چگونه عمر باتری گوشی را افزایش دهیم

0

گوشی های تلفن همراه به صورت باورنکردنی ای رشد و پیشرفت کرده‌اند، روند پیشرفت آن‌ها به گونه‌ای بوده که بسیاری از عملکردهای کامپیوترهای کامل را می‌توانند داشته باشند و هم‌چنین کارهایی نظیر تعیین مسیر به وسیله GPS و حتی راه اندازی اتوموبیل شما از آن‌ها برمی‌آید که کامپیوترهای شما قادر به انجام دادن آن‌ها نیستند!
نظرسنجی 2011 پروژه اینترنتی پیو “Pew Internet Project” نشان می‌دهد که 25 درصد از صاحبان گوشی های هوشمند، اکثر مرورها و وبگردی‌های اینترنتی خود را با گوشی‌شان انجام می‌دهند. معضلی که اینجا وجود دارد و بیشتر وابسته به گوشی شماست، خالی شدن سریع باتری گوشی‌تان است. در حالی که صفحه نمایش‌ها، پردازشگرها و تکنولوژی‌های ذخیره سازی پیشرفت قابل توجهی کرده‌اند، اما باتری‌ها در 15 سال اخیر تغییری نکرده‌اند و اکثرا به دنبال روشی برای افزایش طول عمر باتری موبایل خود هستند.

افزایش طول عمر باتری موبایل

افزایش طول عمر باتری موبایل به مراتب می‌تواند باعث بهبود کارایی، رشد قدرت پردازش، کیفیت بهتر صفحه‌های نمایش و هم‌چنین سیستم‌های 3G و 4G، وای فای و بلوتوث، دوربین‌های HD، سیستم GPS و انواع مختلف دیگر سخت افزارها که به انرژی نیاز دارند شود.
به منظور حفظ عمر باتری موبایل خودتان، آنچه را که بدان نیاز ندارید خاموش کنید، کارهای خود را بهینه کرده و برخی کارها را به جای اینکه اجرای آن‌ها را خودکار کنید، دستی انجام دهید. با یک سری از کارهای می‌توانید هم مدت زمان بین شارژهای باتری خود را بیشتر کنید و هم عمر مفید باتری خود را افزایش دهید.

روش‌های افزایش طول عمر باتری موبایل

1- کم کردن نور صفحه نمایش به میزان قابل توجهی عمر باتری‌تان را افزایش می‌دهد. صفحه نمایش گوشی شما بیشتر انرژی را می‌کشد و هر چه روشن‌تر باشد میزان انرژی مصرفی آن نیز بیشتر می‌شود. نور صفحه نمایش خود را تا آنجایی کم کنید که با آن راحت باشید. تنظیمات خودکار روشنایی گوشی نظیر کم کردن روشنایی در شرایط نور کم، تاثیر کاهش روشنایی به صورت دستی را ندارند.

نور صفحه گوشی موبایل
2- فاصله زمانی تاریک شدن صفحه نمایش در زمانی که از آن استفاده‌ای ندارید را کوتاه کنید. اگر این زمان بسیار کوتاه باشد شما نیاز خواهید داشت به صورت مکرر در زمان خواندن مطالب صفحه نمایش‌تان لمس کرده تا بتوانید آن‌را روشن نگه دارید. به هر حال اگر شما از گوشی‌تان برای کارهای کوتاه نظیر چک کردن ایمیل یا فرستان پیامک استفاده می‌کنید، فاصله زمانی را کوتاه‌تر کنید و آن‌گاه خواهید دید ذخیره باتری شما به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته است.

3- تعداد دفعات بروزرسانی و همگاه سازی (Sync) نرم‌افزارها را کاهش دهید. برای مثال بروزرسانی اپلیکیشن‌های رسانه‌های اجتماعی به صورت دستی به جای اتوماتیک انجام دهید، بنابراین آن‌ها در زمینه کار شما یا زمانی که به طور کلی از گوشی‌تان استفاده نمی‌کنید به طور پیوسته اجرا نمی‌شوند.
اپلیکیشن Apple iCloud نیز پیوسته در حال Sync کردن است و بهتر است شما زمانی که به آن نیاز ندارید آن را خاموش کنید.

