بهترین راه برای انتخاب هندوانه

0

هندوانه رسیده قرمز

شروع برداشت هندوانه معمولا از مناطق گرمتر کشور آغاز می‌شود و صدای فروشندگان در بازار میوه و تره‌بار برای فروش هندوانه می‌پیچد و هر کس از هندوانه خود تعریف می‌کند. اما واقعا بهترین راه برای انتخاب هندوانه خوب و رسیده چیست؟

یک ترفند مشخص برای انتخاب بهترین هندوانه وجود دارد که وابسته به وزن هندوانه بین دستان شماست. هندوانه را در دستان خود چرخانده و ضربه‌وار بالا و پایین کنید. هندوانه سنگین با لکه‌های بیرون زده روی آن و صدای توخالی به این معنی است که سرشار از عصاره و آب بوده و در اوج رسیدگی و آمادگی است.

خرید هندوانه در بازار عرضه مستقیم کشاورزان (بازار میوه و تره بار) بیشتر همراه با حدس و گمان است. کشاورزان کار خود را بلدند و هندوانه‌ها را تنها زمانی که واقعا رسیده باشند برداشت می‌کنند. زمانی که در انتخاب شک دارید، از کشاورز بخواهید که هندوانه‌ای را برای شما انتخاب کند. در بازار کشاورزان، شما هم‌چنین می‌توانید نمونه‌ای را تست کنید تا از طعم و مزه هندوانه‌ای که برای خانه می‌برید مطمئن شوید. برخی مکان‌ها نیز هستند که اصطلاحا هندوانه به شرط چاقو می‌فروشند.

چگونه هندوانه انتخاب کنیم

1. هندوانه را بلند کنید. هندوانه بزرگ یا کوچکی را بردارید. هندوانه باید نسبت به اندازه‌اش سنگین به نظر برسد.

2. به دنبال لکه زرد باشید. روی قسمتی از هندوانه که با زمین در تماس است، لکه‌هایی ظاهر می‌شود. زمانی که این لکه‌ها به رنگ زرد متمایل به کرم درمی‌آید، هندوانه رسیده است.

3. ضربه زدن به هندوانه. به زیر شکم هندوانه ضربه بزنید. هندوانه رسیده باید صدای بم و توخالی عمیق بدهد. هندوانه نرسیده یا بیش از حد رسیده معمولا صدای گرفته و خفه‌ای می‌دهد.

شما ترفند دیگری برای انتخاب هندوانه خوب و رسیده سراغ دارید؟

منبع

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.