25 کلانشهر جذاب برای جوانان

0

زندگی به این معنی نیست که تنها و بی‌رمق در گوشه‌ای به سر ببرید. جرج برنارد شاو این طور عنوان می‌کند که “زندگی مانند یک کتاب است و افرادی که سفر نمی‌کنند، تنها یک صفحه ازآن را خوانده‌اند” جوانان در حال حاضر به نظر می‌رسد که همانند این نقل قول زندگی می‌کنند.

با وسایل حمل و نقل پیشرفته و طیف گسترده‌ی کانال‌های ارتباطی، اطلاعات و واقعیت‌های هر مکان را به راحتی می‌توان دریافت کرد، البته اگر تصمیم راسخی دارید و مقداری پول.

در گذشته، مردم تمام طول عمر خود را در شهرشان سپری می‌کردند و تنها زمانی به دیدن جاهای دیگر می‌رفتند که بازنشسته شده بودند.

اما امروزه، تمایل سکونت در مقاصد خارجی عجیب و جالب برای زندگی بسیار رشد کرده است. با این حال، جوانان نمی‌خواهند در هر جایی سکونت داشته باشند، آن‌ها توقع دارند، همه چیز بر وفق مرادشان باشد.در اینجا به معرفی 25 تا از جذاب‌ترین کلان شهرهای دنیا برای جوانان خواهیم پرداخت. تمرکز ما در درجه اول به جذابیت آن‌ها به عنوان یک مکان جدید برای سکونت است اما همان اندازه به عنوان یک مقصد برای مسافرت اهمیت دارند.

25. هلسینکی – Helsinki

هلسینکی فنلاند

هلسینکی پایتخت فنلاند و بزرگترین شهر آن است. دارای محیط و آب و هوای بسیار راحت که عمدتا معتدل است. دارای فرصت‌های شغلی متنوع.

هلسینکی به عنوان بهشتی برای جوانان تضمین شده استع به ویژه اگر با زبان‌های اروپایی آشنا باشند. این شهر یک مرکز مهم سیاسی، اقتصادی، آموزشی و فرهنگی فنلاند به شمار می‌رود. در این شهر مناظر دیدنی بسیاری وجود دارد.

24. زوریخ – Zurich

زوریخ سوئیس

زوریخ یکی از شهرهای ثروتمند و برخوردار در اروپاست. اگر شما نسبتا در منابع مالی محدودیت دارید، ممکن است زندگی در این شهر برایتان تا حدودی ترسناک باشد!

با این حال، زیبایی‌های چشم نواز و جو بسیار خوب این شهر سوئیس، آن را به یکی از بهترین مکان‌ها برای زندگی در کره زمین تبدیل کرده است. این شهر اکثرا بالای لیست بهترین شهرهای با کیفیت قرار می‌گیرد. یقینا جوانان چیزهای زیادی برای پرداختن به آن‌ها در این شهر خواهند داشت.

23. پراگ – Prague

پراگ چک

پراگ پایتخت جمهوری چک، مرکز سیاسی و اقتصادی مرکز اروپا. این شهر دارای ده موزه بزرگ و سالن‌های تئاتر، گالری‌ها، سینماها و جلوه‌های تاریخی متعدد می‌باشد.

پراگ خوش‌شانس بوده که از میان خرابی‌های قرن 20ام جان سالم به در برده است. این شهر یکی از مقاصد مهم گردشگری در دنیا محسوب می‌شود که سالانه پذیرای حجم بزرگی از توریست‌هاست.

پراگ در مقام 5ام از لیست بهترین مقصدهای گردشگری دنیا در رتبه‌بندی Tripadvisor قرار گرفته است. پنجمین شهر اروپایی دارای بیشترین بازدید، بعد از لندن، پاریس، استانبول و رم.

22. ونکوور – Vancouver

ونکوور کانادا

شهر کانادایی ونکوور در طول ده سال گذشته همیشه یکی از بهترین شهرهای دنیا برای زندگی در رتبه بندی‌ها بوده و به خوبی مناسب جوانان می‌باشد.

از لحاظ فرهنگی این شهر ترکیبی از اروپایی‌ها، آسیایی‌ها و اسپانیایی‌هایی است که یک جا جمع شده‌اند. اشتیاق جوانان برای تبادل فرهنگی در این شهر، مستلزم داشتن وقت زیادی است.

