سوئیچ HDMI چیست؟

0

HDMI رابط و اتصالی است که به وسیله‌ی آن می‌توان صدا و تصویر غیرفشرده و با کیفیت بسیار بالا را از دستگاه‌هایی نظیر پلیر Blu-Ray و ست تاپ باکس، به تلویزیون و نمایشگر انتقال داد. زمانی که شما چند دستگاه مختلف با خروجی HDMI و یک نمایشگر یا تلویزیون HDMI در اختیار دارید، برای اتصال آن‌ها به تلویزیون نیاز به دستگاهی با نام سوئیچ HDMI خواهید داشت.

سوئیچ HDMI

عملکرد سوییچ HDMI

نحوه کار سوئیچ HDMI به این صورت است که به شما این امکان را می‌دهد که چند دستگاه با خروجی HDMI را به یک ورودی HDMI متصل کنید. برای مثال، اگر شما تلویزیونی داشته باشید که تنها دارای یک پورت HDMI باشد، و یک دستگاه کنسول بازی، DVD Player و ست تاپ باکس نیز داشته باشید، با سه کابل و تنها یک ورودی روبه‌رو هستید. برای حل این مشکل نیاز به یک سوئیچ HDMI خواهید داشت.

سوئیچ HDMI

انواع سوئیچ HDMI

مدل‌های مختلفی از سوییچ HDMI در بازار موجود است که محبوب‌ترین آن‌ها سوییچ 3 به 1 HDMI و سوییچ 5 پورت HDMI می‌باشد. در نام‌گذاری دستگاه‌های سوئیچ HDMI عدد اول تعداد ورودی HDMI و عدد دوم هم مسلما خروجی دستگاه را نشان می‌دهد. به طور مثال در مدل HDMI Switch 5X1 می‌توانید تا 5 دستگاه HDMI را به سوئیچ وصل کرده و از آن یک خروجی HDMI برای تلویزیون خود بگیرید. نوع دیگری از سوئیچ‌های HDMI هم با نام سوئیچ ماتریکس HDMI شناخته می‌شوند که قبلا در مطلبی به آن پرداخته‌ایم. (ماتریکس HDMI چیست؟)

ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که این دستگاه چه فایده و کاربردی دارد. در جواب می‌توان گفت؛ سوئیچ HDMI به شما این امکان را می‌دهد که بدون نیاز به تعویض و جابه‌جایی کابل HDMI از دستگاه مورد نظر خود روی مانیتور یا تلویزیونی که دارای یک ورودی HDMI است استفاده کنید. با این کار هم نیازی به تعویض تلویزیون خود ندارید و هم به پورت آن در اثر جابه‌جایی مکرر کابل آسیبی نمی‌رسد.

نکات مهم خرید سوئیچ HDMI

در اینجا به نکات مهمی که باید در هنگام خرید سوییچ HDMI به آن‌ها توجه کنید، اشاره می‌کنیم:

  • از خرید سوئیچ HDMI بدون ورودی آداپتور خودداری کنید. برای عملکرد بهتر حتما سوئیچ HDMI را خریداری کنید که دارای ورودی آداپتور باشد تا در صورت لزوم بتوانید منبع برق جداگانه‌ای را به آن وصل کنید.
  • هنگام خرید سوییچ HDMI توجه داشته باشید که علاوه انتخاب کانال از روی خود دستگاه، دارای ریموت کنترل نیز باشد. هم‌چنین برخی از سوئیچ‌های HDMI قابلیت شناسایی خودکار دستگاه متصل شده را نیز دارند که این ویژگی نیز می‌تواند مزیتی برای انتخاب دستگاه باشد.
  • در صورت امکان سوییچ HDMI را خریداری کنید که دارای ویژگی ذخیره انرژی یا Power Saving باشد تا در زمان عدم استفاده به طور خودکار خاموش شود.
  • توجه داشته باشید تا سوئیچ HDMI انتخابی از آخرین ورژن HDMI یعنی HDMI 1.4 پشتیبانی کند.
  • پشتیبانی از HDCP نیز می‌تواند به عنوان یک مزیت مد نظر شما قرار بگیرد.
خرید سوئیچ HDMI
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.