MHL چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

68

MHL مخفف Mobile High-Definition Link می‌باشد و یک تکنولوژی است که با آن می‌توان تصویر گوشی موبایل و تبلت را در ابعاد بزرگتر روی تلویزیون HD نمایش داد. با ام اچ ال می‌توان اسمارت فون را به یک سینمای خانواده تبدیل کرده و صدا و تصویر را با کیفیت بالا به HD TV منتقل کرد. اگر اهل بازی‌های موبایل هستید، می‌توانید با ام اچ ال تجربه‌ی جالب و جدیدی از بازی در ابعادی بزرگتر داشته باشید.

MHL

معرفی MHL

همان طور که می‌دانیم MHL اولین بار در اواسط 2010 منتشر شد، که توسط یک کنسرسیوم از شرکت‌هایی که به دنبال ایجاد یک فرم اتصال کوچک برای خروجی صدا و تصویر روی دستگاه‌های موبایل، نظیر اسمارت فون و تبلت، بودند توسعه یافته بود.

این رابط در حقیقت اقتباسی از HDMI است که به طور عمده برای دستگاه‌های موبایل نظیر اسمارت فون‌ها و تبلت‌ها کاربرد دارد. اما بر خلاف HDMI که کابلی با 19 رشته اتصال است، MHL فقط 5 رشته اتصال دارد که وزن آن را سبک‌تر و اندازه را کوچک‌تر می‌کند.

استاندارد MHL فقط روش به کار بردن HDMI را تعریف کرده و یک سوکت خاص را تعریف نمی‌کند. به این معنی که می‌تواند تقریبا روی هر پورت دیتایی فعال باشد، که همین امر می‌تواند موجب برخی نابسامانی شود. کانکتور USB در یک دستگاه ممکن است با MHL سازگار باشد، اما سوکت مشابه در دستگاه دیگر این سازگاری را نداشته باشد.

دانستن اینکه دستگاه شما با ام اچ ال سازگار است یا نه، نیاز به بررسی دفترچه محصول و مقداری وارسی برای دیدن نوع اتصال مورد نیاز دارد. ممکن است برای استفاده از آن نیاز به یک مبدل اختصاصی نیز باشد.

سامسونگ بیشترین دستگاه دارای MHL را داراست، که روی اسمارت فون‌ها، تبلت‌ها و فبلت‌های این شرکت فعال است.

MHL چه کاری می‌تواند انجام دهد؟

سه نسخه از استاندارد MHL و دو مجموعه از ویژگی‌های متفاوت وجود دارد. ورژن‌های قدیمی‌تر، 1 و 2، درست مانند مشخصات HDMI 1080p، صدای 8 کانال و قابلیت کنترل از راه دور CES. آخرین استاندارد که v3.0 می‌باشد، دارای تفاوت قابل توجه و پشتیبانی از ویدئو 4K Ultra HD است.

ام اچ ال می‌تواند برای اتصال گوشی به تلویزیون مورد استفاده قرار گیرد و آنچه که روی دستگاه موبایل است را از طریق سینمای خانواده یا به صورت مستقیم روی تلویزیون نمایش دهد. هر چیزی که روی صفحه اصلی شماست تا فایل‌های ویدئویی، موزیک، اینترنت و بازی‌ها می‌تواند روی نمایشگر متصل شده نمایان شود. این قابلیت زمانی که یک ارائه بداهه دارید، بسیار مفید است، و به راحتی می‌توانید اسلایدهای خود را نمایش دهید. تا زمانی که به یک صفحه نمایش دارای پورت HDMI و بعضی مواقع یک شارژر دیواری موبایل برای مبدل دسترسی دارید، نمایش دادن صدا و تصویر به راحتی وصل کردن و اجرا کردن خواهد بود.

