میز لپ تاپ تاشو برای رختخواب

0

استفاده از لپ تاپ در رختخواب معمولا مشکل است و بسیاری از افراد به دنبال یک میز لپ تاپ تاشو برای رختخواب هستند. در حالت معمول برای استفاده از لپ تاپ در رختخواب ناچار به گذاشتن آن روی پاها در حالت نشسته یا روی سینه در حالت دراز کشیده هستید. اما با استفاده از یک میز لپ تاپ تاشو می‌توانید به راحتی از نوت بوک خود در رختخواب استفاده کنید.

در این مطلب قصد داریم راهنمای ساخت یک میز لپ تاپ تاشو برای رختخواب را ارائه دهیم و البته اگر حس و حال ساخت این میز را ندارید، چند نمونه‌ی مشابه آن را برای خرید به شما معرفی کنیم. ساخت این میز حدود 30 تا 60 دقیقه زمان می‌برد و البته خرید آن کمتر از 5 دقیقه!

میز لپ تاپ تاشو برای رختخواب

در ادامه روش ساخت این میز تاشو چند منظوره را به صورت مرحله به مرحله بیان می‌کنیم و در پایان به معرفی نمونه آماده و ساخته شده می‌پردازیم.

مرحله ۱: تهیه مواد و ابزار

برای ساخت میز لپ تاپ تاشو برای رختخواب ابتدا باید ابزار و موارد مورد نیاز که در زیر آمده است را تهیه کنید.

مواد مورد نیاز:

– باریکه (زهوار) چوبی با قطر 19 میلی متر، عرض 44.5 میلی متر و طول 180 سانتی متر.

– تخته چوبی محکم در ابعاد حدودی 50 در 30 سانتی متر. (می‌توانید از MDF با روکش ملامینه در طرح‌های مختلف یا یک تخته چوبی ساده بادوام استفاده کنید)

– دو پیچ و مهره دستگیره‌دار

– دو واشر بزرگ

– 2 پیچ چوب بسیار کوتاه برای لبه

– 4 پیچ چوب متوسط برای پایه‌ها

– 4 میخ کوچک

ابزار مورد نیاز:

– اره گرد (می‌توانید از اره دستی استفاده کنید، اما دقت کار قطعا پایین می‌آید)

– دریل برقی یا شارژی

– سمباده (اختیاری)

نکته:

روش ساخت میز لپ تاپ تاشو برای رختخواب ساده و سریع است. برای این کار نیازی به اندازه‌گیری‌های زیادی ندارید، فقط کافیست لوازمی که در بالا گفته شد را تهیه کنید. در اینجا ما ابعاد تخته را در سایز 50×28 سانتی متر اندازه گرفتیم. بقیه مسائل در حین کار خود به خود آشکار می‌شوند. زمان استفاده از اره نیز بسیار مراقب دستان خود باشید. (اگر دوست‌شان دارید!)

ساخت میز لپ تاپ تختخواب ساخت میز لپ تاپ رختخواب قطعات میز لپ تاپ چوب میز لپ تاپ پایه میز لپ تاپ پایه های چوبی میز لپ تاپ

مرحله ۲: آماده سازی پایه‌ها

برش در 4 قطعه

باریکه چوبی با ابعادی که بالا گفته شد بردارید. عرض/ارتفاع خیلی مهم نیست، فقط برای درست بودن نسبی ابعاد ذکر کردیم. حداقل به یک باریکه 184 سانتی متری نیاز دارید. این قطعه را به چهار قسمت تقسیم کنید (ابتدا به دو قسمت و سپس هر کدام را به دو قسمت مساوی دیگر). قطعات باید طول 45 سانتی متری داشته باشند.

گرد کردن گوشه‌ها

با اره گردبر، لبه‌های هر طرف قطعات چوب را ببرید. مراقب باشید! هنگام گرد کردن لبه‌ها از طول چوب کم نشود. در صورت تمایل برای صاف شدن لبه‌ها می‌توانید بعد از گرد کردن کمی سمباده بزنید.

