چگونه کاهو را تازه نگه داریم

0

کاهو یک ماده مغذی سرشار از فیبر است. اما می‌تواند به سادگی طراوت و تازگی خود را از دست داده و بی‌مزه و خراب شود. در ادامه به روش تازه نگه داشتن کاهو یا سالاد کاهو (بدون اضافه کردن سس و چاشنی) خواهیم پرداخت.

ترد و تازه نگه داشتن کاهو

تازه نگه داشتن کاهو

1. کاهو را از بسته بندی اصلی خارج کنید. برخی از عرضه کنندگان برای حفظ رطوبت و طراوت کاهو و محافظت از آن در برابر پوسیدگی و خراب شدن، کاهو را بسته بندی می‌کنند. قبل از ذخیره کردن، نیاز است به کاهو طراوت تازه‌ای ببخشیم.

کاسه آب

2. سینک یا یک کاسه بزرگ را با آب سرد (از شیر آب) پر کنید.

برگ کاهو

3. برگ‌ها را از مغز و ساقه کاهو جدا کنید. بعد از جدا کردن برگ‌های کاهو از ساقه، آن‌ها را در حمام آب سرد برای 5 دقیقه قرار دهید. اگر کاهو شل و سست بود، باید آن را دوباره ترد و تازه کنید.

برگ کاهو

4. کاهو را برگ برگ کنید. برگ‌های کاهو را یک یکی از هم جدا کرده و برای حذف آب اضافه میان شیارهای برگ کاهو، آن‌ها را تکان دهید.

برگ کاهو

5. برگ‌های کاهو را در سالاد اسپینر قرار دهید. در این مرحله نیاز دارید تا برگ‌های کاهو را در سالاد ساز اسپینر قرار دهید، توجه کنید که دسته‌های برگ کاهو را محکم و فشرده در هم نباشد. ممکن است نیاز باشد چند دسته را چند بار در سالاد اسپینر قرار دهید.

سالاد ساز اسپینر

6. دسته سالاد اسپینر را بچرخانید. با انجام این کار آب اضافی از برگ‌های کاهو جدا شده و در محفظه پایینی دستگاه جمع خواهد شد.

برگ کاهو

7. برگ‌ها روی یک حوله آشپزخانه خشک بگذارید. برگ‌های کاهو رو در یک یا دو ردیف توده و انباشته کنید. آب داخل محفظه پایینی سالاد اسپینر را هم بریزید.

  • کار را تا زمانی که تمام برگ‌های کاهو خشک شوند تکرار کنید.
  • شما هم‌چنین می‌توانید از حوله کاغذی به جای حوله آشپزخانه استفاده کنید.

برگ کاهو تازه

8. برگ کاهو را در حوله بپیچید. برگ‌های کاهو را در یک حوله بپیچید و سپس آن‌ها را داخل یک کیسه فریزر بزرگ قرار داده و سر کیسه را محکم کنید.

بسته بندی کاهو

9. بسته بندی را در کشو مخصوص تازه نگه داشتن یخچال قرار دهید. بعد از اینکه برگ‌های کاهو را بسته بندی کردید، آن‌ها را در کشوی مخصوص یخچال که مواد را تازه نگه می‌دارد (گاها با نام کشو میوه و سبزی هم شناخته می‌شود) قرار دهید. می‌توانید به مقدار نیاز برگ کاهو برداشته و با این کار حدود یک تا دو هفته کاهو را تازه نگه دارید.

نکات

این روش برای تقریبا اکثر مدل‌های کاهو قابل استفاده است. اگر چه بسته بندی محکم کاهو کله روغنی (butter lettuce) و کاهو سردسیری (iceberg lettuce) ممکن است، زمانی که کاهو به صورت دست نخورده و با ساقه‌اش ذخیره می‌شود، بهتر باشد. برخی از فروشگاه‌ها کاهو کله روغنی (کاهوی بوستون) را با ریشه، برای حفظ طراوت و تازگی بیش از چند هفته، عرضه می‌کنند.

اگر می‌خواهید کاهو را پیش از شستشو و در بسته بندی اصلی نگهداری کنید، داخل آن را با حوله کاغذی بپوشانید. اگر ظرف و بسته بندی کاهو بزرگ است، چند حوله کاغذی را در وسط و کناره‌ها بگذارید. سپس بسته بندی را تا جایی که می‌توانید محکم کنید.

در صورتی که به سالاد ساز اسپینر دسترسی ندارید، فقط کافیست کاهو را در سینک یا تشت آب به خوبی شسته و سپس کاهوها را در یک سبد بلند به صورت عمودی برای چند ساعت قرار داده تا به خوبی آب اضافه آن‌ها خارج شود و بعد کاهوها را تکان دهید تا باقیمانده آب نیز از روی آن‌ها ریخته و بعد عمل بسته بندی را مانند آنچه در بالا ذکر شد انجام دهید.

منبع

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.