مبدل MHL

ویژگی‌های MHL:

  • رزولیشن تصویر HD (در نسخه V3.0 پشتیبانی تا 4K UHD)
  • کیفیت بالای صدا با صدای ساروند 7.1 دالبی (Dolby-DTS)
  • قابلیت کنترل موبایل با ریموت تلویزیون
  • کارکرد ساده و بدون کندی
  • شارژ همزمان دستگاه (نظیر موبایل و تبلت)
  • پشتیبانی از نمایش چند تصویر همزمان
  • پشتیبانی از HDCP – High-bandwidth Digital Content Protection

در جدول زیر می‌توانید ویژگی‌های مهم و اصلی ام اچ ال را مشاهده و ورژن‌های 1 و 2 را با 3 مقایسه کنید.

mhl-features-table

محدودیت اصلی هر دیتای استاندارد، پهنای باند و کابل‌های نازک کوچک است که سوکت‌های فعال MHL معمولا یک محدودیت بزرگ روی طول آن یا کابل HDMI متصل شده به مبدل دارند. برای لینک MHL در 1080p بین 3 تا 5 متر کابل می‌توان داشت که این متراژ در 4K کمتر است و به یک تا دو متر می‌رسد.

MHL سامسونگ V1 5-Pin

Samsung اوایل، به نوعی مترادف با MHL بود، زیرا گوشی محبوب گلکسی S2 اولین دستگاهی بود که از آن بهره می‌برد.micro-usb-mhl-5-pin

با استفاده سوکت 5 پین شارژ/دیتا میکرو USB گوشی S2 با مبدل‌های MHL برای اتصال مستقیم به تلویزیون، پروژکتور، مانیتور و حتی دستگاه‌های سینمای خانواده سازگار بود.

از آنجا که قابلیت خروجی ویدئو ارائه شده توسط MHL در آن زمان نسبت به آنچه که آیفون ارائه داده بود، برتر بود، برای کارهای تجاری و سفر محبوب شد. همین امر موجب ورود سیلی از کابل‌های MHL به بازار شد که بسیاری از آن‌ها فقط برای S2 مناسب بودند.

MHL سامسونگ V2 11-Pin

از آنجا که هیچ استانداردی برای نوع سوکت و محدودیت آن تعریف نشده بود، سامسونگ قادر به تغییر پورت دیتا/شارژ در Galaxy S3 و S4 به micro USB 11-Pin بود.micro-usb-mhl-11-pin

این تغییر امکان استفاده همزمان MHL و USB On-the-Go را می‌داد، اما اثر جانبی آن نیز این بود که مبدل‌های مخصوص Galaxy S2 دیگر برای دستگاه‌های جدید قابل استفاده نبودند.

خبر خوب این بود که این مدل فقط یک جابه‌جایی پین بود، بنابراین مبدل‌های 11Pin به 5Pin برای ارائه یک راه حل ارزان‌تر از خرید کابل MHL جدید توسعه داده شدند. مزیت دیگر تغییر این بود که مدل بعد S3 و S4 نیازی به انرژی خارجی برای کار کردن نداشت و بسیاری از دستگاه‌های سامسونگ نظیر Note 2 و Tab 3 از همان مبدل MHL استفاده کردند.

آینده MHL

MHL نسخه 3 هنوز فقط به 5 پین نیاز دارد، حتی اگر مشخصات جدید امکان استفاده Ultra HD 4K @ 30Hz را بدهد. در زمان نوشتن این مطلب، هیچ محصولی در بازار وجود نداشت که با ویژگی‌های ورژن v3.0 سازگار باشد. اسمارت فون‌های ما یکی دیگر از عوامل محدود کننده است، چون که خروجی 4K مقدار زیادی قدرت پردازشی نیاز دارد، بنابراین باید منتظر باشیم تا MHL v3 را در عمل ببینیم.

در حال حاضر، آخرین ویژگی برای به هدف رسیدن چشم انداز MHL کابل‌های پسیو هستند، که به جای نیاز به منبع تغذیه خارجی، در واقع قادر به شارژ دستگاه منبع هستند در حالی که صدا و ویدئو را نمایش می‌دهند. ویژگی شارژ کردن نیازمند وجود سوکت HDMI ویژه MHL روی تلویزیون یا رسیور است. این پورت در حال حاضر روی اکثر تلویزیون‌های جدید وجود دارد. تصویر زیر نشان می‌دهد که چه چیزی را باید نگاه کنید. حتی اگر شما پورت HDMI با MHL فعال روی تلویزیون خود نداشته باشید، کابل پسیو هنوز هم قابل استفاده است، اما ممکن است موجب از کار افتادن باطری شود.

