چگونه به کامپیوتر وای فای اضافه کنیم

125

اکثر افراد از پورت شبکه برای اتصال کامپیوتر به مودم و اینترنت استفاده می‌کنند، اما ممکن است گاها نیاز به اتصال از طریق وای فای (Wi-Fi) نیز باشد. کامپیوترهای رومیزی (Desktop PC) معمولا دارای وای فای داخلی نیستند، به ویژه در مدل‌های قدیمی. بنابراین اگر نیاز به اتصال وایرلس روی کامپیوتر خود دارید، چند گزینه برای شما وجود دارد که می‌توانید یکی از آن‌ها را استفاده کنید. دانگل وای فای USB، کارت شبکه وایرلس PCI-E و مادربورد جدید با Wi-Fi داخلی. استفاده از هر کدام از این موارد بسته به نیاز شما دارد.

وای فای کامپیوتر

کارت شبکه وای فای USB؛ راحت‌ترین روش

کارت شبکه وای فای USB

شما می‌دانید که چگونه فلش مموری به پورت USB کامپیوتر وصل شده و کار می‌کند؟ کارت شبکه وایرلس USB هم دقیقا به همین شکل کار می‌کند. به همین دلیل این گزینه راحت‌ترین روش برای اضافه کردن وای فای به کامپیوتر محسوب می‌شود. برای اولین بار، باید درایور مربوط به دانگل وای فای USB نصب شود، اما پس از آن فقط کافیست دانگل را متصل کرده و استفاده کنید. (plug-and-play)

مزایا

راحتی استفاده در این روش (plug-and-play) به این معنی است که می‌توان دانگل وای فای را در صورت عدم نیاز برداشت و روی کامپیوتر دیگری استفاده کرد.

به دلیل استفاده دانگل از USB، فقط محدود به پشت کامپیوتر نبوده و می‌توان از آن به وسیله‌ی هاب USB نیز استفاده کرد. با توجه به اینکه هاب USB را می‌توان بسیار دورتر از کامپیوتر قرار داد، بنابراین برد بیشتری را می‌توان برای دانگل وای فای USB مهیا کرد.

معایب

اکثر دانگل‌های وای فای USB برای استفاده خانگی مناسب هستند، اما کارت شبکه وایرلس PCI عملکرد بهتری را به شما ارائه می‌دهند. البته به این صورت نیست که کارت شبکه وای فای PCI می‌تواند تا جایی برود که دانگل وای فای USB نمی‌تواند. کارت وای فای PCI معمولا در نرخ انتقال دارای عملکرد بهتری است، به شرط اینکه دارای چند آنتن با MIMO spatial multiplexing باشد.

کارت شبکه وایرلس PCI؛ بهترین اتصال

کارت شبکه وای فای PCI

تبدیل وای فای USB عموما همان نوع اتصالی که در مادربوردهای دارای Wi-Fi داخلی وجود دارد را ارائه می‌دهد، مگر اینکه با استفاده از ترفندی که در بالا گفته شد، از هاب USB برای افزایش برد آن استفاده کنید. برای اتصال پایدارتر شبکه در فاصله‌های بیشتر و توان بهتر، کارت شبکه وایرلس PCI بر اساس تجربه دارای عملکرد بهتری است. البته، این راه حلی برای همه نیست.

مزایا

بزرگترین مزیت کارت وای فای PCI این است که می‌توان spatial multiplexing روی MIMO دریافت کرد، البته اگر توسط روتر و کارت وایرلس کاربر پشتیبانی شود. به عبارت ساده‌تر، اگر کارت وای فای دارای دو آنتن یا بیشتر بوده و روتر (مودم) هم دارای همان تعداد آنتن باشد، می‌توان اتصال بهتری دریافت کرد، چون که هر یک از آنتن‌ها در دو طرف با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند.

اگر سیستم دارای محدودیت پورت USB است، کارت وای فای PCI می‌تواند کمک کند، چون به هر حال و احتمالا کاربران از تمام اسلات‌های PCI مادربورد خود استفاده نمی‌کنند.

معایب

حتی مقایسه راحتی استفاده از دانگل وای فای USB با کارت شبکه وایرلس PCI مسخره به نظر می‌رسد. کارت وای فای PCI در صورتی که می‌خواهید آن را روی یک کامپیوتر استفاده کرده و هرگز آن را تغییر نخواهید داد، مناسب است. برای هر مدل دیگری، دانگل وایرلس USB بهتر است.

تعداد زیادی کارت شبکه وای فای PCI 802.11ac در بازار وجود ندارد و قیمت آن‌ها نیز نسبت به دانگل وای فای USB 802.11ac بیشتر است.

مادربورد دارای وای فای Wi-Fi داخلی

مادربورد دارای وای فای Wi-Fi

اگر به دنبال ارتقا سیستم کامپیوتر خود در آینده نزدیک هستید و مادربورد مد نظرتان دارای وای فای داخلی است، بهتر است به جای خرید یک دانگل وای فای یا کارت شبکه وایرلس PCI، تا ارتقا سیستم خود صبر کنید. در صورتی که مادربورد دارای کارت شبکه وایرلس داخلی باشد، دیگر نیازی به اشغال پورت USB یا اسلات PCI برای اضافه کردن وای فای نیست.

