راهنمای پیگیری مرسوله پستی

175

شرکت ملی پست جزو شرکت‌های دولتی است که اغلب مردم در طول سال حداقل چندبار نیاز به استفاده از خدمات آن دارند. در این مقاله به روش پیگیری نرسیدن مرسوله پستی از طریق اینترنت و جزئیات آن می‌پردازیم.

لطفا توجه داشته باشید ما در اینجا صرفا راهنمای پیگیری ارائه کرده و مسئولیتی در قبال مشکلات پستی نداریم!

با وجود وجود شرکت‌های خصوصی حمل مرسولات، استفاده از پست برای بسیاری از امور بهترین و گاهی تنها انتخاب است. قدیم و قبل از وجود تکنولوژی‌هایی نظیر فکس و ایمیل استفاده از خدمات پستی بیشتر برای ارسال نامه‌ها و اوراق استفاده می‌شد و می‌توان گفت حجم زیادی از مرسولات پستی را اوراق دربر می‌گرفت. با ورود تکنولوژی‌های جدید از فکس تا ایمیل و پیام رسان‌های موبایل امروزی کم کم از حجم مرسولات اوراق کاسته شد تا امروز که تقریبا دیگر کسی کارت پستال و نامه شخصی از طریق پست ارسال نمی‌کند. بیشتر حجم مرسولات پستی اوراق مربوط به امور اداری است که نیاز به وجود اصل اوراق وجود دارد که این مساله هم با ایجاد امکان استعلام‌های آنلاین در حال کم شدن است.

در حال حاضر اما در عین اینکه حجم مرسولات پستی اوراق کم شده است، اما به دلیل گسترش فرهنگ شهرنشینی و کمبود فرصت برای بسیاری از کارهای روزمره نظیر خریدهای معمول، نیاز به خرید اینترنتی روز به روز در حال گسترش است. قطعا بهترین، ارزان‌ترین و در دسترس‌ترین شیوه ارسال کالا و محصولات استفاده از خدمات پستی شرکت ملی پست است. بسیاری از افراد نیاز به پیگیری مرسوله پستی خود بعد از ارسال دارند تا از زمان حدودی رسیدن مرسوله خود باخبر یا دلیل نرسیدن آن را جویا شوند.

پیگیری نرسیدن مرسوله پستی

برای پیگیری نرسیدن مرسوله پستی به شماره رهگیری پستی نیاز دارید. این شماره روی رسید کاغذی پستی (سمت چپ بالا) قابل مشاهده است. هم‌چنین اگر زمان ارسال مرسوله پستی از امکان رسید دیجیتال استفاده شده باشد، شماره رهگیری پستی به شماره موبایل یا ایمیل داده شده به متصدی پست، ارسال می‌شود.

رسید پیگیری مرسوله پستی

همان طور که در عکس بالا می‌بینید، سمت چپ بالا یک کد 24 رقمی برای پیگیری مرسوله پستی چاپ می‌شود که از طریق سایت شرکت پست قابل رهگیری است. برای رهگیری مرسوله پستی ابتدا باید به لینک رهگیری مرسوله پستی وارد شوید.

بعد از ورود به سایت رهگیری مرسولات پستی با صفحه زیر روبه‌رو می‌شوید.

نرسیدن مرسوله پستی

شماره 24 رقمی پیگیری مرسوله پستی را در کادر سفید وارد کرده و سپس روی علامت ذره بین کلیک کنید. سپس در صفحه بعد (در صورت درست بودن کد رهگیری پستی شما) اطلاعات زیر را مشاهده می‌کنید.

سایت پیگیری مرسولات پستی

بعد از ورود کد پیگیری در صفحه رهگیری مرسولات پستی اطلاعات کلی را مشاهده می‌کنید. تاریخ و ساعت دقیق ثبت مرسوله در مبدا برای ارسال در اینجا دیده می‌شود و از این زمان طبق برنامه زمان بندی سرویس‌های مختلف پستی باید مدت زمان تحویل مرسوله خود را در نظر بگیرید. معمولا سرویس ویژه کمتر از 24 ساعت، سرویس پیشتاز بین 1 تا 3 روز کاری، سرویس سفارشی بین 3 تا 7 روز کاری زمان می‌برد. توجه کنید که این زمان بندی حدودی است با توجه به افزایش کیفیت سرویس پست در سال‌های گذشته، زمان رسیدن ممکن است زودتر از این زمان و در مواردی کمی بیشتر نیز طول بکشد که البته می‌تواند دلایل دیگری داشته باشد. سرویس پیشتاز که بیشترین استفاده را در بین مردم دارد معمولا تا 72 ساعت بعد از ارسال تحویل گیرنده می‌شود.

مسلما تاخیرهای ناشی از بدی آب و هوا و راه‌ها در همه جای دنیا وجود دارد، اما متاسفانه نرخ تاخیر (ناشی از عملکرد سیستم) در سرویس‌های حمل و نقل داخلی بسیار بیشتر از استاندارد معمول دنیاست. توجه داشته باشید که درست و دقیق بودن آدرس و کد پستی گیرنده می‌تواند در به موقع رسیدن مرسوله تاثیرگذار باشد. البته به دور از انصاف است که افزایش کیفیت و سرعت خدمات پستی در سال‌های گذشته را نادیده بگیریم، هر چند هنوز در بسیاری از شهرهای کشور همچنان مردم با مشکل تاخیر ارسال مرسولات پستی مواجه هستند.

در ادامه اطلاعات صفحه رهگیری می‌توانید روند ارسال از مبدا تا مقصد را مشاهده کنید. برای نمونه عکس زیر رهگیری یکی از سفارشات فروشگاه اینترنتی تتیس مارکت است.

رهگیری مرسولات پستی

همان طور که در عکس بالا مشاهده می‌کنید، روند ارسال یک مرسوله از شهر طبس (خراسان جنوبی) به قیدار (زنجان) را نشان می‌دهد. جزئیات هر مرحله ارسال در سیستم رهگیری مرسولات پستی ثبت می‌شود.

بعد از تحویل مرسوله به گیرنده نیز در صفحه پیگیری مرسوله پستی امضای فرد تحویل گیرنده، تاریخ و زمان تحویل نیز نمایش داده می‌شود. توجه داشته باشید که گزارشات سیستم رهگیری مرسولات پستی حداکثر 6 ماه در سایت پست نگهداری می‌شوند.

دلایل احتمالی تاخیر مرسوله پستی پیشتاز

همانطور که می‌دانید سرویس پست پیشتاز بازه تحویل 1 تا 3 روز کاری را دارد. اما ممکن است زمان تحویل بیش از این میزان طول بکشد که در ادامه به ذکر چند دلیل احتمالی می‌پردازیم.

تحویل مرسوله به پست بعد از زمان جمع آوری و ارسال

ادارات پست معمولا در انتهای ساعت کاری، مرسولات دریافتی را بسته بندی کرده و به بخش تجزیه مبادلات مراکز استان و تهران ارسال می‌کنند تا بعد از تجزیه و ارسال به شهرهای مقصد توزیع نهایی انجام شود. در این بین ممکن است به ندرت برخی ادارات پست ساعت جمع آوری زودتری داشته باشند. در نتیجه هر مرسوله‌ای که بعد از ساعت جمع آوری تجزیه مبادلات تحویل پست شود فردای آن روز ارسال خواهد شد. البته ممکن است سرویس پست ویژه SPS برای برخی مقاصد در دسترس باشد که زمان تحویل 24 ساعته دارد.

