روش تشخیص هندوانه شیرین و خوب

1

تشخیص هندوانه شیرین و خوب برای بسیاری از ما شاید کار مشکلی باشد. برخی تنها کاری که انجام می‌دهند این است که فقط ضربه‌ای به این میوه بزرگ جثه زده و آن را انتخاب می‌کنند، اگرچه مشکل است که فقط با بررسی خارجی بفهمیم داخل هندوانه رسیده است یا نه.

شروع برداشت هندوانه معمولا از مناطق گرمتر کشور آغاز می‌شود و صدای فروشندگان در بازار میوه و تره‌بار برای فروش هندوانه می‌پیچد و هر کس از هندوانه خود تعریف می‌کند. اما واقعا بهترین راه برای انتخاب هندوانه شیرین و رسیده چیست؟

یک ترفند مشخص برای انتخاب بهترین هندوانه وجود دارد که وابسته به وزن هندوانه بین دستان شماست. هندوانه را در دستان خود چرخانده و ضربه‌وار بالا و پایین کنید. هندوانه سنگین با لکه‌های بیرون زده روی آن و صدای توخالی به این معنی است که سرشار از عصاره و آب بوده و در اوج رسیدگی و آمادگی است.

خرید هندوانه در بازار عرضه مستقیم کشاورزان (بازار میوه و تره بار) بیشتر همراه با حدس و گمان است. کشاورزان کار خود را بلدند و هندوانه‌ها را تنها زمانی که واقعا رسیده باشند برداشت می‌کنند. زمانی که در انتخاب شک دارید، از کشاورز بخواهید که هندوانه‌ای را برای شما انتخاب کند. در بازار کشاورزان، شما هم‌چنین می‌توانید نمونه‌ای را تست کنید تا از طعم و مزه هندوانه‌ای که برای خانه می‌برید مطمئن شوید. برخی مکان‌ها نیز هستند که اصطلاحا هندوانه به شرط چاقو می‌فروشند.

در اینجا چند ترفند مختلف برای انتخاب و تشخیص هندوانه شیرین رسیده به شما معرفی می‌کنیم.

مراحل تشخیص هندوانه شیرین و خوب

تشخیص هندوانه شیرین

۱. به دنبال شکل یکنواخت باشید. به دنبال هندوانه‌ای محکم، متقارن و عاری از کبودی و له شدگی، بریدگی و تورفتگی باشید. اگر هندوانه دارای هرگونه برآمدگی بود، به این معنی است که در طول رشد مقدار نادرست و بی‌قاعده‌ای از نور خورشید و آب را دریافت کرده که باعث خشکی و تناقض در آن شده است.

انتخاب هندوانه

۲. هندوانه را بلند کنید. هندوانه باید نسبت به اندازه‌اش سنگین به نظر برسد، که نشانه‌ای بر پرآب بودن، خوب و رسیده بودن آن است. سعی کنید وزن هندوانه را نسبت هندوانه با اندازه مشابه آن مقایسه کنید؛ هر کدام که سنگین‌تر باشد رسیده‌تر است. این توصیه برای اکثر میوه‌ها و سبزیجات دیگر نیز قابل استفاده است.

هندوانه رسیده

۳. به لکه‌های زرد نگاه کنید. قسمت زیرین هندوانه دارای نقاط زرد رنگ متمایل به کرم باشد. این جایی است که هندوانه با زمین تماس داشته و در آفتاب رسیده است، بنابراین هر چه تیره‌تر باشد بهتر است! اگر این نقطه سفید رنگ باشد یا حتی وجود نداشته باشد، احتمالا به این معنی است که هندوانه خیلی زود برداشت شده است و رسیده نخواهد بود.

تشخیص هندوانه رسیده

۴. بازرسی رنگ. یک هندوانه خوب و رسیده در رنگ سبز تیره و در ظاهر مات باشد، به جای اینکه براق باشد. هندوانه براق معمولا نرسیده است.

انتخاب هندوانه خوب

۵. از روش ضربه زدن استفاده کنید. تکنیک ضربه زدن برای تشخیص هندوانه شیرین مقداری مشکل است، اما بسیاری از طرفداران هندوانه به آن اعتقاد و اطمینان دارند. ضربات تند و کوتاه با بند انگشتان خود به هندوانه زده و به صدای آن گوش دهید. برای هندوانه رسیده، شما یک صدای پر و کامل می‌خواهید. اگر صدای گرفته و عمیق شنیدید به این معنی است که هندوانه نرسیده است.

