3 راه آسان داشتن فضای بیشتر در آشپزخانه کوچک

0

آشپزخانه کوچک

به یک آپارتمان کوچک 45 متری با کف چوبی واقعی، سقف بلند دلربا و یک آشپزخانه کوچک با عرض کم اما پرحرارت آمده‌ام. بله بسیار کم پهنا! به اندازه‌ای که حتی نمی‌توان درب فر را زمانی که روبه‌روی آن هستی کامل باز کرد. اما موفق شدم هر چیزی را که می‌خواهم در آشپزخانه دنج خود طوری جاسازی کرده و قرار دهم که هر وقت وسیله‌ای را نیاز داشتم به آسانی آن را بیرون بکشم. سه چیز کوچک و ساده وجود دارد که فورا به ما فضای بیشتری را در آشپزخانه کوچک خانه‌مان می‌دهد.

1. گذاشتن وسایل در سبد

به واسطه‌ی سقف بلند، بالای کابینت‌ها فضای کافی برای اضافه کردن سبدهایی برای گذاشتن چیزهای اضافی وجود دارد. من سه سبد، دوتا در یک رنگ و اندازه و یکی متفاوت، با بافت طبیعی به نحوی که مکمل رنگ کابینت‌ها باشند انتخاب کردم. خنده‌دار است که در آن‌ها هیچ یک از ابزار آشپزخانه وجود ندارد؛ در واقع از سبدها برای نگهداری ابزار برای خانه استفاده می‌کنم. فقط باید مطمئن شوم که نمی‌افتند و کثیف و درهم برهم به نظر نرسند. از جهت دیگر این کار تقریبا یک راه سریع برای اضافه کردن فضای نگهداری یک آشپزخانه کوچک می‌باشد.

2. استفاده از لبه اجاق گاز

لبه اجاق گاز اساسا یک قفسه به شمار می‌آید. به جای تلاش برای پیدا کردن جایی در کابینت‌های پر برای قوطی چای و ادویه‌جات، آن‌ها را به صورت ساده و منظم روی لبه گاز قرار دادم. حالا چیزهایی که روزانه استفاده می‌شوند، به راحتی در دسترس هستند و جایی در کابینت نمی‌گیرند. اگر فضای بیشتری برای ادویه‌جات نیاز داشتم، می‌توانم به راحتی یک قفسه دیگر بالای لبه اجاق گاز اضافه کنم.

3. خلاقیت در یافتن فضاهای غیر معمول برای نگهداری وسایل

در حالی که همه ظروف، ماهیتابه‌ها و دیگر لوازم آشپزخانه را داخل کابینت‌ها جا دادم، اما ظروف نگهداری غذا داستان دیگری بود. من یک ست چندتایی از این ظروف داشتم که واقعا دیگر جایی برای نگهداری آن‌ها نمانده بود. در طول هفته به دلیل اینکه این ظروف از سبزیجات خرد شده و مواد غذایی پر بودند مشکلی نداشتم، چون در یخچال قرار داشتند. اما زمانی که محتویات ظرف‌ها تمام می‌شد و آن‌ها را تمیز می‌کردم جایی برای گذاشتن‌شان نداشتم. برای همین همیشه به دنبال بهانه‌ای برای نگه داشتن ظروف در یخچال بودم، چون در صورت تمیز شدن‌شان جایی برای گذاشتن آن‌ها نداشتم!

ظرف نگهداری غذا

ناگهان فکری به ذهنم رسید! چرا ظروف نگهداری غذا را زمانی که تمیز و خالی هستند نیز در یخچال نگهداری نکنیم؟ آیا قانونی وجود دارد که می‌گوید نمی‌توان از فضای خالی یخچال برای چیزهای دیگری غیر از مواد غذایی استفاده کرد؟ بنابراین، می‌توان ظرف تمیز و خالی نگهداری غذا یا چیزهایی شبیه به آن را در یخچال گذاشت. ممکن است این کار عجیب به نظر برسد که از یخچال فریزر برای نگهداری ظروف استفاده کنیم، اما در آشپزخانه فوق العاده کوچک من، بهترین کاری است که می‌توان انجام داد.

شما هم شاید از فضاهای غیرمعمول و عجیب و غریب برای نگهداری وسایل استفاده کرده‌اید. تجربیات خود را در این زمینه با ما در میان بگذارید.

منبع

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.