تست بکینگ پودر یا جوش شیرین تاریخ گذشته

1

جالب است بدانید اگر جوش شیرین تاریخ گذشته در خانه دارید یا تاریخ مصرف بکینگ پودر شما تمام شده، با یک آزمایش ساده می‌توانید بفهمید که آیا آن‌ها هنوز خاصیت خود را از دست نداده و برای استفاده خوب هستند یا نه؟

جوش شیرین تاریخ گذشته

بکینگ پودر و جوش شیرین دو ماده اولیه‌ی کلیدی برای پخت و پز هستند، اما اگر همیشه به کار پخت و پز نمی‌پردازید و از انواع بسته بندی جوش شیرین و بکینگ پودر استفاده می‌کنید، باید توجه داشته باشید که آن‌ها دارای یک تاریخ مصرف یا انقضا هستند و اگر مدت زیادی در کابینت آشپزخانه شما بمانند، در نهایت از تاریخ انقضای آن‌ها خواهد گذشت و ممکن است آن گونه که باید دیگر کارایی قبلی خود را نداشته باشند.

بکینگ پودر تاریخ گذشته

جوش شیرین و بکینگ پودر در اصل خمیر مایه‌های شیمیایی هستند که نسبت به دما و دیگر مواد واکنش نشان می‌دهند. بنابراین شما آن‌ها را آزمایش می‌کنید تا ببینید هنوز فعال هستند. همه کاری که شما باید انجام دهید این است که مقدار کمی از بکینگ پودر یا جوش شیرین تاریخ گذشته را داخل آب داغ (و سرکه، اگر جوش شیرین را آزمایش می‌کنید) بریزید و منتظر یک واکنش حباب زن باشید. اگر این آزمایش منجر به تولید گاز و جوشیدن کرد، پس هنوز جوش شیرین یا بکینگ پودر شما برای استفاده کردن مناسب است.

این آزمایش به شما کمک می‌کند تا بفهمید که آیا جوش شیرین و بکینگ پودر شما به پخت و پف کردن کیک و کلوچه شما کمک خواهد کرد یا باید یک بسته جدید خریداری کنید. این کار بسیار ساده است و فقط یک دقیقه زمان می‌برد؛ بنابراین آزمایش می‌کنیم!

نحوه تست بکینگ پودر و جوش شیرین تاریخ گذشته

مواد مورد نیاز:

  • جوش شیرین / بکینگ پودر
  • پیاله اندازه‌گیری (پیمانه)
  • آب داغ
  • قاشق اندازه‌گیری 1/4 قاشق چای خوری
  • سرکه سفید یا سیب (برای تست جوش شیرین تاریخ گذشته فقط نیاز به سرکه دارید)

دستورالعمل

پیمانه اندازه گیری آب

1. اندازه‌گیری آب: به اندازه 1/2 فنجان آب داغ از شیر بریزید. (حدود 125 میلی لیتر یا نصف لیوان دسته دار فرانسوی)

تست جوش شیرین

2. افزودن سرکه: جوش شیرین برای واکنش نیاز به اسید دارد، بنابراین اگر می‌خواهید جوش شیرین تاریخ گذشته را آزمایش کنید، 1/4 قاشق چای‌خوری سرکه ساده مانند سرکه سیب یا سرکه سفید به آب اضافه کنید. در صورتی که می‌خواهید بکینگ پودر را آزمایش کنید، نیازی به اضافه کردن سرکه نیست.

تست جوش شیرین

3. اضافه کردن جوش شیرین یا بکینگ پودر: 1/4 قاشق چای‌خوری جوش شیرین یا بکینگ پودر تاریخ گذشته اضافه کنید.

تست جوش شیرین تاریخ گذشته

4. منتظر جوشیدن و گاز کردن باشید! بعد از اینکه جوش شیرین یا بکینگ پودر را اضافه کردید، منتظر یک واکنش سریع جوش کردن و حباب‌ساز باشید. اگر این عمل اتفاق افتاد، بکینگ پودر یا جوش شیرین تاریخ گذشته شما هنوز خوب است! اگر حبابی مشاهده نکردید، خاصیت خود را از دست داده و نباید از آن در پخت کیک و شیرینی یا غذا استفاده کنید.

منبع thekitchn
ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. هانیه می گوید

    بسیار عالی، ممنون از مطالب خوبتون. لطفا بیشتر در زمینه آشپزی مطلب بذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.