هندوانه رسیده قرمز

۶. شناخت رنگ برای انتخاب هندوانه برش خورده. اگر شما هندوانه قاچ شده استفاده می‌کنید، چیزهای مشخصی برای توجه کردن در این حالت نیز وجود دارد. قاچی را انتخاب کنید که دارای گوشت قرمز روشن و دانه‌های قهوه‌ای تیره یا سیاه باشد. ار انتخاب قاچ‌های با رگه‌های سفید و دانه‌های زیاد سفید رنگ اجتناب کنید. هم‌چنین اگر گوشت هندوانه خشک و رنگ پریده به نظر می‌رسید یا از دانه‌های جدا شده بود، از انتخاب آن خودداری کنید.

نگهداری و برش هندوانه

نگهداری هندوانه

۱. نگهداری درست هندوانه. هندوانه کامل و قاچ نشده را قبل از آن که استفاده شود، می‌توان یک هفته در یخچال نگهداری کرد. به خاطر داشته باشید برای جلوگیری از کوفتگی و له شدن هندوانه آن را با احتیاط حمل کنید.

  • هرگز هندوانه را در دمای زیر 4 درجه سانتی گراد (40 درجه فارنهایت) نگهداری نکنید، چون این کار می‌تواند باعث سرمازدگی و صدمه به هندوانه شود.
  • اگر مایل به رسیدن هندوانه پس از خرید هستید، آن را چند روز در دمای اتاق نگهداری کنید. با این کار کمی به رسیده شدن هندوانه کمک خواهد شد، البته نه زیاد. واقعیت این است که زمانی که هندوانه خیلی زود برداشت شود، هرگز به طور کامل نخواهد رسید.

برش هندوانه قرمز

۲. برش و قاچ کردن هندوانه. برای قاچ کردن و برش دادن هندوانه به قطعات کوچک، ابتدا هندوانه را روی تخته برش قرار داده و سر و ته آن را با یک چاقوی تیز ببرید. این کار به شما امکان این را می‌دهد تا هندوانه را به صورت ایستاده روی تخته برش قرار دهید.

هندوانه قرمز رسیده

شروع به برش هندوانه از بغل کنید. سپس گوشت هندوانه را به صورت دایره‌ای از حلقه‌ها جدا کنید و بعد حلقه‌های هندوانه را به قطعات 1 اینچی (2.5 سانتی) برش دهید.

هندوانه قرمز رسیده

اگر بلافاصله هندوانه را نمی‌خواهید استفاده کنید، هندوانه‌های برش خورده را در یک ظرف دربسته گذاشته و در یخچال بگذارید. به این صورت بین 3 تا 4 روز می‌توانید در یخچال نگه دارید.

قاچ هندوانه قرمز

۳. جدا کردن تخم هندوانه. اگر می‌خواهید تخم‌های هندوانه را جدا کنید، به آسانی هندوانه را به دو قسمت برش داده و سپس به چهار قسمت برش دهید. هندوانه را از میان گوشت آن در طول خط تخم با یک چاقوی باریک کوچک برش دهید.

برش هندوانه قرمز رسیده

حالا قاچ هندوانه‌ای را که می‌خواهید برداشته و با چنگال تخم‌های باقیمانده در گوشت هندوانه را جدا کنید. حالا هندوانه مناسب برش دادن به قطعات بزرگ برای استفاده در اسنک، سالسا و یا مخلوط کردن در نوشیدنی یا هر چیزی است که شما دوست دارید در آن از هندوانه استفاده کنید.

نکته پایانی تشخیص هندوانه شیرین

قسمت زیرین هندوانه که زرد رنگ است را بررسی کنید. هر چه بزرگتر و واضح‌تر باشد، نشان دهنده‌ی این است که هندوانه مدت بیشتری روی زمین قرار داشته است و رسیده‌تر است. هندوانه رسیده‌تر = هندوانه شیرین‌تر.

مانند یک طبل به هندوانه ضربه بزنید، باید صدایی توخالی بدهد.

شما نیز اگر ترفندی برای تشخیص هندوانه شیرین دارید در نظرات با بقیه به اشتراک بگذارید.

منبع WikiHow
ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. همایون می گوید

    نکات جالبی بود ممنون. البته ممکنه در برخی از مدل‌های هندوانه به راحتی روش‌هایی که مطرح شد قابل تشخیص نباشه.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.