OTG چیست و چگونه می‌توان از آن استفاده کرد؟

53

بسیاری از دستگاه‌های اندرویدی نظیر نکسوس 5 دارای ویژگی بسیار مفیدی به نام USB On The Go یا همان USB OTG هستند. با این وجود که این ویژگی می‌تواند بسیار کاربردی و مفید باشد اما کارخانه‌های تولیدی، زیاد در مورد آن سر و صدا نمی‌کنند. در یک مفهوم کلی و پایه‌ای، OTG (او تی جی) به این معناست که شما می‌توانید از دستگاه اندرویدی خود، مانند یک میزبان USB استفاده کرده و به طور مثال فلش مموری USB را مستقیما به اسمارت فون وصل کنید. البته USB OTG استفاده‌های دیگری نیز دارد که در ادامه به آن و چگونگی کارکرد او تی جی خواهیم پرداخت.

USB OTG Nexus 5

یک تغییر کوچک تفاوت بزرگی ایجاد می‌کند

به طور معمول، USB روی یک میزبان/کلاینت (به عنوان Master/Slave هم شناخته می‌شود) کار می‌کند. این بدان معنی است که دستگاه میزبان – اجازه دهید بگوییم یک کامپیوتر – در کنترل لوازم جانبی (کلاینت‌ها) متصل شده به آن است. به همین ترتیب درایورها و نرم افزارها می‌توانند به لوازم جانبی و اطلاعات آن‌ها دسترسی داشته باشند.

به همین دلیل زمانی که شما دستگاه اندرویدی خود را به کامپیوتر وصل می‌کنید، به عنوان یک دستگاه ذخیره سازی، همانند یک فلش مموری یا هارد اکسترنال شناخته می‌شود. این قضیه نشان می‌دهد که چرا نمی‌توان دو دستگاه جانبی را به یکدیگر متصل کرد؛ چون یکی از آن‌ها باید میزبان باشد.

سیم کشی OTG

USB On-The-Go متفاوت است. با یک تغییر کوچک در سیم کشی کابل، دستگاه اندرویدی (که معمولا یک کلاینت است) می‌تواند به عنوان یک میزبان عمل کند و شما امکان اتصال مستقیم طیف وسیعی از لوازم جانبی را به دستگاه Android تان دارید و می‌توانید از آن‌ها به همان شیوه کامپیوتر استفاده کنید!

چیزی که مورد نیاز است یک کابل USB OTG خاص یا یک مبدل و یک تبلت یا گوشی اندرویدی سازگار با OTG است. در حالی که هیچ تفاوت فیزیکی در کابل OTG یا مبدل دیده نمی‌شود، اما مطمئن شوید که محصول USB که قصد تهیه آن را دارید به صورت واضح پشتیبانی از On-The-Go یا OTG را اعلام کرده باشد.

OTG چیست؟

همان گونه که در بالا گفته شد، OTG مخفف عبارت “On the go” است. شما می‌توانید بین دو دستگاه سازگار با USB OTG ارتباط برقرار کرده و کار خاصی را انجام دهید. یکی از متداول‌ترین آن‌ها زمانی است که ما از یک PC به عنوان میزبان استفاده کرده و فلش مموری USB یا اسمارت فون را به آن وصل می‌کنیم. با معرفی دستگاه‌های بیشتری که با او تی جی سازگار هستند، شما هم‌اکنون می‌توانید کامپیوتر PC را کنار بگذارید. عکس‌ها می‌توانند مستقیم از دوربین به پرینتر ارسال شوند، کیبورد می‌تواند مستقیم به گوشی موبایل وصل شود یا فلش مموری قابلیت اتصال مستقیم به اسمارت فون را دارد. یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای فهمیدن اینکه دستگاه شما با OTG سازگار است یا نه، وجود فلش سبز زیر لوگوی USB روی دستگاه است.

USB OTG

چگونه از OTG روی گوشی و تبلت استفاده کنیم؟

اپلیکیشن‌های USB OTG مختلف بوده و بر اساس سازگاری سخت افزار می‌باشد. با این تکنولوژی می‌توان کیبورد، موس، فلش مموری و هارد اکسترنال را به اسمارت فون و تبلت وصل کرد. هر چند که همه گوشی‌ها و تبلت‌ها با OTG سازگار نیستند. اگر شما مطمئن نیستید که دستگاه شما با او تی جی سازگار است یا نه، می‌توانید به راحتی این موضوع را با اپلیکیشن‌های رایگانی که برای همین منظور طراحی شده، بررسی کنید.

