5 راه برای مراقبت از میز ناهار خوری چوبی

0

میز ناهار خوری چوبی

چوب یکی از متداول‌ترین مواد برای ساخت و استفاده در میز ناهارخوری است و بعضا هزینه زیادی نیز بابت خرید این میزها متحمل می‌شویم. بنابراین بدیهی است که همه ما می‌خواهیم میزمان خوب به نظر رسیده و برای مدت زیادی برایمان کار کند. در ادامه به مسائل اساسی در این زمینه می‌پردازیم:

1. گرد و غبار بسیار. ذرات کوچک گرد و غبار ممکن است بی‌ضرر به نظر برسند، اما افزایش و تجمع کافی می‌تواند پرداخت و جلای چوب را خش بیاندازد. حداقل هفته‌ای یکبار با پارچه نرم و بدون پرز آن را تمیز کنید (پارچه‌ی درشت بافت پنبه‌ای، پارچه کلفت کتان یا تکه‌های تی‌شرت قدیمی همه برای این کار بسیار خوب هستند). به خاطر اینکه پولیش و صیقل دهنده‌ها حاوی سیلیکون هستند که می‌تواند موجب خیس شدن چوب و آسیب دیدن آن شود از استفاده آن‌ها دوری کنید. در عوض، یک پارچه را کمی نم‌دار کرده یا از پارچه میکروفیبر استفاده کنید که ذرات گرد و غبار را به خود می‌گیرد.

2. برطرف کردن رد شیشه خیس با مایونز. اگر روی سطح میز شما رد حلقه‌ای از شیشه خیس به جا مانده است، احتمالا در سطح جلایی روی است و نه در چوب. مالش مقداری سس مایونز باید علامت آن را برطرف کند.

3. تعیین جا و مکان میز. میز ناهار خوری چوبی را روی رادیاتور یا در کنار منبع گرما قرار ندهید. نوسانات درجه حرارت می‌تواند با شکافتن و خم کردن (شکم کردن) چوب موجب آسیب رسیدن به آن بشود. هم‌چنین، هر باله‌ی اضافی میز را نزدیک خود میز نگه دارید (برخی از میزها دارای فضایی برای نگهداری ورقه اضافی زیر رویه میز هستند). این کار کج نشدن و باد نکردن آن‌ها را تضمین می‌کند. اگر آن‌ها را در زیرزمین یا اتاق زیرشیروانی نگهداری کنید، رطوبت و درجه حرارت می‌تواند موجب آسیب دیدن آن‌ها شود.

4. توجه به سطح رطوبت. برای همه وسایل چوبی، از کفپوش تا کناره‌ها، از میز ناهار خوری تا دیگر اثاثیه، سعی کنید سطح رطوبت در خانه را بین 40 تا 45 درصد نگه دارید. کمتر از این میزان می‌تواند موجب ترک و شکاف چوب و بالاتر از آن می‌تواند موجب باد کردن آن شود. برای اکثر ما، به این معناست که در زمستان از یک مرطوب کننده هوا و در تابستان از A/C یا دستگاه رطوبت گیر استفاده کنیم.

5. برق انداختن میز. چنانکه در بالا اشاره کردیم، از یک فرآورده سیلیکونی استفاده نکنید. بلکه در عوض، با یک واکس کارنوبا (carnauba) به خوبی جلا و صیقل دهید. از دو پارچه نرم و بدون پرز دوباره استفاده کنید: یکی برای اعمال واکس و دیگری برای پولیش. این کار شاید مقداری آستین دستان شما را چرب کند، اما خوشبختانه تنها دو بار در سال انجام آن نیاز است.

منبع

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.