تحویل به دفاتر پیشخوان در شیف بعد از ظهر

دفاتر پیشخوان معمولا در شیفت بعد از ظهر نیز مرسولات پستی را از مردم دریافت می‌کنند، که البته خدمت خوبی است. اما توجه داشته باشید، در صورتی که فرستنده مرسوله شما را در شیفت بعد از ظهر دفاتر پیشخوان ارسال کند، با توجه به اینکه روز کاری بعد تحویل شرکت پست خواهد شد، بازه زمانی 72 ساعته پست پیشتاز را باید از فردای روز تحویل محاسبه کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
175 نظرات
  1. Mohammad می گوید

    سلام خسته نباشید
    مرسوله به منطقه پستی خراسان رضوي،مشهد،مرکز مبادله مرکزی مشهد رهسپار شد.تهران،مرکز تجزیه و مبادلات کشور،اداره کل تجزیه و مبادلات تهران
    این ینی چی آقا؟

  2. سیده فاطمه می گوید

    سلام اقای پستچی به گفته خودشون یکبار اومدن درب منزل ولی ما نبودیم در حالی که همون ساعت کله اهالی منزل بودیم و گوشیامونم روی حالت پرواز نبوده ولی اقا میگن ما اومدیمو نبودید .یکبار . و میگن برید دیگه اداره پست تحویل بگیرید مگه قانونش نیست که دوبار پستچی مرسولرو بیاره؟

  3. رحیمی می گوید

    سلام وقت بخیر من 10 روز هست ماشینمو تعویض پلاک کردم از همون روز تا امروز هم از سامانه پلیس من استعلام میگیرم بارکد میده تو سامانه پست میزنم پیغامش اینه یعنی چی میشه توضیخ بدید بارکد صادر شده 10 روز گذشته اما این پیغام میاد
    مرسوله از سوی مبداء ذیربط تحویل پست نگردیده.

  4. فائزه یوسفی می گوید

    سلام وقت بخیر بسته من تو سایت زده تحویل گیرنده شده اما برای من نرسیده باید چیکار کنم ؟

  5. Ghezi می گوید

    سلام.من از محتوای بسته م دوتا کرم کسر شده.هرچی هم پیگیری و شکایت میکنم فایده نداره. یک میلیون و پانصددهزار قیمتش بود.چکار کنم؟؟ چجوری حداقل پولشو پس بگیرم؟؟

  6. جواد می گوید

    سلام وقت بخیر.من یه مرسوله داشتم ک ششم آذر ماه بارکد پست خورده کد رهگیری میزنم در همون مرحله بارکد خوردن مونده میشه راهنمایی کنید

  7. Ali می گوید

    سلام من امروز ینفر برای من یه کالا پست کرده و بارکدش رو دارم، وقتی میخام پیگیری کنم، بارکد رو که میزنم بهم میگه : مرسوله از سوی مبداء ذیربط تحویل پست نگردیده.
    یعنی چی لطفا توضیح بدید

  8. رضایی می گوید

    ببخشید من کد رهگیری رو وارد میکنم فقط تولید بارکد پستی و مشاهده جزییات رو میاره و موقعیت بسته رو نشون نمیده باید چیکار کنم؟؟؟ ممنون میشم جواب بدید

  9. الهه خاوری می گوید

    سلام من ۷ تا گونی برنج از رشت استان گیلان فرستادم برای میناب استان هرمزگان ، بعد از ۸ روز الان ۶ کیسه به دست گیرنده رسیده و یکی مرسوله های پستی آخرین وضعیت ۱۴ آبان با عنوان بارگیری مرسوله به نقطه پستی بندرعباس ذکر شده اما فرداش بندر عباس ورود مرسوله رو تایید نکرده . در صورتی که همه کیسه ها با هم ارسال شده بود .‌‌الان باید چکار کنیم ؟ ثبت شکایت زدم پاسخ دادن که به رییس اداره پست مراجعه کنید .‌‌‌‌‌رئیس اداره پست کدوم شهر ؟؟؟

  10. الهه می گوید

    سلام روزتون بخیر من بسته ای از تهران دارم به مقصد ارومیه که کد رهگیری فقط صادر شده و هرچقدر پیگیری میکنم فقط کد رهگیری داره یعنی اصلااز اداره پست ارسال نشده 3آبان فرستادن ولی هنوز گزارش دیگه ثبت نشده چکار کنم.

  11. راحیل می گوید

    سلام وقتتون بخیر
    ببخشید الان سامانه پیگیری همین پیام رو به من نشون می ده مشکل شما حل شد؟

  12. م می گوید

    سلام از دوشنبه بسته من داره میرسه شیراز این سایت رهگیری مرسولات پستی ابدیت نمیشه باید چکارکنم

    1. وب نویس می گوید

      صبر کنید و فردا چک کنید. متاسفانه راهکار جایگزینی وجود نداره. مگر اینکه حضوری تشریف ببرید اداره پست محل خودتون.

  13. Maryam می گوید

    سلام
    بسته داشتم به مقصد آران و بیدگل
    دیروز به کاشان رسید الان که سایت رو چک کردم نوشته بارگیری جهت ارسال به اداره تجزیه و مبادلات تهران انجام شد دلیلش چیه؟

    1. وب نویس می گوید

      گاها پیش میاد که داخل سایت رهگیری سیر مرسوله درست نمایش داده نمیشه. فردا چک بفرمایید احتمالا درست شده باشه. در نهایت نشانی آدرس گیرنده روی بسته ملاک هست و اگر آدرس روی بسته درست باشه مشکلی پیش نمیاد.

      1. Maryam می گوید

        آخه دو روزه روی همون وضعیته و آپدیت جدیدی نداده
        آدرسم درسته

        1. وب نویس می گوید

          اگر بروزرسانی نشد شنبه از اداره پست شهر خودتون پرس و جو کنید، رهگیری داخلی پست مقداری جزئیات بیشتری داره که در دسترس عموم نیست.

  14. M می گوید

    سلام وقت بخیر من بسته داشتم از تهران برا ایلام ب پست مرکزی ایلام رسیده ولی دوباره بارگیری شده برا تهران برا مرکز تجزیه و مبادلات تهران برا چی ؟؟

    1. وب نویس می گوید

      دو حالت داره یا اشتباه سیستمی هست که اصلاح میشه یا هم برگشت خورده. البته اگر برگشت بخوره در سیستم رهگیری پست دلیلش حتما عنوان میشه. جزئیات رهگیری مرسوله تون رو مجدد بررسی کنید.

      1. Zahra می گوید

        سلام وقتتون بخیر
        ببخشید من یه بسته ۲۰ شهریور از دیجی کالا سفارش دادم الان تو پروفایلم که نگاه میکنم قسمت وضعیت مرسوله زده به پست ارسال شده و تحویل داده شده ، کد رهگیری هم اومده، اما کد رهگیری رو که وارد سامانه بررسی پست میکنم، میگه مرسوله از سوی مبدا ذیربط تحویل پست نگردیده، باید تا ۲۳ تحویل داده می‌شد اما هنور خبری نیست، میخواستم بدونم باید چیکار کنم و آیا بسته ام نهایتا به دستم میرسه یا خیر؟

        1. وب نویس می گوید

          بله میرسه. سیستم ارسال دیجی کالا متفاوت هست و باجه پستی در محل انبار داره. یک مقدار تحویل مرسوله به مراکز استان برای توزیع با تاخیر انجام میشه.

  15. نیلوفر می گوید

    من چهارروزه بستم توسایت فقط تومرحله ثبت کالا مونده تکون نمیخوره لوازم ارایشی هست فاسدشه بشکنه یا خوردشه بدردم نمیخوره شکایت کردم میگن پست مبداهست خسته شدم دستم هیچ جابندنیس از یه شهرستان خرابشده ی ازتهران با پست پیشتاز قراره بیاد یه شهرستان خرابشده دیگش اینطوریه یکی برام پیگیری کنه لاقل بدونم بستم کجا گیر کرده توکدوم اداره خرابشده مونده

    1. وب نویس می گوید

      کد مرسوله تون رو پاک کردم. طبق گزارش خود پست مرسوله شما 19 ام شهریور به پست تحویل شده. معمولا مرسولاتی که به دفاتر پیشخوان شیفت بعدازظهر تحویل میشن، فردا به پست تحویل داده میشه. قاعدتا امروز که به دست تون برسه میشه تقریبا همون 72 ساعت پست پیشتاز.