برای استفاده از این قابلیت تنها داشتن دستگاه سازگار با OTG کافی نیست، و شما به یک کابل OTG مناسب برای دستگاه خود نیز نیاز خواهید داشت. به علاوه، برای اتصال دستگاه‌های ذخیره سازی مانند هارد اکسترنال و فلش مموری، هم‌چنین ممکن است به نرم افزاری مانند USB Host Controller یا Total Commander نیاز داشته باشید.

چه کاری می‌توان با USB OTG انجام داد؟

با او تی جی می‌توان اسمارت فون و تبلت را به دستگاه‌هایی کنترلی نظیر موس و کیبورد وصل کرد. البته برخی محدودیت‌هایی نیز، نظیر کار نکردن دکمه‌های جانبی و چندگانه موس‌های پیشرفته وجود دارد، اما بیشتر عملیات‌های پایه و اساسی قابل استفاده‌اند. این قابلیت به آسانی برای تبدیل تبلت و دستگاه‌های با اندازه بزرگ به یک لپ تاپ یدکی در پرواز، قابل استفاده است.

حتی با استفاده از USB OTG می‌توان از دستگاه‌های ذخیره سازی نظیر فلش مموری و هارد اکسترنال استفاده کرد و با یک برنامه فایل منیجر مستقیما به اطلاعات آن‌ها دست یافته و فیلم‌ها و آهنگ‌های مورد نظر را، بدون نیاز به ذخیره کردن در دستگاه اجرا کرد. به عنوان یک راهکار دیگر، شما می‌توانید از این ویژگی به عنوان یک ذخیره ساز پشتیبان غیر کلود، برای ذخیره سازی عکس‌ها، آهنگ‌ها و فایل‌های دیگر اسمارت فون خود، استفاده کنید.

چه وسایلی را با USB OTG می‌توان استفاده کرد؟

کیبورد و موس – اکثر موس و کیبوردها می‌توانند به وسیله‌ی OTG به گوشی و تبلت متصل شده و به خوبی کار کنند. البته نباید انتظار پشتیبانی از کلیدهای چند رسانه‌ای و خاص را روی دستگاه داشت، اما برای اشاره، کلیک کردن و تایپ بسیار عالی هستند.

گیم پد – ممکن است که برخی از دسته‌ها کار نکنند و همه بازی‌ها هم از گیم پد پشتیبانی نمی‌کنند، اما با کمی تنظیم و شاید یک اپلیکیشن جنبی، می‌توانید روی اندروید شبیه کنسول خود بازی کنید.

فلش مموری و مموری کارت – فلش درایوهای USB و مموری‌های از طریق رم ریدر به خوبی با OTG کار می‌کنند و به سادگی می‌توان به انتقال فایل‌ها بدون نیاز به کامپیوتر پرداخت.

هارد اکسترنال – هاردهای پرتابل که دارای منبع تغذیه هستند همانند فلش مموری کار می‌کنند، اما اگر هارد اکسترنال شما برق خود را از طریق USB تامین می‌کند، احتمالا به اندازه کافی نمی‌تواند انرژی خود را از دستگاه اندرویدی شما تامین کند.

هاب USB – بله! شما می‌توانید هاب‌های USB معمول را برای اتصال یکباره چند دستگاه نظیر کیبورد و موس به صورت همزمان استفاده کنید. اگر چه این کار برای استفاده و انتقال دیتا بین چند فلش مموری مناسب نیست.

دوربین – دوربین‌های DSLR و کامپکت که می‌توانند فایل‌های خود را از طریق USB انتقال دهند، همانند یک فلش مموری (یا هر دستگاه ذخیره ساز دیگری) کار می‌کنند.

گوشی‌های دیگر – مطمئن باشید! شما می‌توانید گوشی موبایل دیگری را به میزبان OTG خود وصل کرده و به فایل‌های آن دسترسی داشته باشید. گویی یک فلش مموری بزرگ و هوشمند دارید.

مبدل‌های شبکه – برخی از مبدل‌های شبکه ساده می‌توانند با OTG کار کنند. بدین وسیله می‌توانید با گوشی موبایل یا تبلت خود به شبکه کابلی یا اینترنت از طریق کابل شبکه RJ45 دسترسی داشته باشید.

دانگل وایرلس – این مورد کمی بی‌حساب کتاب است! برخی دانگل‌ها (به عنوان مثال گیرنده کنترلر وایرلس Xbox 360) می‌توانند به وسیله‌ی یک اپلیکیشن جنبی کار کنند و بقیه هم البته کار می‌کنند، اما قاعده کلی این است که به عنوان جایگزین سیمی نمی‌توان به آن‌ها اطمینان کرد.