در برخی موارد آپگرید شاید بهترین تصمیم و معامله باشد. شاید ارتقای مادربورد یک کامپیوتر قدیمی که ممکن است نیاز به تعویض و آپگرید قطعات سخت افزاری دیگر نیز داشته باشد، بهترین تصمیم باشد. با آپگرید مادربورد می‌توان تقریبا روی عملکرد خوب سیستم تا 4 الی 5 سال آینده حساب کرد. اما این قضیه بیشتر به نیاز کاربر بستگی دارد، در صورتی که سیستم کامپیوتر شما نیازتان را برآورده کرده و دارای عملکرد نسبتا مناسبی است می‌توان با صرف هزینه‌ی اندکی یک کارت وای فای برای آن تهیه کرد که نسبتا به هزینه آپگرید بسیار کمتر است.

دیگر نکات مورد توجه

با توجه به اطلاعات فوق، قادر به درک بهترین چیزی که مورد نیازتان است، برای خرید خواهید بود. اما در زمان خرید بهتر است به عوامل مهم دیگر نیز توجه داشته باشید. از عملکرد و کارایی چیزی که می‌خرید مطمئن شوید و تبدیلی را خریداری کنید که دارای سرعت مناسب برای شبکه شما باشد (به عنوان مثال، یک مبدل با وایرلس N به جای وایرلس سری G). هم‌چنین اگر روتر (مودم) شما از وایرلس 802.11ac پشتیبانی می‌کند یا در آینده نزدیک می‌خواهید یکی از این نوع را خریداری کنید، بهتر است یک مبدل وای فای با سرعت بالای 802.11ac تهیه کنید.

خرید کارت شبکه بی سیم

منبع

ممکن است شما دوست داشته باشید
125 نظرات
  1. علی می گوید

    با سلام . با این دانگل وای فای فقط می توان امواج وایرلس رو دریافت کرد ، یه میشه به داده های گوشی هم وصل شد ؟

    1. وب نویس می گوید

      اگر منظورتون انتقال فایل از گوشی به کامپیوتر به صورت وایرلس هست، بله میشه.

  2. علی می گوید

    سلام من دانگل رو وصل کردم همه چی میاد وفتی رو انتن دانگل میزنم واسه اینکه شبکه اینتر نت رو پیدا کنم چیزی بالا نمیاد

    1. وب نویس می گوید

      ممکنه درایور دانگل به درستی نصب نشده به خصوص اگر ویندوز 8 و پایین‌تر دارید.

  3. ERFAN I.R.E.G می گوید

    سلام، من میخوام مودم جیبی بگیرم ولی خودش usb هست، آیا خود مودم هم سیمکارت داره هم usb که کامپیوتر رو شبکه کنه؟

  4. پوریا می گوید

    سلام. من مودم فضای باز ایرانسل ZW101 دارم که فقط با کابل LAN خروجی میده. بوسیله داگل وای فای USB تونستم کامپیوتر که ویندوز 10 هست رو ازش وای فای بگیرم.الان اینجوری از مودم رو کامپیوتر وای فای درست کردم. حتی با موبایل هم کانکت میشم به وای فایی که درست کردم اما گهگاه روی علامت وای فای، علامت تعجب میاد و کلا از روی گوشی هیچ سایتی رو باز نمیکنه یا تلگرام و اینستا رو باز نمیکنه. میخوام ببینم مشکل کجاست؟ با پشتیبانی ایرانسل هم تماس گرفتم گفتن وقتی ارتباط برقرار شده دیگه از سمت ما مشکلی نیست.

    1. وب نویس می گوید

      اگر براتون امکانش هست یک دانگل دیگه رو تست کنید.

  5. محمد می گوید

    سلام عزیز ما میخواستم ببینم برای اینکه سیستمم رو به اینترنت وصل کنم از طریق وای فای با فلش چه درایوری باید نصب کنم؟

    1. وب نویس می گوید

      درایور بسته به دانگل شماست و معمولا هم ویندوز 7 به بالا به صورت خودکار درایور رو شناسایی می‌کنه. هر دانگل وای فای همراه خودش درایور مورد نیاز رو داره.

  6. حسین می گوید

    با سلام
    من میخواستم برای دستگاه دوربین خانه از اینترنت مودم که در منزل است به وسیله یو اس بی اینترنت وایرلس بگیرم و از طریق یو اس پی دستگاه دوربین به اینترنت وصل شوم
    لطفا راهنمایی فرمائید که چه وسیله ای بگیرم که گیرندگی خوبی به پشت دستگاه دوربین که در فاصله ۴۰ متری مودم است اینترنت برساند و دستگاه دوربینم بدون سیم از طریق یو اس بی پشت دستگاه به اینترنت وصل شود با تشکر

    1. وب نویس می گوید

      متاسفانه دانگل‌های usb برای موردی که فرمودید قابلیت استفاده ندارند. مگر اینکه مدل خاصی در دفترچه راهنمای دستگاه شما برای استفاده ذکر شده باشد.