MHL HDMI

اکنون بسیاری از کمپانی‌های مطرح و بزرگ دنیا به MHL پیوسته و از آن استفاده می‌کنند. بدون استاندارد پورت، هیچ ضمانتی برای کار کردن وسایل با مبدل‌های سامسونگ موجود نیست، بنابراین مطمئن شوید که مبدلی که تهیه می‌کنید با دستگاه شما سازگار است.

Mobile-MHL-TV-03

برخی از گوشی‌های جدید نظیر Samsung Galaxy S6 پشتیبانی خود از ام اچ ال را قطع کرده‌اند. با توجه به این امر، ممکن است USB 3.1 Type-C در آینده جایگزین MHL شود، یا راه‌حل‌های وایرلس نظیر Chromecast یا Miracast تبدیل به یک استاندارد شوند. فقط زمان این قضیه را مشخص خواهد کرد. در هر صورت باید توجه داشته باشید تا قبل از خرید مبدل مورد نیاز خود، از سازگاری و کارکرد دستگاه و سیستم عامل آن با MHL اطمینان حاصل کنید.

چگونه MHL موبایل را به HDMI تلویزیون وصل کنیم؟

برای این کار فقط کافیست کابل MHL را به پورت micro USB گوشی یا تبلت خود متصل کرده و HDMI طرف دیگر کابل را نیز به تلویزیون وصل کنید و سپس تصویر گوشی خود را روی صفحه نمایش تلویزیون دریافت خواهید کرد. حالا شما می‌توانید برنامه‌های خود را روی یک صفحه بزرگ اجرا و کنترل کرده و حتی می‌توانید گوشی خود را نیز به صورت همزمان شارژ کنید. البته وصل مستقیم گوشی موبایل (یا تبلت) به تلویزیون تنها با یک کابل پسیو MHL، مستلزم این است که تلویزیون شما از آن پشتیبانی کند.

شما می‌توانید عکس‌های خود را تماشا کنید، بازی کرده و سخنرانی و نمایش خود را روی یک صفحه نمایش بزرگ ارائه دهید و هم‌چنین صفحه کلید و ماوس بلوتوث را با گوشی خود ست کرده و از اسمارت فون خود همانند یک کامپیوتر استفاده کنید. هم‌چنین می‌توان با ام اچ ال از گوشی همانند یک ست تاپ باکس بهره برد و از فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی با کیفیت بالا استفاده کرد. شما حتی می‌توانید با استفاده از ام اچ ال اسمارت فون خود را به تجهیزات اتومبیل نیز متصل کنید.

برای استفاده از ام اچ ال اسمارت فون و تبلت، حتما لازم نیست که تلویزیون شما از آن پشتیبانی کند. اگر تلویزیون شما از HDMI پشتیبانی می‌کند، می‌توانید با استفاده از مبدل‌های خاص HDMI که به همین منظور طراحی شده‌اند، وسیله خود را به تلویزیون متصل کرده و تجربه یک سینمای خانواده واقعی را از طریق اسمارت فون خود داشته باشید. مبدل‌های دیگری نیز وجود دارند که می‌توان از آن‌ها برای اتصال به تلویزیون‌های قدیمی که مجهز به پورت HDMI نیستند نیز استفاده کرد.

[icon type=”vector” icon=”fa-icon-shopping-cart” align=”right” size=”24″ icon_color=”#8224e3″ hover_animation=”border_increase” ] تبدیل MHL به HDMI

[icon type=”vector” icon=”fa-icon-shopping-cart” align=”right” size=”24″ icon_color=”#8224e3″ hover_animation=”border_increase” ]

کابل MHL سامسونگ

[icon type=”vector” icon=”fa-icon-shopping-cart” align=”right” size=”24″ icon_color=”#8224e3″ hover_animation=”border_increase” ] تبدیل MHL به AV

ام اچ ال MHL

کدام مدل تبلت و گوشی دارای MHL هستند؟

بسیاری از وسایل و اسمارت فون‌های جدید از ام اچ ال پشتیبانی می‌کنند. برخی از آخرین محصولات کمپانی‌هایی نظیر سامسونگ، سونی، اچ تی سی، ال جی، هواوی و … مجهز به ام اچ ال هستند. صنایع تولیدی خودرو و اسمارت فون این تکنولوژی را پذیرفته‌اند و در آینده شاهد محصولات بیشتری با قابلیت پشتیبانی از ام اچ ال خواهیم بود.