وسایل موسیقی – چیزهایی مانند کیبوردهای MIDI می‌توانند به وسیله‌ی یک برنامه درست نصب شده با OTG سازگار باشند.

لوح نقاشی دیجیتال – قلم دیجیتال و سایر دستگاه‌هایی که اشاره‌گر ماوس را کنترل می‌کنند نیز می‌توانند با OTG سازگار باشند، تا زمانی که نیاز به درایور خاصی نداشته باشند.

وب کم – برخی از وب کم‌ها می‌توانند به واسطه اپلیکیشنی با نام SimpleWebCam مورد استفاده قرار گیرند، که در زمان نوشتن این مقاله هنوز در Play Store گوگل نبوده و فقط از طریق سایت سازنده قابل دانلود است.

از نظر تئوری، اکثر دستگاه‌هایی که با HID سازگار هستند (Human Interface Device) باید به خوبی یک دستگاه ذخیره ساز، نظیر MP3 Player و رم ریدر، با Android و USB OTG کار کنند. لوازم جانبی دیگر نظیر پرینتر و اسکنر، شانس بسیار کمی برای کار کردن دارند، زیرا اندروید درایور خاصی برای برقراری ارتباط با آن‌ها ندارد.

[icon type=”vector” icon=”fa-icon-shopping-cart” align=”right” size=”24″ icon_color=”#8224e3″ hover_animation=”border_increase” ] کابل OTG micro USB

[icon type=”vector” icon=”fa-icon-shopping-cart” align=”right” size=”24″ icon_color=”#8224e3″ hover_animation=”border_increase” ] کابل OTG سامسونگ

[icon type=”vector” icon=”fa-icon-shopping-cart” align=”right” size=”24″ icon_color=”#8224e3″ hover_animation=”border_increase” ] کابل OTG Type C

لیست گوشی‌های دارای OTG micro USB

بسیاری از تبلت‌ها و گوشی‌های موبایل موجود در بازار از قابلیت OTG پشتیبانی می‌کنند، که برای نمونه به لیست تبلت و گوشی‌های OTG دار اشاره می‌کنیم:

ایسر – Acer

Acer Iconia A1-810
Acer Iconia A1-811
Acer Iconia A3-A10
Acer Iconia W1-810
Acer Liquid X1

ایسوس – ASUS

Asus Fonepad Note 6 (ME560CG)
Asus Fonepad 7 (ME372CG)
Asus Fonepad 7 LTE (ME372CL)
Asus Fonepad 7 (FE375CG)
Asus Fonepad 7 LTE (FE375CL)
Asus Fonepad 8(FE380CG)
Asus Memo Pad FHD 10 LTE (ME302KL)
Asus Memo Pad FHD 10 WiFi (ME302C)
Asus PadFone (A66)
Asus PadFone 2 (A68)
Asus PadFone E (A68M)
Asus PadFone Infinity (A80)
Asus PadFone Infinity Lite (A80C)
Asus PadFone mini 4.3 (A11)
Asus PadFone mini LTE (PF451CL)
Asus PadFone S (PF500KL)
Asus The New PadFone Infinity (A86)
Asus VivoTab Note 8 (M80TA)
Asus Nexus 7
Asus New Nexus 7
Asus ZenFone 2 Series
Asus ZenFone 2 Laser Series
Asus ZenFone 4 Series
Asus ZenFone 5 Series
Asus ZenFone 6 Series
Asus ZenFone C (ZC451CG)
Asus ZenFone Selfie (ZD551KL)
Asus ZenFone Zoom ZX551ML

فوجیتسو – Fujitsu

Fujitsu Arrows A 201F
Fujitsu Arrows A 202F
Fujitsu Arrows A 301F
Fujitsu Arrows NX F-01F
Fujitsu Arrows NX F-06E
Fujitsu Arrows Tab F-05E
Fujitsu Arrows V F-04E
Fujitsu Arrows X F-02E
Fujitsu Arrows Z FJL22

Google

Google Nexus
Google Nexus 7
Google New Nexus 7
Google Galaxy Nexus 10
Google Nexus 5

