چگونه دو کامپیوتر را به هم با کابل USB وصل کنیم

3

مسلما یک راه بسیار ساده و آسان برای وصل کردن دو کامپیوتر به یکدیگر برای انتقال اطلاعات، استفاده از پورت USB است. شاید اولین چیزی که به ذهن‌تان برسد استفاده از کابل دو سر نر USB باشد. در اصل درست حدس زده‌اید اما نوع کابل مورد استفاده برای این کار فرق دارد که در این آموزش به آن خواهیم پرداخت.

اولین چیزی که باید نسبت به آن آگاه باشید این است که مدل‌های مختلفی از کابل لینک USB (دو سر نری) در بازار وجود دارد. کابلی که برای این کار مورد استفاده قرار می‌گیرد اصطلاحا کابل برد دار USB یا “Bridged” نامیده می‌شود و این به خاطر وجود یک مدار کوچک بین کابل است که امکان اتصال دو کامپیوتر را به یکدیگر می‌دهد. توجه داشته باشید کابل‌های لینک USB معمول به رغم داشتن دو کانکتور USB استاندارد در انتهای کابل، به دلیل نداشتن برد بین کابل، برای اتصال دو کامپیوتر به یکدیگر نمی‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند. در واقع اگر شما یک کابل USB A/A معمولی را برای متصل کردن دو کامپیوتر به یکدیگر استفاده کنید ممکن است باعث سوختن پورت‌های USB کامپیوتر یا حتی پاور آن شوید. بنابراین کابل دو سر نر USB A/A کاملا به درد نخور و بی‌فایده است. کابل‌های USB A/B هم برای اتصال لوازم جانبی به کامپیوتر استفاده می‌شوند و نیاز ما را در این زمینه برآورده نمی‌کنند.

کابل لینک USB برای وصل کردن دو کامپیوتر به هم

در مورد سرعت، چیپ کابل می‌تواند USB 1.1, 12Mbps یا USB 2.0, 480Mbps باشد، که مسلما نوع USB 2.0 را به خاطر سرعت بسیار بالاترش به شما پیشنهاد می‌کنیم. از لحاظ قیمتی کابل USB 2.0 برد دار بسیار گران‌تر از کابل USB A/A معمولی است و دلیل آن هم وجود چیپ بین کابل و کارکرد ویژه آن است. کابل لینک USB برد دار دارای انواع مختلف با کارکردهای متفاوت است اما همه آن‌ها در یک ویژگی، یعنی انتقال فایل، مشترک هستند.

هشدار

از کابل‌های معمول USB برای اتصال دو کامپیوتر به یکدیگر استفاده نکنید! از آنجا که USB به عنوان یک منبع قدرت برای انتقال دیتا طراحی شده است، استفاده از کابل USB معمولی می‌تواند به یک یا هر دو کامپیوتر آسیب وارد کند.

کابل لینک USB برد دار را به هاب USB وصل نکنید. کابل برددار به صورت ویژه برای استفاده کامپیوتر به کامپیوتر طراحی شده است.

پس در یک جمله می‌توان گفت؛ برای وصل کردن دو کامپیوتر به یکدیگر از طریق USB تنها یک راه وجود دارد و آن هم استفاده از کابل لینک USB برد دار مخصوص است.

کابل لینک USB 2.0 برد دار

ممکن است شما دوست داشته باشید
3 نظرات
  1. علی علیزاده می گوید

    سلام دوست گرامی – میخواستم ببینم این یو اس بی برد دار رو که میخواهیم استفاده بکنیم نیاز به تعریف داره ؟ یعنی برای استفاده از این کابل هیچ برنامه تکمیلی که بخواهیم نصب بکنیم نداره ؟ چون من جایی شنیدم که اول باید برنامه معرفی کننده کابل به کامپیوتر ها رو نصب کرد تا بعد بشود از کابل استفاده کرد . ممنونم از زحمات شما

    1. وب نویس می گوید

      خیر نیاز به برنامه خاصی نیست و عموما روی کابل‌ها درایور مورد نیاز موجود هست. توجه داشته باشید حتما از برند معتبر و قابل اطمینانی استفاده کنید.

  2. pezhman می گوید

    ممنون از راهنماییتون خوب شد سیستمم چیزی نشد وگر نه مغازه طرفو آتیش میزدم بعضیا واقعا بی سوادن

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.