چگونه از تنظیمات بلوتوث و وای فای اندروید 5.1 استفاده کنیم

0

پنل تنظیمات سریع android

اندروید 5.1 هم‌اکنون برای دستگاه‌های نکسوس منتشر شده و برای دیگر گوشی‌های موبایل نیز در راه است. این نسخه از اندروید دارای دو ترفند مفید برای وصل شدن به شبکه بی‌سیم Wi-Fi و دستگاه‌های بلوتوث است.

هنگامی که شما با دو انگشت بالای صفحه را به پایین می‌کشید، به پنل تنظیمات سریع دسترسی خواهید داشت و در اینجا متوجه دکمه‌های Wi-Fi و Bluetooth (وای فای و بلوتوث) خواهید شد.

پنل تنظیمات سریع اندروید

گزینه‌های بلوتوث و وای فای با یک منوی پاپ آپ در ارتباط است. در صورت لمس گزینه Wi-Fi، لیست شبکه‌های قابل دسترس وای فای را دریافت خواهید کرد. فقط کافیست روی شبکه‌ی مورد نظرتان ضربه بزنید تا انتخاب شده و به آن متصل شوید.

در مورد بلوتوث، کار کمی متفاوت است. بعد از لمس گزینه Bluetooth، شما فقط دستگاه‌هایی که قبلا آن‌ها را جفت (Pair) کرده‌اید را خواهید داشت. برای اتصال به دستگاه جدید، شما باید روی گزینه More Setting بزنید. در این قسمت تمام دستگاه‌های فعال بلوتوث که نزدیک شما هستند نمایش داده خواهند شد. سپس از اینجا می‌توانید دستگاه‌هایی که برای اولین باز است به آن‌ها متصل می‌شوید را جفت (pair) کنید.

تمایز بین بلوتوث و وای فای نیز معقول و قابل درک است. اتصال به یک شبکه Wi-Fi جدید بسیار معمول و رایج است، به ویژه زمانی که به کافی شاپ و رستوران می‌روید یا در یک کنفرانس شرکت دارید. اتصال و pairing بلوتوث اما یک فرآیند جامع‌تر است، بنابراین بهتر است دستگاه‌های ناشناخته در تنظیمات مخفی‌تر باشند.

منبع

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.