  16. الهه قنبری می گوید

    سلام خسته نباشید من از رضوان شهر یه بسته داشتم که برسه به انزلی تا رشت اومده ولی به استارا فرستادن با اینکه ادرسم دقیق هست خواستم بپرسم چرا استارا فرستادن؟ باید بیاد انزلی ممنون

    1. وب نویس می گوید

      سیر مرسولات از مرکز استان ممکنه دقیقا به شهر شما نباشه و شهر شما زیر مجموعه تجزیه مبادلات یک شهر دیگه باشه. در هر صورت آدرس روی بسته ملاک هست و به همون آدرس ارسال میشه. نگرانی خاصی از این بابت وجود نداره.

  17. لیلا می گوید

    سلام بسته من روز ۵ شنبه ارسال شده ک شنبه ساعت ۶ صبح رسیده اداره پست منطقه خودمون ولی الان دوشنبه هست والان ۳ روزه ک بستم اداره پست منطقه هست وبرام ارسال نشده باید چیکارکنم؟؟!

  18. فرزانه می گوید

    سلام وقتتون بخیر. من کد رهگیری رو داخل سامانه میزنم میزنه که مرسوله از سامانه قبول حذف گردید.میخواستم ببینم مشکلش چیه.ممنون میشم راهنمایی کنید

  19. اصغری می گوید

    سلام من یه بسته از تهران دارم که شنبه ارسال شده اما کد مرسوله نامعتبره و با جمله « مرسوله از سامانه قبول حذف گردیده مواجه میشم» چه کاری باید انجام بدم؟

    1. وب نویس می گوید

      احتمالا فرستنده مرسوله رو لغو کرده. حدس بنده هست فقط بهتره از فرستنده پیگیری بفرمایید

  20. زهره می گوید

    سلام من شنبه بسته ی پستی ام تحویل اداره پست گیلان شده و کد رهگیری هم به من داده شده ولی وقتی میزنم رهگیری میگه مرسوله از سامانه ی قبول حذف گردیده است . چیکار باید بکنم؟؟

    1. وب نویس می گوید

      با اداره پست باید تماس بگیرید. شاید فرستنده مرسوله رو پس گرفته باشه.

  21. سوری می گوید

    سلام وقت بخیر من یه بسته امروز پست کردم گفتن کد پیگیری مرسوله براتون پیامک میشه اما هنوز هی اسمسی از طرف پست برایه من نیومده که کد پیگیری مرسوله ارسالیمو داشته باشم

  22. سجاد می گوید

    بسته من از اصفهان باید میومد فارس رفته تهران الان هم که زده دسته نامه رسانه قراره توزیع بشه تو پرند میشه لطف بفرمایید ایا شما دارید دوربین مخفی ضبط میکنید؟

    1. وب نویس می گوید

      گاهی این اشکالات در سیستم رهگیری پیش میاد اما مرسوله درست به مقصد میرسه. بهتره از طریق پست شهر خودتون یا از طریق سامانه شکایات پیگیری بفرمایید.

      1. نگین می گوید

        سلام
        بسته ای رو از دیجیکالا خریداری کردم ۴ روز داخل پست منطقه ۱۵ دیجیکالا مانده بود از طریق پست پیگیری کردم اعلام کردند که بسته تحویل پست نشده است و دیجکالا خود کد رهگیری صادر کرده است و وارد پست نشده است دیجیکالا پاسخگو نیست و فقط اعلام میکنه صبر کنید لطفا من رو راهنمایی کنید از موعد تحویل بسته گذشته است

        1. وب نویس می گوید

          باید از طریق فرستنده پیگیری بفرمایید. البته گاها پیش میاد که کد رهگیری صادر شده کمی با تاخیر در سایت پست بارگزاری و آپدیت میشه.

  23. سعید می گوید

    سلام
    برا من شماره رهگیری ۲۰ رقمی فرستادن
    چقدر هم استعلامش رک میگیرم میزنه اطلاعت رهگیری نشد چیکارش کنم ؟؟

    1. وب نویس می گوید

      آگر بسته پستی باشه 24 رقم هست مگر اینکه سازمانی باشه

  24. غ.احدی می گوید

    سلام
    برای پیگیری مرسوله پستی بعد از 6 ماه چه کار باید کرد؟

    1. وب نویس می گوید

      اگر بعد از 6 ماه مرسوله بلاتکلیف هست بهتره حضوری به اداره پست مراجعه کنید.

  25. محمد می گوید

    سلام وقت بخیر من بسته رو واسه مشتری ارسال کردم و ظاهرن به ادرس اشتباهی فرستاده شده ادرس واسه قزوین _پونک خیابان … بوده با کد مرسوله متوجه شدیم بسته رفته واسه زنجان
    کد پستی شماره مبایل مشتری و همچنین اسم و فامیل مشتری روی بسته نوشته شده
    چطوری باید پیگیر بشم ک بسته دوباره بدست خودم یا مشتری برسه
    آیا امکان داره بسته به دست فرد دیگه داده بشه؟؟!؟!؟
    ممنون میشم کمکم کنید

  26. reza می گوید

    سلام و دردود من کد رهگیری و ک میزنم برام در جواب میاد ک مرسوله از سامانه قبول حذف گردید این یعنی چی؟؟؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

  27. جواد محبی می گوید

    سلام بسته‌ی من الان بیشتر از ۱۰ روزه که به دستم نرسیده و وقتی کد رهگیری رو توی سامانه رهگیری پست میزنم این پیام رو میده: “مرسوله از سامانه قبول حذف گردیده است”
    منظور از این پیام چیه؟ از کجا باید پیگیری کنم؟

  28. Avina می گوید

    سلام …دیروز یکشنبه ۱۲تیر ماه بسته پستی که دوستم برام فرستاده بود به دستم نرسیده ولی داخل سایت نوشته شده که بسته رو تحویل داده شده…من باید چه کنم؟

  29. Avina می گوید

    سلام …دیروز یک بسته پستی برای من ارسال شده داخل سایت میزنه که ارسال شده وتحویل داده شده در صورتی که هیچ بسته ای به دست من نرسیده ….من باید از کجا پیگیری کنم؟

  30. سما می گوید

    من کد رهگیری که میزنم بستم اشتباهی رفته یه شهر دیگه، باید چیکارکنم؟

    1. وب نویس می گوید

      معمولا بسته مجدد به آدرس گیرنده ارسال میشه و به ندرت به مبدا برگشت میخوره.

  31. انوش می گوید

    سلام خسته نباشیدمیگم بهتون بابت اینکه حداقل جواب مردم رومیدین این واسه ماخیلی باارزشهواسه من درتاریخ ۴،۷ازشیراز بسته ای فرستاده شدتاریخ۴،۱۰رسیدش درپست گیلان تاییدشد امروز۴،۱۲هنوزبسته بدستم نرسیده معمولا چقدرطول میکشه بسته وارداستان بشه ودرمرگزاستان تحویل داده بشه باپست پیشتاز امکانش هست بتونیم تلفنی مشخصات مامورپست روبهمون بدن تا بامامورپست درتماس باشیم

  32. سمیه فتحی می گوید

    سلام‌ من زنگ زدن که برنده خودروشدم‌ بعدشماره حساب دادن وگفتن ۳میلیون بریزیدبه این شما حساب پول خلاصه ریختیم.تاره زنگ زدم میگن لایداردبجی کالا قبلش خریدداشته باشید.ومیگن یه سرخ کن براتون فرستادیم .وکدرهگیری دادن حالاچندروزه خبری نشد.چکارکنم پیگیریش کردم ازطریق کدفرستادن معلوم‌نیست کجاخواهشم برام پیگیریش کنید

    1. وب نویس می گوید

      تمام تماس‌های این چنینی که مربوط به برنده شدن فرد هست متاسفانه کلاهبرداری است، باید دقت بیشتری کنید.

  33. یاسمن می گوید

    سلام
    ببخشید من خرید کردم بعد کد رهگیری واسم فرستادن در سامانه رهگیری پست که میزنم مینویسه
    اطلاعاتی از رهگیری مرسوله شما در دسترس نمی باشد.
    ببخشید این برا چی میزنه؟

    1. وب نویس می گوید

      یا تازه مرسوله شما پست شده و اطلاعاتش هنوز در سامانه بارگذاری نشده یا هم اینکه سایت رهگیری پست یک اختلال مقطعی داشته.

