چگونه دستگاه لیزر خانگی IPL انتخاب کنیم

4

با وجود دستگاه‌های جدید، حذف و رفع دائمی موهای زائد بدن در خانه کار راحت و آسانی است. به وسیله‌ای این دستگاه‌ها هر زمان که اراده کنید و راحت باشید در خانه می‌توانید به انجام این عمل پرداخته و هم‌چنین هزینه بسیار کمتری نسبت به سالن‌های زیبایی پرداخت کنید. اما سوال این است که، در زمان خرید دستگاه لیزر خانگی حذف موهای زائد برای استفاده در خانه، با توجه به وجود گزینه‌های متعدد، تنوع کالا و رنج گسترده قیمتی، چگونه برای خرید آن تصمیم بگیریم. در اینجا به بررسی یک سری نکات برای یک انتخاب خوب و مناسب خواهیم پرداخت.

برای شروع برخی از اطلاعات اولیه که به آن‌ها نیاز دارید و در انواع دستگاه لیزر خانگی از برندهای متفاوت کاربرد دارد را عنوان می‌کنیم.

گواهی FDA

ایمنی و تاییدیه FDA

اولین چیزی که در هر دستگاه لیزر خانگی IPL برای رفع دائمی موهای زائد، باید به آن توجه کرد، داشتن گواهی ایمنی و FDA مبنی بر اطمینان استفاده در خانه و تاثیر دائمی کاهش موهای زائد است.

در دستگاه‌های خانگی گواهی FDA مبنی بر عملکرد در سطح پایین‌تر از لیزرهای قدرتمند مورد استفاده متخصصان پزشکی مورد نیاز است. شرکت‌ها برای به دست آوردن این گواهی باید دارای مکانیسم‌های ایمنی داخلی باشند.

منشور لیزر

لیزر / IPL

از نظر فنی بین لیزر و IPL (پالس نور شدید – Intense Pulsed Light) تفاوت وجود دارد. در واقع دستگاه‌هایی که از آن‌ها با نام آی پی ال – IPL یاد می‌شوند، لیزر نیستند.

به طور خلاصه، لیزر از یک پرتو نور با طول موج خاص برای هدف قرار دادن فولیکول مو تحت معالجه استفاده می‌کند، در حالی که IPL از طول موج‌های متعددی استفاده می‌کند. با این حال تکنولوژی و نتایج به دست آمده شبیه به هم است، بنابراین ما آن‌ها را مانند هم مقایسه می‌کنیم.

چه دستگاهی برای شما مناسب است؟

بر اساس بررسی‌های انجام شده روی دستگاه‌های لیزر خانگی و دستگاه رفع موی زائد IPL موجود در بازار به این نتیجه رسیدیم که تمامی آن‌ها مناسب افرادی است که دارای پوست روشن و موهای تیره هستند.

جدول دستگاه لیزر IPL

هم مرد و هم زن می‌توانند از این دستگاه‌ها استفاده کنند، اما در اکثر موارد با توجه به تراکم بیشتر موها در مردان طول درمان در آن‌ها، برای مشاهده نتایج مشابه زنان، بیشتر طول می‌کشد.

رنگ پوست و مو

دستگاه لیزر خانگی مناسب پوست‌های تیره یا روشن با موهای خاکستری یا قرمز نمی‌باشد. اگر پوست شما تیره‌تر است و می‌خواهید از لیزر حذف موهای زائد استفاده کنید، لازم است که به یک کلینیک تخصصی، برای معالجه با دستگاه مناسب، مراجعه کنید.

اگر موهای شما روشن، خاکستری یا قرمز است، تنها راه درمان موجود برای رفع موهای زائد در حال حاضر الکترولیز موهای زائد است.

ویژگی‌های دستگاه لیزر خانگی

ویژگی‌های مختلفی در در دستگاه‌ها وجود دارد و هم‌چنین هر دستگاه نسبت به دیگری دارای قیمت متفاوتی است. تصمیم گیری برای اینکه کدام ویژگی‌ها برای شما مهم است و آیا پرداختن هزینه‌ای بیشتر برای دستگاهی خاص نیاز است، ممکن است مقداری گیج کننده باشد.

سطح انرژی IPL

تنظیمات سطح انرژی

اثربخشی و سرعت در نتایج مورد نظر می‌تواند تحت تاثیر سطح قدرت دستگاه به دست آید. داشتن طیف وسیعی از تنظیمات مسلما مفید خواهد بود، زیرا بخش‌های مختلفی از بدن دارای حساسیت بیشتر یا کمتری نسبت به یکدیگر هستند.

