راهنمای خرید میز تحریر کودک

0

در حالی که ممکن است به نظر برخی آویزان بودن پاهای کوچک کودک از صندلی و نشستن او پشت یک میز تحریر بزرگ جذاب به نظر برسد، اما واقعیت این است که بچه‌ها با یک میز تحریر کودک متناسب با اندازه بدن کوچک‌شان تمرکز و راحتی بسیار بیشتری دارند.

یک میز کودک مناسب می‌تواند مشوق فعالیت‌های هنری و درسی باشد و به رشد شناختی آن‌ها کمک کند. هنگامی که شما به دنبال ایجاد یک فضای مطالعه و کار برای کودکان خود هستید، باید به این نکته توجه داشته باشید که فضا به گونه‌ای باشد که جذابیت لازم را برای کودک داشته باشد. اگر کودکان بدانند که مکانی فقط برای آن‌هاست، از نشستن در آن مکان و انجام تکالیف و کارهای خود لذت خواهند برد. در ادامه به نکاتی برای خرید میز تحریر کودک مناسب اشاره می‌کنیم.

برای انتخاب یک میز تحریر کودک استاندارد حتما نیاز نیست اصول ارگونومیک یا پیچیدگی‌های تناسب اعضای انسان تخصص داشته باشید. در اینجا به چند اصل کلی برای خرید میز تحریر کودک همراه با صندلی می‌پردازیم که می‌تواند راهنمای شما در انتخاب باشد.

میز تحریر کودک

ابعاد مناسب صندلی و میز تحریر کودک

ممکن است وسوسه شوید که یک میز بزرگ برای کودک خود تهیه کنید تا مثلا در آینده نیز به کارش بیاید. اما اگر کودک در پشت میز خود راحت باشد، می‌تواند بسیار ساده‌تر پشت میز نشسته و تمرکز کند. بنابراین انتخاب یک میز کودک و صندلی متناسب با اندازه او بسیار مناسب‌تر است.

بهترین ارتفاع صندلی کودک حالتی است که کف پاهای کودک روی زمین قرار گیرد و زانوهای او زاویه 90 درجه داشته باشد. فاصله از کف زمین تا خمیدگی پشت زانو، ارتفاعی است که برای صندلی می‌خواهید.

ارتفاع میز تحریر کودک باید حدود 20 سانتی متر از قسمت نشیمن صندلی بلندتر باشد. این فاصله حالت خوبی را برای نشستن طبیعی پشت میز ایجاد کرده و تمرکز و آرامش کودک را برای انجام کارها با دست حفظ می‌کند.

با توجه به رشد سریع بچه‌ها می‌توانید یک میز و صندلی کودک با قابلیت تنظیم ارتفاع خریداری کنید تا برای چند سال به راحتی مورد استفاده کودک شما قرار گیرد.

بچه‌ها به سرعت رشد می‌کنند. یک میز با ارتفاع 50 سانتی متر ممکن است امسال خوب باشد، اما سال بعد کوچک شود. در هنگام خرید میز تحریر کودک آینده را در نظر داشته باشید. هم‌چنین بسیاری از میز و صندلی‌های کودک دارای راهنمای رنج سنی مورد استفاده هستند که می‌توانید از آن کمک بگیرید. خرید یک میز ارزان‌تر برای یک سال استفاده کودک، ضرر آینده شماست.

صندلی و میز تحریر کودک

فضای اتاق کودک

هنگام خرید میز و صندلی کودک به محل استفاده از آن‌ها و فضای اتاق کودک هم توجه داشته باشید. معمولا فضای اتاق کودکان سریع‌تر از سایر اتاق‌ها پر می‌شود. انتخاب یک میز کودک دارای فضای نگهداری وسایل ریز می‌تواند به نظم دهی اتاق او کمک کند. هم‌چنین می‌توانید در کنار خرید میز، یک شلف نگهدارنده برای کنج دیوار یا کمدهای کوچک برای کنار میز خریداری کنید.

کشو یا فضای نگهداری خودکار و مداد از ویژگی‌های اساسی یک میز تحریر است، اما ابزارهای متعددی وجود دارد که کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند و معقول است که از وسایل مجزایی برای نگهداری آن‌ها استفاده کنیم. مثلا یک فنجان یا چیزی شبیه به آن برای خودکار، مداد، ماژیک یا یک شیشه خالی مربا برای گذاشتن کاغذهای رنگی یادداشت و غیره. البته مسلما هر چه فضای نگهداری وسایل برای ابزارهای مورد استفاده بیشتر باشد، استفاده از میز تحریر کودک راحت‌تر و لذت بخش‌تر خواهد بود.

میز تحریر کودک کیتی

جنس و طراحی میز کودک

میز کودک می‌تواند از جنس‌های مختلفی نظیر چوب، پلاستیک و فلز ساخته می‌شود که هر کدام مزیت خاص خود را دارد. چیز مهمی که در زمینه جنس میز وجود دارد این است که باید بگونه‌ای باشد که علاوه بر استحکام قابلیت جابه‌جایی توسط خود کودک را نیز تا حدودی داشته باشد، زیرا بسیاری از کودکان دوست دارند دکوراسیون محیط کار و بازی خود را دوباره بازساری و بر اساس میل خود بچینند. به همین خاطر وزن میز و صندلی کودک را هنگام خرید در نظر بگیرید. این مورد را در زمینه خرید کمدهای نگهداری وسایل و شلف‌های نگهدارنده نیز در نظر داشته باشید. برای مثال می‌توانید کمدهای کوچک و قفسه‌های نگهدارنده را از جنس PVC خریداری کنید که علاوه بر استحکام خوب، وزن سبکی دارند.

طراحی میز تحریر کودک بهتر است پیچیدگی زیادی نداشته و در عین حال برای کودک جذابیت داشته باشد. این جذابیت می‌تواند با استفاده از رنگ‌ها و شخصیت‌های کارتونی مورد علاقه کودک در ساخت میز به خوبی ایجاد شود. برای مثال یک میز تحریر کودک کیتی می‌تواند برای دخترها و یک میز تحریر کودک با طرح ماشین برای پسرها جذابیت بیشتری نسبت یک میز بدون طرح و صرفا رنگی داشته باشد.

خرید میز تحریر کودک
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.