  34. محمد می گوید

    سلام به همگی منم مشکلم مثل شماست. نظرات رو که دیدم نا امید شدم اینهمه شاکی . . . . خدایا الان منم از ارومیه یه بسته فرستادم کرمانشاه زده بسته وارد کرمانشاه شده ولی هنوز دست گیرنده نرسیده. درحالی که باید ظرف 24 ساعت میرسید.

  35. امیری می گوید

    آقا من ۱۳ روزه به دستم نرسیده پستم ،داخل این پیگیری مرسوله هم میزنم مینویسه خطا ،۱۰۰ بار امتحان کردم الان چکارکنم؟؟

    1. وب نویس می گوید

      احتمال زیاد کد رهگیری 24 رقمی شما اشتباه هست.

  36. متین می گوید

    سلام
    من بسته ام به جای اینکه بیاد اپن مقصدی که خودم تعیین کنم رفته یه جای دیگه چیکار کنم ؟

    1. وب نویس می گوید

      باید با مرکز پست شهر (یا منطقه) خودتون هماهنگ کنید.

  37. عسل می گوید

    سلام اگه پست برگشت بخوره دوباره ميارن؟

    1. وب نویس می گوید

      قاعدتا تا 3 مرتبه باید مامور توزیع مجدد به آدرس گیرنده مراجعه کنه و بعد وارد باجه معطله میشه و در انتها به مبدا برگشت میخوره

    2. Sabereh می گوید

      بسته ی پستی بین المللی ک به دستم نرسیده رو چطور رهگیری کنم؟

  38. آریوس می گوید

    امروز تازه تونستم پیگیری کنم…فک کنم سایت مشکل داشت

  39. آریوس می گوید

    سلام بعد از23 اردیبهشت من سفارش کفش دادم اما کد پیگیری نمیفرستاد تا امشب که 4 م خرداد به زور فرستاد الان هر چی میزنم هیجی نمیاره..حتی بقیه رهگیری های دیگ که برام فرستاده بود و مال مردم بودند اونارو هم وارد میکردم چیزی نمی اومد…باید چیکار کنم؟؟

    1. وب نویس می گوید

      احتمالا کد رهگیری تون اشتباه هست یا مثلا یک رقم کم داره.

  40. قلیزاده می گوید

    سلام خسته نباشیدمن 26 بسته ام ارسال کرد از تهرانه خراسان رضوی از روز چهارشنبه مرسوله من پست مرکزی خراسان رضوی اما امروز یکشنبه هنوز به دست من نرسیدچرا نمیارن برام

  41. Masoume می گوید

    با سلام و خسته نباشید بسته ی من ۴روزه قرار بود از،تبریز ب دستم برسه و زمانی که پیگیری مرسوله رو میزنم میزنه نامه رسان ب دلیل شناخته نشدن گیرنده از تحویل بسته خودداری کرده با اینکه من شماره تلفن و ادرس و کاملا درست داده بودم حالا اینی که میزنه یعنی چی من خیلی نگرانم لطفا جواب بدین

    1. وب نویس می گوید

      احتمال زیاد برگشت میخوره به مبدا. البته ممکنه یکی دو روز در باجه معطله مقصد بمونه. میتونید با پست شهر خودتون تماس بگیرید و پیگیری کنید.

  42. شقایق می گوید

    سلام من یه بسته گرفتم اول گفتم تحویل نامه رسان شده
    بعد فرداش این جمله داخل کد رهگیریم نوشته شده بود:
    ” مرسوله تحویل خانم/آقا/شرکت تتالبی شده است.(مشاهده اطلاعات نامه رسان) “

    1. وب نویس می گوید

      شاید به یکی از همکاران در محل کارتون تحویل داده شده.

  43. هومن می گوید

    سلام یک بسته پستی از کشور سوییس برای من ارسال شده تقریبا ۵ ماه پیش ولی هنوز به دست من نرسیده و شکایت نوشتم در جواب اومده که بسته هنوز به ایران نرسیده
    قبلا در مدت نهایتا ۲۰ روز بسته از سوییس به دست من میرسید
    چجور شده؟ چجور میتونم پیگیری کنم
    لطفا راهنماییم کنید ممنونم

    1. وب نویس می گوید

      به دلیل شرایط کرونا امکان تاخیر به خصوص در بخش بین الملل وجود داره. بهتره ابتدا از طریق رهگیری از مبدا مطمئن بشید که مرسوله شما وارد کشور شده یا نه.

  44. اسما می گوید

    سلام من خرید اینترنتی داشتم کد رهگیری مرسوله رو هم برای من فرستادن ولی وقتی کدو میزنم فقط قیمت ارسالو وزن بسته و اینا رو میزنه و وضعیتو نمیزنه اصلا که الان کجاست بسته الان ۴ روز هستش که تو سایت خود رهگیری میزنه قبول مرسوله شده .امکانش هست که بعد از گرفتن کد مرسوله انصراف زده باشن و در اصل کلاهبرداری کرده باشن یا مرسوله همون باجه اول مونده ؟ من خودم فکر میکنم اینا بعد از گرفتن کد مثلا انصراف زدن که فقط یه کد واسه مشتری بفرستن و بعد بسته رو ارسال نکردن و انصراف دادن .میشه راهنمایی کنید ؟

    1. وب نویس می گوید

      بعد از ارسال مرسوله امکان لغو وجود نداره، مگر اینکه از اول در مرسوله مشکلی باشه.

  45. ley می گوید

    ب سلام الان ی هفته اس بسته من تو اداره پسته مبدا اس تماس هم میگیرم کسی جوابگو نیس متاسفانه الان باید چیکار کرد؟

  46. شیما می گوید

    سلام من چهار روزه بسته ام رو از شیراز به تهران پست کردم پست پیشتاز هنوز نرسیده پیگیری که کردم توی سایت نوشته به دست نامه رسان داده شده اما هنوز به دست ما نرسیده اسم و فامیل اون شخص هم توی سایت زده شده الان من چجوری باید پیگیری کنم دیگه امروزم روز آخر کاری سال هست به شدت نیاز دارن به اون بسته الان

  47. سهراب می گوید

    سلام عزیزدل
    خب اینارو که خودمون میدونستیم ! موضوع سر اینه که اگر مرسوله دیرکرد باید چه کرد؟ اینکه رهگیریه و ۹۹ درصد مردم بلدن ! مثل من که محموله ام بعد از گذشت مدت تعیین شده بدستم نرسیده و بعد از شکابت درپرتال پست جواب دادن تامل فرمایید
    این جواب یه اداره عریض و طویل این مملکت به مشتری بود ..عزت زیاد

  48. حاتمه قاسمی می گوید

    سلام من کد رهگیری رو وارد میکنم میزنه تحویل گیرنده ولی بدست من نرسیده ۷۲ ساعتم شده ی شماره هم از پست چی نیست زنگ بزنیم بپرسیم من واقعا نگران بستمم

    1. مهشید می گوید

      دقیقا منم نمیدونم چکارکنم

  49. رسول کامران می گوید

    باسلام،
    یک بسته پستی دارم که بیش از سه روز قبل در تهران به پست تحویل داده شده و هزینه پیشتاز آن هم پرداخت گردیده است.لیکن متاسفانه،هنوز به دست بنده نرسیده!جالب اینجاست که وارد سامانه رهگيري هم که می شوم و کد رهگیری را وارد می کنم،آخرین اطلاعات حاکی از آن است که بسته پستی دو روز قبل از مبدا به سمت مقصد خارج شده وبعد از آن مشخص نیست،چه بلایی سر آن آمده است؟!وقتی که برای شکایت وارد سامانه ثبت شکایت هم می شوم،پیغام می دهد که شماره موبایل و کد ملی نادرست است!!!در حالی که هر دو را درست وارد می کنم و شماره موبایل هم متعلق به خودم است.بنظر می رسد سال به سال،به رغم آنکه هزینه های پستی افزایش می یابد،اما خدمات پستی افت پیدا می کند و در نهایت هم کسی خود را مسئول و پاسخگو نمی داند!همان سرنوشتی که سایرکالاها و خدمات در کشور ما به آن مبتلا هستند.متاسفم که بگویم بر خلاف سایر کشورهای دنیا،کشور ما رو به پسرفت است!