  7. امیرحسین می گوید

    سلام من وای فای دارم ولی طبقه اول هست و کامپیوترم طبقه ی دوم چیزی نیست که مثل وای فای گوشی عمل کنه یاباید تا طبقه دوم سیم بکشم

    1. وب نویس می گوید

      درود. اگر منظورتون اینه که برد مودم به طبقه بالا نمی‌رسه، می‌تونید از مقاله افزایش برد وای فای داخل وبلاگ کمک بگیرید.

  8. ابوالفضل می گوید

    سلام
    من cd درایو مودمم رو گم کردم ، به نظرتون cd درایوش تو بازار گیر میاد . اگر دانگل بخرم همون عملکرد کابل lan رو داره ؟ ممنون .

    1. وب نویس می گوید

      بله درایور مودم‌های معروف بازار در وب سایت شرکت تولید کننده وجود داره. از نظر اتصال دانگل هم مشابه کابل هست اما تفاوت‌هایی بالاخره وجود داره.

  9. مهدی می گوید

    سلام من یک دانگل وای فای 802.11 را نصب کرده دائما قطع و وصل میشه برای اینکه یک اتصال دائمی داشته باشم چه کار کنم ممنون می شم راهنمایی کنید.

    1. وب نویس می گوید

      احتمالا مشکل از درایور دانگل یا سیستم عامل تون هست. اگر از این دو مورد نبود احتمال خرابی دانگل هم وجود داره.

  10. ابراهیم می گوید

    سلام
    من یدونه ازین دانگل های tp link مدل tl-wn422g دارم متاسفانه درایور ویندوز 8 نیست و کامپیوتر اونو نمیخونه
    چیکار باید کنم

    1. وب نویس می گوید

      آخرین درایوری که در سایت TPLINK قرار داده شده تست کردید؟ برای این مدل یک درایور مربوط به ویندوز ۸ هست.

  11. بهنام می گوید

    سلام و خسته نباشید.من یک کارت شبکه یو اس بی خریدم و به تلویزیون سامسونگ اسمارت وصلش کردم برای اینکه تلویزیون بتونه وای فای خونه رو شناسایی کنه و بتونم از اینترنت تلویزیون استفاده کنم ولی متأسفانه وقتی جستجوی شبکه های وای فای رو میزنم هیچ شبکه ای رو پیدا نمیکنه.مشکل کجاست؟لطفا راهنماییم کنید.ممنون میشم.

    1. وب نویس می گوید

      سلام. هر دانگلی برای تلویزیون‌های هوشمند قابل استفاده نیست، حتما باید مدل سازگار که داخل دفترچه راهنما ذکر شده تهیه بفرمایید.

  12. علیرضا می گوید

    با سلام و عرض ادب
    من مدتی بود که برای استفاده از اینترنت بر روی کامپیوترم از طریق اینترنت گوشی بوسیله فلش USB ارتباط برقرار میکردم اما الان با علامت ضربدر بر روی Taskbar این امر امکان پذیر نیست. کامپیوتر این فلش را شناسایی میکند و درایور آن را دوباره نصب کردم اما مشکل حل نشد. بر روی کامپیوترهای دیگر امتحان کردم مشکلی ندارد. لطفا راهنمایی کنید.
    با تشکر

    1. وب نویس می گوید

      اگر شبکه های WiFi روی کامپیوتر شناسایی می‌شوند اما در اتصال مشکل دارید احتمال زیاد مشکلی در سیستم عامل کامپیوتر وجود دارد.

  13. احمد می گوید

    سلام من می خواهم از اینترنت گوشی در کامپیوتر استفاده کنم.یک عدد فلش وایرلس مدل tenda 150mb هم خریدم. وقتی روی کامپیوتر نصب کردم اجرا شد و گوشی را شناخته و حتی پیام وصل شدن با قدرت بالا هم میدهد ولی صفحهات اینترنت را باز نمیکنه. ضمنا در گوشی هم نمینوسیه که یک دستگاه به گوشی شما وصل شده است در صورتیکه وقتی موبایل فرزندم وصل میشه پیام وصل میده و مدل گوشی را اعلام میکنه. به نطرتون ایراد از کجاست ؟ ممنون

    1. وب نویس می گوید

      اگر اتصال Hot-Spot درست انجام شده باشه احتمال داره روی سیستم شما پروکسی خاصی فعال هست که مرورگر کار نمی‌کنه.

  14. Mehdi می گوید

    با سلام من وایفای دارم و با کابل به کامپیوتر وصل میکنم ولی بدون کابل به وایفای وصل نمیشه میخواستم بدونم با این فلش میشه بدون استفاده از کابل به وایفای وصل شد

    1. وب نویس می گوید

      بله دقیقا همین کار رو انجام میده.

  15. حامد می گوید

    من یه مودم سیمی (بدون وای فای ) هواوی دارم. آیا میتونم توسط دانگل مودم رو وای فای دارش کنم و گوشی رو به وای فایش وصل کنم ؟

    1. وب نویس می گوید

      نه متاسفانه چنین کاری امکان پذیر نیست. به صرفه‌ترین راه خرید یک مودم وایرلس هست.

