7 دستگاه اسپرسو ساز دستی خوب

0

در اینجا لیستی از بهترین دستگاه‌های اسپرسو ساز دستی قابل حمل که از آن‌ها می‌توانید در سفر یا حتی خانه استفاده کنید گردآوری کرده‌ایم.

چند سال پیش داشتن یک اسپرسو ساز مسافرتی شاید در حد یک ایده بود. اما به لطف نوآوری‌های زیادی که در صنعت قهوه اتفاق افتاده است، امروزه دستگاه‌های مختلف اسپرسو ساز دستی پمپی و اهرمی در بازار وجود دارد. در ادامه به معرفی برخی از بهترین‌های مدل‌های روز بازار می‌پردازیم.

اسپرسو ساز دستی پیکوپرسو

واکاکو پیکوپرسو

دستگاه PICOPRESSO یک اسپرسو ساز دستی پمپی کوچک است که ساخت شرکت WACACO هنگ کنگ است. پیکوپرسو جدید نسبت به نانوپرسو از بسیاری جهات برتری دارد. این مدل دارای یک سبد استاندارد است که می‌تواند تا 18 گرم قهوه آسیاب شده را در خود جای دهد. به این معنی است که با پیکوپرسو می‌توانید یک دبل شات 50 میلی لیتری عالی از آن بکشید.

این اسپرسو ساز در عین قدرتمندی به اندازه یک لیوان است و حدود 350 گرم وزن دارد. در واقع با این مشخصات و پمپ فشار 18 بار (حداکثر) می‌توان گفت یکی از بهترین مدل‌های اسپرسو ساز دستی موجود در بازار است.

قیمت جهانی این محصول در آمازون 129.90 دلار و در بازار ایران نیز برای خرید موجود است. (می‌توان گفت در حال حاضر بهترین اسپرسو ساز دستی بازار ایران)


اسپرسو دستی Flair

اسپرسو ساز دستی اهرمی FLAIR

اگر به دنبال تهیه اسپرسو در خانه یا حتی در طول سفر هستید، اسپرسو ساز دستی اهرمی Flair Classic یکی از بهترین گزینه‌هاست. هر چند به لحاظ اندازه از سایر گزینه‌های این لیست بزرگتر و سنگین‌تر است، اما در گرفتن شات‌های حرفه‌ای بسیار توانمند است!

با وجود وزن 2.27 کیلویی به دلیل طراحی تاشو و کیف قابل حمل، به راحتی امکان جابه جایی و حمل در طول سفر را به شما می‌دهد.

تنها چیزی که نیاز دارید، آب جوش و پودر قهوه است. مکانیزم ویژه آن قطعا لذت خاصی در تهیه اسپرسو به شما خواهد داد.

فشار ایجاد شده در این دستگاه 6 تا 9 بار است. محفظه پودر قهوه 12 تا 18 گرم و محفظه آب 60 میلی لیتر را در خود جای می‌دهد و امکان عصاره گیری تا 45 میلی لیتر را دارد.

قیمت جهانی این محصول 165 دلار است که البته با لوازم جانبی افزایش می‌یابد. مدل ارتقا یافته PRO 2 این محصول که ظرفیت و کیفیت بالاتری دارد با قیمت پایه 325 دلار عرضه می‌شود. در حال حاضر متاسفانه این دستگاه در بازار ایران با قیمت متناسب با قیمت جهانی وجود ندارد.


دستگاه اسپرسو ساز دستی cafflano

دستگاه اسپرسو ساز دستی CAFFLANO KOMPRESSO

این دستگاه یکی از ارزان‌ترین اسپرسو سازهای دستی و مسافرتی است که تنها 178 گرم وزن دارد.

دستگاه Cafflano Kompresso از یک سبد فیلتر عریان استفاده می‌کند که برای کاربران حرفه‌ای دارای دانش آسیاب و دم آوری قهوه جزو بهترین دستگاه‌های پرتابل به شمار می‌آید.

فشار ایجاد شده در این دستگاه 9 بار است و ظرفیت حداکثر 70 میلی لیتر آب و 15 گرم پودر قهوه را داراست.

قیمت جهانی این محصول 75 دلار است که در بازار ایران نیز طبق بررسی ما وجود دارد.


اسپرسو ساز اهرمی hugh

اسپرسو ساز اهرمی LEVERPRESSO PRO

LeverPresso یک اسپرسوساز دستی اهرمی است که توسط شرکت HUGH کره جنوبی تولید شده است. مدل اولیه این دستگاه پلاستیکی بود اما در حال حاضر شاهد یک دستگاه پیشرفته فلزی استیل بادوام هستیم.

این دستگاه کمتر از 1 کیلوگرم وزن دارد و شامل یک کیف مسافرتی قابل حمل است. طراحی خاص و ارگونومیک بازوهای اهرمی آن، که موجب ایجاد فشار تا 9 بار می‌شود، همراه با یک گیج فشار سنج فرآیند آماده سازی قهوه را راحت و منحصر به فرد کرده است.