با این حال، ونکوور شهر نسبتا گرانی برای زندگی است. پس اگر به فکر رفتن به آن‌جا هستید، باید خودتان را بر اساس شرایط آنجا آماده کنید.

21. ادینبورگ – Edinburgh

ادینبورگ اسکاتلند

ادینبرو که در منایع فارسی ادینبورگ هم شناخته می‌شود، پایتخت اسکاتلند است و به عنوان “آتن شمال” نیز شناخته شده و از مدارس، دانشگاه‌ها و کالج‌های زیادی برخوردار است. پس اگر به فکر پیگیری تحصیلات و مطالعات بالاتر در خارج هستید، ادینبرو یقینا محل مناسبی است.

ادینبورگ همه ساله در آگوست میزبان بزرگترین جشنواره‌ی هنری است و در طول سال نیز از این قبیل جشنواره‌ها از این برگزار می‌شود. این شهر دارای میراث غنی ادبی بوده و هم‌چنین در طول سال شاهد فعالیت‌های ادبی بسیاری است. بنابراین جوانانی که آرزوی نویسندگی در سر دارند، این شهر، که در سال 2004 از سوی یونسکو به عنوان شهر ادبیات انتخاب شد، گزینه‌ی مناسبی برای آن‌ها می‌تواند باشد.

20. رم – Rome

رم ایتالیا

اغلب به این شهر به عنوان “شهر ابدی و جاوید” اشاره شده است. رم پایتخت ایتالیا یکی از مهم‌ترین شهرهای فرهنگی جهان است، که دارای یادگارها و میراث‌های تاریخی و فرهنگی بسیاری است.

این شهر در ردیف شهرهای پربازدید دنیا قرار دارد و اولین مراکز اصلی رنسانس ایتالیایی، مکان بناها و یادبودهای تاریخی نظیر موزه‌های واتیکان و کولوسئوم را در خود جای داده است.

این شهر یقینا برای نسل جوان با اشتیاق به تاریخ گذشته و هنر جذابیت خواهد داشت. این شهر مملو از چیزهای هنری و باستانی مرموز است.

19. کیپ تاون – Cape Town

کیپ تاون آفریقا

کیپ تاون تنها شهر آفریقایی در لیست ماست و یکی از متعادل‌ترین شهرهای دنیاست. شهر بندری کیپ تاون برای بسیاری از جوانان می‌تواند ایده‌آل‌ترین شهر باشد.

تنوع جغرافیایی این شهر به صورتی است که می‌توان چندین قله‌ی کوه زیبا را به فاصله‌ی چند کیلومتری از سواحل جذاب آن یافت.

جمعیت این شهر نیز دارای تنوع و گوناگونی بوده و جوانانی که خواستار زندگی در هوای معتدل هستند از آب و هوای کیپ تاون لذت کافی را خواهند برد.

18. ژنو – Geneva

ژنو سوئیس

ژنو دومین شهر سوئیس در لیست ماست. این شهر اغلب با نام “پایتخت صلح” دنیا نامیده می‌شود، زیرا این شهر تقریبا همیشه در صلح و آرامش بوده و هم‌چنین ساختمان سازمان‌هایی که برای صلح جهانی کار می‌کنند، نظیر سازمان ملل و صلیب سرخ، در این شهر قرار دارند.

ژنو یکی از گران‌ترین شهرهای دنیا محسوب می‌شود، اما مسلما این موضوع از این جهت قابل فهم است که استانداردهای زندگی در این شهر بسیار بالاست.

جوانان پرشور و نشاط که می‌خواهند در بخش‌های بشر دوستانه و در سازمان‌های غیردولتی پیشگام در سطح بین المللی به فعالیت بپردازند در این شهر فرصت‌های بسیاری خواهند داشت.

17. سیاتل – Seattle

سیاتل آمریکا

سیاتل واقع در واشینگتن ایالات متحده آمریکا، یک شهر بندری مهم و بزرگ و دالان تجارت با آسیاست. این شهر با نام “شهر زمرد” نیز شناخته می‌شود.

این شهر لذت مضاعفی را برای هواخوان و دوستداران قهوه خواهد داشت، چرا که زادگاه سه شرکت معروف قهوه، Starbucks, Tully’s Coffee, Caffé Vita Coffee Roasting است.