  16. فتحی می گوید

    باسلام و ادب، من از usb برای اینترنت وای فای کیس کامپیوتر استفاده میکنم. دانگلی که داشتم خراب شد و یکی دیگه خریدم .حالا آیا دوباره باید سی دی این دانگل جدید رو نصب کنم تا به اینترنت وصل بشه؟ اگر ممکنه راهنمایی کنید . ممنون

    1. وب نویس می گوید

      سلام. اگر از مدل دانگل قبلی مجدد خریداری کردید خیر نیازی نیست. اگر دانگل جدیدی هست احتمالا نیاز به نصب درایور خواهید داشت.

  17. حمید می گوید

    با عرض ادب و تشکر از سایت خوبتون. قصد دارم اینترنت موبایل را از طریق hotspot به کامپیوتر انتقال دهم. حتما باید کارت شبکه usb تهیه کنم, یا از روتور adsl هم میتونم استفاده کنم . تشکر از لطف شما

    1. وب نویس می گوید

      بله نیاز به یک کارت شبکه بیسیم دارید

  18. میلاد۵۴۲۳ می گوید

    سلام من میخواستم یه کارت شبکه وایرلس PCI؛ بهتره یا USB لطفا راهنمایی کنید

    1. وب نویس می گوید

      معمولا کارت‌های PCI قدرت بیشتری دارند اما برای استفاده‌های معمول مدل USB راحت‌تر بوده و البته کافی است.

  19. مولا می گوید

    ممنون خوب بود

  20. میثم می گوید

    سلام و وقت شما بخیر ، سوالی که داشتم این بود:
    در صورت اینکه بخوایم از مودم USB سیم کارت خور ( که توی بازار هم فراوانه ) استفاده کنیم
    حتما به لبتاب احتیاج داریم یا اینکه این نوع مودم ها با هر نوع منبع تغذیه‌ای کار میکنند به عنوان مثال : پورت usb ماشین یا شارژر موبایل یا حتی رسیور و . . .
    ممنون میشم

    1. وب نویس می گوید

      سلام. مودم‌هایی که میفرمایید نیاز به درایور و سیستم عامل برای راه اندازی و استفاده دارند و نمیشه از اونها روی هر دستگاهی استفاده کرد.

  21. احمد می گوید

    سلام
    من ی آنتن وایرلس دارم که با کمک اون رسیور به وای فای وصل میشه(در حقیقت آنتن مال رسیور هس) میتونم با همین آنتن کامپیوتر شخصی (pc ) رو به اینترنت وصل کنم یا تجهیزات دیگه ای میخاد؟

    1. وب نویس می گوید

      سلام. معمولا از تجهیزات اختصاصی WiFi دستگاه‌هایی نظیر ست تاپ باکس نمیشه روی کامپیوتر استفاده کرد چون نیاز به شناسایی از طریق نرم افزار درایور دارند. شما برای کامپیوتر باید از کارت شبکه وایرلس که در بازار و فروشگاه ما هم موجوده استفاده کنید.

  22. محمد می گوید

    با سلام
    ممنون از صبوری و حوصله شما در پاسخگویی
    یه رسیور دارم دانگلش را گم کردم ایا می تونم از دانگل وای فای دیگه ای برا اتصال دستگاه به مودم استفاده کنم یا اختصاصیه اون دستگاست

    1. وب نویس می گوید

      سلام. دستگاه‌های صوتی تصویری نظیر تلویزیون، ست تاپ باکس و … که دارای دانگل وای فای، فقط قادر به استفاده از مدل اختصاصی خودشون هستند که در دفترچه راهنمای اونها هم معمولا ذکر شده.

  23. Mehdi می گوید

    خسته نباشید . من کارت شبکه وایرلس خریدم و می خوام به گوشیم وصل بشه و اینترنت گوشی رو با کامپیوتر به اشتراک بزارم. این ممکنه؟

    1. وب نویس می گوید

      بله. برای این کار فقط باید در گوشی یک شبکه WiFi Hotspot ایجاد کنید و کامپیوتر رو به وایرلس گوشی وصل کنید.

  24. علی بزرگی می گوید

    سلام من یه مودم بی سیم تی پی لینک دارم که میخام به کامپیوتر خودم وصلش کنم . ویندوزش اکس پی . یخرده هم قدیمیه و متاسفانه اتصال بیسیم نداره . میشه بهم توضیح بدید چجوری با سیم وای فای خودمو بهش وصل کنم .
    ممنون میشم سریع جواب بدید??

    1. وب نویس می گوید

      برای این کار نیاز به چیز خاصی ندارید. فقط کافیه که با کابل شبکه موجود در جعبه مودم پورت LAN خروجی مودم رو به پورت LAN (شبکه) کامپیوتر وصل کنید. اکثر کامپیوترها معمولا دارای پورت شبکه LAN هستند.

  25. محمدرضا می گوید

    س بهترين مدل دانگل واي فاي چي هستش ؟
    فرق قيمتاشون تو سرعتشه يا انتن دهيش يا چيز دیگه؟

    1. وب نویس می گوید

      بهترین بر اساس نیاز شما مشخص میشه. عموما برندهای معتبر از چیپست‌های خوب استفاده می‌کنند و در یک رده قرار دارند. تفاوت معمولا در سرعت و قدرت آنتن هست. برای استفاده معمول خانگی نمونه‌های 150Mbps هم مناسبه که در فروشگاه موجود هست.

