چگونه از عفونت مجدد آکنه جلوگیری کنیم

0

آکنه به دلیل مسدود شدن منافذ پوستی ایجاد می‌شود. زمانی که باکتری به آکنه اضافه می‌شود، اغلب از طریق ناخنک زدن و دست کاری جوش، می‌تواند موجب عفونت مجدد شود. در اینجا به روش‌های محافظت و پاک ماندن مطمئن صورت از باکتری‌ها خواهیم پرداخت، که شانس بیشتری را به پوست شما برای درمان و جلوگیری از آکنه خواهد داد.

چه کارهایی برای جلوگیری از آکنه و جوش باید انجام داد؟

جلوگیری از جوش و آکنه

۱. روکش بالش خود را هر روز عوض کنید. مرحله‌ی اولی که واقعا تفاوت را با آن احساس خواهید کرد، داشتن یک بالش تمیز برای استراحت صورت شما در زمان خواب است. روتختی خود را حداقل در دو هفته اول، هر روز عوض کنید. سپس اینکار را یک روز در میان انجام دهید. (تعویض روتختی برای اطمینان بیشتر است، اگر سر خود را از روی بالش زیاد حرکت نمی‌دهید، به نحوی که صورت‌تان با روتختی تماس پیدا کند، نیاز به تعویض و شسشتوی هر روزه روتختی یا روکش لحاف نیست)

۲. خرید بالش، روکش بالش، روتختی، زیر پیراهنی جدید. بالش نو خود را در معرض آفتاب و جریان هوای آزاد آویزان کنید. باکتری‌هایی که باعث عفونت مجدد پوست می‌شوند، به احتمال زیاد روی سطح لحاف‌ها و لباس‌های زیر قدیمی شما زندگی می‌کنند. پس یک شروع تازه مهم است.

لباس‌ها و ملافه‌های جدید را در آب داغ، با مواد شوینده و سفید کننده بشویید. آن‌ها را در یک محیط آزاد و بالا خشک کنید. به مدت حداقل 30 روز، روزانه فقط و فقط از همین چیزهای تمیز استفاده کنید.

خانم‌ها نیز بهتر است لباس‌های زیر تازه و نو استفاده کنند.

اگر بتوانید کامل وسایل و ملافه‌ها و لباس‌های خود را بشویید، لزوما نیازی به خرید مجدد و نو آن‌ها نیست.

۳. هر روز زیر پیراهنی و لباس زیر تازه بپوشید. این کار از عفونت مجدد پوست شما جلوگیری کرده و مانع گسترش باکتری‌ها نیز می‌شود.

جلوگیری از جوش صورت

۴. صورت خود را هر روز شسته و با یک حوله تمیز خشک کنید. به طور امتحانی، دوبار در هفته از ماسک صورت استفاده کنید. با مالش‌های بیش از حد سخت صورت خود را نشویید، زیرا این کار می‌تواند منجر به تحریک بیشتر پوست گردد.

۵. توجه و تمرکز داشته باشید که دست به صورت خود نزنید. اگر نمی‌توانید، حتما دست‌های خود را قبل از تماس با صورت بشویید.

دست‌های خود را در روز حداقل 4 بار بشویید و هر دفعه ناخن‌های خود را نیز تمیز کنید.

۶. عینک و جواهرات خود را هر روز با صابون بشویید. موهای خود را هر روز شسته و سعی کنید آن‌ها را از صورت خود کنار بزنید تا با پوست صورت تماس نداشته باشد.

جلوگیری از آکنه

۷. در صورت عدم مشاهده بهبودی نسبی به پزشک مراجعه کنید. با انجام این مراحل انتظار می‌رود که پس از حدود دو هفته متوجه تغییرات شده و بهبودی را در پوست خود مشاهده کنید. اگر شما متوجه تغییر و بهبودی نشدید، به یک متخصص پوست مراجعه کنید تا راه حل بهتری را برای شما مشخص کند.

نکات

روتختی، روکش بالش و دیگر وسایل را از نوع ارزان تهیه کنید. چون که شستشوی مکرر و مواد شوینده به پارچه صدمه می‌زند و شما بایستی مجدد آن‌ها را جایگزین کنید.

شما می‌توانید از وسایلی که هم‌اکنون دارید استفاده کنید. مواد شوینده و سفید کننده رنگ پارچه‌ها روشن کرده و دوام و ثبات آن‌ها را، به غیر از پارچه‌های پنبه‌ای، از بین می‌برد. چیزهایی که برای مدت زیادی می‌خواهید نگه دارید استفاده نکنید. اما این شاید فرصتی باشد تا وقتی که صورت شما از آکنه پاک شود، چیزهای جدیدی را در یک یا دو ماه تهیه کنید.

هشدارها

اطراف خود را بررسی کنید. آیا چیز دیگری در محیط شما وجود دارد که با صورت شما زیاد تماس داشته و نیاز به تمیز کردن داشته باشد؟ گوشی موبایل؟ عینک آفتابی؟ آیا شما عادت دارید دست خود را در حالت استراحت زیر چانه‌تان بگذارید؟ هر چیزی که با صورت شما تماس داشته باشد می‌تواند باکتری‌ها را وارد پوست و منافذ آن کند.

از مواد نرم کننده برای البسه خود استفاده نکنید، زیرا می‌توانند باعث تحریک پوست بشوند.

از مواد سفید کننده و ضد عفونی کننده به طور دقیق و بر اساس دستورالعمل آن‌ها استفاده کنید. اگر از این مواد به اندازه کافی استفاده نشود، باکتری‌ها از بین نخواهند رفت و تلاش شما هدر خواهد رفت. هم‌چنین اگر از این مواد به میزان زیاد استفاده کنید، به تمام مواد نخی و پنبه‌ای صدمه خواهد زد، و اگر کاملا آبکشی نشود، عامل تحریک کننده‌ی دیگری به پوست شما اضافه خواهد شد.

در صورتی که بعد از دو هفته نتایج مثبتی را مشاهده نکردید، مواد شوینده خود را عوض کنید.

منبع

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.