اچ تی سی – HTC

HTC Butterfly
HTC Butterfly S
HTC Butterfly 2
HTC Butterfly 3
HTC Desire 500 (HTC Z4)
HTC Desire 530
HTC Desire 600
HTC Desire 601
HTC Desire 610
HTC Desire 626
HTC Desire 626 Dual Sim
HTC Desire 628
HTC Desire 630
HTC Desire 728 Dual Sim
HTC Desire 816
HTC Desire 820
HTC Desire 825
HTC Desire 830
HTC Desire U (T327e)
HTC Desire X
HTC First
HTC J
HTC One
HTC One A9
HTC One Dual
HTC One E8
HTC One E8 Dual Sim
HTC One E9 Dual Sim
HTC One M9
HTC One M9+
HTC One M9s
HTC One max
HTC One ME Dual Sim
HTC One mini
HTC One S9
HTC One X
HTC One X+
HTC One X9 Dual Sim
HTC M8
HTC M9

هواوی – Huawei

Huawei Ascend D2
Huawei Ascend P1
Huawei Ascend P6
Huawei G7 Plus
Huawei G8
Huawei Mate 8
Huawei MediaPad 7 Lite
Huawei MediaPad 7 Vogue
Huawei MediaPad 7 Youth

InFocus

InFocus IN610
InFocus IN810
InFocus IN815
InFocus M530
InFocus M530 3D
InFocus M535
InFocus M808
InFocus M812

InHon

InHon Papilio G1

Lenovo

Lenovo IdeaPad Yoga 2 Pro
Lenovo IdeaPhone K900
Lenovo IdeaTab A1000
Lenovo IdeaTab A3000
Lenovo IdeaTab S6000
Lenovo LePhone P770
Lenovo LePhone S920
Lenovo Miix2
Lenovo Phab Plus
Lenovo S5000
Lenovo S860
Lenovo ThinkPad Tablet 2
Lenovo Vibe X S960
Lenovo VIBE Z
Lenovo Yoga Tablet 10 WiFi
Lenovo Yoga Tablet 8

ال جی – LG

LG G Flex
LG G Flex2
LG G4
LG G Tablet 8.3
LG Optimus G Pro (E988)
LG Optimus G Pro Lite (D686)
LG Optimus G Pro Lite Dual (D685)
LG Optimus G2 (D802)
LG Optimus GJ (E975W)
LG Nexus 5(D821)
LG V10

Meizu

Meizu m2 note
Meizu m3 note
Meizu MX M030
Meizu MX M031
Meizu MX M032
Meizu MX2 M040
Meizu MX2 M045
Meizu MX3 M055
Meizu MX3 M351
Meizu MX3 M353

موتورولا – Motorola

Motorola Moto G
Motorola Moto G4
Motorola Moto G4 Plus
Motorola Moto X
Motorola RAZR M

ام اس آی – MSI

MSI Enjoy 7 Plus
MSI Enjoy 71
MSI Enjoy 73
MSI Enjoy 76
MSI Enjoy 81

نوکیا – Nokia

NOKIA Lumia 2520
NOKIA N8-00
NOKIA Asha 311
NOKIA 808

OPPO

OPPO F1
OPPO Find 5
OPPO Find 7
OPPO Find 7a
OPPO Mirror 5s
OPPO N1
OPPO N1 mini
OPPO Neo5
OPPO R1L
OPPO R7 Plus
OPPO R7s
OPPO R9
OPPO R9 Plus
OPPO Yoyo

سامسونگ – Samsung

Samsung Galaxy A5 (2016)
Samsung Galaxy A7
Samsung Galaxy A7 (2016)
Samsung Galaxy A8
Samsung Galaxy J
Samsung Galaxy J3
Samsung Galaxy J3 (2016)
Samsung Galaxy J5
Samsung Galaxy J5 (2016)
Samsung Galaxy J7
Samsung Galaxy J7 (2016)
Samsung Galaxy Mega 6.3 (i9200)
Samsung Galaxy Nexus (i9250)
Samsung Galaxy Nexus 10 (P8110)
Samsung Galaxy Note (N7000)
Samsung Galaxy Note 10.1 (N8000)
Samsung Galaxy Note 10.1 2014 4G LTE
Samsung Galaxy Note 2 (N7100)
Samsung Galaxy Note 3 (N9000)
Samsung Galaxy Note 3 LTE
Samsung Galaxy Note 5
Samsung Galaxy Note 8.0 (N5100)
Samsung Galaxy R (i9103)
Samsung Galaxy S2 (i9100)
Samsung Galaxy S2 Plus (i9105)
Samsung Galaxy S3 (i9300)
Samsung Galaxy S4 (i9500)
Samsung Galaxy S4 Active (i9295)
Samsung Galaxy S4 LTE-A
Samsung Galaxy S4 Zoom (SM-C101)
Samsung Galaxy S5
Samsung Galaxy S6
Samsung Galaxy S6 Edge
Samsung Galaxy S7
Samsung Galaxy S7 Edge
Samsung Galaxy Tab 8.9 (P7300)
Samsung Galaxy Tab 10.1 (P7500)
Samsung Galaxy Tab 2 10.1 (P5100)
Samsung Galaxy Tab 3 8.0 (T3100)
Samsung Galaxy Tab 3 10.1 (P5220)
Samsung Galaxy Tab PRO 8.4 LTE
Samsung Galaxy Tab PRO 10.1
Samsung Galaxy Tab S 8.4
Samsung Galaxy Tab S 10.5
Samsung Galaxy Win (i8552)

