4 نکته برای انتخاب مبل مناسب

0

جدا از آشپزخانه، ما بیشتر اوقات خود را در حال استراحت یا با دوستان و خانواده دور هم روی مبل در اتاق نشیمن سپری می کنیم. به همین دلیل، انتخاب مبل مناسب مسئله‌ی مهمی است، زیرا به نوعی مبل، سرمایه قابل توجهی را به خود اختصاص می‌دهد. لازم است که نکاتی را هنگام خرید مبل در ذهن خود به یاد داشته باشید، تا مطمئن شوید که مبل مناسبی را برای فضای مورد نظرتان انتخاب می‌کنید.

انتخاب مبل مناسب

نکات انتخاب مبل مناسب

مبل راحتی اتاق نشیمن

 1. تعیین نحوه و مکان استفاده مبل

اگر مبل برای اتاق خانواده و لمیدن می‌خواهید استفاده کنید، احتمالا نیاز به یک مبل راحتی گود و جادار نیاز خواهید داشت. محدوده عمق مبل‌های راحتی استاندارد معمولا از 90 تا 95 سانتی متر است. اگر پیش بینی می‌کنید که استفاده از مبل به نحوی خواهد بود که کامل روی آن بشینید و لم بدهید، یا یکی از اعضای خانواده قد بلند است، مدل‌های گودتر و عمیق‌تر را انتخاب کنید. مدل‌های با عمق 1 متری می‌توانند برای این مدل استفاده، انتخاب مناسبی باشند.

مبل راحتی بزرگ

اگر از مبل فقط گاه گاهی برای نشستن استفاده شده و لزوما به عنوان مکان لم دادن و دراز کشیدن استفاده نمی‌شود، یک مبل راحتی کوچک‌تر 2 نفره در نظر بگیرید تا بتوانید آن را با صندلی‌های تک خود ست کنید تا زمانی که نیاز به یک محیط برای نشستن دور همی دارید بتوانید دورتادور فضای خود بچینید، تا به جای اینکه همه در کنار هم روی یک کاناپه بزرگ بشینید، روبه‌روی هم بنشینید.

هم‌چنین توجه داشته باشید که مبلمان جدیدی که خریداری می‌کنید قابلیت رد شدن از راهرو و درهای خانه را داشته باشند، به ویژه اگر خانه شما قدیمی است. برای اطمینان اندازه‌های مورد نظر را دوبار گرفته تا بعدا به زحمت و گرفتاری بزرگی دچار نشوید! حتما با فروشنده هم مسائل مرتبط با حمل و نقل و تحویل را هم هماهنگ کنید.

اندازه گیری خرید مبل

2. سلیقه خود را شناسایی کنید

دانستن سبک شخصی خودتان، می‌تواند تلاش و جستجوی شما را برای پیدا کردن یک مبل خوب کمتر کرده و هم‌چنین کمک کند تا استایلی را انتخاب کنید که سبک زندگی و سلیقه شخصی شما را به خوبی نمایان کند. اگر شما نسبت به حالت رسمی، بیشتر تکیه می‌دهید، طراحی سنتی زیبا، مبل دکمه دار یا با یک روکش مناسب با پایه‌های آشکار، می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. (مانند نمونه زیر)

مبل راحتی خانگی

اگر گاه گاهی تمایل به استفاده از مبل دارید، با اینکه جنبه رسمی کمتری دارد، اما می‌توانید از مبل‌های روکش دار استفاده کرده یا روکش برای مبل خود تهیه کنید. به ویژه روکش مبل برای مکان‌های پرتردد یا خانواده‌های با بچه کوچک بسیار مناسب است، زیرا به راحتی می‌توانید روکش مبل را شستشو دهید.

روکش مبل راحتی

3. در نظر گرفتن آسایش و راحتی

مکان مبل و نوع استفاده از آن، تصمیم گیری برای مدل مبل را مشخص و تعیین می‌کند. به طور سنتی مبل از پلی فیبر فشرده دور یک هسته فوم ساخته می‌شود، اما بسیاری از فروشندگان، برای هزینه‌های اضافی، پیشنهاد پر و بال دادن به پشتی و بالش را به مشتریان می‌دهند.

بدیهی است که، راحتی و آسایش همیشه باید مد نظر قرار داشته باشد، اما اگر نمی‌توانید هر مبل خود را عوض کرده و ارتقا دهید، مشخص کنید کدام اتاق رفت و آمد بیشتری داشته و دوست دارید در چه مکانی هزینه کنید. از آن جایی که شما و خانواده‌تان بیشتر اوقات خود را در اتاقی که تلویزیون قرار دارد سپری می‌کنید، احتمالا می‌خواهید مبلمان اتاق تلویزیون را ارتقا دهید.

مبل راحتی کلاسیک

4. انتخاب رنگ متناسب با فضا

مورد چهارم در انتخاب مبل، مشخص کردن رنگ آن است. اگر مبلمان برای فضای اصلی خانه و زندگی انتخاب می‌شود، احتمالا خواستار انتخاب رنگ‌های خنثی نظیر حالت جو گندمی و زغال سنگی که دمده نشده و با هر نوع دکوراسیونی ست می‌شوند. سپس برای اضافه کردن رنگ و لعاب فضا، لوازم و اکسسوری نظیر بالش مبل و کوسن و وسایل هنری را به اتاق اضافه کنید.

اگر مبل در اتاقی است که بیشتر گاه به گاهی استفاده می‌شود، جسورانه با انتخاب مبل پارچه‌ای با طرح‌های جالب یا رنگ روشن، می‌توانید زیبایی هنری مضاعفی را به این قسمت از خانه نسبت به اتاق اصلی نشیمن که بقیه مبلمان در آن قرار دارند، ببخشید.

ads-icon مبل کودک

منبع

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.