چگونه صفحات وب را در مرورگر بزرگ کنیم؟

2

دسترسی به اینترنت مهم است، حتی اگر از اختلال بینایی رنج می‌برید. صفحات وب باید با در نظر گرفتن این موضوع طراحی شوند. مرورگرهای اولیه وب فقط قادر به افزایش سایز متن صفحات وب بودند و عکس‌ها و محتواهای دینامیک را نمی‌توانستند بزرگ کنند. اما مرورگرهای وب مدرن این امکان را داشته و علاوه بر متن، عکس‌ها را نیز بزرگ می‌کنند.

بزرگنمایی صفحه اینترنت در فایرفاکس

روی دکمه منو ff-menu-button در سمت راست بالا کلیک کنید. در منوی باز شده با دکمه‌های + و می‌توانید میزان بزرگنمایی صفحه را تنظیم کنید.

بزرگنمایی فایرفاکس

برای بزرگنمایی در فایرفاکس هم‌چنین می‌توانید از کلیدهای میانبر صفحه کلید استفاده کنید. با نگه داشتن Ctrl و + اندازه صفحه بزرگ و ترکیب Ctrl و اندازه صفحه را کوچک می‌کند. هم‌چنین با نگه داشتن دکمه Ctrl و 0 اندازه صفحه به حالت نرمال و اولیه برمی‌گردد.

یک راه دیگر برای بزرگنمایی صفحه وب در فایرفاکس استفاده از منوی Zoom در تولبار منوی فایرفاکس است. برای این کار از منوی View وارد منوی Zoom شده و با انتخاب Zoom In و Zoom Out می‌توانید بزرگنمایی مد نظرتان را اعمال کنید. هم‌چنین گزینه Reset نیز اندازه صفحه را به حالت اولیه برمی‌گرداند. از دیگر گزینه‌های این منو، Zoom Text Only است که در صورت انتخاب تاثیر بزرگنمایی شما فقط روی نوشته‌ها و متن اعمال می‌شود.

بزرگنمایی صفحه اینترنت

یک راه دیگر بزرگنمایی در فایرفاکس استفاده از همزمان از دکمه Ctrl و اسکرول ماوس که با آن بزرگنمایی مد نظر کاربر اعمال می‌شود.

تغییر اندازه صفحه وب در گوگل کروم

برای بزرگنمایی صفحه اینترنت در مرورگر کروم می‌توانید دکمه منوی بالا سمت راست ff-menu-button را زده و سپس با استفاده از دکمه‌ها + و بزرگنمایی مورد نظرتان را اعمال کنید.

بزرگنمایی کروم

راه دیگر بزرگنمایی صفحه وب در مرورگر کروم استفاده همزمان از دکمه Ctrl و اسکرول موس است که به راحتی با آن اندازه صفحه بزرگ و کوچک می‌شود.

بزرگنمایی در صفحه اینترنت اکسپلورر

در آخرین نسخه اینترنت اکسپلورر برای زوم کردن در صفحه وب، می‌توانید روی دکمه Tools که به شکل چرخ دنده در بالا سمت راست وجود دارد، کلیک کرده و سپس از منوی Zoom میزان اندازه مورد نظرتان را اعمال کنید.

بزرگنمایی اینترنت اکسپلورر

در نسخه‌های پایین تر Internet Explorer می‌توانید به منوی Zoom از طریق منوی Page در سمت راست صفحه دسترسی داشته باشید. در اینجا به گزینه Text Size هم دسترسی دارید که با آن تنها اندازه متون تغییر خواهد کرد.

بزرگنمایی وب اینترنت

هم‌چنین یک راه دیگر برای بزرگنمایی صفحه اینترنت اکسپلورر استفاده از زیر منوی Zoom در منوی View در Toolbar است که با آن همانند قبل به میزان اندازه صفحه دسترسی خواهید داشت. هم‌چنین در منوی View همانند بالا به گزینه Text Size هم دسترسی دارید که با آن تنها اندازه متن تغییر خواهد کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
2 نظرات
  1. ali.p می گوید

    VAGHAM alllllliiii boood freshte nejat mane site shoma

  2. عبدالله می گوید

    عالی.مرسی مفید بود

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.