روش‌های افزایش طول کابل USB

2

با توجه به محبوبیت USB (از استفاده کابل USB در هارد اکسترنال تا شارژر گوشی موبایل) تعدادی زیادی از مدل‌های آن در اطراف ما وجود دارد. USB 1.0/1.1 تقریبا به طور کامل توسط USB 2.0 جایگزین شده است. از آنجا که هنوز مانده تا USB 3.0/3.1 مانند USB 2.0 همه گیر شود، بنابراین اکثر مردم کابل‌های USB 2.0 مختلفی را در اطراف خود دارند. اشتباهی که اکثرا مرتکب آن می‌شوند این است که زمانی که مثلا دستگاهی را خریداری کرده که دارای یک کابل 3 متری است، یک کابل 3 متری دیگر نیز برای افزایش طول کابل USB به 6 متر خریداری می‌کنند. این نوع از راه اندازی کار نخواهد کرد و برای این کار نیاز به نوع خاصی از کابل USB است که به عنوان کابل اکتیو یا ریپیتر شناخته می‌شوند. اما قبل از پرداختن به این موضوع، آیا می‌دانید کابل USB تا چه متراژی می‌تواند داشته باشد؟

یو اس بی USB

حداکثر طول کابل USB 2.0

کانکتور USB 2

مشخصات فنی USB 2.0 به گونه‌ای است که دارای محدودیت 5 متری طول کابل بین دو دستگاه USB 2.0 است (Full Speed یا Hi-Speed). به عبارت دیگر، شما نمی‌توانید برای افزایش طول کابل USB خود، دسته‌ای از کابل‌های افزایشی را به یکدیگر وصل کنید (مثلا یک کابل 1.5 متری را با 4 کابل افزایش طول 1.5 متری USB دیگر گسترش دهیم) و در طول یک فاصله‌ی زیاد استفاده کنید. با این حال، شما می‌توانید طول یک کابل 1.5 متری را با یک کابل افزایش طول 3 متری افزایش داده و به 4.5 متر برسانید، که متراژ کلی زیر میزان حداکثر طول کابل USB 2.0 است.

حداکثر طول کابل USB 3.0

کانکتور USB3

مشخصات فنی USB 3.0/3.1 حداکثر طولی را برای کابل USB 3.0 بین دو دستگاه USB 3.0 مشخص نکرده (SuperSpeed یا SuperSpeed+)، اما حداکثر طول 3 متر برای کابل USB3 توصیه شده است. با این وجود، بزرگترین محدودیت برای طول این کابل، کیفیت کابل است. نتایج ممکن است متفاوت باشد، اما با کابل کیفیت بالا شما قادر خواهید بود بیشتر از 3 متر هم بروید. با این حال، برای رسیدن به بهترین نتیجه ممکن، برای افزایش طول کابل USB 3.0 بیشتر از 3 متر از کابل‌های اکتیو استفاده کنید.

چگونه محدودیت طول کابل USB را برداریم

با وجود محدودیت‌های USB برای طول کابل، آیا راهی برای افزایش طول کابل USB و برداشتن این محدودیت وجود دارد؟ بله! برای افزایش طول کابل USB راه‌های مختلفی از جمله استفاده از کابل‌های پسیو، هاب USB یا کابل اکتیو (ریپیتر) وجود دارد که هر سه این‌ها دارای محدودیت‌های مختص به خود هستند. گزینه‌های دیگر مانند مبدل‌های USB روی شبکه می‌توانند رنج طول USB را بیشتر افزایش دهند.

کابل افزایشی USB پسیو

کابل افزایشی USB

ارزان‌ترین و ساده‌ترین راه برای افزایش طول کابل USB استفاده از کابل افزایشی USB استاندارد است، که در بازار وجود دارد. این کابل‌ها دارای یک سر نری و یک سر مادگی هستند که به راحتی به دستگاه و پورت مورد نظر متصل شده و کار می‌کنند. البته برای استفاده از این نوع کابل باید محدودیت متراژی که در بالا ذکر شد (5 متر برای USB 2.0 و 3 متر برای USB 3.0) را در نظر داشته باشید که مجموع طول ابتدا تا انتهای کابل‌های به هم وصل شده بیشتر از آن نشود.

[icon type=”vector” icon=”fa-icon-shopping-cart” align=”right” size=”24″ icon_color=”#8224e3″ hover_animation=”border_increase” ] کابل افزایش طول USB3

کابل افزایشی USB اکتیو

افزایش طول کابل USB

کابل افزایش طول اکتیو USB دارای یک چیپ الکترونیکی است که سیگنال USB را بازتولید و تقویت می‌کند. کابل‌های Active در اصل یک هاب 1 پورت USB به شمار می‌آیند. شما می‌توانید از کابل‌های معمول USB برای اتصال به کابل Active استفاده کنید، به شرطی که طول آن‌ها برای USB 2.0 بیشتر از 5 متر و برای USB 3.0 بیشتر از 3 متر نباشد. به این نکته توجه داشته باشید که، به طور معمول کابل‌های اکتیو Bus-Powered هستند؛ به این معنی که از همان پورت USB انرژی لازم را دریافت می‌کنند (همزمان با انتقال دیتا). برای اطمینان از دریافت قدرت کامل 500mA پورت USB از کابل‌های اکتیو با کیفیت بالا یا مبدل‌های دارای ورودی آداپتور مجزا استفاده کنید.

