در مورد کابل HDMI فلت بیشتر بدانیم

0

کابل HDMI فلت مانند کابل‌های معمول HDMI است، با این تفاوت ظاهری که نازک‌تر و دارای ساختاری تخت و صاف است. در ادامه بیشتر با ویژگی‌های این نوع کابل HDMI آشنا خواهیم شد.

کابل HDMI فلت

چرا از کابل HDMI فلت استفاده کنیم؟

کابل HDMI فلت همان طور که از نامش پیداست دارای شکل و ساختار تخت و نازک است ولی اساسا مانند‌های کابل‌های معمول HDMI‌ است. اکثر مردم از سیستم سینمای خانواده خود زمانی که هم از نظر فنی و هم زیبایی بهتر باشند، مسلما بیشتر لذت خواهند برد. کابل‌های گرد ممکن است زمانی که به سیستم نگاه کنید بزرگ و برآمده به نظر برسند. هدف و مزیت اصلی کابل HDMI فلت این است که می‌توان از آن در میان کف اتاق، زیر قالی و در بین دیوار و آجر استفاده کرد. هم‌چنین بسیاری از لوازم نیاز به تعداد زیادی کابل و سیم برای راه‌اندازی دارند. کابل HDMI فلت نیز از بقیه کابل‌ها متمایز بوده و به راحتی همیشه قابل شناسایی است. به خاطر این شکل منحصر به فرد، مشکل است که با سیم‌های دیگر پیچ خورده و در هم آمیزد. همین امر ممکن است روی افزایش کیفیت تصویر ارسالی موثر باشد، زیرا درهم پیچیده شدن کابل‌های می‌تواند موجب تداخل در صدا و تصویر ارسالی شود. مزیت مهم دیگر استفاده از کابل HDMI فلت این است که بسیار انعطاف پذیر است، در حالی که استحکام و مقاومت لازم را هم دارد. این ویژگی به کاربر این امکان را می‌دهد تا در صورت نیاز بتواند کابل را خم کند. استفاده از کابل‌های گرد معمول و خم کردن آن‌ها به شکل غیرعادی اغلب می‌تواند موجب پیچ خوردن و تاشدگی کابل شده که خود این مسئله می‌تواند موجب آسیب احتمالی کابل و مشکل در وضوح تصویر شود. خم کردن کابل‌های فلت در هر جهتی هرگز تاثیری بر شفافیت و وضوح ندارد، زیرا این کابل‌ها برای خم شدن در چنین حالتی طراحی شده‌اند. هر چند از لحاظ فنی مشکلی نیست، اما باید مراقب باشید که این کابل‌ها را زیر مناطقی که رفت و آمد زیاد است قرار ندهید، چرا که می‌تواند موجب آسیب دیدن کابل شود و البته امکان خراب شدن آن هنوز به مراتب کمتر از کابل‌های گرد است.

آیا شکل تخت کابل تداخلی با قابلیت‌های HDMI ندارد؟

کابل HDMI فلت به هیچ عنوان لطمه‌ای به قابلیت‌های آن نمی‌زند. وقتی عملکرد واقعی آن را با کابل‌های گرد مقایسه کنیم، متوجه می‌شویم که دقیقا یکسان هستند. برخی نیز این استدلال را دارند که این کابل‌ها ممکن است عملکرد بهتری داشته باشند، با این حال این یک نظر سلیقه‌ای و شخصی است. در عین حال یکی از دلایل ممکن می‌تواند این باشد که کابل فلت میل کمتری به درهم پیچیده شدن دارد، بنابراین مشکلات احتمالی وابسته به این امر کمتر رخ می‌دهد. هر چند نظریه دیگری وجود دارد که می‌گوید اطراف هر یک از سیم‌های داخل کابل‌های گرد دارای روکش است، در حالی که یک پوشش جدا روی سیم‌های داخل کابل فلت کشیده شده و لذا می‌توانند در عرض سیم پهن شوند. این طرح عریض می‌تواند به اصطلاح از تداخل سیگنال جلوگیری کند، با این حال این قضیه کاملا اثبات شده و درست نیست. اما چیزی که به آن فکر و توجه می‌کنیم این است که چه نوع کابلی استفاده کنیم. هر وسیله‌ای که می‌تواند از کابل HDMI معمولی استفاده کند، از کابل فلت HDMI هم می‌تواند استفاده کند. همه چیز به اولویت شما بستگی دارد که چه نوع کابلی را برای چه نوع سیستمی استفاده کنید.