هم‌اکنون بیش از 750 میلیون دستگاه از سیستم MHL پشتیبانی می‌کنند. این دستگاه‌ها شامل مجموعه‌ای از نمایشگرها، اسمارت فون، سینمای خانواده، دستگاه‌های پخش ماشین و لوازم جانبی دیگر می باشد. در اینجا ما به لیستی از گوشی‌های موبایل دارای MHL اشاره خواهیم کرد.

لیست گوشی موبایل دارای MHL

به ترتیب حروف الفبا، برای جستجو در لیست زیر دکمه Ctrl + F را با هم فشار داده و مدل مورد نظر خود را جستجو کنید.

ایسر – Acer

CloudMobile

آلکاتل – Alcatel

ONE TOUCH 997ONE
TOUCH 997AONE
TOUCH 997DONE
TOUCH 998
S800

ایسوس – Asus

Padfone 2

فوجیتسو – Fujitsu

201FA
301F
ARROWS A 101F
ARROWS X F-10D
ARROWS Z F-10D
ARROWS Z ISW13F
EM01F
F-01F
F-02F
F-03F
F-06E
FJL22
FJT21
M702
REGZA Phone T-02D

اچ تی سی – HTC

Amaze 4G
Butterfly
Butterfly S
Droid DNA
EVO 3D
EVO 4G LTE
EVO View 4G
Flyer
HTC One M8
HTC One Max
J ISW13HT
Jetstream
One
One S
One X
One X+
One XL
Raider
Rezound
Sensation
Sensation 4G
Sensation XE
Velocity
Vivid

هواوی – Huawei

Ascend D Quad
Ascend D1
Ascend D1 Quad
Ascend D1 Quad XL
Ascend D2
Ascend P1
Ascend P1 S
Ascend P2
D2-6114
Huawei MediaPad 7 (S10-102L, S10-103L) Lite Android Tablet
HW-03E
Mediapad M1 8.0 (403HW)
P6 S-L01
P6 S-U06
S10-231L
S7-951wd
S7-961w
U9200

کیوسرا – Kyocera

KLY22
KYL21
KYY21
KYY22
WX10K

ال جی – LG

Nitro HD
Optimus 3D Max
Optimus 4X HD
Optimus G (LG-F180L)
Optimus GJ (LG-E975W)
Optimus LTE II
Optimus LTE Tag
Optimus Vu
Prada
Verizon Spectrum