  50. محمد می گوید

    سلام بسته پیشتاز من ۱۵روزه هنوز بدستم نرسیده شکایت هم ثبت دادم خبری نیست.از کرمان تا محل ما ۴ساعت راهه مگه میشه.احتمالا بسته فرستادن تور دور دنیا

  51. ایدا می گوید

    سلام بسته پیشتاز من پنج شنبه رسیده ولی مامور نامه رسان هنوز نیاوردتش رفتم اداره پست منطقمون گفتن تحویل نامه رسان دادیم الان ۲ روز مامور نامه رسان نیاوردتش قسمت پیگیری کد رهگیری هم نزده دست نامه رسان باید چیکار کنم؟

    1. وب نویس می گوید

      میتونید با ثبت یک شکایت در سایت پست نسبت به پیگیری وضعیت مرسوله‌تون اقدام کنید.

  52. مهرشاد نصیری می گوید

    باسلام
    من ی بسته ارسالی از چین داشتم و طبق گفتشون ۲۵ تا ۳۰ روز باید می‌رسید اما الان ۴۰ روز شده و هنوز بسته بن دست من نرسیده
    با فرستنده تماس میگیرم اطلاعات رو در میاره و میگه وارد فرودگاه های کشور ما شده اما وقتی با پست ایران تماس میگیرم میگویند از چین خارج شده اما به ایران وارد نشده
    واقعا کلافه شدم الان ۴۰ روزه که سرمایه من روی هواست

    1. وب نویس می گوید

      متاسفانه مرسولات خارجی (گاها به دلایل گمرکی) با تاخیر زیادی همراه هستند.

  53. علی می گوید

    مرسوله من از ده بهمن تحویل پست شده امروز ۲۰بهمن هستش آخه چرا تا الان تو اداره تجزیه مبادلات تهران خوابیده دلیلش چیه ۳روزه باید دستم می‌رسید مشکل چیه بابا اونجا چه خبره آخه

  54. هستی می گوید

    سلام، من تو سامانه ی شکایت ثبت کردم که تو قسمت منطقه پستی، استان مقصد و زدم که جواب دادن بسته به پست استان یزد نرسیده هنوز، الان میخوام شکایت بزنم از پست تهران که مبدا بوده، ولی نمیشه چون قبلا با این کدمرسوله شکایت ثبت شده، الان باید چجوری پیگیری کنم؟

    1. وب نویس می گوید

      روی همون شکایت قبلی میتونید نظر جدید ثبت کنید. (از قسمت پایین صفحه)

  55. علی قاسمی می گوید

    سلام ببخشید من سفارشمو ثبت کردم و الان چند روز از زمانی که قرار بوده به دستم برسه گذشته اما هنوز از تهران حرکت نکرده توی سایت پست زده تهرانه و اصلا تغییری نمیکنه یبارم شکایت گذاشتم گفت پیگیری میشه و دیگه خبری نشد و نمیتونم دوباره شکایت بذارم وقتیم باهاشون تماس میگیرم میگن باهاتون تماس میگیریم و دیگه پیداشون نمیشه دیگه واقعا کلافه شدم هیچکس جوابمو نمیده چیکارکنم؟؟

    1. وب نویس می گوید

      روی همون شکایت قبلی تون مجدد میتونید درخواست بررسی دوباره با ذکر علت ثبت کنید. از پایین صفحه قسمت شکلک‌های رضایت، یکی از شکلک‌های 0 یا 25 رو انتخاب و درخواست بررسی مجدد رو ثبت بفرمایید.

  56. صدرا می گوید

    سلام من از دیجی کالا چیزی خریدم
    بستم بجای اینکه بیاد خراسان رضوی رفته اصفهان
    چه کنم؟

    1. وب نویس می گوید

      گاهی اشتباه سیستمی هست و بسته جابه‌جا نشده اما گاهی هم بسته اشتباها به شهر دیگه‌ای میره که مجددا برگشت میخوره به مقصد اصلی

  57. مریم می گوید

    بسته من بعد یک ماه رسیدشهریار حالا پست شهریار یک هفتس نفرستاده تو پیگیری هم هی میگ ازاین نامه رسان ب اون نامه رسان داده شد

  58. مهشید می گوید

    بنده به شدت از سرعت کند و تاخیر تحویل پست در این روزها شاکی هستم
    بردارن این اسم پیشتاز الکی رو
    از پست عادی هم بیشتر طول کشیده

  59. بیریتان می گوید

    سلام نزدیک بە دو هفتە است یک بستەی پستی از نرویژ برایم فرستادن هر دفعە بارکد را میزنم میگە تحویل کالا ولی هنوز بە دستم نرسیدە چگونە میتونم پیگیری کنم اگە میشە راهنماییم کنید

    1. وب نویس می گوید

      مرسولات خارجی گاها مشکل گمرکی دارند. برای اطلاعات بیشتر با واحد توزیع پست منطقه خودتون تماس بگیرید.

  60. اسماعیل می گوید

    سلام خسته نباشید کارت ماشین من پستچی اورده ادرس پیدا نکرده برگشت زده هفته پیش رفتم تعویض پلاک ثبت برگشت زد امروز رفتم تعویض پلاک کد رهگیری داد گفت دو روز پیش تحویل پست شده حالا رهگیری میکنم‌میزنه اطلاعات مرسوله در پست ثبت نشده چکار کنیم ممنون

  61. Pari می گوید

    سلام وفت بخیر بعد از اینکه بسته تحویل پست چی داده شد چقدر طول می کشه تا بدست ما برسد؟ چون بسته ی من نوشته تحویل پستچی دادن ولی هموز ب من نرسیده

  62. فرشته می گوید

    من یکماهه کارو ارسال کردم از ۲۹ابان رفته باجه ۱۵تهران تکن نخورده هیچ حوابیم نمیدن چیکار کنم

  63. ارزو می گوید

    سلام من یه سفارش از مشهد به کرج داشتم شنبه پست کردند تا امروز جمعه هنوز به دستشم نرسیده با پست پیشتازهم پست کردند چیکار بابد بکنم؟

  64. ارمیون می گوید

    سلام الان بسته من ۱۰روز تو راه اداره تجزیس چیکار کنم

  65. توکلی می گوید

    سلام من الان ۶ روز بسته پیشتازم هنوز به دستم نرسیده و کد رهگیری هم میزنم از ۳ روز پیش چیز جدیدی ثبت نکرده و فقط زده در نقطه تبادل تلفن هیچکس هم پاسخگو نیست

  66. نگین می گوید

    سلام من بستم از قم رسیده قزوین روز پنجشنبه تحویل پستچی دادہ شدہ و اونم زدہ تحویل گیرندہ دادہ شدہ ولی من ھیچی دریافت نکردم خونه ھم بودم الان کی پاسخگو هست

  67. رحیمی می گوید

    سلام‌بسته من ۱۷ آذر از مشهد برام ارسال شده به تهران ولی به دستم نرسیده کد پیگیری رو میزنم میگه بسته به تهران ارسال شده ولی دیگه چیزه دیگه ای نمیزنه الان باید چیکار کنم

  68. علی می گوید

    سلام من یه بسته پستی به دستم رسید و روز بعدش همون بسته رو به مبدا خواستم پست کنم که مسئول اداره جای گیرنده و فرستنده رو برام عوض کرد..بعد از سه روز بسته به شهر مقصد رسید و دوباره برگشت شهر خودم و وقتی پیگیری کردم گفتن آدرس نقص داشته و بسته رو تحویل خودم میدن‌..تحویل خودم که ندادن هیچ الان بسته دوباره رفته شهر مقصد و الان سه روزه که وقتی کد پیگیری رو میزنم همون اطلاعات قبلی رو نشون میده یعنی این چند روز رو آپدیت نکردن سامانه شکایت هم میرم چون قبلا با شماره مرسوله ام شکایت ثبت کردم دیگه شکایت جدید بکنم بنظرتون باید چیکار کنم؟

