میراکست Miracast چیست

0

پخش عکس، فیلم، موزیک و فایل‌های رسانه‌ای از موبایل یا کامپیوتر روی تلویزیون نیاز به فرایند دشوار مملو از سیم و لوازم جانبی اضافی ندارد. میراکست و پسرعموی آن تکنولوژی WiDi اینتل، به شما امکان پخش هر آنچه که روی صفحه گوشی موبایل شماست را روی تلویزیون می‌دهد. اتفاق خوبی است، اگر دستگاه‌های شما دارای این تکنولوژی به صورت داخلی باشند.

میراکست

میراکست چیست؟

میراکست – Miracast یک پروتکل screen-mirroring (بازتاب کننده تصویر) است که به شما امکان پخش هر چیزی از گوشی اندرویدی یا کامپیوترهای جدید اینتل را روی تلویزیون به شما می‌دهد. هر آنچه که شما روی صفحه نمایش کوچک موبایل می‌بینید، روی صفحه بزرگ تلویزیون نمایش داده خواهد شد. اگر همگام سازی همه چیز به درستی انجام شود، تقریبا هیچ تاخیری وجود نخواهد داشت و برای تماشای ویدئو و اجرای نرم افزار ایده‌آل خواهد بود، هر چند شاید به اندازه کافی برای اجرای بازی‌ها مورد اطمینان نباشد.

گوشی‌ها و تبلت‌های با Android 4.2 Jelly Bean یا بالاتر به میراکست دسترسی دارند. تکنولوژی مرتبط که WiDi نامیده می‌شود، در اصل همان چیز است، به جز اینکه در کامپیوترهای ویندوز 8 با پردازنده اینتل اجرا می‌شود. در حالی که هر دستگاه اندرویدی یا کامپیوتر اینتل توانایی بازتاب و انعکاس صفحه نمایش از طریق Miracast یا WiDi را ندارد، اما به احتمال زیاد اگر دستگاه شما از 2 سال پیش یا جدیدتر باشد، این قابلیت را خواهد داشت.

چه دستگاه‌هایی از Miracast استفاده می‌کنند؟

دستگاه‌های سینمای خانواده، گیرنده‌ها و بسیاری از تلویزیون‌های هوشمند دارای قابلیت داخلی میراکست هستند. در صورتی که تلویزیون شما دارای میراکست داخلی نیست، می‌توانید از دانگل میراکست استفاده کنید. بر خلاف ست تاپ باکس دانگل‌های Miracast به ندرت دارای سیستم عامل هدایت پذیر یا ویژگی‌های اضافی هستند. آن‌ها به سادگی به تلویزیون وصل شده و به عنوان یک گیرنده ساده که تصویر را انعکاس می‌دهد، عمل می‌کنند.

از این تکنولوژی برای اتصال گوشی به تلویزیون نیز استفاده می‌شود. مطمئنا استفاده از این تکنولوژی تجربه جذاب و جالبی برای شما خواهد بود.

[icon type=”vector” icon=”fa-icon-shopping-cart” align=”right” size=”24″ icon_color=”#8224e3″ hover_animation=”border_increase” ] خرید دانگل میراکست

منبع

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.