میزو – Meizu

MX
MX 2

NEC Casio

Media X N-06E

OPPO

Find 3

پاناسونیک – Panasonic

Eluga P P-03E

پنتک – Pantech

Vega LTE

سامسونگ – Samsung

AT&T Galaxy Note LTE 5.3
AT&T Galaxy S II – i777
AT&T Galaxy S II Skyrocket – i727
AT&T Galaxy S III – i747, Requires 5-pin to 11-pin adapter tip
Captivate Glide – i927
Cricket Galaxy S III – SCH-R530C, Requires 5-pin to 11-pin adapter tip
Epic 4G Touch
Galaxy Express – Requires 5-pin to 11-pin adapter tip
Galaxy K Zoom – SM-C1150WAEUR, Requires 5-pin to 11-pin adapter tip
Galaxy Mega 6.3 and 5.8 – Requires 5-pin to 11-pin adapter tip
Galaxy Nexus – i9250
Galaxy Nexus 2
Galaxy Note 3 – Requires 5-pin to 11-pin adapter tip
Galaxy Note 3 Neo – SM-N750K, SM-N750L, SM-N750S
Galaxy Note 4 – SM-N916S, SM-N910A
Galaxy Note 5.3
Galaxy Note 8 – GT-N5100, GT-N5105, GT-N5120, Requires 5-pin to 11-pin adapter tip
Galaxy Note Edge – SM-G906C
Galaxy Note II – Requires 5-pin to 11-pin adapter tip
Galaxy Note Pro – Requires 5-pin to 11-pin adapter tip
Galaxy S II – i9100, GT-I9100
Galaxy S III – i9300, SCH-R530X, Requires 5-pin to 11-pin adapter tip
Galaxy S4 – GT-I9500, GT-I9505, Requires 5-pin to 11-pin adapter tip
Galaxy S4 TD-LTE – GT-I9507, GT-I9506, Requires 5-pin to 11-pin adapter tip
Galaxy S5 – SM-G900A, SM-G900D, SM-G900FQ, SM-G900I, SM-G900J, SM-G900K, SM-G900L, SM-G900M, SM-G900P, SM-G900R4, SM-G900R6, SM-G900R7, SM-G900S, SM-G900T, SM-G900T1, SM-G900V, SM-G900W8, Requires 5-pin to 11-pin adapter tip
Galaxy S5 Dual Sim – SM-G9009D, SM-G9008V, SM-G9008W, SM-G9006V, SM-G9006W, SM-G9009W, Requires 5-pin to 11-pin adapter tip
Galaxy S5 Zoom – SM-C115L, SM-C115S, SM-C115K, Requires 5-pin to 11-pin adapter tip
Galaxy Tab 3 8, 10.1 – GT-P5210, Requires 5-pin to 11-pin adapter tip
Galaxy Tab S 10.5 – SM-T807T, SM-T805, SM-T800, SM-T807A, SM-T805W, SM-T805Y, SM-T805M, SM-T805C, Requires 5-pin to 11-pin adapter tip
Galaxy Tab S 8.4 – SM-T707V, Requires 5-pin to 11-pin adapter tip
Galaxy TabPRO 10.1 – SM-T527P, SM-T525, Requires 5-pin to 11-pin adapter tip
Galaxy TabPRO 8.4 – SM-T320, Requires 5-pin to 11-pin adapter tip
S4 Active – Requires 5-pin to 11-pin adapter tip
S4 Zoom – GT-I9500, GT-I9505, SM-C105, SM-C105A, SM-C105S, SM-C105K, SM-C105L, Requires 5-pin to 11-pin adapter tip
SM-G906S
SM-N910A
SM-N916S
SM-S902L
SM-T707D
SM-T807
Sprint Galaxy Nexus
Sprint Galaxy S III – L710, SPH-L710T, Requires 5-pin to 11-pin adapter tip
Straight Talk Galaxy S III – SCH-S968C, Requires 5-pin to 11-pin adapter tip
T-Mobile Galaxy S II – T989
T-Mobile Galaxy S III – T999, Requires 5-pin to 11-pin adapter tip
U.S. Cellular Galaxy S III – R530, Requires 5-pin to 11-pin adapter tip
Verizon Galaxy Nexus LTE
Verizon Galaxy S III – SCH-I535PP, i535, Requires 5-pin to 11-pin adapter tip

شارپ – Sharp

AQUOS PAD SHT21
AQUOS Phone SERIE ISW16SH
AQUOS Phone Sv SH-10D
AQUOS Phone Zeta SH-09D
AQUOS Xx 106SH
SH-08E
SH-930W

سونی – Sony

Xperia A
Xperia GX
Xperia SP
Xperia SX
Xperia T
Xperia Tablet Z
Xperia TL
Xperia TX
Xperia UL
Xperia V
Xperia Z
Xperia Z Ultra
Xperia Z1
Xperia Z1 Compact
Xperia Z1 f
Xperia Z1S
Xperia Z2
Xperia Z2 Tablet
Xperia Z3
Xperia Z3 Compact
Xperia Z3 Compact Tablet
Xperia Z3v
Xperia ZL
Xperia ZR

شیائومی – Xiaomi

Xiaomi Phone 2

زد تی ای – ZTE

Era
Grand Era LTE
Grand Memo
Grand S
Grand S LTE
Nubia Z5
PF120
PF200
U970

توجه داشته باشید که لیست بالا بروز نبوده و اگر گوشی شما در لیست بالا نیست یا می‌خواهید سریع‌تر به جواب برسید، کافیست بارکد زیر را با گوشی خود اسکن کرده به صفحه رسمی بررسی MHL رفته تا نتیجه به شما اعلام شود. هم‌چنین می‌توانید مدل گوشی موبایل یا تبلت خود را در نظرات اعلام کنید تا توسط ما بررسی شود.

