5 میوه‌ای که از پرتقال ویتامین C بیشتری دارند

0

پرتقال ویتامین C

برخلاف باور عموم، تاثیر ویتامین C برای درمان سرماخورگی‌های معمول اثبات نشده است. با این حال، این میوه مواد مغذی زیادی را داراست؛ یکی از عوامل لازم رشد و ترمیم بافت‌های متعدد بدن نظیر تاندون‌ها، رباط‌ها و عروق خونی بوده و به بدن در ساخت کلاژن، که پروتئین مورد نیاز برای پوست است، کمک می‌کند. ویتامین ث محلول در آب است به این معنی که بدن نمی‌تواند آن را بسازد و یا در خود نگه دارد. پس شما باید از طریق خوردن میزان مورد نیاز بدن به ویتامین C را تامین کنید. در اینجا به معرفی میوه‌هایی می‌پردازیم که میزان بیشتری ویتامین ث نسبت به پرتقال دارند. هر پک پرتقال حدود 98 میلی گرم ویتامین C دارد.

فلفل دلمه ای زرد

فلفل دلمه‌ای زرد

این سبزیجات زرد رنگ زیبا، ترد و فوق العاده کم کالری بوده و نصف فنجان خرد شده آن، حاوی 155 میلی گرم ویتامین C می‌باشد. میزان توصیه شده و مورد نیاز هر فرد در روز به ویتامین ث 75 میلی گرم می‌باشد.

پاپایا خربزه درختی

پاپایا (خربزه درختی)

هر نصف از یک پاپایای بزرگ میزان قابل توجه 238 میلی گرم ویتامین C را داراست. هم‌چنین این میوه منبع خوبی برای ویتامین A و فیبر نیز محسوب می‌شود.

گواوا

گواوا – Guava

این میوه یک میوه گرمسیری است و در چابهار با نام زیتون محلی نیز شناخته می‌شود. در هر فنجان از گواوا میزان باورنکردنی 377 میلی گرم ویتامین C وجود دارد که حدود 5 برابر میزان نیاز روزانه هر فرد است.

کلم پیچ

کلم پیچ

از آن‌جا که کلم پیچ به طور معمول در سالاد استفاده می‌شود، معمولا میزان کافی از آن خورده می‌شود که به نسبت پرتقال ویتامین C بیشتری را فرد دریافت خواهد کرد. هر دو فنجان از کلم پیچ دارای 150 میلی گرم آنتی اکسیدان است و لازم به ذکر است که این میزان شامل 684 میلی گرم پتاسیم و نزدیک به 7 گرم فیبر نیز می‌باشد.

توت فرنگی

توت فرنگی

عادلانه بخواهیم بگوییم، یک فنجان توت فرنگی قطعه قطعه شده، به اندازه یک پرتقال متوسط ویتامین ث دارد؛ یعنی 98 میلی گرم. اما چه کسی می‌دانست. درست است؟

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.