با توجه به اینکه ممکن است سطحی از انرژی موجب ایجاد درد در قسمتی از بدن شود، با تنظیمات دستگاه می‌توان از درجه پایین جهت آزمون شروع کرده تا به درجه مورد نظر برای دریافت بهترین نتیجه رسید.

اندازه محل (سَری)

نقاط بزرگتر نیاز به پوشش بیشتر توسط دستگاه دارند، بنابراین زمانی که شما به طور مثال روی قفسه سینه یا پاها کار می‌کنید نیاز به پوشش بیشتری نسبت به زیربغل توسط دستگاه دارید. در مقابل اگر روی خط بکینی کار می‌کنید مسلما نیاز به پوشش کمتری نسبت به پاها دارید. در اینجاست که پوشش بیشتر دستگاه به شما در سریع‌تر انجام شدن روند کار و پوشش کمتر نیز در دقیق انجام شدن آن موثر خواهد بود. سری‌های مخصوص دستگاه‌ها دارای اندازه‌های مختلف از 1 سانتی متر تا 6 سانتی متر هستند که هر کدام برای ناحیه‌ای از بدن کاربرد دارند.

دستگاه لیزر خانگی IPL فیلیپس

ایمنی

همان‌طور که قبلا نیز ذکر شد، دستگاه باید تاییده کامل FDA را برای استفاده داشته باشد.

تمام دستگاه‌های لیزر خانگی باید دارای ویژگی‌های ایمنی داخلی باشند که مانع از سوختن پوست شوند، حتی اگر به صورت مستقیم و با تماس کامل در مقابل پوست قرار گیرند. این ویژگی ایمنی شامل حفاظت چشمان در برابر اشعه نور قدرتمند نیز هست. هم‌چنین برخی از دستگاه دارای عینک ایمنی با فیلتر خاص هستند.

یکی دیگر از مسائل ایمنی در دستگاه‌های لیزر خانگی، حالت قفل آن قبل از هر بار استفاده است. زیرا ممکن است این دستگاه برای کودکان در خانواده یک وسیله جذاب به نظر برسد.

هشدار دیداری LED

مدل‌های مختلفی از سیستم‌های هشدار بصری برای این دستگاه‌ها وجود دارد که از آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • هشدار دهنده شارژ پایین باطری
  • تعویض کارتریج لیزری (نوری)
  • نمایشگر LED اطلاعات مختلف، نظیر سطح قدرت در حال استفاده، الگوی تخلیه، مدت پالس

داشتن این ویژگی‌ها برای راحتی خوب است، اما فقط شما تصمیم گیرنده هستید که آیا این امکانات ارزش هزینه اضافه را دارد یا نه.

قطعات قابل تعویض

اکثر دستگاه‌های IPL نیاز به تعویض کارتریج نوری (لامپ) دارند، که هر کدام شامل تعداد معینی فلش هستند. هزینه‌ها به طور قابل توجهی با هم متفاوت است و بهتر است که قبل از خرید این هزینه‌ها را بررسی کنید.

ممکن است دستگاهی دارای هزینه اولیه پایین‌تری نسبت به سایر دستگاه‌های موجود بازار باشد، اما اگر تعداد فلش‌های کارتریج (لامپ) آن پایین‌تر بوده و هزینه تعویض آن نیز بالاتر باشد، می‌تواند در مجموع خرید گران‌تری برای شما تمام شود.

منبع

ممکن است شما دوست داشته باشید
4 نظرات
  1. فهيمه می گوید

    سلام قيمت آي پي ال چند؟

  2. soroosh می گوید

    سلام در مورد شارژ لامپ دستگاههای لیزر خانگی باید بکجا مراجعه کنیم ممنون میشم اگه راهنماییم کنید،

    1. وب نویس می گوید

      به دلیل حساسیت دستگاه لیزر، بهترین کار مراجعه به نمایندگی کالا یا خدمات پس از فروش دستگاه هست.

  3. somayeh می گوید

    سلام
    ممنون از راهنمایی خوبتون .
    لطفا در مورد مقایسه برندهای مختلف موجود در بازار هم ،اطلاعاتی را در سایت قرار دهید تا راحتتر بتونیم در مورد خرید و هزینه ای که باید انجام دهیم تصمیم بگیریم.
    با کمال تشکر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.