چک کردن MHL

منبع

ممکن است شما دوست داشته باشید
68 نظرات
  1. AMIR می گوید

    سلام. گوشی من سامسونگ A32 هستش. از mhl پشتیبانی میکنه؟ اگه پشتیبانی نمیکنه با چه روش دیگه ای میتونم صفحه گوشی رو با HDMI بندازم تو تلویزیون؟

  2. ایمان می گوید

    گوشی هواوی مدل p30 lite و nova 2+ قابلیت mhl داره؟

  3. نیما می گوید

    سلام میخواستم ببینم این دو مدل کدام از mhl پشتیبانی می‌کنه
    Tab a7
    A71

  4. حسین می گوید

    سلام گوشی من honor8s میباشد آیا از hdmi پشتیبانی میکنه ممنون

  5. بهروز مارالانی می گوید

    سلام و خسته نباشید ببخشید میخواستم بدونم گوشی سامسونگ A6+ پلاس از کابل MHL پشتیبانی میکنه یا نه ممنون میشم زودتر جواب بدین.

    1. تتیس بلاگ می گوید

      سلام. خیر متاسفانه.

  6. mohamad می گوید

    سلام گلکسی گراندپریم پرو هست ساپورت میکنه

    1. تتیس بلاگ می گوید

      نه متاسفانه

  7. داوود می گوید

    سلام خسته نباشید
    گوشی من سامسونگ
    S5 G900H
    هست خواستم ببینم کابل MHLرا ساپورت میکنه؟؟؟

    1. وب نویس می گوید

      بله طبق مشخصات فنی سامسونگ این گوشی از MHL 2.1 پشتیبانی می‌کنه.

  8. بهروز می گوید

    سلام گوشی من الجی g6 هست مبدل mhl رو می تونم استفاده بکنم!

    1. وب نویس می گوید

      خیر این مدل از MHL پشتیبانی نمی‌کنه. از روش‌های دیگه باید استفاده کنید.

  9. امين می گوید

    سلام
    گلکسی J5 – 2016 ساپورت میکنه mhl را ؟

    1. وب نویس می گوید

      نه متاسفانه

  10. امیر حسین می گوید

    سلام آیا تبلت لنووa3300از این کابل پشتیبانی می کند

    1. وب نویس می گوید

      خیر

  11. Reza می گوید

    سلام خسته نباشید ببخشید j5 prime و هوآوی y6 ll از mhl پشتیبانی می کنند

    1. وب نویس می گوید

      سلام. خیر متاسفانه

  12. OMID می گوید

    باسلام
    گوشي هاي زير كدوم از MHL يا اسليم ساپورت ميكنن؟
    1- GALAXY S8
    2- LG G6
    باتشكر

    1. وب نویس می گوید

      با توجه به پشتیبانی دو گوشی مد نظر شما از Type C فقط کافی هست از مبدل‌های USB C استفاده کنید.

  13. علیرضا می گوید

    تبلت Asus fone pad 7 k019 از MHL پشتیبانی میکند

    1. وب نویس می گوید

      خیر

  14. ,peyman می گوید

    سلام گوشیه من مدل گلکسی j5 هستش ساپرت میکنه؟

    1. وب نویس می گوید

      نه متاسفانه گوشی J5 از MHL پشتیبانی نمی‌کنه.

  15. علی.جم می گوید

    سلام. خسته نباشید. دوتا سوال داشتم:
    ١) کابلMLH با کابل اسلیم پورت فرق داره؟
    ٢) کابل MLH یا سلیم پورت از Galaxy Tab E پشتیبانی میکنه؟

    1. وب نویس می گوید

      سلام.
      1- بله کاملا.
      2- نه متاسفانه از هیچ کدوم پشتیبانی نمی‌کنه.