سوارخ کاری

حالا باید یک سوراخ بزرگ برای نصب پیچ و مهره‌های بزرگ روی چوب‌ها ایجاد کنید. برای اینکه پیچ و مهره برای اتصال دو تخته به هم استفاده می‌شود، قطعات چوبی را جفت کنید و به صورت کاملا عمودی هر دو را با هم سوراخ کنید. در سوراخ کردن چوب‌ها دقت کنید، چون اگر مثل هم سوراخ نشوند اتصال پیچ و مهره‌ها و تنظیم آن‌ها به سختی انجام خواهد شد.

پیچ های میز لپ تاپ پیچ میز لپ تاپ نصب پایه میز لپ تاپ تختخواب نصب پایه میز لپ تاپ رختخواب نصب پایه میز نوت بوک پایه های میز لپ تاپ

مرحله ۳: نصب اتصالات پایه‌ها

ابتدا مهره بولت را در سوراخ ایجاد شده روی پایه قرار داده و با میخ‌های کوچک آن را روی پایه ثابت کنید. سپس واشر را روی قطعه پایه دیگر قرار داده و پیچ ستاره‌ای دسته دار را از آن رد کرده و در مهره ببندید. همین کار را برای جفت پایه دیگر تکرار کنید. حالا دو پایه مفصل‌دار دارید.

پیچ دستگیره‌داری که اینجا استفاده شده است معمولا به سختی در بازار پیدا می‌شود. این پیچ و مهره‌ها با نام پیچ خروسکی در بازار معروف هستند و مدل‌های متفاوتی دارند که می‌توانید از نمونه‌های مشابه آنچه در اینجا به کار رفته است استفاده کنید.

علاوه بر ابزار فروش‌ها می‌توانید این پیچ و مهره‌ها را از فروشگاه‌های تخصصی پیچ و مهره خریداری کنید. پیچ‌های دارای باله‌های کوچک در انتها نمونه‌ی جایگزین خوبی می‌توانند باشند.

صفحه میز لپ تاپ تاشو رختخواب صفحه میز لپ تاپ صفحه میز نوت بوک صفحه تاشو میز لپ تاپ

مرحله ۴: ساخت صفحه

حالا تخته چوبی یا MDF را بردارید و آن را در ابعاد 50×30 سانتی متری برش دهید. شما می‌توانید ابعاد صفحه میز لپ تاپ تاشو برای رختخواب را با توجه به ابعاد نوت بوک خود تنظیم کنید. این ابعاد برای لپ تاپ‌های معمول 15.6 تا 17 اینچ مناسب است. به خاطر داشته باشید که فضایی را لبه در نظر بگیرید. هم‌چنین عرض صفحه را خیلی کوچک در نظر نگیرید زیرا میز باید روی قسمت بالایی ران شما قرار بگیرد.

دو نوار بسیار باریک از تخته را به عنوان لبه میز برش دهید. دقت کنید که باریکه‌های برش خورده صاف باشند، سپس دو نوار باریکه چوبی را روی هم گذاشته و با میخ در پایین صفحه ثابت کنید. در صورتی قطر ورق مورد استفاده شما زیاد است نیازی به روی هم گذاشتن دو نوار نیست. در اینجا یک ورق تخته سه لا استفاده شده است.

با توجه به اینکه میخ‌های ریز ممکن است لق بزند، نوارهای نصب شده را با پیچ در انتهای راست و چپ روی صفحه میز محکم کنید. از پیچ‌های کوتاه مخصوص چوب استفاده کنید تا از پشت صفحه بیرون نزند.

نصب پایه میز لپ تاپ پایه های میز لپ تاپ

مرحله ۵: اتصال پایه‌ها

در این مرحله باید دو پایه با مفصل متحرک و یک صفحه با لبه داشته باشید. حالا پایه‌ها را با کناره (با کمی فاصله از لبه‌های راست و چپ) صفحه ساخته شده تنظیم کرده و محل سوراخ کاری برای اتصال پایه‌ها به صفحه را علامت گذاری کرده و با دریل سوراخ کنید. در اینجا ابتدا بالای صفحه با توجه به پایه سوراخ شده و پیچ آن نصب شده (پیچ کامل سفت نشود)، سپس پایین صفحه سوراخ شده است تا صفحه و پایه هماهنگ باشند. با این روش نیازی به اندازه گیری خاصی نیست.