4- حذف کردن ابزارک‌ها (Widgets) و انیمیشن‌های غیر ضروری. در بسیاری از گوشی ها، زنگ‌ها و به اصطلاح سوت‌ها در صفحه اصلی ممکن است منابع قابل توجهی را استفاده کنند، به ویژه اگر آنها برای بروزرسانی مرتب اخبار و آب و هوا باشند و یا استفاده از انیمیشن‌ها در جایی که یک تصویر ثابت کفایت خواهد کرد.

5- خاموش کردن گوشی و یا غیر فعال کردن سرویس‌های 2G,3G,4G در زمانی که در محیطی قرار دارید که اپراتور مورد نظر شما فاقد سرویس‌دهی است. با این کار انرژی گوشی شما بیهوده صرف جستجوی سرویس نمی‌شود.

آنتن دهی موبایل6- غیرفعال کردن بلوتوث، وای فای و جی پی اس در زمانی که شما از آن‌ها استفاده‌ای نمی‌کنید. هر گیرنده یا فرستنده‌ای روی گوشی شما مصرف انرژی دارد حتی زمانی که متصل نیست و بلوتوث و وای فای به صورت متناوب دستگاه‌های دیگر را جستجو می‌کنند و بیشتر شارژ باتری شما را مصرف می‌کنند. برخی از گوشی‌های هوشمند دارای ابزارکی هستند که به شما اجازه می‌دهند سیستم‌های ارتباطی را زمانی به آن‌ها نیاز ندارید غیرفعال و فعال کنید. وقتی شما در محیطی هستید که فاقد سرویس‌های 3G و 4G می‌باشد، توجه کنید که آن‌ها را غیرفعال کرده باشید تا انرژی باتری گوشی شما برای جستجوی سرویس‌هایی که وجود ندارد هدر نرود.

روشن بودن GPS

7- اگر سیستم عامل گوشی شما دارای حالت ذخیره باتری یا ذخیره انرژی است از آن استفاده کنید. این ویژگی به شما کمک می‌کند تا کارهایی را که از نیروی باتری شما استفاده می‌کند را کنترل کنید؛ نظیر برنامه‌های در حال اجرای پس زمینه، ابزارک‌ها، انیمیشن‌ها و روشنایی صفحه نمایش. برنامه‌های مدیریت و بهینه سازی مصرف انرژی در اندروید (یا دیگر سیستم عامل‌ها) هم می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند.

8- اگر صفحه نمایش گوشی شما OLED است از تصاویر با زمینه تیره رنگ برای پشت زمینه گوشی خود استفاده کنید. پیکسل‌های OLED به صورت جداگانه روشنایی دارند، بنابراین نگه داشتند بیشتر پیکسل‌ها در حالت تاریک منجر به ذخیره انرژی بیشتری خواهد شد. متاسفانه این روش با صفحه نمایش‌های LCD کار نمی‌کند.

Pointer-icon نکات:

* تلفن‌ها می‌توانند در میزان طول عمر باتری تفاوت‌های گسترده‌ای داشته باشند، و مراجعی هم‌چون جدول های مقایسه‌ای عمر باتری CNet می‌تواند به شما کمک کند تا گوشی‌ای با میزان مصرف انرژی مناسب‌تر انتخاب کنید.

* شاید به شما هم این توصیه اشتباه شده باشد که قبل از شارژ مجدد باتری، صبر کنید تا باتری کامل تخلیه شود. اینجا باید به شما بگوییم این توصیه بی اساس است!

* با این حال، برای اطمینان از درستی تنظیم بودن (کالیبره شدن) باتری، بسیاری از تولید کنندگان توصیه می‌کنند، تقریبا هر ماه یک بار باتری خود به طور کامل تخلیه و شارژ کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.