  26. علی می گوید

    سلام من میخوام از طریق فلش وای فای کامپیوترمو وصل کنم به اینترنت. قبلا وصل میشد اما از وقتی که ویندوزمو 7 کردم دیگه نمیشه. اگه میشه کمکم کنید
    ممنون.

    1. وب نویس می گوید

      احتمالا مشکل از عدم شناسایی درست درایور دانگل شماست. مجدد درایور دانگل رو از CD همراه یا دانلود از سایت سازنده نصب کنید.

      1. علی می گوید

        نفهمیدم چی میفرمایید. میشه یکم واضح تر توضیح بدید.

  27. award می گوید

    باسلام
    من هم از wifi برای اتصال به اینترنت استفاده می کنم و هم برای پرینت ولی متاسفانه برای پرینت گرفتن حتما باید اینترنت را disconnect کنم تا بتوانم پرینت بگیرم
    چطور می توانم همزمان هم پرینت بگیرم بدون اینکه لازم باشد اینترنت را disconnect کنم
    لطفا راهنمایی فرمایید.
    ممنون

  28. مهدی می گوید

    باسلام و مرسییییییی عالی بود

  29. ابوالفضل می گوید

    سلام پشت سیستم من دوتا جای usbخراب هست. که متاسفانه usb دانگل رو به یکی از اون دوتا اشتباها وصل کردم و دانگلم سوخت . این اتفاق برای دانگلم یک روز پس از خریدش اتفاق افتاد…
    می خواستم بدونم که شرکت تولید کننده این دانگل گارانتی برای تعمیر یا پس گرفتن و یا دادن یه دانگل جدیدو داره یا نه؟

    1. وب نویس می گوید

      معمولا نوسانات شامل گارانتی نمیشه. در عین حال بهتره با شرکت گارانتی کننده تماس بگیرید.

  30. محمد می گوید

    با سلام . میخواستم بدونم میشه از دانگل وایفا که همراه ریسیور به عنوان وایفا کامپیوتر رومیزی استفاده کرد و از اینترنت کامپیوتر جهت موبایل وصل کرد؟؟؟ کامپیوتر من از اینترنت کابل شبکه وایرلس وصل هست ولی وایفا ندارم

    1. وب نویس می گوید

      سلام. خیر دانگل‌های اختصاصی وسایل قابل استفاده روی کامپیوتر نیستند و برای کامپیوتر یا لپ تاپ باید دانگل جداگانه تهیه کنید.

  31. ابوالفضل می گوید

    سلام من یه دانگل وای فال برای اتصال
    بی سیم به کامپیوتر خریدم.
    هنوز اینو به سیستم وصل کردم ولی متاسفانه به دلیل مشکلی ویندوزم ایراد پیدا
    کرده و میخوام عوضش کنم و تبدیلش کنم
    به ویندوز 8.1وروی جعبه ی دانگل نوشته
    به ویندوز 8 میخوره…
    می خواستم بدونم که به ویندوز 8.1 میخوره
    یا نه چون این 2 ویندوز خیلی شبیه همن…

    1. وب نویس می گوید

      سلام. به احتمال بسیار زیاد بله، مشکلی در ویندوز 8.1 نخواهید داشت. (چون تفاوت ساختاری زیادی بین این دو نسخه وجود نداره). برای اطمینان بیشتر هم می‌تونید به سایت سازنده دانگل مراجعه کنید.

  32. جواد می گوید

    سلام خدا خیرت بده از پاسخ های کاملت خیلی اطلاعات کسب کردم موفق باشی مهندس

  33. مهدی می گوید

    من تلویزیونم اسمارته و وای فای نداره. میخواستم بدونم آگه کارت شبکه واریس usbبگیرم.اولا این کارت شبکه روی تلوزیون کار میکنه یا نه؟؟دوم میتونم از اینترنت گوشی روی تلوزیون استفاده کنم

    1. وب نویس می گوید

      خیر این دانگل‌ها برای تلویزیون کارایی ندارند. در برخی از تلویزیون‌های خاص ممکنه یک دانگل ویژه از برند خود تلویزیون وجود داشته باشه که باید از نمایندگی تهیه بفرمایید.

  34. صدر می گوید

    سلام ازت خواهش میکنم بگو درایور دانگل وای فای رو از کجا دانلود کنم یه لینک درست بهم بده ممنون میشم

    1. وب نویس می گوید

      هر برندی فرق میکنه باید از سایت اصلی دانگل خودتون دانلود کرده یا از درایور پک‌ها کمک بگیرید.

  35. بهار می گوید

    سلام .چجوری بدونم که کامپیوترم قابلیت وای فای داره یا نه؟؟

    1. وب نویس می گوید

      اگر سیستم شما مجهز به وای فای باشه در مشخصات فنی اون ذکر شده. باید یک کارت شبکه به عنوان وایرلس در قسمت Network ویندوز هم مشاهده بشه.