دستگاه LeverPresso Pro با استفاده از سبد 51 میلی متری IMS یک اسپرسوی با کیفیت بالا را برای شما فراهم می‌کند.

اگر چه این دستگاه نیاز به پیش گرم کردن داشته و همچنین قیمت بالایی دارد، اما تجربه لذت بخشی از تهیه اسپرسو برای دوست داران قهوه به ارمغان می‌آورد و با برندهای معتبری همچون Flair و Cafelat رقابت می‌کند.

قیمت جهانی این محصول 325 دلار است و متاسفانه در بازار ایران موجود نیست.


اسپرسو ساز مسافرتی پمپی

اسپرسو ساز مسافرتی STARESSO

دستگاه Staresso Classic یک اسپرسو ساز کوچک اما تواناست.

مثل بسیاری از اسپرسو سازهای مسافرتی دیگر، این دستگاه نیز از یک سبد تحت فشار استفاده می‌کند، اما همچنان شاهد عصاره‌گیری بسیار بالا و شات‌های زیبا با کرما هستیم.

این محصول فقط 400 گرم وزن دارد که برای همراه داشتن همیشگی بسیار مناسب است. گنجایش مخزن قهوه دستگاه 8 تا 10 گرم پودر قهوه را دارد و مخزن آب تا 80 میلی لیتر

ویژگی جالب دیگر در Staresso امکان استفاده از کپسول‌های قهوه است. با این قابلیت دوستداران قهوه دیگر نیازی به همراه داشتن همیشگی آسیاب برای نوشیدن یک قهوه عالی ندارند.

قیمت این محصول حدودا 68 یورو است که متاسفانه در بازار ایران موجود نیست.


اسپرسو ساز پمپی دستی نانوپرسو

اسپرسو ساز پمپی نانوپرسو

اسپرسو ساز دستی نانوپرسو محصول شرکت واکاکو با وزن 336 گرم یکی از کوچک‌ترین و سبک‌ترین اسپرسو سازهای قابل حمل در بازار است.

شرکت Wacaco این اسپرسوساز کوچک را در رنگ‌ها و طرح‌های متنوعی تولید می‌کند تا جواب گوی طیف متنوع سلیقه‌ی مشتریان باشد. (بیش از 14 طرح و رنگ)

قهوه خروجی این دستگاه دارای کرمای زیبا و حباب‌داری است که به لطف سبد تحت فشار و فشار (حداکثر) 18 بار پمپ آن به دست می‌آید. با این حال به دلیل استفاده از یک سبد تحت فشار، عصاره‌گیری آن به خوبی رقبایی که در بالا معرفی شدند نیست.

نقطه ضعف اصلی اسپرسو ساز پمپی نانوپرسو، کوچک بودن شات 8 گرمی آن است. هر چند که شرکت Wacaco کیت جداگانه‌ای برای تهیه شات‌های بزرگتر ارائه داده است.

این محصول همراه کیف با قیمت 84 دلار عرضه شده که در ایران نیز با قیمت مناسبی قابل خریداری است. شاید بتوان گفت مناسب‌ترین اسپرسو ساز دستی موجود در بازار همین مدل نانوپرسو است. (توجه داشته باشید که نمونه اصلی مربوط به برند Wacaco است. هنگام خرید مراقب نمونه‌های تقلبی با نام و شکل نانوپرسو باشید)


موکاپات اسپرسو

موکاپات

از نظر فنی موکاپات یک اسپرسو ساز واقعی نیست، با این حال اکثر ایتالیایی‌ها از آن در خانه خود استفاده می‌کنند. البته که اسپرسو هم اختراع ایتالیاست!

طعم قهوه موکاپات همچنان قوی است اما معمولا کمی رقیق‌تر از اسپرسو استاندارد است. البته نوع دان استفاده شده، درجه آسیاب و نسبت آب و قهوه نیز در غلظت نهایی تاثیر گذار است.

اگر از موکاپات می‌خواهید در سفر استفاده کنید، با توجه به اینکه نیاز به گرمای پایدار شعله دارد، نیاز به یک اجاق پرتابل یا گاز پینیک هم خواهید داشت.

مدل بریکا موکاپات بیالتی به دلیل وجود سوپاپ اضافی در قسمت خروجی قهوه فشار بیشتری (در حدود 3 بار) ایجاد کرده در نتیجه امکان تهیه اسپرسو با کرما را نیز داراست.

بیالتی امروزه موکاپات را در مدل‌های متنوع و رنگارنگی عرضه می‌کند. قیمت مدل تک کاپ کلاسیک موکاپات 28.90 یورو است که در بازار ایران نیز نمونه‌های اصلی آن وجود دارد. (البته هنگام خرید توجه داشته باشید که نمونه‌های تقبلی آن نیز در بازار بسیار است)

منبع coffeechronicler
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.