راهنمای انتخاب هولدر موبایل ماشین

3

گوشی موبایل جزو جداناپذیر زندگی امروز همه ما شده است. مسلما استفاده از این گجت در تمامی کارهای روزمره ما فواید و آسیب‌هایی نیز دارد و برای استفاده بهتر و پرهیز از برخی آسیب‌های احتمالی شاید نیاز به لوازم جانبی خاصی باشیم. با توجه به اینکه بسیاری از ما زمان زیادی را در اتومبیل سپری کرده و از موبایل نیز استفاده زیادی داریم، هولدر موبایل ماشین (Car Holder) از وسایل کاربردی است که می‌تواند از مشکلات کار با گوشی موبایل در ماشین (نظیر مسیریابی، مکالمه و …) بکاهد. پایه نگهدارنده موبایل انواع مختلفی دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

هولدر موبایل ماشین

انواع هولدر موبایل

هولدر یا پایه نگهدارنده موبایل دارای مدل‌های مختلفی است که عمده تفاوت آن‌ها علاوه بر پشتیبانی از سایزهای مختلف گوشی موبایل، موقعیت قرارگیری در اتومبیل است که معمولا در سه نقطه شیشه و داشبورد، دریچه کولر و اسلات ورودی CD پخش ماشین می‌باشد.

شیشه و داشبورد خودرو برای نصب پایه نگهدارنده موبایل نسبت به دو نقطه دیگر متداول‌تر است (راحت‌ترین و بهترین روش). اساسا هولدرهای موبایل دارای پایه‌های مکنده‌ای هستند که به چسبیدن آن‌ها به سطوح صاف (یا عمدتا مسطح) کمک می‌کند و شیشه و داشبورد مکان مناسبی برای این کار است. البته در هنگام استفاده از این نوع باید توجه داشت که هولدر را در مکانی نصب کرد که مزاحم دید جلو راننده و حواس پرتی او نشود.

دریچه سیستم تهویه هوا (کولر) ماشین یکی دیگر از مکان‌هایی است که می‌توان از آن برای نصب هولدر موبایل خاص خود استفاده کرد. البته از مشکلات این نقطه می‌توان به جلوگیری از عبور هوا اشاره کرد که در زمستان با وجود جریان هوای گرم برای گوشی موبایل نیز ممکن است مشکل ساز شود و در صورت استفاده از دریچه کولر ماشین برای نصب پایه نگهدارنده موبایل باید ترجیحا خروجی هوا را در دریچه مورد استفاده (به ویژه در زمستان و هنگام استفاده از بخاری) بست.

اسلات ورودی CD پخش اتومبیل نیز از نقاطی است که برای اتصال پایه نگهدارنده موبایل مورد استفاده قرار می‌گیرد که البته استفاده از آن بسیار نادر است. این نوع به اطراف اسلات ورودی CD، بدون آسیب رساندن به آن یا جلوگیری از پخش سی دی، متصل می‌شود. برای خودروهایی که واقعا در نصب روی داشبورد، شیشه و دریچه کولر مشکل دارند این گزینه آخرین راه حل بوده و البته مدل‌های آن نیز بسیار کمیاب است.

بهترین هولدر موبایل

نکات خرید بهترین هولدر موبایل

1- به کیفیت ساخت هولدر موبایل توجه ویژه‌ای داشته باشید، زیرا این وسیله نگهدارنده گجت ارزشمند شماست و باید در برابر شرایطی نظیر افتادن خودرو در دست اندازها و حرکات ناگهانی مقاومت داشته باشد و همه این موارد به کیفیت ساخت مکنده و بدنه پایه برمی‌گردد. (از برندهای ناشناخته و نامرغوب به هیچ عنوان استفاده نکنید. چند بار هزینه خرید گران‌تر از یکبار هزینه بالا تمام می‌شود)

2- به سایز پشتیبانی شده هولدر موبایل و ابعاد گوشی خود توجه داشته باشید. به ویژه اگر گوشی شما دارای یک قاب محافظ نیز هست، ابعاد کلی گوشی را با میزان باز شدن دهانه هولدر بسنجید.

3- بهتر است گیره‌های نگهدارنده دو طرف پایه دارای روکش پلاستیکی نرم یا رویه ابری باشد تا از خط و خش افتادن گوشی به ویژه در استفاده طولانی مدت جلوگیری شود.

4- توجه کنید که حتما پایه نگهدارنده موبایل دارای قابلیت چرخش 360 درجه باشد تا بتوانید گوشی خود را در جهتی که نیاز دارید بچرخانید. این قابلیت زمانی که از گوشی موبایل برای مسیریابی GPS و پخش مدیا استفاده می‌کنید بسیار کاربردی است.

5- در صورتی که از هولدر موبایل برای مدت زمان طولانی استفاده نمی‌کنید آن را از شیشه یا داشبورد جدا کرده و در مکان مناسبی نگهداری کنید.

6- اگر قصد پارک خودرو در مقابل تابش مستقیم اشعه آفتاب برای مدت زمان زیادی را دارید حتما هولدر را جدا کرده و به دور از تابش مستقیم و گرمای زیاد قرار دهید تا کیفیت و دوام بدنه و پایه مکنده به خوبی حفظ شود.

خرید پایه نگهدارنده موبایل
ممکن است شما دوست داشته باشید
3 نظرات
  1. وحید می گوید

    سپاس از شما.برای منی که تازه میخواستم برم دنبال خرید هلدر بسیار کارآمد بود

  2. محمد می گوید

    سلام
    من یک گوشی نسبتا قدیمی دارم که تصمیم دارم ازش به عنوان دوربین فیلمبرداری خودرو استفاده کنم. چند وقتی یکی از همین هولدرها رو استفاده می‌کردم ولی بعد از مدتی از شیشه‌ی ماشین جدا می‌شد (خصوصا زیر آفتاب). بعد از مدتی هم که کلا پلاستیکش جر خورد و از بین رفت.
    حالا قصد دارم به جای استفاده از هولدرهای مکنده یک هولدر که چسبی باشه استفاده کنم که چسبی باشه و جنس چسبش مثل پایه‌ی آیینه‌ی روی شیشه‌ی جلو آنقدر خوب باشه که آفتاب هیچ کارش نداشته باشه؟

    1. وب نویس می گوید

      ممکنه هولدر قبلی شما کیفیت مکنده خوبی نداشته. البته توجه داشته باشید برای ماندگاری و عمر بالای هولدر بهتر است زیر آفتاب هولدر جدا بشه و از نور شدید مستقیم زمانی که خودرو مدت زیادی پارک هست و تهویه هوای داخلی انجام نمیشه دور باشه. اما راه حلی که فرمودید هم میتونید کاربردی باشه باز هم به شرط کیفیت بالای هولدر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.