ایستگاه اتوبوس مدرن و هوشمند

0

به لطف ابزارها و امکانات مختلفی که در حال حاضر وجود دارد، افراد با معلولیت و ناتوانی جسمی می‌توانند به راحتی و به صورت مستقل به کارهای خود بپردازند. برای بیشتر کردن استقلال و اتکا به خود آن‌ها ما اینجا ایده کلی ایستگاه اتوبوس هوشمند را داریم. هدف از این ایستگاه هوشمند اتوبوس، کمک به مشکل دید، سالمندان و افراد با معلولیت جسمی برای درخواست توقف اتوبوس بدون هیچ زحمتی است.

سیستم یکپارچه در ایستگاه از قبل به راننده اتوبوس در مورد افراد منتظر در ایستگاه هشدار داده تا بتوانند روی توقف‌های خود برنامه ریزی داشته باشد. ای سیستم باعث سریع‌تر و کارآمدتر شدن سیستم حمل و نقل روزانه می‌شود.

ایستگاه اتوبوس هوشمند

این ایستگاه اتوبوس هوشمند هم‌چنین می‌تواند از سردرگمی مسافرین و رانندگان اتوبوس در مکان‌های دارای ترافیک و شلوغی زیاد که چند اتوبوس همزمان به هم به ایستگاه می‌رسند نیز جلوگیری کند. بدین وسیله راننده اتوبوس می‌تواند در ایستگاهی که مسافری ندارد توقف نکرده و به مسیر ادامه دهد و مسلما این امر باعث سریع‌تر شدن حمل و نقل خواهد شد.

ایستگاه هوشمند اتوبوس

ایستگاه اتوبوس مدرن و هوشمند چگونه کار می‌کند؟

1- فشار دادن دکمه نشان – Flag

فونت‌های درشت و برجسته بریل به افراد کمک می‌کند تا شماره اتوبوس را به راحتی تشخیص دهند. هم‌چنین ارتفاع این صفحه به صورتی است که با ویلچر به راحتی در دسترس قرار دارد.

2- انتظار راحت

صفحه LED ایستگاه به کاربران این امکان را می‌دهد که به راحتی زیر سایه‌بان منتظر بمانند و نیازی به چک کردن مکرر اتوبوس‌های در حال عبور ندارند.

3- هشدار هنگام رسیدن اتوبوس

ایستگاه هوشمند اتوبوس از سیستم RFID برای شناسایی اینکه چه اتوبوسی وارد ایستگاه شده است، استفاده می‌کند. هنگام ورود اتوبوس به ایستگاه به مسافرین اطلاع داده می‌شود و پس از رفتن اتوبوس از ایستگاه، تابلو LED به روز می‌شود.

ایستگاه اتوبوس مدرن

تامین انرژی مورد نیاز این ایستگاه هوشمند از طریق یک پنل خورشیدی صورت می‌گیرد. صفحه نمایش LED آن طوری طراحی شده که در آب و هوای بد و بارانی نیز توسط رانندگان اتوبوس قابل دیدن است. یک اسپیکر نیز زیر تابلو برای هشدار به مسافران که چه اتوبوسی وارد ایستگاه شده نیز در نظر گرفته شده است.

ایستگاه اتوبوس هوشمند

ایستگاه اتوبوس مدرن

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.