  69. ساناز می گوید

    سلام
    من کد پيگيري ميزنم مينوسه وارد منطقه پستي شده تو تاريخ 18 اذر 99 امروز 22 اذر هنوز به دست من نرسيده

  70. اریا می گوید

    سلام من یه سفارش داشتم به روستامون در سنندج الان میگن باید خودتون بیان سنندج تحویل بگیرید ولی من کد پستی روستامو دادم چرا نمیارن الان هر چه زنگ میزنم جواب نمیدن لطفا راهنمایی کنید…مرسی

  71. مهناز می گوید

    با سلام من نهم آذر ماه محصولاتی را از دی جی کالا خریداری کردم ولی هنوز این بسته پستی به دستم نرسیده ودر تجزیه و انتقالات تهران است الان ۱۰ روزه که من منتظر بسته م

  72. رضا می گوید

    سلام بسته من از تاریخ ۹/۹/۹۹ از شیراز ارسال شده ب تهران، امروز ۱۹ ام هستش نرسیده
    کد مرسوله رو وارد میکنم تا اینجا نوشته ک از شیراز ب مقصد تهران خارج شده است
    پست پیشتاز بوده،
    باید بقیه رو چطور پیگیری کنم؟؟؟

  73. Lupefou می گوید

    سلام من کدرهگیری مرسوله رو که زدم دفعه اول درست آورد نشونم داد اما الان هرچی همونو بازم میزنم میگه اطلاعات مرسوله شما در دسترس نیس من چیکار کنم ۵روزه میگذره اما به دستم نرسیده بسته ام

  74. پرستو می گوید

    سلام عذر میخام من بستم ۱۰ روز پیش ارسال شده و هنوز دستم نرسیده . پیگیری هم میزنم ۷ روزه تو اداره تجزیه مبادلات تهران هست. و شکایت زدم پیام اومده نوشته براساس درخاست شکایت شما مرسوله تحویل نماینده داده شده.دقیقا یعنی چی؟

  75. نازنین می گوید

    ببخشید من دو هفته اس ک سه تا پست از پیج های مختلف سفارش دادم متاسفانه هیچ کدوم اداره پست کرمان نفرستاده من با اداره پست تماس میگرم جوابم نمیدن رد میدن الان باید چکار کنم

  76. Sjd می گوید

    سلام وقتتون بخیر
    معذرت میخوام یه سوال داشتم.
    چند روز پیش یه بسته‌ی پستی واسه من از تهران به مقصد هرمزگان پست شده ولی بعد از چهار روز هنوز نرسیده و کد رهگیری مرسوله رو سرچ میکنم دیروز فرستاده شده بود استان فارس و امروزم از استان فارس فرستاده شده بود استان اصفهان میخواستم بدونم چرا بسته‌ی پستی من فرستاده میشه جاهایی که هیچ ربطی نداره
    در ضمن آدرسم دقیق دادم.
    از پاسختون متشکرم

  77. Sjd می گوید

    سلام وقتتون بخیر
    معذرت میخوام جناب من یه سوال داشتم
    یه بسته‌ی پستی از تهران واسه من فرستاده شده،دیروز مرسوله اومده شیراز،امروزم فرستاده شده اصفهان و خدا میدونه فردا به کدوم استان فرستاده بشه در صورتی که من آدرس هرمزگانو داده بودم.میخولستم بدونم چرا به استانهای دیگه فرستاده میشه؟؟
    ممنون از پاسختون

    1. سجاد می گوید

      میره زیارت

  78. ملیحه می گوید

    سلام من از تهران یک بسته داشتم به زنجان.من تو روستاهای زنجانم بعدش بسته اومده تا زنجان بی دلیل برگشت خورده الان یک ماه میشه این بسته تو اداره ی تجزیه و مبادلات ب هر کی زنگ میزنم پیگیری نمیکنن راهم دوره خودم نمیتونم برم چیکار کنم

  79. ناشناس می گوید

    سلام وقت بخیر
    ممنون میشم راهنماییم کنید
    یک بسته پست کردیم شنبه ۸ آذر از قم
    بسته رفته تهران بعدم مشهد درصورتیکه مقصد مازندارن بوده
    و الان از ۳ شنبه که کد رهگیری میزنیم همون مشهد جزئیات بیشتری اضافه نشده… تماس گرفتیم با پشتیبانی پاسخگو نیستن …. الان برگشت میخوره به قم یا مفقود میشه؟ممنون میشم جوابمو بدید … چجوری باید پیگیری کنیم…

  80. حامد می گوید

    سلام.خسته نباشید.من مرسوله پستیم رو با پست ویژه واسه یک شرکت در تهران فرستادم.بعد از 3روزکه داخل سایت اداره پست کد رهگیری رو وارد کردم نوشته اطلاعاتی از رهگیری مرسوله شما در دسترس نمی باشد.
    نمیدونم مرسوله رسیده یا نه.زنگ به شرکت هم میزنم اشغاله.

  81. ناشناس می گوید

    سلام وقت بخیر من شنبه بسته پست کردم برای مشتری واسه چالوس بوده … از قم رفته تهران از تهران رفته مشهد و الان ۳ روزه بسته مشهده… چجوری باید پیگیری کنم؟تماس میگیریم جواب نمیدن …. برگشت میخوره؟از همون مشهد پست میشه براشون؟ممنون میشم راهنمایی کنیدر

  82. سلطانی می گوید

    بسته من یه هفتس اداره پست تهرانه ،کد رهگیری هم میزنم یه هفتس فقط زده خروج از منطقه پستی،یعنی یه هفتس یه بسته از تهران تا کرج به دستم نرسیده!شهرستان بود تاالان رسیده بود،علتش چیه ؟منم نمیتونم از کرج پاشم برم تهران ،هرچقدرم زنگ میزنم پیگیری نمیکنن

  83. مهدی احمدزاده می گوید

    سلام . خدا قوت
    با توجه به عدم مسولیت شما در موارد پستی و اینکه صرفا جهت اطلاع من و سایر کسانی که مشکلات پستی دارند شما اقدام به ایجاد این صفحه کردید خواستم شخصا از شما تشکر و قدردانی کرده باشم . هر چند بنده هنوز بسته خود را تحویل نگرفتم ولی قطعا این به شما مربوط نیست . از صبر و متانت شما بابت پاسخگویی صمیمانه تشکر میکنم .
    با احترام شایسته
    احمدزاده

  84. سحر می گوید

    سلام خسته نباشید
    برای من ی بسته پست کردن ک از سامانه روند ارسالشو رهگیری میکردم
    دیروز ساعت ۷ صبح رسیده شهرمون ولی هنوز ب دست من نرسیده،چکار کنم ب نظرتون؟

  85. Farnaznaseri می گوید

    سلام ببخشید ممکن سامانه رهگیری اشتباه بنویسه ؟چون من پستم امروز قرار بود برسه توی سامانه نوشته رسیده ولی به دستم نرسیده

    1. وب نویس می گوید

      به ندرت گاهی پیش میاد اما تصحیح میشه. از طریق سامانه ثبت شکایت پیگیری کنید.

  86. محمد می گوید

    سلام ممنون بابت این پست وکمکتون
    بسته من که پیشتاز هم بود 3روز توی راه ولی هنوز به مشهد نرسیده ،از شیراز
    چند روز دارم نگاه میکنم هنوز تو همون حالت تکون نخورده
    احتمال داره بسته منو گم کرده باشن؟

  87. اناهيتا می گوید

    سلام من الان يك ده روز هست بسته پستي به دستم نرسيده تو سايت كه پيگيري ميكنم همش ميزنه رهسپار مقصد بعدي شد الان يك هفته هست اصلا تغيير كه بسته من كجاست بايد چيكار كنم چرا سايت آپديت نميشه ؟ از اهواز سفارش دادم به مقصد شيراز

  88. فاطمه سالاری می گوید

    سلام بسته من که پیش تاز بوده 9روز هستش که هنوز به دست من نرسیده دیشب پیام اومده مرسوله شما تحویل نماینده گردید
    یعنی منظورش چیه؟

    1. وب نویس می گوید

      گاهی اوقات مرسوله تحویل نگهبان یا سرایدار محل اقامت شما تحویل میشه و در موارد نادر امکان داره تحویل همسایه شده باشه!