شارپ – Sharp

Sharp Aquos Pad SH-08E
Sharp Aquos Phone EX SH-02F
Sharp Aquos Phone Xx 302SH
Sharp Aquos Phone Xx mini 303SH
Sharp Aquos Phone ZETA SH-02E
Sharp Aquos Phone ZETA SH-06E
Sharp Aquos PhoneE ZETA SH-01F
Sharp SH-01F DRAGON QUEST

سونی – Sony

Sony Xperia A (So-04E) (Xperia ZR)
Sony Xperia acro S (LT26w)
Sony Xperia AX (So-01E)
Sony Xperia C (C2305) (S39h)
Sony Xperia C5
Sony Xperia Go (ST27i)
Sony Xperia ion (LT28i)
Sony Xperia J (ST26i)
Sony Xperia M (C1905)
Sony Xperia M5
Sony Xperia S (LT26i)
Sony Xperia Sola (MT27i)
Sony Xperia SP (C5302)
Sony Xperia Tablet Z SGP312
Sony Xperia Tablet Z SGP321 LTE
Sony Xperia TX (LT29i)
Sony Xperia U (ST25i)
Sony Xperia UL (SOL22)
Sony Xperia V (LT25i)
Sony Xperia VC (LT25c)
Sony Xperia VL (SOL21)
Sony Xperia Z (C6602) (L36h)
Sony Xperia Z Ultra (C6802) (XL39h)
Sony Xperia Z1 (Honami) (C6902) (L39h)
Sony Xperia Z1f SO-02F OTG
Sony Xperia Z2 D6503
Sony Xperia Z3
Sony Xperia Z5
Sony Xperia Z5 Compact
Sony Xperia Z5 Premium
Sony Xperia ZL (C6502) (L35h)
Sony Xperia ZR (C5502) (M36h)

TCL

TCL S950 (Idol X)
TCL Y910 (Hero N3)

VIVO

Vivo V3
Vivo V3Max
Vivo X3
Vivo X6S
Vivo X6S Plus
Vivo Xplay
Vivo Xplay5 Elite

Xiaomi

Xiaomi Hongmi
Xiaomi MI1S
Xiaomi MI2
Xiaomi MI2A
Xiaomi MI2S
Xiaomi MI3
Xiaomi Note
Xiaomi Note 2
Xiaomi Note 3

ZTE

ZTE Avid mini
ZTE Avid Plus
ZTE Blade L5 Plus
ZTE Blade S7
ZTE Blade V Plus
ZTE Blade V7
ZTE Blade V7 Lite
ZTE Blade X3
ZTE Blade X5
ZTE Blade X9
ZTE U967S

لیست گوشی‌های دارای OTG Type C

ASUS

Asus ZenFone 3
Asus ZenFone 3 Deluxe
Asus ZenFone 3 Ultra
Asus ZenPad S 8.0

Google

Google Nexus
Pixel C Android

HTC

HTC 10

HUAWEI

Huawei P9
Huawei P9 Plus

Lenovo

Lenovo ZUK Z1

LETV

Letv 1
Letv 1 Pro
Letv Le Max
Letv X600

LG

LG G5

OnePlus

OnePlus2

XIAOMI

Xiaomi MI5

ZTE

ZTE Axon 7
ZTE Axon Max
ZTE Grand X 3
ZTE Grand X Max 2

البته مسلما لیست بالا با توجه به معرفی شدن مدل‌های جدید و هم‌چنین تنوع بالا در بازار گوشی موبایل و تبلت کامل نیست و شاید اشتباهی نیز در آن وجود داشته باشد. برای بررسی این موضوع که تبلت یا گوشی شما دارای قابلیت او تی جی هست یا نه می‌توانید به مشخصات فنی یا دفترچه راهنمای دستگاه خود مراجعه کرده و یا از اپلیکیشین‌هایی که برای این کار طراحی شده‌اند نیز کمک بگیرید.