  16. Nasser Qaderi می گوید

    My Phone Xperia Z5 Dual.
    My Tablet, Lenovo Yoga 2/ 8 B6000
    Pls advise if they support MHL, 5 Pin or 11 Pin

    1. وب نویس می گوید

      گوشی Z5 Dual از MHL پشتیبانی می‌کند اما تبلت شما خیر.

  17. تیرداد می گوید

    سلام.گوشی من ال جی استایلوس2 هست. ایا mhl ساپورت میکنه؟ سپاس

    1. وب نویس می گوید

      نه متاسفانه

  18. Ahmad می گوید

    سلام تبلت لنوو یوگا تب ۳ پرو به tv وصل میشه؟

    1. وب نویس می گوید

      با کابل MHL خیر

  19. حسن می گوید

    سلام. گوشی من شیائومی ردمی نوت ۳ پرو هستش. آیا میشه اون رو به ویدیو پروژکتور نصب کرد؟

    1. وب نویس می گوید

      اگر پروژکتور شما دارای پورت HDMI باشد با دانگل به صورت بیسیم بله می‌تونید.

  20. حسن می گوید

    سلام ایا sony z3+ از mhl پشتیبانی میکنه؟

    1. وب نویس می گوید

      سلام. بله

  21. محمد می گوید

    ال جی g4 دارم برای انتقال به رسانه ای که فقط فیش vga داره چیکار میتونم بکنم؟

    1. وب نویس می گوید

      برای مدل گوشی شما باید مبدل Slimport to VGA تهیه بفرمایید. البته یه مقدار کمیاب هست.

  22. علی اکبر می گوید

    گوشی من نوت 4 مدل n910-c هست از mhl پشتیبانی نمیکنه؟

    1. وب نویس می گوید

      طبق مشخصات فنی سامسونگ باید پشتیبانی کنه.

  23. احسان می گوید

    سلام خسته نباشید ببخشید گوشی من سامسونگ گلکسیj2 هست آیا ازMHL پشتیبانی میکنه؟ممنون

    1. وب نویس می گوید

      سلام. نه متاسفانه.

  24. حمیدرضا مقدم می گوید

    سلام خسته نباشید من گوشی نوت ۵ دارم. حالا میخوام از رابط ام اچ ال استفاده کنم. به تنهایی نمیشه اگه تبدیل یا همون اداپتور ۵ پین به ۱۱ پینو بگیرم مشکلم حل میشه لطفا راهنماییم کنید ممنونم

    1. وب نویس می گوید

      متاسفانه گوشی شما از MHL پشتیبانی نمی‌کنه.

  25. احسان می گوید

    من تبلت lenovo tab 3 8 دارم. می‌خواستم بدانم از mhl پشتیبانی میکنه یا نه

    1. وب نویس می گوید

      نه متاسفانه

  26. amin می گوید

    سلام
    من گوشی سونی مدل z1 دارم که از mhl پشتیبانی میکنه مدل تلویزیون ما هم ال سی دی پاناسونیک هست که پورت HDMI داره اما MHL ننوشته روش. من یک کابل mhl خریدم که یک سرش نری میکرو یو اس بی و یک سرش نری hdmi و سر دیگه هم که usb هست رو به برق متصل میکنم. روی گوشی مینویسه که متصل شده ولی مشکل اینجاست که روی تلویزیون هیچ تصویری نمیاد. لطفا مرا راهنمایی کنید.

    1. وب نویس می گوید

      سلام. اگر از کابل پسیو MHL استفاده می‌کنید حتما باید به پورت ورودی HDMI تلویزیون بزنید که روش MHL نوشته (اگر تلویزیون این قابلیت رو نداشت امکان پذیر نیست). اما اگر از مبدل استفاده می‌کنید تفاوتی نداره روی همه تلویزیون‌های دارای HDMI میتونید استفاده کنید به شرطی که مبدل به درستی کار کنه. مدلی که هم شما فرمودید فکر میکنم مبدل باشه و کابل پسیو نیست.