سیاتل دارای اقتصاد نیرومندی است و جوانان نباید مشکلی در پیدا کردن فرصت‌های شغلی مناسب با مهارت‌شان داشته باشند. مکان‌های زیبا و دیدنی زیادی مانند گالری‌های فراوان، موزه‌ها، پارک‌های طبیعی و مراکز اجتماعی برای تماشا در این شهر وجود دارد.

16. بارسلون – Barcelona

بارسلون اسپانیا

بارسلون یک مرکز مهم اقتصادی و فرهنگی در جنوب غربی اروپا به شمار می‌آید. کلیسای ساگرادا فامیلیا نیز در این شهر قرار دارد که نماد بین المللی آن هم محسوب می‌شود.

آثار تاریخی و فرهنگی غنی زیادی در این شهر وجود دارد. یک شهر پیشرو هوشمند از سال 2011 که دارای فرصت‌های شغلی بسیار برای جوانان علاقه‌مند و جویای نام در بخش تکنولوژی است.

15. اسلو – Oslo

اسلو نروژ

اسلو یکی از مراکز اصلی دانش‌های دریایی است. وجود بزرگترین شرکت‌های حمل و نقل و کاگزاری، یکی از بایدهای تهیه فرصت‌های زیاد در بخش دریایی در این شهر نروژی این است که همه در اسلو جمع‌اند.

اگر چه اسلو شهری برای جوانانی با بیشترین درآمد است، فرصت‌های شغلی زیادی در شهر و حومه‌ی آن که بسیار زیبا هم هستند، می‌توان یافت.

14. سالوادور – Salvador

سالوادور برزیل

سالوادور برزیل، یک بندرگاه برجسته و ممتاز کشوری و نقطه تجارت بین المللی است. سالوادور تنها شهر آمریکای جنوبی در لیست ماست.

این شهر در برزیل برای غذاهای عجیب و شگفت انگیز، موسیقی و معماری مشهور است. سالوادور بهترین تجربه‌ی برزیلی برای جوانان سراسر دنیا خواهد بود.

ساحل Porto da Barra سالوادور هم‌چنین مکان سوم را در بین بهترین ساحل‌های دنیا داراست، که به وسیله‌ی گاردین در سال 2007 مورد سنجش قرار گرفت. تعداد زیادی ساحل دیگر نیز در این شهر ساحلی وجود دارد.

13. ملبورن – Melbourne

ملبورن استرالیا

ملبورن با نام “شهر باغ” و هم‌چنین به عنوان”پایتخت فرهنگی استرالیا” شناخته می‌شود. این شهر به عنوان چهارمین شهر دانشگاهی جهان در سال 2008 شناخته شد. برای جوانانی که به دنبال تحصیلات عالی و تکمیلی هستند، این شهر انتخاب فوق العاده مناسبی می‌تواند باشد.

ملبورن یک مرکز بزرگ بین المللی برای هنرهای نمایشی است. این شهر زادگاه قدیمی‌ترین و مشهورترین موسسات فرهنگی استرالیا است. جوانان عاشق هنر مسلما این شهر را دوست خواهند داشت.

شهری با مردم مختلف و گوناگون، امکانات خوب و مقرون به صرفه برای زندگی، با هزینه‌های کمتر نسبت به دیگر شهرهای استرالیا.

12. وین – Vienna

وین اتریش

وین پایتخت اتریش که با نام “شهر موسیقی” و “شهر رویاها” هم شناخته می‌شود. این شهر زیبا را می‌توان بهترین شهر برای زندگی در دنیا دانست.

وین با فرهنگ و تاریخ غنی و محیط زیست و اقتصاد عالی، تقریبا همه چیزهایی که روح یک جوان آرزوی آن‌ها را دارد، ارائه داده است.

این شهر یک مقصد همیشگی برای سمینارها و کنفرانس‌های بین المللی بوده، و به عنوان یکی از نوآورانه‌ترین شهرهای دنیا در فهرست‌های مختلف طی سالیان دهه‌ی گذشته رتبه بندی شده است.

11. فرانکفورت – Frankfurt

فرانکفورت آلمان

فرانکفورت دومین کلانشهر بزرگ آلمان و مرکز حمل و نقل و مالی کل قاره اروپا است.

