چگونه یک هاب USB خوب انتخاب کنیم

0

هر چه جلوتر می‌رویم، روزبه‌روز به تعداد لوازم جانبی و دستگاه‌هایی که از پورت USB استفاده می‌کنند افزوده می‌شود و اینجاست که برای تامین تعداد پورت مورد نیازمان باید هاب USB خریداری کنیم.

اگر اخیرا لپ تاپ جدید خریده باشید، به خصوص از نوع اولترابوک، احتمالا متوجه کم بودن پورت‌های USB شده‌اید. این کمبود در برخی نوت بوک به 2 عدد هم می‌رسد. یک موس و یک هارد اکسترنال و دیگر هیچ!

هاب USB خوب

خوشبختانه راه بسیار ساده‌ای برای اضافه کردن تعداد پورت USB وجود دارد. در حقیقت شما می‌توانید (از نظر تئوری) زنجیر وار چیزی حدود 67 میلیون پورت USB را از یک پورت USB بگیرید. پس می‌توان گفت گزینه‌های توسعه تقریبا بی‌پایان هستند.

مسلما همه شما می‌دانید که هاب یو اس بی چیست. اما به بیان ساده می‌توان گفت هاب USB چیزی بیشتر از یک توسعه دهنده USB نیست که با استفاده از یک پورت USB کامپیوتر و لپ تاپ شما، چند پورت یو اس بی به شما می‌دهد.

اگر سری به بازار و فروشگاه‌های اینترنتی زده باشید، بی‌شک انواع هاب یو اس بی را در اندازه و شکل و قیمت‌های متفاوت دیده‌اید. چگونه می‌فهمید کدام نوع برای شما مناسب است؟

پورت USB روی کامپیوتر و لپ تاپ مقدار توان کمی دارد. اگر شما این توان قدرتی را به وسیله هاب به چند انشعاب وصل کنید، کل توان پورت USB بین پورت‌های اضافه شده به وسیله‌ی هاب یو اس بی تقسیم می‌شود. البته بستگی به این دارد که چه وسایلی را به هاب متصل می‌کنید و کیفیت برد داخلی هاب شما نیز به چه صورت است، ممکن این قدرت برای کل دستگاه‌های وصل شده به هاب کافی نباشد. به همین دلیل است که انتخاب یک هاب USB خوب اهمیت دارد، تا بتوانید هر پورت هاب را بدون نگرانی از افت جریان و ایجاد مشکل در کارکرد هاب، به کار بگیرید. پس حتما با توجه به نیازتان و دستگاه‌های مورد استفاده روی هاب، خرید خود را انجام دهید.

هاب USB لپ تاپ

هاب USB علاوه بر داشتن شکل‌ها و ابعاد مختلف، به طور کلی دارای دو مدل USB 2.0 و USB 3.0 می‌باشد که مدل USB 3.0 سرعت بیشتری نسبت به مدل USB 2.0 داراست. البته به مدل‌های قدیمی‌تر USB 1.1 نیز می‌توان اشاره کرد که در حال حاضر استفاده‌ای ندارند.

مدل‌های جدید USB 3.1 نیز در حال عرضه به بازار هستند که هنوز عمومیت نیافتن زیاد پورت USB 3.1 تنوع کم و قیمت بالایی دارند. معمولا این نوع هاب‌ها دارای پورت USB Type C نیز هستند، هر چند که به هاب‌های USB 3.0 نیز بعضا پورت USB C اضافه شده است.

هاب USB خوب کدام است؟

یک قانون و قاعده کلی زمان خرید هر نوع هاب USB وجود دارد؛ مطمئن شوید که هاب منطبق بر نیازهای شما باشد. بر اساس نیازهای خود باید یکی از دو مدل کلی هاب USB آداپتور دار یا بدون آداپتور را انتخاب کنید، که در مقاله‌ای جداگانه به بررسی مزیت و معایب هر کدام پرداخته‌ایم.

بهترین هاب USB ترکیبی از ویژگی‌های پورت زیاد (بسته به نیاز کاربر)، قابل حمل بودن (اگر برای لپ تاپ در نظر دارید) و البته قیمت مناسب را یکجا باید داشته باشد. مسلما، انتخاب‌های زیادی در خرید هاب وجود دارد، از مدل‌های با قیمت بسیار پایین تا مدل‌های با قیمت گران!

همیشه در خرید این قاعده کلی را در نظر بگیرید که هیچ ارزانی بی‌دلیل نیست و البته هیچ گرانی هم نشانه‌ی کیفیت و برتری نیست. پس هنگام خرید صرفا فاکتور قیمت را به عنوان ملاک اصلی خود در نظر نگیرید، چون ممکن است هزینه کم شما در خرید منجر به ایجاد هزینه‌ای بسیار زیادتر در تعمیر وسایل شما شود!

 

[icon type=”vector” icon=”fa-icon-shopping-cart” align=”right” size=”24″ icon_color=”#8224e3″ hover_animation=”border_increase” ] خرید هاب USB 3.0

[icon type=”vector” icon=”fa-icon-shopping-cart” align=”right” size=”24″ icon_color=”#8224e3″ hover_animation=”border_increase” ] خرید هاب USB C

منبع

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.