دلیل قیمت پایین پاور بانک ارزان تقلبی بی‌نام

0

با توجه به استقبال کاربران لوازم و گجت‌های دیجیتال از شارژرهای همراه، متاسفانه شاهد ورود انواع پاور بانک ارزان بی‌نام و نشان و نمونه‌های تقلبی برخی برندها هم در بازار هستیم. استفاده از این پاور بانک‌ها می‌تواند منجر به آسیب موبایل، تبلت و سایر وسایلی که با آن شارژ می‌شوند شده و زیان‌های مالی فراوانی را به بار آورد.

حتما شما هم تا به حال پاور بانک‌هایی با ظرفیت‌های بالا نظیر 18000mAh, 20000mAh و بالاتر با قیمت‌های بسیار پایین را در اینترنت یا در بازار دیده‌اید. اغلب این پاور بانک‌های ارزان بی نام و یا تحت برندهای غیرمعتبر عرضه می‌شوند. در اینجا به چند نمونه از ویژگی‌های پاور بانک تقلبی و تفاوت آن با نمونه‌های اصلی اشاره می‌کنیم.

ویژگی‌های پاور بانک ارزان تقلبی

در عکس‌های زیر یک پاور بانک تقلبی با ظرفیت 24000mAh را مشاهده می‌کنید که در حقیقت دارای یک باطری با ظرفیت کمتر از 2400mAh بوده و بقیه فضای پاور بانک با کیسه‌ی شن پر شده است! علاوه بر این برد دستگاه نیز دارای کیفیت بسیار پایینی است.

پاور بانک ارزان

پاور بانک تقلبی

شارژر همراه تقلبی

شارژر همراه ارزان

پاور بانک ارزان تقلبی

و یا شاید یک پاور بانک ارزان تقلبی از باطری‌های با کیفیت پایین و از چند مدل باطری متفاوت ساخته شده باشد که نمونه آن را در عکس‌های زیر مشاهده می‌کنید.

پاور بانک ارزان

پاور بانک تقلبی

در عکس‌های بالا اگر توجه کنید می‌بینید که 6 باطری به کار رفته دارای رنگ‌های متفاوتی هستند و چندبار لحیم کاری مشهود است و نقاط لحیم کاری نیز دچار زنگ زدگی شده و باطری‌ها به یکدیگر چسب شده‌اند.

لازم به ذکر است در اینجا منظور ما از پاور بانک ارزان همه محصولات موجود در بازار نیست. برای مثال پاور بانک‌های شیائومی کلا قیمت پایین و کیفیت مناسبی دارند، هر چند که کیفیت باطری داخلی استفاده شده در آن‌ها به نمونه‌های معتبرتر نمی‌رسد و همین موضوع موجب کاهش قیمت آن‌ها شده است. بدین ترتیب اگر از نظر بودجه مشکلی ندارید می‌توانید به نمونه‌های بهتر و با کیفیت بالاتر نیز فکر کنید.

پاور بانک اصلی چگونه است؟

برندهای معتبر همیشه در ساخت شارژرهای همراه از باطری‌های لیتیوم یون و لیتیوم پلیمر با کیفیت بالا استفاده می‌کنند. در عکس‌های زیر دو نمونه از این پاور بانک‌ها را مشاهده می‌کنید. هم‌چنین در پاور بانک اصلی علاوه بر استفاده از سلول باتری با کیفیت از برد PCBA با کیفیت بالایی نیز در ساخت استفاده می‌شود.

Genuine-Power-Bank-01

Genuine-Power-Bank-02

Genuine-Power-Bank-03

Genuine-Power-Bank-04

Genuine-Power-Bank-05

از دیگر ویژگی‌های یک پاور بانک اصلی از برند معتبر که در پاور بانک ارزان دیده نمی‌شود، استفاده از سیستم ایمنی داخلی برای حفاظت از شارژر همراه و دستگاه متصل زیر شارژ در برابر آسیب‌هایی نظیر اتصال کوتاه، ولتاژ و جریان بیش از حد، نشت الکتریکی، دما و گرمای بیش از حد است.

در پایان توصیه ما این است که قیمت پاور بانک را به عنوان اولویت اول خود هنگام خرید در نظر نگیرید و سعی کنید با مقداری پس انداز و هزینه بیشتر یک پاور بانک خوب خریداری کنید. در نگاه اول شاید هزینه بیشتری کرده باشید اما در طول زمان متوجه خواهید شد که انتخاب یک پاور بانک خوب، ارزان‌تر از یک پاور بانک ارزان بی‌کیفیت برای شما تمام خواهد شد.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاعات بیشتر مقاله راهنمای خرید پاور بانک را برای انتخاب مناسب بر اساس نیازتان بخوانید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.