سریع‌ترین و موثرترین راه فهمیدن اینکه تبلت یا گوشی OTG دارد استفاده از اپلیکیشن USB OTG Checker است که یک نرم افزار رایگان بوده و به سرعت مشخص می‌کند که گوشی یا تبلت شما OTG دارد یا نه.

google-play-icon دانلود USB OTG Checker از گوگل پلی

توجه داشته باشید که OTG از فایل سیستم FAT15/FAT32/exFAT پشتیبانی کرده و از NTFS پشتیبانی نمی‌کند، پس برای استفاده مموری روی با استفاده از OTG باید آن را به یکی از این فرمت‌های سازگار تبدیل کنید. هم‌چنین برخی از دستگاه‌های USB نظیر هارد اکسترنال و بعضی از رم ریدرها جریان زیادی را استفاده می‌کنند و نیاز به منبع تغذیه خارجی دارند.

منبع: + و +

ممکن است شما دوست داشته باشید
53 نظرات
  1. یوهانا می گوید

    سلام وقت بخیر گوشی آ ۱۰ گرفتم ک کابل اوتی جی و فلش بهش وصل میکنم نمیشه ک اطلاعات و عکس و آهنگ رو جابه جا کنم …آیا آ۱۰ فلش اوتی جی رو پشتیبانی نمیکنه یا ؟؟؟راهنمایی کنید ممنونم

    1. وب نویس می گوید

      گوشی A10 از otg پشتیبانی میکنه، مشکلی نداره.

  2. Afshin می گوید

    سلام و عرض ادب گوشی من هیوندای 7 است و otgرو ساپرت میکنه فقط سرعت انتقال اطلاعات کمی ضعیفه آیا مشکل مربوط به کابل otg ی؟یا مشکل دیگه ای هست ممنون از سایت عالی شما

    1. وب نویس می گوید

      درود. ممکنه از کابل هم باشه باید با کابل دیگه‌ای تست کنید. شاید هم مشکل از سرعت حافظه خود گوشی باشه.

  3. محمد می گوید

    سلام.
    من گوشی ال جی ایکس پاور رو برای همسرم خریدم. از نظر سخت افزاری و اطلاعات گوشی زده که از کابل او تی جی ساپورت میکنه. حالا مشکلی که داریم اینه که وقتی کابل رو وصل میکنیم موسیقی و عکس رو به راحتی نشون میده و پخش میکنه در حالی که فیلم هارو پخش نمیکنه و میگه ساپورت نمیکنه. میخوام بدونم چه کاری باید انجام بدم تا بتونم فیلم هم از طریق کابل او تی جی ببینم؟

    1. وب نویس می گوید

      اگر در انتقال اطلاعات مشکلی ندارید احتمالا فرمت فیلم مورد نظرتون با پلیر گوشی سازگار نیست. احتمالا با تعویض پلیر مشکل تون حل بشه.

  4. Amin.dp می گوید

    سلام . من iphone 6s plus دارم . تو مطالب بالا اسمي از ايفون نياوردي بود ! ميشه براي ايفون هم از كابل otg استفاده كرد؟!

    1. وب نویس می گوید

      بله. اما باید از مموری یا رابط مخصوص و سازگار با آیفون استفاده کنید.

      1. جواد می گوید

        سلام
        آیا گوشی xiaomi redmi note 9t 5g از OTG پشتیبانی میکنه؟

  5. حمید می گوید

    سلام من galaxy j2 دارم که از otg پشتیبانی میکنه اما چند روزه که فلش رو پیدا نمیکنه .کابل هم سالمه فلش هم سالمه گوشی هم شارژ میشه .دلیلش چیه؟

  6. مصطفی می گوید

    سلام من تبلت s2 ۸ اینچی سامسونگ دارم آیا otg پشتیبانی می کند؟ اگه آره چطوری فعال کنم؟

    1. وب نویس می گوید

      سلام. بله پشتیبانی میکنه. از یک کابل OTG میتونید برای اتصال دستگاه مورد نظرتون استفاده کنید، نیاز به کار خاصی برای فعال سازی نیست.

