آرام پز و 4 اشتباه رایج هنگام استفاده آن

0

آرام پز

آرام پز یکی از ابزارهای جادویی آشپزخانه است. از سوپ، خورش و خوراک تا حتی دسر، مواد تشکیل دهنده را در آن ریخته و به دنبال کار روزانه خود بروید تا بعد از برگشت به خانه یک وعده غذایی خوشمزه پاداش شما باشد.

باید و نبایدهایی برای این دستگاه کاربردی وجود دارد. در اینجا روی 4 اشتباه رایج هنگام استفاده از آرام پز پرداخته و بهترین راهنمایی را برای اجتناب از آن‌ها بیان خواهیم کرد.

چهار اشتباه رایج استفاده از آرام پز

1. گوشت خام را به آرام پز اضافه نکنید. هیچ شکی وجود ندارد که آرام پز فوق العاده راحت است و می‌تواند به درستی یک تکه گوشت را دگرگون کند. برای داشتن عطر و طعم خوشمزه‌تر وعده غذایی‌تان، بهتر است گوشت خام را مستقیما در کاسه آرام پز نریزید.

نکته و راه‌حل: گوشت را قبل از اضافه کردن به آرام پز مقداری سرخ کنید. این کار یک طعم کاراملیزه بسیار خوب به آن اضافه کرده که نمی‌توانید آن را درست از آرام پز بگیرید.

2. از گوشت نامناسب استفاده نکنید. درست است که تکه گوشت مناسب برای پخت در آرام پز وجود ندارد، اما برخی بهتر از بقیه عمل می‌کنند. بهتر است از گوشت‌های بی‌چربی و کم چربی، نظیر سینه مرغ استفاده نکرده و آن‌ها را برای کباب کردن، پختن روی اجاق یا در فر نگه دارید. زمانی که گوشت بی‌چربی برای مدت زیادی پخته شود، می‌تواند بسیار سفت شود.

نکته و راه‌حل: آرام پزها برای تکه‌های گوشت سفت، چربی‌دار و ارزان، نظیر گوشت خورشی و شانه، مناسب است. مدت زمان طولانی پخت پیوند سخت بافت را می‌شکند و در پایان یک گوشت آبدار نازک خواهید داشت.

3. در طول پخت درب را باز نکنید! برداشتن درب برای دیدن محتویات داخل دستگاه یا حتی مزه کردن آن‌ها ممکن است وسوسه کننده باشد. سعی کنید این کار را انجام ندهید. آرام پزها با به دام انداختن گرما و پختن مواد غذایی در طول مدت زمان طولانی کار می‌کنند. هر زمانی که شما درب آرام پز را برمی‌دارید، دستگاه گرمای خود را از دست داده و مدتی طول می‌کشد تا گرما به وضعیت قبل برگردد.

نکته و راه‌حل: جز در مواقعی که واقعا نیاز دارید، درب آرام پز را باز کنید و اگر درب را باز کردید در کمترین مقدار و زمان سعی کنید باشد.

4. محصولات لبنی را خیلی زود اضافه نکنید. اضافه کردن خیلی زود محصولات لبنی، نظیر شیر، پنیر، خامه ترش یا ماست باعث می‌شود که حالت دلمه پیدا کرده و ببندد.

نکته و راه‌حل: تا پایان پخت صبر کرده و در انتها هر محصول لبنی که می‌خواهید به آرام پز اضافه کنید.

منبع

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.