HDD Caddy چیست؟

4

HDD Caddy نوعی قاب هارد لپ تاپ است که داخل نوت بوک نصب و بسته شده و به صورت کاملا فیکس در محفظه دی وی دی رایتر لپ تاپ (به جای آن) قرار می‌گیرد. به وسیله HDD Caddy به شما این امکان را می‌دهد تا با اضافه کردن یک هارد دیگر به لپ تاپ (به جای DVD-RW) ظرفیت ذخیره سازی رایانه خود را بالا ببرید.

نصب hdd caddy لپ تاپ

هارد دیسک دوم نصب شده داخل HDD Caddy به عنوان یک دیسک مجزا در ویندوز نمایش داده خواهد شد و می‌توانید از هارد دیسک دوم برای نگهداری فایل، موسیقی، فیلم، نرم افزار و بازی استفاده کنید. در اکثر لپ تاپ‌ها می‌توان هارد دیسک دوم را به عنوان سیستم عامل بوت دوم راه اندازی و تنظیم کرد. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید از سیستم عامل لینوکس در کنار ویندوز در لپ تاپ خود استفاده کنید، نصب یک هارد دوم با هارد کدی می‌تواند سودمند باشد. HDD Caddy ساده‌ترین راه برای افزایش ظرفیت ذخیره سازی لپ تاپ است.

hdd caddy ویندوز

نصب هارد SSD روی لپ تاپ با HDD Caddy

امروزه استفاده از SSD نسبت به قبل محبوب‌تر شده است. حافظه SSD یک هارد درایو بسیار سریع است (از لحاظ فنی از چیپ به جای دیسک استفاده می‌کند) که می‌تواند جایگزین هارد دیسک قدیمی لپ تاپ برای افزایش عملکرد آن شود. مسلما ارتقا لپ تاپ با حافظه SSD نسبت به خرید یک لپ تاپ جدید مقرون به صرفه‌تر است. با این حال حافظه‌های SSD نسبتا گران قیمت بوده و ظرفیت ذخیره سازی محدودی دارند.

بنابراین استفاده از HDD Caddy یک راه حل عالی برای این مشکل است. شما می‌توانید هارد دیسک اصلی لپ تاپ خود را داخل HDD Caddy و حافظه SSD را به جای هارد اصلی لپ تاپ قرار داده و سیستم عامل را روی SSD نصب و راه اندازی کنید. با این کار شما هم عملکرد بسیار بهتری به لطف SSD خواهید داشت و هم با استفاده از HDD Caddy ظرفیت ذخیره سازی لپ تاپ خود را افزایش داده‌اید.

ارتقا هارد لپ تاپ SSD HDD Caddy

در صورتی که قصد استفاده از حافظه SSD به جای هارد دیسک اصلی لپ تاپ را دارید و در عین حال نمی‌خواهید دی وی دی رایتر خود را حذف کنید، می‌توانید از باکس هارد 2.5 اینچی برای تبدیل هارد لپ تاپ و استفاده از هارد اینترنال به جای اکسترنال بهره بگیرید.

راه اندازی و نصب HDD Caddy را می‌توان در ده دقیقه انجام داد. شما می‌توانید DVD درایو را با باز کردن پیچ‌های آن از پشت لپ تاپ جدا کرده و سپس با جاگذاری HDD Caddy جای آن و بستن پیچ‌ها کار تمام است.

HDD Caddy

هنگام خرید HDD Caddy به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • حتما از برندهای معتبر و اصلی استفاده کنید. اندکی هزینه بیشتر بهتر از خرابی و از دست دادن هارد دیسک و اطلاعات شماست.
  • به کیفیت ساخت توجه کنید. برندهای معتبر از آلومینیوم قوی و سبک برای ساخت استفاده می‌کنند که در خنک سازی هارد دیسک نیز نقش مهمی دارد.
  • برای داشتن سرعت بهتر حتما توجه داشته باشید که رابط هارد HDD Caddy از نوع SATA 3.0 باشد.
  • قبل از انتخاب از ابعاد محفظه‌ی DVD درایو لپ تاپ خود مطمئن شوید. نوت بوک‌ها دارای دو سایز محفظه 12.7 و 9.5 میلی متری هستند.
  • با اندازه گیری ضخامت درایو نوری موجود روی لپ تاپ می‌توانید اندازه 12.7 یا 9.5 میلی متری کدی مورد نیاز خود را تشخیص دهید.

[icon type=”vector” icon=”fa-icon-shopping-cart” align=”right” size=”24″ icon_color=”#dd3333″ hover_animation=”border_increase” ] براکت هارد اینترنال مدل 12.7 HDD Caddy

[icon type=”vector” icon=”fa-icon-shopping-cart” align=”right” size=”24″ icon_color=”#dd3333″ hover_animation=”border_increase” ] براکت هارد اینترنال مدل 9.5 HDD Caddy

معایب Caddy هارد؟

در صورتی که از یک کدی هارد استاندارد و معتبر استفاده کنید، هیچ گونه عیب و ایرادی را نمی‌توان برای آن نام برد. شاید تنها عیبی که بتوان به آن اشاره کرد حذف درایو نوری یا همان دی وی دی رایتر لپ تاپ است که آن هم با استفاده از یک مبدل جداگانه قابل استفاده است. البته امروزه لوح‌های فشرده DVD/CD هم مانند سابق استفاده چندانی ندارند که بخواهید از این بابت نگران باشید.

منبع

ممکن است شما دوست داشته باشید
4 نظرات
  1. محسن می گوید

    با سلام .من هارد ssd روی لب تاپ دادم نصب کردن و هارد قبلی رو گذاشتن جای دی وی دی رایتر .الان ویندوز نصب کردم ولی HDD رو شناسایی نمیکنه . در disk management هم فقط SDD رو نشون میده . ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. وب نویس می گوید

      اگر در Disk Management هارد رو شناسایی نمی‌کنه ممکنه اتصال کدی درست نباشه. در بایوس لپ تاپ بررسی کنید ببینید هارد رو شناسایی می‌کنه یا نه.

  2. MiSHA می گوید

    سلام
    جایی خونده بودم که می‌گفت “از کدی کردی هارد قبلی جای دی‌وی‌دی رایتر خود داری کنید!
    چون موقع شات‌دون و ری‌استارت برق اتصالات قطع میشه و این قطعی میتونه برای هارد مضر باشه؛ به جاش اون هارد رو به صورت اکسترنال استفاده کنید.”

    می‌خواستم بدونم شما این موضوع رو تأیید می‌کنید؟

    1. وب نویس می گوید

      اگر کدی تون استاندارد و از برند معتبری باشه بعید میدونم چنین مشکلی پیش بیاد چون سالهاست داره از این روش استفاده میشه. طی استفاده خودمون هم تا به حال گزارش چنین مشکلی نداشتیم. قطعا نوع کدی مهمه و نباید از محصولات متفرقه استفاده بشه چون هارد دیسک حساس هست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.