فرانکفورت شاید برای جوانانی که خواستار زندگی آرام و بی سر و صدا هستند، جذابیت نداشته باشد، اما کسانی که شتاب و شلوغی زندگی شهری مدرن را دوست دارند، حتما این عاشق این شهر خواهند شد.

این شهر همواره کیفیت عالی از زندگی را به نمایش گذاشته و مرتبا رتبه بالایی در بررسی‌های گوناگون “کیفیت زندگی” در طول سال داشته است.

10. سئول – Seoul

سئول کره جنوبی

سئول پایتخت کره جنوبی، با جمعیتی کمی بیشتر از 10 میلیون نفر، زمان و سرمایه قابل ملاحظه‌ای را در جهت حفظ و پایداری محیط زیست سرمایه گذاری کرده است.

سئول شهر طراحی یونسکو است و حتی در سال 2010 پایتخت طراحی دنیا لقب گرفت. فرودگاه بین المللی اینچئون سئول برای 9 سال پیاپی به عنوان بهترین فرودگاه بین المللی ارزیابی شده است.

سرانه درآمد این شهر تقریبا 40000 دلار است و قاعدتا جوانان دارای مهارت‌های تخصصی و مناسب، باید بتوانند زندگی خوبی در این شهر داشته باشند.

9. توکیو – Tokyo

توکیو ژاپن

توکیو پایتخت ژاپن و یکی از مراکز مهم اقتصادی جهان، یک تجربه‌ی آسیایی عالی را برای شما فراهم می‌کند.

پرجمعیت‌ترین منطقه شهری و کلان‌شهر در جهان، که قطعا مکان مناسبی برای گذران زندگی دوران بعد از بازنشستگی نیست. در واقع می‌توان گفت توکیو مکانی برای سپری بیشتر دوران پربار جوانی است.

توکیو هم‌چنین مکان فوق العاده‌ای برای مسافران است، که داشتن اولین رتبه در “دسته جامع کلی” به وسیله‌ی Tripadvisor برای تجربه‌ی سفر، گواهی این مدعاست.

8. لس آنجلس – Los Angeles

لس آنجلس آمریکا

لس آنجلس از شهرهای کالیفرنیا با بش از 800 شرکت نوپا (استارت آپ)، مطمئنا برای جوانان کارآفرین جذابیت خواهد داشت. اگر می‌خواهید طبق رویاهای استارت آپ خود زندگی کرده و یک کارآفرین موفق شوید، اینجا محل آن است.

لس آنجلس دارای سومین اقتصاد کلانشهرهای دنیاست و یک شهر جهانی از هر جهت است. “شهر فرشتگان” نام مستعار این شهر است. این شهر مرکز نیرومند جهانی در کسب و کار، تجارت بین الملل، تکنولوژی و آموزش است.

لس آنجلس یقینا مکان مناسبی برای افرادی است که، بهترین را می‌خواهند و جویای نام برای خود در زمینه‌ی مورد علاقه‌شان هستند.

7. لندن – London

لندن انگلیس

لندن پایتخت بریتانیا که آن را پایتخت فرهنگی جهان هم می‌دانند. این شهر همیشه یک مرکز جهانی برای هنر، آموزش، تجارت و نوآوری بوده است. با 43 دانشگاه، شهری با بیشترین تعداد دانشگاه در دنیاست.

مردم از سراسر دنیا در لندن گرد هم آمده‌اند و تنوع فرهنگی بالایی به این شهر بخشیده‌اند. این شهر مکان مناسبی برای زندگی افراد با انواع فرهنگ‌ها و زمینه‌هاست.

6. شیکاگو – Chicago

شیکاگو آمریکا

شهر بادخیز شیکاگو با بیش از 5 هزار پارک که موجبات لذت شما را به وسیله سرسبزی زیاد و طبیعت آن، فراهم می‌آورد. این شهر هم‌چنین با نام “شهر دوم” نیز شناخته می‌شود.

شیکاگو یک مرکز بزرگ و مهم برای تجارت، اقتصاد، صنعت، ارتباطات و تکنولوژی است. با این حساب، جوانان قاعدتا نباید مشکلی در یافتن فرصت‌های شغلی داشته باشند.

این شهر از لحاظ فرهنگی نیز غنی بوده و توجه ویژه‌ای به هنر در آن می‌شود. در طول سالیان، این شهر نام‌های بزرگی را در موسیقی، فیلم و تئاتر به وجود آورده است.

