تفاوت اسپلیتر HDMI با سوئیچ HDMI چیست؟

0

دانستن تفاوت اسپلیتر و سوییچ به شما جهت انتخاب بهتر دستگاه مورد نیازتان کمک می‌کند. در نگاه اول این دو دستگاه شبیه هم به نظر می‌رسند اما در عمل کارایی بسیار متفاوتی دارند. ما در اینجا نوع دستگاه را اسپلیتر HDMI و سوئیچ HDMI گرفته‌ایم، اما این تفاوت و کارکرد برای تمامی سوییچ‌ها و اسپلیترهای صوتی و تصویر نظیر VGA و AV یکسان است.

 

شاید این سوال پیش بیاید که کاربران حرفه‌ای که نیاز به اسپلیتر و سوییچ داشته باشند تفاوت این دو را می‌دانند و نیازی به توضیح آن نیست. اما مسلما به این معنی نیست که کاربران عادی نیازی به این دستگاه‌ها پیدا نخواهند کرد. تلویزیون شما ممکن است تنها یک ورودی HDMI داشته باشد و شما بخواهید دو دستگاه HDMI به آن وصل کرده و نخواهید برای هر بار اتصال جای کابل‌های دستگاه‌ها را عوض کنید. (عوض کردن مکرر کابل HDMI دستگاه‌ها نه تنها برای کاربر آزاردهنده است، بلکه برای کانکتورهای دستگاه نیز اتصال و قطع مکرر می‌تواند موجب آسیب دیدگی شود)

سوئیچ HDMI چیست؟

سوئیچ به شما این امکان را می‌دهد تا مثلا 3 دستگاه HDMI (نظیر پلی استیشن، ایکس باکس، پلیر) را به یک تلویزیون وصل کنید. با سوییچ هر زمان که بخواهید می‌توانید منبع تصویر ارسالی به تلویزیون را بدون تغییر در مکان کابل‌ها عوض کنید. سوئیچ‌ها دارای انواع مختلف از لحاظ کیفی و تعداد پورت (مثلا 3 پورت و 5 پورت) می‌باشد. در بین عموم سوئیچ HDMI با نام‌های سه راهی HDMI و هاب HDMI هم شناخته می‌شود.

خرید سوئیچ HDMI

سوئیچ HDMI اچ در ام ای

اسپلیتر HDMI چیست؟

اسپلیتر این امکان را به شما می‌دهد که تصویر از یک دستگاه HDMI را همزمان روی چند تلویزیون و نمایشگر ارسال کنید. این حالت را حتما در فروشگاه‌های صوتی و تصویری مشاهده کرده‌اید که یک تصویر همزمان روی چند تلویزیون نمایش داده می‌شود. اسپلیترها نیز دارای مدل‌های مختلف از نظر کیفی و تعداد پورت (مثلا 2 تا 16 پورت) می‌باشند.

خرید اسپلیتر HDMI

اسپلیتر HDMI اچ دی ام ای

در ادامه شما را به مشاهده ویدئوی مقایسه عملکرد سوئیچ و اسپلیتر HDMI دعوت می‌کنیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.