[icon type=”vector” icon=”fa-icon-shopping-cart” align=”right” size=”24″ icon_color=”#8224e3″ hover_animation=”border_increase” ] کابل افزایش طول 10 متری USB

[icon type=”vector” icon=”fa-icon-shopping-cart” align=”right” size=”24″ icon_color=”#8224e3″ hover_animation=”border_increase” ] کابل افزایش طول 20 متری USB

[icon type=”vector” icon=”fa-icon-shopping-cart” align=”right” size=”24″ icon_color=”#8224e3″ hover_animation=”border_increase” ] کابل افزایش طول 5 متری USB3

حداکثر طول کابل USB Active

این میزان بستگی به این دارد که شما از کابل معمولی USB همراه با کابل اکتیو استفاده می‌کنید یا نه. اگر شما از کابل معمولی استفاده نکنید، حداکثر طول کابل USB اکتیو، 30 متر برای USB 2.0 و 18 متر برای USB 3.0 است. اگر از کابل‌های معمولی (حداکثر 5 متری برای USB 2.0 و 3 متری برای USB 3.0/3.1) همراه با کابل اکتیو USB استفاده می‌کنید، آنگاه حداکثر طول کابل اکتیو، 25 متر برای USB 2.0 و 15 متر برای USB 3.0 می‌باشد.

هاب USB 3.0

هاب USB

شما می‌توانید از کابل‌های افزایشی و هاب‌های USB استفاده کرده و این دو را به هم متصل کنید تا برد دسترسی وسایل USB خود را افزایش دهید. البته، مهم است که به خاطر داشته باشید زمانی که کابل و هاب USB را به هم وصل می‌کنید، فاصله‌ی تا هاب بیشتر از 5 متری برای USB 2.0 و بیشتر از 3 متر برای USB 3.0 نباشد. بسته به وسایل مورد استفاده و نیاز خود می‌توانید از هاب آداپتوردار یا هاب بدون آداپتور استفاده کنید.

حداکثر تعداد هاب USB

در مشخصات USB 2.0/3.0/3.1 پیش‌بینی 7 ردیف از دستگاه‌ها شده است. زمانی که شما دستگاه‌ها را در انتها بشمارید (میزبان و لوازم جانبی)، فقط 5 ردیف قابل استفاده بوده و 1 ردیف برای هاب USB است. بنابراین فقط 5 هاب USB برای حداکثر طول 30 متر می‌تواند استفاده شود.

مبدل USB روی شبکه Ethernet

افزایش طول کابل USB روی شبکه (Ethernet)

اگر هنوز هم راه‌هایی که در بالا ذکر شد نیاز شما را برای افزایش طول کابل USB روی فاصله مورد نظرتان تامین نمی‌کند، یک راه دیگر نیز برای افزایش طول USB وجود دارد که محدودیت دو روش بالا را ندارد. شما می‌توانید برای افزایش طول کابل USB برای فاصله‌های بیشتر و بلندتر از مبدل‌های USB روی Ethernet (شبکه) استفاده کنید. با استفاده از این مبدل‌ها می‌توانید به فاصله 100 متری برای دسترسی به USB برسید.

تبدیل‌های USB روی شبکه دارای انواع مختلفی است که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. البته اساسا دو نوع از این مبدل‌ها وجود دارد؛ یکی سازگار با USB 1.1 و دیگری سازگار با USB 2.0. مبدل‌های سازگار با USB 1.1 بسیار ارزان‌تر هستند، اما USB 1.1 هم سرعت بسیار پایین‌تری دارد؛ به این معنی که شما فقط می‌توانید وسایلی مانند موس و کیبورد را روی این مبدل‌ها استفاده کنید. تبدیل‌های USB روی شبکه USB 2.0 بسیار سریع‌تر بوده و با تمامی دستگاه‌های USB 2.0، مانند وب کم، پرینتر، اسکنر و هارد اکسترنال سازگار هستند.

مبدل‌های افزایش طول USB با کابل شبکه USB 1.1 اکثرا بدون آداپتور هستند که فقط برای استفاده موس و کیبورد مناسب هستند. البته مدل‌هایی از نوع USB 1.1 نیز وجود دارند که دارای ورودی آداپتور بوده تا در صورت نیاز به انرژی بیشتر بتوان آن را از طریق آداپتور اضافه تامین کرد.

تبدیل‌های افزایش USB 2.0 روی شبکه نیاز به منبع انرژی جداگانه دارند، در غیر این صورت شما ولتاژ مورد نظر برای کارکرد دستگاه‌تان را از دست خواهید داد. همچنین این مبدل‌ها معمولا توانایی کار کردن با دستگاه‌های متعدد را دارند.

در مورد USB 1.0/1.1 چه طور؟

همان طور که می‌دانید USB 1.0/1.1 دیگر کاربردی نداشته و USB 2.0 و USB 3.0/3.1 جایگزین آن شده‌اند، اما فقط جهت اطلاع به این مورد می‌پردازیم. کابل‌های USB 2.0 بدون هیچ مشکلی با دستگاه‌های دارای USB 1.0/1.1 کار می‌کنند. با این حال، چنانچه از دستگاه USB 1.0/1.1 استفاده می‌کنید، باید بدانید که آن‌ها نیز دارای محدودیت طول کابل هستند. برای طول کابل USB 1.0/1.1 محدودیت 3 متر وجود دارد و افزایش طول کابل USB 1.0/1.1 نیز حداکثر تا 18 متر امکان پذیر است.

خرید اکستندر USB

منبع

ممکن است شما دوست داشته باشید
2 نظرات
  1. مریم می گوید

    سلام
    ایا از این سری مبدل های USB به Ethernet ، می توان برای دوربین های webcom استفاده نمود ؟

    1. وب نویس می گوید

      درود. اگر USB 2.0 باشه فکر نمی‌کنم مشکلی داشته باشه. توجه کنید برای وبکم مدل USB 1.1 خریداری نکنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.