چگونه عینک آفتابی اصل Ray-Ban را تشخیص دهیم

5

کمپانی Ray-Ban نزدیک به 80 سال است که در تولید انواع عینک آفتابی فعال است و یکی از مشهورترین و محبوب‌ترین برندهای بازار می‌باشد و عینک‌های این شرکت قیمت‌های نسبتا بالایی نیز دارند. مسلما شما در زمان خرید عینک Ray-Ban باید توجه داشته باشید که دقیقا در حال خرید چه هستید؟ و آیا عینک مورد نظرتان اصلی است یا خیر! متاسفانه نمونه‌های تقلبی این برند در بازار زیاد بوده و فروشنده‌های بعضا متقلب ممکن است خریداران را گمراه کنند. پس حتما در زمان خرید حواس خود را جمع کنید تا پول خود برای یک عینک تقلبی خرج نکنید! ما نیز مواردی را به شما گوشزد می‌کنیم تا در خریدتان راهنمای شما برای تشخیص عینک آفتابی اصل از تقلبی باشد.

عینک آفتابی اصل RayBan

ویژگی‌های عینک آفتابی اصل RayBan

1- روی جعبه عینک به دنبال لوگو و علامت بازیافت باشید، روی بعضی از جعبه‌های Ray-Ban این علامت چاپ شده است. هم چنین روی در جعبه (راست یا چپ) یک برچسب شامل مشخصات عینک ازجمله؛ شماره سریال، جزئیات کارخانه و توزیع کننده، لنز، نوع فریم و شماره مدل عینک وجود دارد. اگر این برچسب روی جعبه موجود نیست احتمالا عینک شما تقلبی است!

2- کیف عینک داخل جعبه باید دارای آرم Luxottica حکاکی شده طلایی در وسط سمت چپ کیف باشد. اگر این آرم دایره‌ای شکا طلایی رنگ پرینت شده و کم رنگ باشد، احتمالا عینک آفتابی تقلبی است!

3- عینک آفتابی را در دست خود نگه دارید و آرم حکاکی شده Ray Ban را بررسی کنید. روی فلزی که زیر پلاستیک نگهدارنده قسمت بینی است باید آرم RB حک شده باشد.

4- روی لنز سمت راست عینک (از روبه‌رو) در کنار و بالای دسته عینک باید آرم RB به وصورت لیزری حک شده باشد.

5- کیفیت پلاستیک دسته و یا فریم عینک اصلی ریبن کیفیت بالایی داشته و چسبناک و خشک و شکننده نیستند.

6- دستمال اصلی عینک ریبن روشن بوده و آرم چاپ شده در گوشه چپ آن قرمز رنگ است (صورتی یا قرمز کم رنگ نیست)

7- بروشور همراه عینک دارای کیفیت چاپ بالایی است و باید عاری از هر گونه غلط املایی یا گرامری باشد. جوهر به کار رفته در آن نباید روی دست شما بماند، شما می‌توانید انگشت خود را روی قسمت سیاه بروشور کشیده و در صورتی که دست شما سیاه شد عینک شما احتمال بسیار زیاد تقلبی است!

8- لبه بالایی کیف عینک به هیچ عنوان دوخته شده نیست و کاملا یک تکه است و هم‌چنین آرم Ray.Ban با نشانه ® روی دکمه کیف حک شده است.

9- روی جعبه و کیف عینک حتما آرم ® در کنار مارک Ray Ban حک شده است.

10- روی لنز چپ عینک (از روبه‌رو) قسمت بالای شیشه آرم Ray Ban با فونت زیبا و بدون پخش شدگی رنگ چاپ شده است. ممکن است بعد از آرم حروفی نظیر P نیز باشد که نشان‌گر پلاریزه بودن عینک است.

11- روی دسته راست عینک آرم Ray Ban به همراه MADE IN ITALY با آرم استاندارد اروپا CE چاپ شده است. (حروف کاملا خوانا است)

12- روی دست چپ عینک شماره مدل عینک چاپ شده است. (حروف کاملا خوانا است)

13- عینک‌های اصلی به هیچ عنوان همراه آویزهایی با آرم Ray-Ban و یا برچسب‌های رنگارنگ عرضه نمی‌شوند.

برای دیدن چند تفاوت بین عینک آفتابی اصل و تقلبی Ray-Ban شما را به دیدن ویدئوی زیر دعوت می‌کنیم.

توجه داشته باشید که گاهی نداشتن عینک آفتابی بهتر از استفاده عینک‌های آفتابی فیک و تقلبی است!

ممکن است شما دوست داشته باشید
5 نظرات
  1. Saeideh می گوید

    سلام.عينك آفتابي من رنگ دوديش يه مقداري پريده به علت تماس با كليد آيا قابل برگشت هست

    1. وب نویس می گوید

      اگر خراش عمقی باشه و به روکش داخلی احیانا آسیب رسیده باشه متاسفانه کار خاصی نمیشه کرد.

  2. ممد می گوید

    دم شوما گرم عالی بود

  3. سمیرا می گوید

    سلام از کجا میشه فهمید یه عینک آفتابی اصله یا نه؟ مخصوصا تو خریدهای اینترنتی که به دستگاه هم دسترسی نداریم. مثلا من یه عینک مارک پایلود میخوام بخرم از سایت … از هرکی پرسیدم نمیدونم اصله یا نه. میشه راهنمایی کنید.

    1. وب نویس می گوید

      سلام. از آنجایی که مارک ری بن بسیار پرطرفدار است، ما در این مطلب به شاخص‌های تشخیص اصل بودن عینک آفتابی RayBan پرداختیم. برای برندهای دیگر اول اینکه اطمینان پیدا کنید چنین برندی در سطح دنیا قابل تایید است یا نه. متاسفانه به دلیل عدم وجود نمایندگی رسمی برندهای معتبر در ایران مهم‌ترین شاخص برای برندهای دیگر خرید از فرد یا فروشگاه معتبر و مطمئن هست + تست‌های معمول. در این زمینه به هیچ وجه خرید اینترنتی توصیه نمی‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.