیشتر هستند که به شما امکان شارژ همزمان دو دستگاه همزمان، مانند گوشی موبایل و تبلت، را می‌دهند. اگر شما دو دستگاه دارید که هر دو برای شارژ نیاز به جریان 2.1A دارند، باید شارژری را پیدا کنید که این میزان آمپر را روی هر دو خروجی خود ارائه دهد. (البته در صورتی که دستگاهی که برای شارژ نیاز به شدت جریان 2.1A دارد را به پورت USB با جریان 1.0A متصل کنید، مدت زمان شارژ دستگاه طولانی‌تر خواهد شد)

بهتر است همراه با شارژر ماشین USB یک کابل micro USB یا کابل Lightning (بسته به نیاز دستگاه مورد نظرتان) نیز در خودرو داشته باشید تا اگر کابل دستگاه خود را در خانه فراموش کردید، برای شارژ آن به مشکل برنخورید. در نظر داشته باشید که یک کابل با کیفیت نیز در سرعت شارژ موثر است.

تمامی شارژرهای فندکی از خروجی 12V ماشین‌های سواری پشتیبانی می‌کنند، فقط در صورتی که قصد استفاده از شارژر فندکی در ماشین‌های سنگین (کامیون و کشنده) را دارید به پشتیبانی آن از ولتاژ خروجی 24V توجه داشته باشید.

نکته آخر اینکه در زمان خرید شارژر فندکی USB ماشین توجه داشته باشید که از برندهای معتبر و مطمئن که دارای استانداردهای لازم و مشخصات فنی دقیق هستند انتخاب کنید. توجه به استاندارد بود شارژر فندکی و پرداخت هزینه بیشتر بابت آن، دستگاه‌های شما را در برابر آسیب‌های احتمالی ایمن نگه داشته و با آسودگی کامل گوشی موبایل، تبلت و سایر لوازم دیجیتال را شارژ خواهید کرد. از ویژگی‌های حفاظتی به کار رفته در شارژرهای فندکی ایمن و مطمئن می‌توان به سیستم محافظت در برابر ولتاژ و جریان بیش از حد، گرمای زیاد و اتصال کوتاه نام برد که همگی در محافظت از دستگاه زیر شارژ، شارژر فندکی و سیستم برق فندکی خودرو موثر هستند.

معایب شارژر فندکی خودرو؟

فواید شارژر فندکی، راحتی و البته اجتناب ناپذیر بودن استفاده از آن در زندگی شهری امروز بر کسی پوشیده نیست. اما شاید برای برخی این سوال پیش آمده باشد که آیا استفاده از شارژر فندکی ضرر دارد؟ یا آسیبی به خودرو و دستگاه‌های شارژ شده با آن وارد می‌کند؟ در ادامه به این سوال پاسخ خواهیم داد.

شارژر فندکی به سوکت فندک ماشین وصل شده و امکان شارژ گوشی موبایل و دیگر وسایل را با استفاده از انرژی برق ماشین فراهم می‌کند. اگر خودرو خاموش باشد، همانند چراغ داخل اتاق خودرو، شارژر فندکی نیز از باطری خودرو استفاده می‌کند. وصل بودن شارژر فندکی زمانی که گوشی خود را شارژ نمی‌کنید نیز ممکن است از باطری خودرو استفاده کند، اما میزان آن بسیار ناچیز است در مقابل میزان انرژی مصرف شده سایر لوازم نظیر دزدگیر به حساب نمی‌آید. پس حتما نیازی نیست مدام شارژر فندکی را از جای خود خارج کنید.

به صورت تقریبی اگر بخواهیم مصرف یک شارژر را از باطری خودرو زمانی که اتومبیل خاموش است محاسبه کنیم به عدد بسیار ناچیزی می‌رسیم. در نظر بگیرید که یک باطری معمولی خودرو با ظرفیت 40 آمپر بر ساعت حداقل 4 ماه طول می‌کشد تا به وسیله یک شارژر فندکی در حال کار و شارژ تخلیه شود که امری غیر ممکن است!

اگر خودرو روشن باشد، انرژی مورد نیاز برای شارژ گوشی موبایل به وسیله‌ی شارژر فندکی، همانند سایر لوازم برقی ماشین، از ژنراتور یا دینام خودرو تامین می‌شود. قدرت تولید شده توسط ژنراتور محدودیتی ندارد، بدین معنی که شارژ گوشی موبایل زمان روشن بودن ماشین موجب تخلیه باطری خودرو نمی‌شود.

با توجه به مطالب فوق به این نتیجه می‌رسیم که اگر از یک شارژر فندکی استاندارد که مجهز به سیستم‌های حفاظتی داخلی و خروجی استاندارد باشد استفاده کنیم به دستگاه‌های در حال شارژ و باطری خودرو آسیب نمی‌رسد و می‌توان از آن با خیال راحت استفاده کرد.

خرید شارژر ماشین USB
ممکن است شما دوست داشته باشید
4 نظرات
  1. حامد می گوید

    با تشکر از مطلب خوبتون. میخواستم بپرسم با این شرایط بهتره جریان نزدیک به شارژر خود گوشی برای شارژر فندکی انتخاب کنیم؟ یعنی خیلی بالاتر یا پایین تره نباشه؟

    1. وب نویس می گوید

      بهتره شدت جریان شارژر فندکی مطابق شارژر اصلی خود دستگاه باشه، اما گوشی‌ها و تبلت‌های جدید مشکلی با جریان کمی بالاتر برای شارژ ندارند، حتی الامکان جریان پایین‌تر نباشه. اما بهترین حالت استفاده از شارژرهای فندکی با سیستم تشخیص هوشمند است، این شارژرها یک IC هوشمند دارند که جریان مطابق با دستگاه متصل شده رو ارائه میدن و با آسودگی و اطمینان میتونید برای شارژ دستگاه‌های مختلف استفاده کنید.

  2. کامبیز می گوید

    سلام مطلب مفیدی بود
    ولی با جافندکی های معمولی ( جریان 0.5 آمپر ) باعث میشه گوشی های جریان بالا دیرتر شارژ بشن و همین باعث میشه باطریشون لطمه ببینه

    1. وب نویس می گوید

      بله درسته. البته این مورد بیشتر در شارژرهای متفرقه دیده میشه و اگر از شارژر فندکی مطمئن دارای سیستم‌های حفاظتی استفاده بشه مشکی برای گوشی پیش نمیاد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.