7 توصیه به مسافرین و گردشگران با کوله پشتی

0

طبیعت گردان، گردشگران و پیاده سفرکنندگان با خطرات زیادی روبه‌رو هستند، از این رو لازم است تا چند نکته در مورد بستن کوله پشتی خود بدانند. معمولا کسانی که اکثرا به صورت پیاده به گردش و سفر می‌پردازند، افرادی ماجراجو هستند؛ اما این بدین معنا نیست که احتیاط را کنار گذاشته و راحت باشند. اگر کوله پشتی بستن را دوست دارید به چند نکته که در مورد سفرکنندگان پیاده است توجه کنید، تا نگرانی شما در زمینه متعلقات مربوط به شما و همچنین خود شما، رفع شود و این امر به شما این اجازه را می‌دهد تا تمرکز لازم را پیدا کرده و از سفر خود لذت ببرید.

طبیعت گردی با کوله پشتی

1- اشیای قیمتی خود را در خانه بگذارید

کلیه اشیایی که مورد توجه سارقین است را در خانه بگذارید. آگاه هستیم که گذاشتن دوربین عکاسی، لپ تاپ و موبایل در خانه دشوار است اما ضرورتی نیست تا لپ تاپ خود را بردارید، اگر شما به اینترنت نیاز داشتید همیشه میتوانید یک کافی نت پیدا کنید. راه حل مناسب دیگر داشتن یک گوشی هوشمند خوب است که شامل آنچه مورد نیاز شما هست، باشد. همچنین شما باید جواهرات خود را در خانه بگذارید.

2- مدارک مربوط به سفر را در جایی امن قرار دهید

احتمالا این مورد مهمترین توصیه به سفرکنندگان می‌باشد. به خاطر داشته باشید که شما باید همیشه از مدارک خود مراقبت کنید. بله، این مدارک را درون کوله خود مچاله نکنید. قبل از رفتن به سفر 2 یا 3 کپی از مدارک خود از جمله شناسنامه، کارت ملی، پاسپورت، بلیط‌ها و رزرو هتل تهیه کنید. یک نسخه از کپی‌ها را در اختیار همراه خود قرار دهید. همچنین می‌توانید از مدارک اسکن گرفته و به ایمیل خودتان بفرستید.

3- از کوله پشتی خود مراقبت کنید

علاوه بر داشتن کوله‌ای محکم وسبک، شما باید یک قفل برای افزایش ایمنی به همراه داشته باشید. از آنجا که کوله پشتی‌ها، هدف بسیاری از دزدها می‌باشد، باید همیشه از کوله‌ی خود مراقبت نمایید.

4- پول نقد و کارت‌های اعتباری خود را به نمایش نگذارید

شما باید پول‌های خود را در قسمت‌های مختلف کوله پشتی قرار داده و فقط مقداری از پول‌تان را در دسترس قرار دهید. زمانی که به پول بیشتری نیاز داشتید، به صورت مخفیانه از کیف خارج کنید. تنها یک کارت اعتباری با خود داشته باشید و همیشه آن را با خود حمل کنید و در محل مدارک قرار ندهید. بانک خود را از سفر و محل سفر در جریان بگذارید.

5- جعبه کمک‌های اولیه را با خود حمل کنید

توصیه مهم دیگر به سفرکنندگان با کوله پشتی به همراه داشتن جعبه کمک‌های اولیه می‌باشد. این جعبه باید شامل اقلام اولیه از جمله مسکن‌ها، قرص‌های اسهال، چسب زخم، بانداژ و هر چیز دیگر مربوط به محل سفر مانند تصفیه کننده آب و قرص‌های مالاریا باشد و اگر شما داروی خاصی استفاده می‌کنید، به فکر این نباشید که شما آن قرص را از محل سفر تهیه خواهید کرد، حتما داروها را با خود ببرید.

6- مراقب گداها باشید

بسیاری از سفرکنندگان به کشورها و شهرهای فقیری سفر می‌کنند که در آن ها بچه‌ها و بزرگ سالانی را می‌توان پیدا کرد که به نظر می‌رسند هفته‌هاست غذا نخورده‌اند و رد شدن بی‌تقاوت از کنار این افراد کار مشکلی است. اما اگر به یک یا دو کودک چیزی بدهید، بعد از مدتی خود را در احاطه بسیاری دیگر خواهید یافت. در هر صورت اگر می‌خواهید به آن ها چیزی بدهید؛ پول ندهید. بهتر است غذا بخرید و آن را در اختیار آن‌ها قرار دهید.

7- هوشیار باشید

قبل از رفتن در مورد خطرات احتمالی و ریسک‌های موجود در محل و مقصد سفر تحقیقی انجام دهید. برای مثال، بدانید مشکل رایج مسافران چیست و چه مناطقی بیشتر در آنها خطر جیب بری وجود دارد و هم‌چنین هتل‌های خارج از شهر را انتخاب نکنید.

اگر از گردشگران با تجربه هستید، توصیه دیگری دارید؟ لطفا آن را با ما به اشتراک بگذارید!

منبع: Amerikanki

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.