  36. غزل می گوید

    با سلام
    دوستان من در جایی زندگی میکنم که هیچگونه دسترسی به اینترنت ندارم ، بهترین وسیله ای که بتونم با کامپیوتر رومیزی به اینترنت بطور بیسیم وصل شوم چیست؟ لطفا راهنمایی فرمایید.
    تشکر

    1. مهدی می گوید

      با سلام اگر در منطقه تون ایرانسل آنتن 3G یا 4G داره میتونید از مودم ایرانسل استفاده کنید و شبکه وایرلس با انتن که روی پشت بام و قطعات دیگر وصل میشه که 300 خرج میشه.

      باتشکر …..

  37. محمد مهدی شبانی می گوید

    سلام . من یه مودم وای فای رایتل 4g دارم که با موبایل و لپ تاپم براحتی باهاش کار میکنم . حالا میخواهم به کامپیوتر خانگی بصورت وایرلس وصل بشم . و فرض را بر این بذاریم که کامپیوتر پلمپ هست و نمی تونم دربشو باز کنم . کدوم کارتهای وایرلس را بخرم که کارم راه بیفته ؟

    با تشکر

    1. وب نویس می گوید

      سلام. شما باید از کارت شبکه وایرلس USB استفاده کنید.

      1. محمد مهدی شبانی می گوید

        تشکر از لطف شما

  38. امیر می گوید

    من از مودم وایمکس استفاده میکنم و از طریق کابل به کامپیوتر وصل کردم . جهت استفاده از shirit میخام از وای فای مودم برای کامپیوتر استفاده کنم / چجوری اینکارو کنم ؟
    کامپیوترم وای فای نداره

    1. وب نویس می گوید

      چنین کاری امکان پذیر نیست.

  39. سیروس می گوید

    چگونه ازنت گوشی اسمارت tv سامسونگ رو راه بندازم تولید 2014

  40. آرمین نادری می گوید

    سلام خسته نباشید
    بنده یه کارت شبکه USB ساخت شرکت دلینک رو خریدم و اونو به کامپیوترم وصل کردم و درایورش رو هم نصب کردم الان اماده به کاره . الان من هات اسپات گوشیمو روشن میکنم و میخوام از اینترنت گوشیم روی کامپیوتر استفاده کنم سرعت نتمم بالاس ولی متاسفانه هات اسپات گوشیم روی کامپیوترم پیدا نمیشه ممنون میشم اگه یه راهنمایی بکنید و بگید مشکل از چی میتونه باشه
    با تشکر

    1. وب نویس می گوید

      قاعدتا باید HotSpot گوشی رو پیدا کنه. تنظیم خاصی نداره. مدل گوشی رو نفرمودید؟

  41. سلیمان می گوید

    سلام
    من یه کامپیوتر بدون وای فای دارم میخام فیلم های داخل کامپیوترا روی تلویزیون ببینم. تلویزیون DLNA داره.
    اگه مودم را به تلویزیون و وای فای یو اس بی را به کامپیوتر بزنم میتونم فیلم های داخل کامپیوتر را روی تلویزیون ببینم ؟ زیر نویس فیلم هم ساپورت میکنه؟
    واسه انتقال فیلم های اچ دی چه مدل وای فای پیشنهاد میکنید؟
    تشکر

    1. وب نویس می گوید

      شما برای اینکار باید از دانگل HDMI یا دستگاه‌های مشابه برای تلویزیون + یک کارت شبکه وایرلس برای کامپیوتر استفاده کنید. البته در این حالت فاصله و موانع بین کامپیوتر و تلویزیون هم مهم است.

  42. Naser می گوید

    سلام
    آیا امکانش هست که با یک وایرلس فلشی که به کیس وصل کردم،همزمان هم به مودم وصل باشم و هم به پرینتر(هردو از طریق وایرلس و بطور همزمان)؟

    1. وب نویس می گوید

      سلام.
      همزمان به صورت بیسیم خیر امکانش نیست.

  43. پریا می گوید

    سلام با تشکر از مطلب خوبتون سوالی داشتم اگر امکان داره راهنمایی کنید
    من قبل از اینکه این مطلب رو ببینم یک مدل کارت شبکه وایرلس USB از اینترنت خریدم اسمش W-Net 188R Mini USB WiFi Adapter هست البته هنوز به دستم نرسیده به نظرتون این مناسب هست ؟ یا باید نوع دیگه ای میخریدم؟ یک کامپیوتر قدیمی رو میزی دارم و یک مودم کابلی میخواستم بدونم با ساختن Hotspot در ویندوز 7 میشه اینترنت را با تبلتی که ویندوز 8.1 داره به اشتراک کذاشت ؟ آیا تنظیم خاصی برای ویندوز 8.1 لازمه خواهش میکنم راهنمایی کنید با تشکر

    1. وب نویس می گوید

      سلام. بله با ساخت هات اسپات میتونید اینترنت کامپیوتر رو با وسایل دارای WiFi به اشتراک بذارید و نیاز به تنظیم خاصی روی دستگاه گیرنده نیست.
      در مورد مدلی که خریداری کردید اطلاعی ندارم متاسفانه اما به احتمال زیاد حداقل استاندارد لازم رو خواهد داشت.

