چگونه صفحه‌های نمایش لمسی را تمیز کنیم

0

لکه‌هایی که روی صفحه نمایش لمسی شماست و یا اثر انگشت‌های دنباله‌داری که روی صفحه مشهود است می تواند نشان‌گر اعتیاد شما به یک بازی خاص باشد! تمیز کردن گوشی موبایل به صورت منظم و صفحه نمایش لمسی تبلت، دستگاه پخش موسیقی و یا دیگر وسایلی که دارای صفحه نمایش تاچ هستند، برای نگهداری و طول عمر آن ضروری است. در ادامه راهنمایی‌ها و نکات ضروری و لازم را برای پاک کردن راحت لکه‌های صفحات تاچ اسکرین ذکر خواهیم کرد.

وسایل مورد نیاز:

– پارچه میکروفیبر، پارچه نرم و بدون پرز

– آب مقطر یا مایع‌های تمیز‌کننده صفحات نمایش

مراحل تمیز کردن گوشی موبایل

1- دستمال میکروفیبر را آماده کنید، برخی از وسایل ممکن است خود دارای دستمال ویژه تمیز کردن باشند و یا شما می‌توانید از دستمالی نظیر دستمال عینک استفاده کنید.

تمیز کردن گوشی موبایل

(حتما نیاز نیست شما برای تمیز کردن دستگاه خود دستمال‌های گران قیمت تهیه کنید)

2- دستگاه خود را قبل از شروع به تمیز کردن خاموش کنید. با این کار راحت‌تر می‌توانید لکه‌های روی صفحه را مشاهده و پاک کنید.

3- یک بار صفحه نمایش را با دستمال به صورت دورانی پاک کنید. با این کار اکثر لکه‌های ساده و معمول تمیز خواهند شد.

دستمال گوشی موبایل

4- فقط در صورتی که واقعا نیاز است، یک پارچه پنبه‌ای مرطوب یا حتی با گوشه پیراهن نخی خودتان حرکت دورانی را تکرار کنید. هم‌چنین شما می‌توانید از رطوبت حاصل از بازدم نفس خود، صفحه نمایش را پاک کنید.
* برخی از پارچه‌های خاص دارای راهنمای استفاده می باشند و برخی از آن‌ها نیاز به کمی مرطوب شدن قبل از استفاده دارند. اگر شما دارای دستمالی از این دست هستید صرفا به دستورالعمل آن عمل کنید.

* برای مرطوب کردن پارچه بهترین گزینه آب مقطر می‌باشد.

5- دوباره با پارچه میکروفیبر عمل پاک کردن نهایی را انجام دهید. در هر حال کشیدن پارچه را روی صفحه نمایش زیاد تکرار نکنید در صورتی که اثری از رطوبت باقی نمانده و صرفا به خشک شدن آن به وسیله هوا اکتفا کنید.
* توجه داشته باشید در زمان تمیز کردن صفحه نمایش، فشار زیادی را به آن وارد نکنید.

تمیز کردن تاچ موبایل

شستشوی پارچه میکروفیبر

برای شستن دستمال میکروفیبر، آن را در محلول آب گرم و صابون گذاشته تا کاملا خیس بخورد. آب گرم کمک می‌کند تا الیاف پارچه از هم باز شده و کثیفی‌هایی که احیانا بین آن‌هاست آزاد شود. دستمال را به آرامی در حالی که در آب است بشویید (مراقب باشید این عمل را با شدت انجام ندهید، چون ممکن است به دستمال آسیب برسد)
بعد از خیساندن، پارچه به بچلانید تا آب‌های اضافه آن خارج شود و آن در معرض هوا قرار داده تا خشک شود. هرگز صفحات نمایش را با پارچه‌هایی که خشک نشده‌اند و دارای رطوبت هستند تمیز نکنید.

نکات:

– در مواقعی که شما به پارچه میکروفیبر دسترسی ندارید می‌توانید از پارچه‌های نخی و یا گوشه پیراهن خود استفاده کنید.
– در صورت امکان محافظ مناسبی برای وسیله‌ی خود تهیه کنید تا از صدمه در مقابل ضربه و خراش در امان باشد.
– پارچه مخصوص تمیز کردن صفحه نمایش را در شرایط خوب نگهداری کرده و آن را تمیز نگه دارید.

هم‌چنین شما می‌توانید برای راحتی و اطمینان از پک‌های تمیز کننده موجود در بازار استفاده کنید.

هشدارها:

– هرگز برای تمیز کردن از آب دهان خود استفاده نکنید. با این کار زحمت بعدی خود برای تمیز کردن را بیشتر می‌کنید.
– از استفاده هر گونه وسیله یا چیزی که حالت سایندگی دارد در هنگام پاک کردن صفحه خودداری کنید.
– هرگز از چیزی که حاوی آمونیاک باشد برای تمیز کردن صفحه نمایش لمسی استفاده نکنید. آمونیاک می‌تواند به صفحه نمایش آسیب برساند.
– از پاشیدن آب و یا اسپری کردن مایع مستقیم روی صفحه نمایش اجتناب کنید، با این کار ممکن است مایع به داخل دستگاه نفوذ کرده و باعث آسیب رساندن به آن شود. در عوض شما می‌توانید مایع را روی دستمال میکروفیبر اسپری کرده و رطوبت اضافی آن را با چلاندن دستمال گرفته و سپس برای پاک کردن از آن استفاده کنید.
– برای تمیز کردن هرگز از دستمال حوله‌ای یا دستمال کاغذی استفاده نکنید. آن‌های شامل رشته‌های چوب هستند که می‌توانند در سطوح پلاستیکی خراش ایجاد کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.