5. پاریس – Paris

پاریس فرانسه

پاریس پایتخت فرانسه، مقصد رویایی بسیاری از جوانان خیال پرداز دنیاست. تقریبا تمام جوانان این شهر فوق العاده را در لیست آرزوهای خود برای بازدید نگه داشته‌اند.

این شهر جذابیت خاصی برای نویسندگان، نقاشان، طراحان مد و معماری دارد.

موزه کوآی برانلی (Quai Branly) نیز در پاریس قرار دارد، که مجموعه آثار هنری از گوشه و کنار دنیا در آن به معرض نمایش گذاشته شده است. این موزه به وسیله‌ی ژان نوول، معمار برجسته فرانسوی، طراحی شده که آن را به یکی از عجیب‌ترین معماری موزه دنیا مبدل کرده است.

4. دالاس – Dallas

دالاس آمریکا

دالاس شهری از ایالت تگزاس با جمعیت نسبتا کوچک حدود 1.2 میلیون نفر که اغلب به عنوان شهر کابوی‌ها و سوارکاران دیده می‌شود، اما چیزی بیشتر از آن است.

یک مقصد رویایی برای جوانان دوستدار وسترن، شهری که خاستگاه 1/3 از بزرگترین شرکت‌های لیست 500 تایی مجله فرچون (Fortune 500) ایالات متحده است و شما در این شهر انگیزه زیادی برای کارآفرینی خواهید داشت.

اگر چه به طور سنتی دالاس بر کشاورزی به عنوان منبع اصلی درآمد تکیه داشته، اما در دوران مدرن به طور مداوم در بخش‌های صنعتی و مهندسی رشد داشته است.

3.0 نیویورک – New York

نیویورک آمریکا

نیویورک دارای فرصت‌های شغلی بسیاری برای جوانان است. علاوه بر این، با امکانات آموزشی عالی، این شهر می‌تواند جوانان را در یک مسیر عالی راهنمایی کرده و توانمند سازد.

نیویورک یکی از سه مرکز فرماندهی اقتصاد جهانی است و به “شهری که هرگز نمی‌خوابد” معروف است. با این توصیف، فکر می‌کنید چه چیز این شهر دوست داشتنی است. طیف وسیعی از فرصت‌ها در تمامی بخش‌های این شهر، که هرگز در کار و ساخت و ساز متوقف نمی‌شود، وجود دارد.

مردم این شهر با بیش از 800 زبان مختلف صحبت می‌کنند و هم‌چنین دارای تنوع فرهنگی بالایی هستند. بنابراین شما در اینجا احساس غریبی نخواهد کرد.

2. برلین – Berlin

برلین آلمان

برلین پایتخت آلمان، که همیشه اهمیت زیادی در تاریخ جهان داشته است. این شهر همیشه ثابت کرده است منبع الهام بخش بزرگی برای ذهن‌های جوان است. وجود لیست طولانی از آهنگسازان، نویسندگان، دانشمندان، مخترعین و فیلسوفان اثبات این ادعاست.

برلین استاندارد بالایی از سطح زندگی را ارائه می‌دهد و جوانان در این شهر فرصت‌های بسیاری در طیف گسترده‌ای از بخش‌ها شامل، موسیقی، فیلم، تبلیغات، مهندسی تجارت و …، خواهند یافت.

1. تورنتو – Toronto

تورنتو کانادا

شهر کانادایی تورنتو که جوان‌ترین شهر در لیست شهرهای جوان سال 2014 است. این شهر دارای تنوع فرهنگی بالا، اقتصاد قدرتمند و فرصت‌های انبوه برای جوانان می‌باشد. تورنتو هم‌چنین مکانی عالی برای استارت آپ‌ها (شرکت‌های نوپا) است و وجود بیش از 600 استارت‌آپ در این شهر گواهی این مدعاست، که برخی از آن‌ها حتی در سطح جهانی شناخته شده‌اند.

در تورنتو فرصت‌های شغلی بسیاری در تمام زمینه‌ها برای جوانان وجود دارد، که از طریق آن‌ها می‌توانند خودشان را ترقی داده و توان مهارتی خود را بالا برند. برنامه‌های مختلفی برای هدف گذاری جوانان برای زندگی در اینجا وجود دارد که می‌تواند زندگی را کاملا مقرون به صرفه کند.

منبع

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.