  7. علی حسین پور می گوید

    سلام توروخدا بهم کمک کنین دیدم که جواب همرو میدین جواب منم بدین ? دیشب حدود 5 گیگ فیلمبردای کردم و عکس گرفتم بعد یه برنامه کامپیوتری میخاستم دانلود کنم با گوشیم بعد فلش اوتیجیمو زدم به گوشیم که عکساو فیلمارو بریزم همرو زدم همشون بریزه جا باز بشه چون جا نداشتم بعد وسطاش یا همون اولاش خواهرم اشتباهی فلش منو از گوشیم کند بعد متوجه نشدم اون موقه بعدا چک کردم دیدم 5 گیگ فیلم و عکس شده 3 گیگ بعععد ت همون 3 گیگم اندازه 50 تا عکسه همش میدونم که خیلی بیشتر بود حد اعقل 10 تا 15 تا فیلم بوده شده 3 تا میخاستم بفهمم چجوری برش گردونم همین ببخشید خیلی طولانی شد فقط همرو گفتم که به سوالی برنخورین چجوری برشگردونم هر چی باشه حاضرم چون اون 5 گیگه خیلی مهم بوده واسم ممنون میشم اگه هرچی زودتر جوابمو بدین

    1. وب نویس می گوید

      سلام. تنها راه شما استفاده از نرم افزارهای ریکاوری فایل هست و اصلا از مموری گوشی تا زمان ریکاوری کامل استفاده نکنید چون هر چقدر دیتا در اون جا به جا بشه احتمال برگشت فایل‌ها کم میشه. همیشه هم به خاطر داشته باشید برای کپی اطلاعات از حالت Copy-Paste استفاده کنید چون در صورت بروز مشکل در حالت Move-Paste اطلاعات از دست میره.

      1. Ali می گوید

        بازم ممنون متشکر. فقط گوشی رو ریکاوری کنم؟

        1. وب نویس می گوید

          بله.

  8. محمد خسروانی می گوید

    سلام
    میخواستم بدونم که میشه هارد اکسترنال 1 ترابایت رو به Tab3 وصل کرد

    1. وب نویس می گوید

      سلام. از لحاظ فنی امکان پذیر هست فقط ممکنه با مشکل کمبود برق برای راه اندازی هارد مواجه بشید که می‌تونید از کابل OTG دو سر Y استفاده کنید.

  9. Hossein می گوید

    سلام خسته نباشید میخواستم بدونم گوشی lg g4 stylus از otg پشتیبانی میکنه یا نه؟؟ممنون میشم جواب بدید

    1. وب نویس می گوید

      سلام. پشتیبانی از او تی جی برای گوشی شما در مشخصات فنی آن ذکر نشده. از نرم افزار معرفی شده نیز می‌توانید استفاده کنید.

  10. Amir می گوید

    سلام موبایل HONOR4C او تی جی پشتیبانی میکند؟؟؟؟

    1. وب نویس می گوید

      بله پشتیبانی می‌کنه.

  11. Morgan می گوید

    سلام آیا سونی z3 دوال از کابل otg پشتیبانی میکند؟ لطفا پیگیری کنید. ممنون

    1. وب نویس می گوید

      بله پشتیبانی میکنه.

  12. امین می گوید

    زیادم جدی نگیرید من گوشیمhtc explorer هستش برای سال 2010 اندرویدش 2.3.3بودش اون موقع هم هنوز چیزی به اسم otg نبود پارسال روتش کردم اندروید چهار زدم براش رام cm 11 otg رو ساپورت کرد فقط سه تا نکته مهمه
    1 باید فرمت هاردی که وصل میکنید یا فلش fat 32 یا exfat باشه
    2 اندروید بالای چهار
    3 سعی کنید هاردو به گوشی ها وصل نکنید چون خازن تغزیه گوشی ضعیفه و بهش فشار میاد
    مطمعن باشید جواب میده من اطلاعاتم دربارهای گوشی خیلی بالاست

  13. majid می گوید

    با سلام و خسته نباشید گوشی من گلکسی j5 با اندروید 5.1.1 وقتی گوشی رو ب کامپیوتر وصل میکنم فقط گزینه شارژ کابلی رو داره میشه بگید چجوری میتونم درستش کنم تا بتونم فایل های تصویری و موسیقی رو با کامپیوتر و گوشی مبادله کنم.ممنون

    1. وب نویس می گوید

      معمولا هنگام اتصال کابل USB گوشی به کامپیوتر منوی انتخاب نوع اتصال باید نمایش داده بشه و اگر نبود این گزینه رو میتونید در تنظیمات قسمت Storage/USB نوع اتصال روی MTP بذارید.

  14. قدرت اله می گوید

    سلام دوست گرامی
    گوشی بنده سامسونگ گلکسی E5 هست
    موقع خرید عنوان کردند که OTG دارد پس از مدتی برای تست کابل خریدم و متوجه شدم ساپورت نمیشه
    حال اینکه من نتونستم یا این مدل گوشی این توانایی را نداره
    ممنون از راهنمایتون

    1. وب نویس می گوید

      سلام. طبق مشخصات فنی رسمی گوشی شما از OTG پشتیبانی نمیکنه. برای پشتیبانی گوشی از او تی جی باید در مشخصات USB Host یا USB On-The-Go قید شده باشه.