  44. اميرعلي می گوید

    سلام اين دانگلو از كجا ميشه خريد؟

    1. وب نویس می گوید

      در پایان مطلب لینک خرید درج شده

  45. tension می گوید

    سلام من یک وای فای یو اس بی دارم و مشخصاتشو نمیدونم
    وقتی به کامپیوتر وصلش میکنم یو اس بی اجرا نمیشه چیکار کنم
    با تشکر

  46. بازارچه می گوید

    خیلی جالب بود…ممنون
    من اکسس پوینت دارم چطور باید اینکارو بکنم؟

  47. امید می گوید

    سلام و خسته نباشید
    من یه مودم قدیمی ایرانسل(کله قندی) دارم با سرعت 256 و از طریق کابل LAN به کامپیوتر وصله که البته وای فای نداره. اگه بخوام از این یو اس بی وای فای استفاده کنم (تلگرام و کلش روی تبلت) باید چه مدلی بخرم؟ قیمت هاش خیلی متفاوته از 20 هزار تومان داره تا 100 هزار. شما کدوم مدل رو پیشنهاد میکنی؟
    فقط میمونه هات اسپات که تو سوالات قبلی توضیح دادین و فکر کنم بتونم خودم انجام بدم. راستی این یو اس بی وای فای ها که دیگه نیازی به سیم کارت نداره؟
    ممنون بابت سایت خوبتون.

    1. وب نویس می گوید

      در لینک پایان مطلبی چند نمونه کارت شبکه وای فای هست که میتونه برای شما کاربردی باشه.

  48. امیرحسین می گوید

    سلام.من یک مودم سیم کارت خور (دانگل) از شرکت همراه اول خریدم و با کامپیوترم به اینترنت متصل میشم. میخواستم بدونم از طریق وای فای گوشیم هم میتونم از این دانگل استفاده کنم؟چطور؟ باتشکر

    1. وب نویس می گوید

      سلام. باید با استفاده از یک کارت شبکه بیسیم یک هات اسپات ایجاد کنید و بعد WiFi گوشی به اون متصل بشید.

  49. roya می گوید

    با سلام براي خريد واي فا براي خونه اقدام كردم
    گفتن خط خونه بايد از حالت pcm
    خارج بشه الان بايد چيكار كنم؟ راهنمايي كنيد لطفا

  50. علی می گوید

    سلام من از طبقه پایین خونمون با کابل لن اینترنت گرفتم میشه اون رو رویه موج وایفای بزارم وسیله ای هست که جدا کار کنه نخواد کامپیتر روشن باشه

    1. وب نویس می گوید

      میتونید از یک اکسس پوینت استفاده کنید. محصول زیر هم برای شما کاربردی هست

      اکسس پوینت ریپیتر ORICO W300

  51. صالی می گوید

    سلام دوست عزیز من کامپیوترم قابلیت وای فای نداره اگه از این کارت usb وصل کنم میتونم به اینترنتی که با گوشی هات اسپات کردم وصل بشم ؟؟

    1. وب نویس می گوید

      سلام. بله مشکلی نداره

  52. مهدی می گوید

    سلام
    با عرض خسته نباشید
    میشه از وایفای گوشی همراه به عنوان هاب usb استفاده کرد؟

    1. وب نویس می گوید

      سلام.
      هاب وایرلس داریم اما چنین کاری که شما فرمودید فکر نمیکنم امکان پذیر باشه.

  53. علی سلطانی می گوید

    با سلام و خشته نباشید سوال ۱چطوری میشه دانگل وای فایی یو اس بی رو خریداری کرد ؟ سوال ۲ مراحل نصبش چطوریه ممنونم

    1. وب نویس می گوید

      سلام.
      از لینک روبه‌رو می‌تونید دانگل مورد نظرتون رو خریداری کنید. خرید دانگل وای فای
      راهنمای نصب هر محصول داخل خودش هست و بسیار ساده است.

  54. ارمان می گوید

    هم میخوام فیلم ردو بدل کنیم هم میخوام بازی کامپیوتری تحت شبکه لن بازی کنیم
    لطفا راهنمایی کنید چه مدلی مناسب هست و بخرم ؟
    ممنووووووون

  55. ارمان می گوید

    با دروووووود
    من میخوام با پسر عموم که 80 متر فاصله داره خونشون از من ارتباط با وایرلس داشته باشم تبادل فیلم و بازی داشته باشیم
    وایرلس usb واسه من بهتره یا وایرلس PCI ؟
    آیا وایرلس PCI که نمیخوام استفاده کنم ایا میشه وای فایشو غیره فعال کرد یا همیشه فعاله؟
    usb بهتره یا PCI هر کدوم بهتره لطفا نوع مودلشو بگید
    با سپاس

    1. وب نویس می گوید

      سلام.
      80 متر یه مقدار زیاد هست برای داشتن یک شبکه پایدار وایرلس به وسیله تجهیزات معمول. شما نیاز به آنتن‌های فرستنده/گیرنده قوی دارید که فکر نمیکنم برای این کار به صرفه باشه براتون.