  27. محسن می گوید

    سلام گوشی من هواوی G8 هست، ایا MHL رو ساپورت میکنه؟
    اگه نه راهکار چیست؟

    1. وب نویس می گوید

      سلام. گوشی شما از MHL پشتیبانی نمی‌کنه. می‌تونید از دانگل HDMI وایرلس برای انتقال صدا و تصویر روی تلویزیون استفاده کنید.

  28. Arash می گوید

    سلام گوشی من سامسونگ s5 g900h هستش mhl ساپورت میکنه؟؟؟؟؟؟

    1. وب نویس می گوید

      سلام. بله

  29. محمد می گوید

    سلام من گوشی سامسونگ a5 ۲۰۱۶ دارم ساپورت میکنه mhl؟

    1. وب نویس می گوید

      سلام. نه متاسفانه

  30. علی می گوید

    سلام گوشی من سامسونگ j7 هست لطفا بگید دارای mhl هست یا نه و اگر نیست با چه کابل دیگه‌ای میتونم به تلویزیون وصل کنم، ممنونم.

    1. وب نویس می گوید

      سلام. متاسفانه در مشخصات گوشی شما پشتیبانی از خروجی MHL قید نشده. بهترین راه برای شما استفاده از دانگل HDMI است.

  31. حسام می گوید

    سلام‌ گوشی من s7edge هست آیا MHL ساپورت میکنه

    1. وب نویس می گوید

      متاسفانه طبق مشخصات فنی رسمی سامسونگ این گوشی از MHL پشتیبانی نمی‌کنه.

  32. رضا قدیمی می گوید

    باسلام. بنده دبیرم و واسه استفاده در کلاس میخواستم یک تبلت با کیفیت وقیمت مناسب که دارای mhl هم باشه بخرم میتونید راهنماییم کنید، یک ماه پیش تبلت لنوو 2A10 به قیمت هشتصدتومان خریدم ولی بعلت نداشتن mhl مجبور شدم با 250 تومان پاییینتر بفروشم، لطفا راهنماییم کنید تا اینبار انتخاب اشتباهی نداشته باشم.

    1. وب نویس می گوید

      سلام. متاسفانه در رنج تبلت‌های متوسط بازار مدلی رو ندیدم که از MHL پشتیبانی کنه. معمولا تبلت رده متوسط به بالا از این قابلیت پشتیبانی میکنند که قیمت‌هایی بالای 1 میلیون دارند.
      برای نمونه می‌توان به تبلت سامسونگ Galaxy Tab S2 اشاره کرد.

  33. حقیقت می گوید

    سلام خسته نباشید..گوشی من سامسونگ گلکسی پرایم و ال سی دی سونی با پورت HDMl که روش ننوشته MHL …لطفا بگید باید چی بگیرم بتونم ویدیوهای ضبط شدمو تو ال سی دی ببینم…ممنون

    1. وب نویس می گوید

      سلام. متاسفانه گوشی شما از MHL پشتیبانی نمی‌کنه. ساده‌ترین راه برای نمایش تصویر گوشی شما روی ال سی دی استفاده از دانگل HDMI وایرلس هست.

  34. زمان می گوید

    سلام..مدل تبلت من LENOVO Tab A2 10-70 L هستش..مدل تلویزیون ماهم ال سی دی SONY که پورت HDMI داره اما MHL ننوشته روش…میشه راهنماییم کنین دقیقا برای دیدن تصاویر تبلت خودم تو تی وی چکار باید بکنم و چه چیزهایی باید تهیه کنم؟؟ با تشکر..???

    1. وب نویس می گوید

      سلام. متاسفانه در مشخصات فنی تبلت شما پشتیبانی از MHL ذکر نشده. بهترین راه برای دیدن تصویر تبلت شما روی تلویزیون استفاده از دانگل وایرلس HDMI هست.

  35. امیر می گوید

    GT-I9082 گرند سامسونگ

    1. وب نویس می گوید

      این گوشی از MHL پشتیبانی نمی‌کنه.

  36. sajad می گوید

    گوشیم LG V10 هست HDMI داره یا نه

    1. وب نویس می گوید

      خیر. گوشی شما دارای SlimPort هست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.