  15. ن می گوید

    سلام ایا تبلت هوایی مدیا پاد۷یوث۲ دارم
    اگر روت کنم یا اندرویدشو ارتقا بدم otg را ساپورت میکند

    1. وب نویس می گوید

      سلام. پشتیبانی از OTG یک قابلیت سخت افزاری است. در مورد روت باید در فروم XDA جستجو کنید تا ببینید کرنل سفارشی دستگاه شما برای استفاده از این قابلیت وجود دارد یا خیر.

  16. ن می گوید

    سلام ایا تبلت هوایی مدیا پاد7یوث2دارم ایا اتی جی را ساپورت میکنه

    1. وب نویس می گوید

      طبق مشخصات فنی رسمی خیر پشتیبانی نمی‌کنه.

  17. محمدرضا فتاحي می گوید

    گوشي من گلكسي تب چهار هست otg بهش ميخوره

    1. وب نویس می گوید

      خیر متاسفانه

  18. Yasaman می گوید

    سلام.ببخشید من تبلت گالاکسی( note85100) دارم،میخاستم ببینم میشه با otg تبلت رو به هارد متصل کرد و اطلاعات رو به هارد انتقال داد؟

    1. وب نویس می گوید

      از نظر فنی امکان پذیره، فقط تنها مشکل تامین برق هارد هست که اگر آداپتور داره نباید قاعدتا مشکلی پیش بیاد. اما اگر بدون آداپتور هست ممکنه با کمبود انرژی مورد نیاز روی OTG مواجه بشید که باید از کابل OTG خاصی برای این کار استفاده کنید.

  19. masoud می گوید

    سلام گوشی من سامسونگ g7 و otg رو ساپورت میکنه میخوام بدونم میشه تو فیفا ۱۶ که رو گوشیم نصبه باهمین قابلیت از دسته های پلی استیشن استفاده کرد لطفا راهنمایی کنید

    1. وب نویس می گوید

      OTG در گوشی نقش یک رابط متصل کننده رو داره. در صورتی که از نظر نرم افزاری گوشی شما با جوی استیک مد نظرتون مشکلی نداشته (برای راه اندازی) و سازگار باشه می‌تونید استفاده کنید.

  20. سجاد می گوید

    سلام ایا به lenevo tab a7 اوتی جی می خوره اسمش هیچ جا نیس

    1. وب نویس می گوید

      برای این مدل در مشخصات فنی چیزی از پشتیبانی OTG درج نشده.

  21. mhmdm می گوید

    سلام من گالکسی پاکت پلاس دارم s5301 اوتی جی روش میخوره؟

    1. وب نویس می گوید

      نه متاسفانه

  22. حمید می گوید

    ایا با روت کردن گوشی او تی جی خور میشود
    من گوشی ال جی جی فور استایلوس دارم

    1. وب نویس می گوید

      استفاده از OTG نیاز به پشتیبانی سخت افزاری دستگاه شما داشته و روت کردن تاثیری بر فعال سازی آن ندارد.

      1. حمید می گوید

        چه جوری میشه یک گوشی رو او تی جی خور کرد

        1. وب نویس می گوید

          باید گوشی شما از نظر سخت افزاری از OTG پشتیبانی کنه.

  23. alireza می گوید

    سلام. من می خواستم تبلت z4 بخرم یک هارد اکسترنال 1 ترابایت سلیکون پاور a80 هم دارم که شارژ اون از طریق usb فراهم میشه می خواستم بدونم آیا وسیله ای هست که اون رو به تبلت وصل کنم یا نه. یا با کابل otg ممکنه وصل بشه؟؟ ممنون میشم پاسخ بدید.

  24. حجت می گوید

    سلام گلکسیA5 دارم چطور میتوانم بهotgبهotgوصل بشم؟

    1. وب نویس می گوید

      سلام
      متاسفانه در مشخصات فنی این گوشی پشتیبانی از OTG ذکر نشده

      1. t می گوید

        سلام پس چرا تو لیستتون هست!!!

        1. وب نویس می گوید

          Galaxy A5 با Galaxy A5 (2016) فرق میکنه. اگر مدل شما 2016 هست OTG پشتیبانی می‌کنه.

  25. pUune می گوید

    سلام .. گوشی من هواوی جی ۶ یو ۱۰ هستش .. به نظرتونن میشه با روت کردن از اوتی جی استفاده کنم ؟ ممنون

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.