کابل فلت HDMI

کابل فلت و AWG

اگر چه ممکن است کابل HDMI فلت در طبقه‌بندی اولویت‌های AWG پیدا کنید. این نوع کابل‌ها اغلب با 24AWG یا 26AWG یافت می‌شوند. هر چند شاید برای یکی از دستگاه‌های سینمای خانواده ارجح نباشد، اما قیمت کمی را برای مزایای این کابل پرداخت می‌کنید. هم‌چنین، معمولا اندازه 24 یا 26AWG برای نیازهای معمول سینمای خانواده کفایت می‌کند. تا زمانی که فاصله بین اتصالات بیش از حد زیاد نیست، مشکلی در استفاده از کابل HDMI فلت نخواهید داشت.

کابل HDMI فلت و قابلیت 3D

کابل فلت HDMI دارای قابلیت‌های سه بعدی است و در واقع همانند کابل HDMI معمولی است. با این حال این ویژگی معمولا نیازمند کابل HDMI با Ethernet است. استفاده از کابل HDMI فلت با Ethernet دارای سود دوگانه‌ای است؛ تمام ویژگی‌های معمول کابل‌های فلت، در کنار افزایش کیفیت تصویر و اتصال اینترنت کابل Ethernet. بنابراین اگر نیاز به یک کابل فلت دارید، اما می‌خواهید مزایای 3 بعدی را نیز داشته باشید، به مشخصات کابلی که خریداری می‌کنید توجه داشته باشید.

کابل HDMI فلت در چه جایی می‌تواند قرار گیرد

کابل فلت HDMI می‌تواند در مکان‌های مختلفی مورد استفاده قرار گیرد. این کابل‌ها را در زیر فرش، موکت، کاشی و آجر، دیوار، بین طبقه‌ها یا پله‌ها و حتی در سقف، اگر به صورت درست جاسازی شوند، می‌توان قرار داد. با توجه به انعطاف پذیر بودن کابل، می‌توان آن را تقریبا در هر جایی قرار داد. با این حال، باید از قرار دادن آن در مناطق خاص اجتناب کرد. همان‌طور که قبلا گفته شد، کابل تخت را در جایی که رفت و آمد زیاد است قرار ندهید. نباید کابل تخت HDMI را در هر مکانی که فشار ثابتی روی آن باشد گذاشت، نظیر زیر تلویزیون یا مبلمان سنگین، زیرا می‌تواند موجب آسیب دیدن کابل شود. هم‌چنین چیز جالبی که در مورد کابل‌های فلت وجود دارد این است که به راحتی رنگ می‌شوند و می‌توان آن‌ها را با توجه به رنگ محیطی که در آن قرار دارند رنگ آمیزی و به نوعی تقریبا نامرئی کرد!

کابل HDMI فلت

ضخامت‌های مختلف کابل فلت HDMI

کابل‌های فلت دارای ضخامت‌های مختلفی هستند، اما چگونه می‌توانید کابل مناسب خود را انتخاب کنید؟ نخست، شماره کوچکتر (AWG) نشان می‌دهد که کابل ضخیم‌تر است. کابل ضخیم‌تر برای طول درازتر بهتر است، زیرا به سیم امکان این را می‌دهد که با HDMI سازگاری بیشتری داشته باشد. با این حال، یک کابل نازک با طول بلند هنوز هم کاربردی است، زیرا این یک موضوع از استانداردهای مختلفی است که برای تولید سیم باید رعایت شود. هر کابلی باید الزامات عملکردی خود را رعایت کند. به علاوه، کابل‌های ضخیم‌تر زمانی که از سوئیچ HDMI یا اسپلیتر HDMI استفاده می‌کنید، و نیاز به جبران و تقویت سیگنال در طول کابل دارید، بسیار مفیدند.

خرید کابل HDMI 4K

منبع

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.