  89. Eli می گوید

    سلام وقت بخیر.
    من یه سفارش داشتم از رشت به تهران که به دلیل شناخته نشدن ادرس بلافاصله مرسوله رو برگشت زدن به مبدا یعنی رشت.
    حالا میخواستم بدونم الان مرسوله ی من تو ادره پست مبدا یعنی رشت نگهداری میشه و فرستندم باید با مراجعه به اداره پست تحویل بگیره و یا اینکه از اداره پست به ادرسِ فرستنده ارسال میشه؟

    1. وب نویس می گوید

      معمولا به آدرس فرستنده برگشت داده میشه و نیازی به حضور در پست برای تحویل نیست.

  90. زهرا می گوید

    سلام ،کد پستی بسته من اشتباه درج شده از مبدا،تو سایت که میزنم میگه ناحیه ۸دست نامه رسانه،در حالیکه ما منطقه ۷هستم و اسم نامه رسان محله هم با اونی که بسته دستشه متفاوته،باید چکار کنم؟

    1. وب نویس می گوید

      اگر تحویل نشه صرفا به خاطر اشتباه بودن کد پستی مرسوله به مبدا برگشت میخوره.

  91. محمد می گوید

    سلام
    طبق اطلاعات سایت بسته ی من هشت روز پیش از تهران به سمت شیراز حرکت کرده ولی هنوز نرسیده شیراز ، باید برای پیگیری چیکار کنم؟

  92. ابراهیم می گوید

    با سلام من سشنبه 20 ابان یک بسته به خراسان رضوی شهر نیشابور ارسال کردم ولی هنوز نرسیده یک بار شکایت ثبت کردم گفتین از مبدا پیگیر بشین رفتم پست شاهرود میگه از اینجا ارسال شده دوباره شکایت ثبت کن از مشهد پیگیر بشین دوباره که نمیشه ثبت شکایت کرد تکلیف بسته معلوم نیست کجاست من چیکار کنم. من پست پیشتاز زدم که زودتر برسه نه که اصلا نرسه .

    1. مهسا مشتاق می گوید

      سلام روزتون بخیر من یه بسته پستی از فروشگاهمون ارسال کردم شهر قدس دیروز مشتری گفت نرسیده رفتم کد مرسوله رو زدم نوشته بود تحویل گیرنده داده شده در حالیکه گیرنده میگه بسته م نرسیده!!!!گفتن از همسایه هام پرسیدن به اونا هم ندادن باید چیکار کنم؟؟؟

  93. آتنا می گوید

    سلام.
    وقت بخیر.
    من یک بسته پستی دارم،که بعلت اشتباه تایپی از سمت فرستنده، مقصد شهر دیگه ای ثبت شده، و الان حدود 1 هفته ست که از ارسالش میگذره و هنوز اطلاعی ازش ندارم،توی سایت پیگیری هم فقط تاریخ و ساعت ارسال موجوده؛شکایتم هم بی فایده بود.ممکنه راهنمایی کنید چطور میتونم پیگیری کنم؟

  94. Sara می گوید

    سلام من کد پیگیری رو که میزنم مینویسه اطلاعاتی از رهگیری مرسوله شما در دسترس نمیباشد،با پست پیشتاز بوده و الان 3 روز که گذشته،چیکار کنم؟
    شکایت کنم؟

  95. زهرا می گوید

    کد رهگیری منو خود سایت و فروشگاه نمیده و میگه معلوم نیست کجاست.

    1. وب نویس می گوید

      اگر سفارش شما ارسال شده باشه امکان نداره کد رهگیری رو فرستنده نداشته باشه!

  96. احمدي مالكي می گوید

    بسته اي از كرمان براي من اومده و رفته اداره مبادلات يعني چي يادسون رفته الان بيست روز شده اومده مركز مبادلات

  97. ندا قناد می گوید

    بسته پستی من ۶ آبان از رشت ارسال شده و ۱۰ آبان به مشهد رسیده تا اینجا رو توی پیگیری رهگیری مشاهده کردم ولی از ۱۰ آبان مدت ۶ روز هست که به منطقه پستی محل سکونت توزیع نشده چیکار باید بکنم؟

  98. سلیمانی می گوید

    سلام کد رهگیری رو میزنم کامل اطلاعاتو 5 روزه رسیده ب اداره پست شهر خودمون اما هنوز نیووردن چکار کنم

  99. مریم می گوید

    واقعاخیلی ضایعست ،بسته رو به نامه رسون تحویل میدن ،ایشون میره پی کارو زندگیش هر وقت فرصتی بود لای کاراشون ،مسیرشون اینوری افتاد بسته مارم بعد ازسه روز تحویل میدن ،بی قانونی تا کجا اخه، بدبختی یکی دوتا نیست که بخوای پیگیری بکنی

  100. Bita می گوید

    سلام من کد رهگیری رو که وارد میکنم می‌نویسه اطلاعات رهگیری مرسوله هنوز به مرکز ارسال نشده و الان سه روز هست که برای من فرستادن میشه بگید مشکل از کجاست؟

    1. وب نویس می گوید

      احتمال زیاد اطلاعات مرسوله شما هنوز در سامانه وارد و بروز رسانی نشده.

      1. پوریا می گوید

        بسته پستی از تهران ب اندیشه الان یک هفته گذشته نرسیده و شماره مرسوله و دسترسی ب طرف هم ندارم چیکار کنم راهنمای میخاستم

  101. ابوالحسن می گوید

    مسخره است بابا.کل دم و دستگاهاتون.من کلا مریضم خونه خوابیدم 24 ساعته کل روز خونه ام بعد بسته من زده دوبار پستچی اومده نبودیم.دروغ و دقل تا کی اخه

    1. وب نویس می گوید

      باور کنید پشیمون شدیم که این پست راهنما رو برای اطلاع مردم از نحوه پیگیری زدیم. دوست عزیز ما که مسئول پست نیستیم، این صرفا یک پست راهنماست!

      1. افشین می گوید

        سلام بزرگوار ، اجر شما نزد خداوند محفوظه ، اما چه کنیم که ما ایرانی ها از همه طلبکاریم جز خودمون ، من از شما قدردانی میکنم و از طرف اون آقای ابوالحسن که به شما اعتراض کرد ، چون دست و صداشون به متخلفین نامسئول نمیرسه ، اینحا خودشونو خالی میکنن ،،،بخاطر این کار بزرگتون قابل تقدیر هستید ، واقعاً کمیاب نه ، اصلاً نیست کسیکه بدون چشم داشت به خلق الله خدمت کنه ، مطمئن باشید اجرتون با خداست. باتشکر بسیار

        1. وب نویس می گوید

          از حسن نظر شما سپاسگزارم.