برای مناسب بودن میز برای افراق چاق‌تر یا لاغرتر نیاز به تنظیم ارتفاع پایه و صفحه میز از قسمت ران پاها دارید. برای این کار می‌توانید چند سوراخ به طور مساوی و هماهنگ روی دو پایه ایجاد کنید، سپس با استفاده از دو سوراخ روی صفحه میز می‌توانید فاصله آن را از پاهای خود بیشتر کنید. (فاصله‌ی سوراخ‌ها از هم حدود 1.5 سانتی متر باشد)

میز لپ تاپ تاشو برای رختخواب آماده است

استند شما آماده استفاده است. حالا به سادگی می‌توانید با چرخاندن دستگیره پیچ، زاویه پایه‌ها را به میزان دلخواه خود تنظیم کنید. هنگام چرخاندن و سفت کردن پیچ‌ها مراقب باشید که فشار بیش از حد موجب ترک خوردن چوب پایه‌ها نشود.

سفت کردن پایه‌ها باید تا حدی باشد که علاوه بر تحمل وزن لپ تاپ، وزن دست‌ها هنگام تایپ را نیز تحمل کرده و حرکت نکند. استند لپ تاپ را روی بدن خود قرار دهید و سپس لپ تاپ را روی استند بگذارید. حالا با استفاده از این میز لپ تاپ تاشو برای رختخواب می‌توانید به راحتی از لپ تاپ خود روی تخت یا حتی زمین به راحتی استفاده کنید. استفاده از این میز با توجه به ساختار نیمه ارگونومیک خود می‌تواند در کاهش خستگی استفاده از لپ تاپ بسیار موثر باشد.

اگر حین استفاده از میز لپ تاپ داخل رختخواب برای تایپ طولانی مدت احساس خستگی در دستان خود حس کردید، مطمئن شوید که میز لپ تاپ تا حدی که امکان دارد به بدن شما نزدیک باشد تا مجبور نباشید آرنج خود را از تخت بلند کنید. این میز برای وب‌گردی، تماشای فیلم و … بسیار مناسب است.

از آنجایی که فشار وزن لپ تاپ و دست‌ها روی مفصل اتصال پایه‌هاست، می‌توانید برای کاهش فشار و جلوگیری از شکستگی احتمالی روی پایه‌ی افقی پایینی چند شیار با توجه به زاویه‌های مد نظر خود ایجاد کنید و یک پایه نگهدارنده روی پایه‌ی متحرک بالایی نصب کنید تا در شیارها قرار گرفته و از فشار روی پیچ و مفصل بکاهد. این ترفند در نمونه‌های ساخته شده که در ادامه معرفی می‌شوند به کار رفته است و می‌توانید از آن‌ها در ساخت میز لپ تاپ خود الگو بگیرید.

نمونه‌های ساخته شده

در ادامه چند عکس از نمونه‌های ساخته شده توسط کاربران را مشاهده می‌کنید که البته برخی از کاربران تغییرات کاربردی در ساختار میز داده‌اند و شما نیز می‌توانید از آن‌ها برای ساخت الگو برداری کنید.

میز لپ تاپ خوابیده ساخت میز لپ تاپ میز لپ تاپ طرح دار میز زاویه دار لپ تاپ پایه میز لب تاب ساخت میز تبلت میز تبلت چوبی

خرید میز لپ تاپ خوابیده

در صورتی که حس و حال درست کردن میز یا وقت و ابزار آن را ندارید، می‌توانید نمونه‌های مشابه عرضه شده در تتیس مارکت را خریداری کنید. در حال حاضر دو مدل میز لپ تاپ در فروشگاه عرضه شده است که در لینک زیر می‌توانید آن‌ها را مشاهده کنید.

میز لپ تاپ نشسته برای استفاده روی زمین و در رختخواب در سه سایز کوچک، متوسط و بزرگ که قابلیت تنظیم ارتفاع و شیب دارد. هم‌چنین سمت راست میزها جایی برای قرار دادن موس و و سایل در نظر گرفته شده است. قابلیت تاشو این میز موجب جمع شدن در فضای کم و قابل حمل بودن آن شده است.

میز لپ تاپ حرفه ای برای استفاده از لپ تاپ جلو مبل یا صندلی یا به صورت لم داده روی تختخواب. این میز دارای قابلیت‌های ویژه‌ای است و در دو مدل فن دار و بدون فن عرضه شده است.

خرید میز لپ تاپ

منبع

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.