درباره سازگاری مموری کارت با دستگاه میزبان

0

قبل از انتخاب مموری کارت، مهم است که بفهمید از چه نوع کارت حافظه برای دریافت بهترین عملکرد روی دستگاه خود استفاده کنید. مموری کارت SDXC و دستگاه‌های سازگار با آن (نظیر دوربین دیجیتال عکاسی، دوربین فیلمبرداری و…) چندی است که در بازار عرضه شده‌اند. در ادامه به نحوه استفاده از مموری کارت SDXC برای دریافت بهترین عملکرد از آن خواهیم پرداخت. نیازی به یادآوری نیست که مواردی که ذکر خواهد شد، شامل هر دو نوع رم میکرو اس دی (micro SD) و رم اس دی (SD) می‌شود.

تایید سازگاری

قبل از وارد کردن مموری کارت SDXC به دستگاه، از سازگاری آن با استاندارد SDXC اطمینان حاصل کنید. برای این کار به دنبال لوگوی SDXC روی دستگاه یا در دفترچه راهنما یا اطلاعات تولیدکننده آن بگردید. در شکل پایین یک نمای کلی از سازگاری انواع مموری با دستگاه‌های میزبان مختلف مشاهده می‌کنید.

backwards-compatibility

فهم سازگاری رو به عقب – Backwards Compatibility

مموری کارت SDXC فقط روی دستگاه‌های SDXC قابل استفاده است.

دستگاه‌های SDXC می‌توانند از مموری کارت SD, SDHC, SDXC استفاده کنند.

مموری کارت SDHC می‌تواند روی دستگاه‌های SDHC و SDXC استفاده شود.

دستگاه‌های SDHC می‌توانند هر دو نوع مموری SD و SDHC را استفاده کنند.

دستگاه‌های SD فقط می‌توانند از مموری کارت SD استفاده کنند.

از مموری SDXC فقط روی دستگاه SDXC استفاده کنید

دستگاه‌های SDXC دارای سازگاری نسبت مموری کارت‌های پیشین خود هستند، بنابراین می‌توان از مموری‌های SD و SDHC روی آن‌ها استفاده کرد. مموری کارت‌های SDXC باید فقط روی دستگاه‌های SDXC استفاده شود و بهتر است هرگز روی دستگاه‌های که با آن‌ها سازگار نیستند استفاده نشود. در ضمن اگر نیاز به فرمت کردن مموری SDXC داشتید، می‌توانید به طور معمول با استفاده از دستگاه‌های SDXC، مموری کارت را فرمت کرده و یا از نرم افزار SD Formatter استفاده کنید.

اگر مموری کارت SDXC را وارد کامپیوتر یا دستگاهی که از استاندارد SDXC پشتیبانی نمی‌کند وارد کردید، ممکن است بلافاصله با پیغام فرمت مموری مواجه شوید. مموری کارت SDXC را در دستگاه غیرسازگار با آن فرمت نکنید، چون این کار موجب پاک شدن اطلاعات روی مموری SDXC شده و مموری را برای فایل سیستم متفاوت فرمت خواهد کرد که با دستگاه‌های SDXC سازگار نخواهد بود.

پیام‌های احتمالی دستگاه

1. کامپیوتر غیر سازگار

اگر به صورت تصادفی مموری کارت SDXC خود را وارد کامپیوتری کنید که از SDXC پشتیبانی نمی‌کند (با استفاده از اسلات SD مستقیم یا رم ریدر)، ممکن است با پیغام‌های زیر مواجه شوید.

noncompatible-pc

2. دستگاه غیر سازگار

اگر به صورت اتفاقی مموری کارت SDXC را در دستگاه SDHC گذاشتید که سازگار نیست، با پیغام‌های زیر ممکن است روبه‌رو شوید.

noncompatible-host

توجه داشته باشید که در هر دو حالت بالا در صورت مواجه شدن با پیغام گزینه No/Cancel را انتخاب کرده و مموری کارت را فرمت نکنید.

مموری کارت SDXC برای کامپیوتر

سیستم فایل exFAT استفاده شده برای SDXC، در ویندوز 7، ویندوز ویستا و ویندوز XP (سرویس پک 1 و بالاتر) موجود است. آپدیت exFAT file system update (KB955704) برای ویندوز XP

شما می‌توانید به مموری SDXC به وسیله‌ی رم ریدرهای سازگار با SDXC دسترسی داشته باشید.

اگر می‌خواهید از مموری کارت SDXC در اسلات SD لپ تاپ خود استفاده کنید، باید درایور سازگار SDXC را برای اسلات SD نصب کنید.

  • درایور سازگار با SDXC برای اسلات SD را می‌توان از سایت مایکروسافت دانلود کرد. با این حال، قبل از دانلود، از سایت تولیدکننده لپ تاپ (کامپیوتر) خود چک کنید که درایور ارائه شده در مایکروسافت روی سیستم شما قابل اجرا باشد.

منبع

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.