  102. رضا می گوید

    سلام مرسوله شما بالآخره رسید ؟
    چون این مشکل برای من هم پیش اومده

  103. قاسم می گوید

    سلام.۵روزه بسته رو ارسال کردم ولی اخرین وصعیت مال همون ۵روز پیشه.تو سامانه هم شکایت کردم ولی همش میگه کد امنیتی نادرسته و اصلا وارد نمیشه

  104. نرگس می گوید

    سلام
    من گواهینامم ارسال شده به اداره پست 7مرداد
    مامور پست شهرری 8مرداد توی سایت زده که بسترو آورده وکسی تحویل نگرفته درصورتیکه ایشون نیومدن
    قبلنم چن بار ماسفارش دادیم ومتاسفانه این اقا واسمون قراربوده بیاره وهمشم توسایت میزنه ک کسی خونه نبوده
    این چ وضعه واقعن

  105. Eli می گوید

    پست پیشتاز مگه نباید سه روزه برسه!؟مشهد تا کرمان!؟الان ۵ روزه .پیگیری هم که میکنم جالبه که سه روزه نوشته درحال ارسال به کرمان .قبلا ک پیگیری میکردم ساعت ب ساعت وهرروز مینوشت بسته کجاس الان سه روزه که درحال ارسال ب کرمانه چجوریه اخه؟

  106. فرزانه می گوید

    سلام برای من یک بسته از سوئد پست شده حدود ۲۰روز پیش کد رهگیری و ک می زنم تا زمانی ک ب گمرک تهران رسیده نشان می دهد ک ۲۴ ژوئن ۷و ۵۲ دقیقه یعنی ۸روز پیش بوده ولی بعد از اون دیگه هر روز چک می کنم از گمرک تکان نخورده دیگه هیچ اطلاعاتی در دسترس نیست ممنون میشم بفرمایید چگونه باید پیگیری کنم .

    1. وب نویس می گوید

      بسته‌های دریافتی از خارج کشور ممکنه در گمرک دچار مشکل بشن. مثلا برخی از مجله‌ها اجازه ورود ندارند یا اجناس با ارزش بالا باید حق گمرکی پرداخت بشه. برای بسته‌های دریافتی از خارج کشور بهتر هست تلفنی یا حضوری حتما پیگیری بفرمایید تا مشکل‌تون سریع‌تر حل بشه.

  107. باسط می گوید

    سلام درسته که بسته پیشتاز 2 بار پستچی میاد درب منزل؟
    برای من پستچی بار اول که اصلا نیومد جلو در الکی زد گیرنده در محل نیست توقع داره برم بیارم اون اداره هم بشدت شلوغه

    1. وب نویس می گوید

      طبق قانون پستچی باید 3 بار مراجعه داشته باشه. اما از این موارد متاسفانه پیش میاد که یک بار مراجعه میشه و در صورت عدم حضور مجدد مراجعه نمیشه. حتما درخواست خودتون رو در قسمت شکایت پیگیری پست ثبت بفرمایید.

      1. مهشید می گوید

        از کجا باید شکایت ثبت کزد؟! بسته من ب تعطیلات عید خورده و نمیدونم کجاست یبارم الکی زدع اومده ولی نبودم

  108. نازنین کشاورز می گوید

    سلام ..بسته من ده روز هست تو پست شیراز متوقف شده ..وقتی کد رهگیری میزنم میگه ارسال به نقطه پستی …. ولی هنوز چیزی بدستم نرسیده ..بقیه بسته هام رسیدن فقط این مونده ..شکایتم ثبت کردم ولی بیفایده بود

  109. فرهاد می گوید

    سلام من ۱۳ روزه از سقز مرسوله فرستادم به تالش هنوز به دستش نرسیده پیگیری که میکنم میگه تو تجزیه و مبادلات تهرانه ۱۳ روزه اونجاست هنوز به مقصد نرسیده شکایت هم کردم هنوز به جایی نرسیده

  110. فاطمه می گوید

    سلام،بسته من امروز تحویل پستچی داده شده طبق پیگیری که کردم،و امروز هم منزل بودم همینطور خانواده ام،،ساعت ۵:۳۰عصر که پیگیری کردم زده بود در همین ساعت مرسوله تحویل گیرنده داده شده!!در صورتی که هیچ بسته ای دست من نرسیده،اسم پستچی هم قید شده و ایشون بار ها برای ما بسته پستی اوردن،امکانش هست بسته به پست برگشته باشه و اشتباهی زده باشن گیرنده دریافت کرده؟؟یا واقعا داده به کسی دیگه؟؟

    1. وب نویس می گوید

      گاهی پستچی بسته رو به سرایدار یا مسئول ساختمان تحویل میده. مواردی هم پیش اومده که اشتباها به همسایه‌ها تحویل شده. بررسی بفرمایید اگر تحویل نشده بود میتونید داخل سایت پست شکایت خودتون رو ثبت بفرمایید.

      1. علیرضا می گوید

        سلام امروز بعد چند روز انتظار منتظر بودم ک پست برام سفارشمو بیاره ک از نوع پیشتاز بود در حالی ک از صبح تو خونه منتظرم گوشیمم دستمه. یهو نگاه میکنم می بینم نوشته تحویل گیرنده شده. خونمون ویلایی نه سرایه داری داریم نه کس دیگه که بخواد بهش تحویل بده از همسایه هام پرسیدم گفتن چیزی به ما نیوردن اشتباهیی شما که می فرمایید شکایت کن چجور ثابت کنیم که بهمون تحویل ندادن .

    2. علی می گوید

      من بارکد ک میزنم مبدا و مقصد و اطلاعات کامل نشون میداد ولی بعد از چند ساعت این پیغام میاد برام
      »مرسوله از سامانه قبول حذف گردیده است.«
      ب چ معنی هستش؟؟؟

  111. حسینی می گوید

    مرسولات برگشتی به اداره پست مقصد برمیگرده یا مبدا؟؟؟؟وچگونه میشه اونو پیگیری کرد و دوباره فرستاد

    1. وب نویس می گوید

      ابتدا در باجه پستی مقصد تا 3 روز نگهداری میشه و بعد به آدرس فرستنده برگشت میخوره.

      1. ناشناس می گوید

        سلام
        بسته پستى من از شهر بوشهر به يزد بوده كه الان ١١ روز شده و هنوز بدستم نرسيده و اطلاعات پست تا روز چهارم خرداد در سامانه ثبت شده و امروز كه

  112. nillo می گوید

    سلام..خسته نباشید..بسته ی من از تهران ب اهواز رسیده..کد رهگیری ک میزدم روندشو میدیدم..ولی وقتی ب اهواز رسید بعد از دو سه روز نوشت ک ب نامه رسان داده شد و بعد هم ک نوشت تحویل داده شد..در صورتی ک ب من تحویل داده نشد..الان هشت روز گذشته ولی هنوز بسته ی من ب دستم نرسیده…الان نمیدونم بستم رو اشتباهی ب کسی دیگ دادن یا هم هنو تو اداره پسته؟

    1. وب نویس می گوید

      اگر نوشته تحویل داده شد ابتدا شکایت خودتون رو مبنی بر تحویل اشتباه ثبت بفرمایید و بعد با اداره پست شهر خودتون تماس بگیرید تا پیگیری کنند. اگر در آپارتمان هستیدممکنه مامور پست بسته رو به سرایدار مجموعه آپارتمان تحویل داده.

  113. شادی می گوید

    چهار روز از سفارش من گذشته
    کد رهگیری برام فرستادن
    وارد ک میکنم اطلاعات رو درست میاره ولی مینویسه اطلاعات هنوز وارد مرکز نشده در صورتیکه برا بقیه تحویل داده شده مشکل از چیه
    این یعنی چی

    1. وب نویس می گوید

      گاهی اوقات اطلاعات سیستم رهگیری پست دیر بروز رسانی میشه.

  114. علی می گوید

    بیش از هشت روز هست که مرسوله پستی پیشتاز هنوز بدستم نرسیده،در سامانه که بخوای شکایت ثبت کنی اصلا جلو نمیره،جواب میده کد ملی نادرست است،شماره موبایل نادرست است،هیچ راهی هم نیست که شکایت کنیم کسی هم جوابگو نیست

    1. وب نویس می گوید

      سامانه شکایت پست درست هست. ممکنه لحظه‌ای قطع بوده، بهترین راه برای پیگیری بیشتر همون ثبت شکایت در سامانه پست هست.

    2. hosein می گوید

      حتما شماره موبایلت بنام خودت نیست
      اگه شماره موبایل بنام خودت باشه خطا نمیده

    3. حسینی می گوید

      شما باید کیبورد خودتون رو در حالت لاتین بذارید برای ورود کد ملی و شماره موبایل

    4. مریم می گوید

      دقیقا منم همین مشکل و دارم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.