  56. مریم امیری می گوید

    سلام من یه دانگل وای فای خریدم بعد رو کامپیوترم نصب کردم

    مودم من بیسیم نیست میشه اینترنت مودم سیمی رو با دانگل وای فای شیر کنم که با گوشیم وصل بشم بهش؟

    1. وب نویس می گوید

      بله میشه. لطفا مقاله زیر رو مطالعه بفرمایید
      ساخت Hotspot در ویندوز

  57. ابولفضل می گوید

    سلام این کارت شبکه های وای فای عموما قیمتش چنده؟

  58. حمید می گوید

    سلام من مودم وای فای جیبی مبین نت رو دارم.میخوام وصلش کنم به کامپیوتر اما نمیشه وفقط میتونم از طریق وای فای گوشی ازش استفاده کنم….
    اگه کسی بتونه راهنماییم کنه ممنون میشم.

  59. رسول می گوید

    سلام خسته نباشید ببخشید من یه مودم ساده بدون وای فا دارم آیا میشه به مودمم وای فا اضافه کرد ؟؟
    اگه میشه لطفا به ایمیلم ارسال کنید .
    ممنون.

    1. وب نویس می گوید

      بله میشه. با اتصال یک روتر وایرلس به مودم کابلی می‌توانید اینترنت رو روی وای فای داشته باشید.
      از اینجا می‌تونید تهیه کنید.
      http://bit.ly/tmacpr

  60. سبزپوشان می گوید

    سلام
    من کامپیوترم با کابل شبکه به اینترنت متصل هست. حالا میخوام این اینترنت رو با وای فای بفرستم مثلا گوشی و … متصل بشن. آیا از دانگل یو اس بی وای فای میشه طوری استفاده کرد که اینترنت رو به جای اینکه گیرنده باشه فرستنده بشه و بفرسته؟؟
    ممنون

  61. رضا می گوید

    خدا خیرت بده من که خیلی چیزا یادگرفتم .

    1. سارا می گوید

      سلام
      من کامپیوترم با کابل شبکه به اینترنت متصل هست. حالا میخوام این اینترنت رو با وای فای بفرستم مثلا گوشی و … متصل بشن. آیا از دانگل یو اس بی وای فای میشه طوری استفاده کرد که اینترنت رو به جای اینکه گیرنده باشه فرستنده بشه و بفرسته؟؟

      1. وب نویس می گوید

        سلام.
        بله میشه. راهنمای زیر رو مطالعه بفرمایید.
        ساخت Hotspot در ویندوز

  62. حسین می گوید

    سالام
    من برای کامپیوترم میخوام وای فای بگریم اونم فقط برای استفاده از SHAREit. بنظر شما کدام مدلو بگیرم بهتره

    1. وب نویس می گوید

      سلام. به نظر من همین مدل‌های معمول 150Mbps کار شما رو راه میندازه.

  63. taha می گوید

    چطوروای فای خودرابه کامپیوتروصل کنیم ?سیم کابل خریدم وصل کردم به وای فای ولی بلدم نیستم وصل کنم

    1. وب نویس می گوید

      کابل از مودم به کامپیوتر اگر وصل کردید و مودم کانفیگ هست و کارت شبکه کامپیوتر هم نصب هست، دیگه نیاز به کار خاصی نیست و کامپیوتر به اینترنت وصل میشه.

  64. صالح می گوید

    سلام من میخواستم بدونم من مودم دارم ولی با سیم نمیتونم وصل کنم به کامیپوتر ولی به گوشی با وای فا میتونم میخواستم بدونم این یو اس پی همون کار وای فای گوشی رو انجام میده یا خودش یه اینرنت دیگه ای است

    1. وب نویس می گوید

      سلام. بله شما با اضافه کردن یک دانگل وای فای می تونید امواج وایرلس رو روی کامپیوتر خودتون دریافت کنید.

  65. حسین می گوید

    س.من یه آنتن وایرلس دارم که به صورت usb
    میخواستم ببینم چطور میشه با این آنتن به یه وای فای متصل شد
    ممنون

    1. وب نویس می گوید

      اگر منظورتون از آنتن کارت شبکه وایرلس USB هست که میتونید بعد از نصب درایورش شبکه‌های WiFi موجود رو جستجو و هر کدوم که مال شماست انتخاب و استفاده کنید. یه مقداری سوالتون مبهم هست.

      1. ایدا می گوید

        سلام از کجا باید بدونم چه درایوری برا کامپیوترم دان کنم

        1. وب نویس می گوید

          اگر دیوایس مورد نظر شما درایور همراه نداره، ویندوز 7 به بالا معمولا به صورت خودکار درایورها رو دانلود و نصب می‌کنند.

  66. مسعود صالح آبادی می گوید

    سلام من یه مودم وایمکس ایرانسل یو اس بی دارم که وای فای نداره . اگه از این کارت های وای فای به کامپیوترم وصل بکنم میتنم از طریق این کارت اینترنت پی سی رو به موبایل شیر کنم . ممنون از اطلاعات خوبتون .

    1. وب نویس می گوید

      سلام. بله میشه از طریق ایجاد یک شبکه هات اسپات به وسیله وایرلس. به زودی مقاله‌ای در این زمینه هم ارائه خواهیم داد.

      1. مسعود صالح آبادی می گوید

        ممنون

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.