معرفی مموری UHS و کاربرد آن

0

همان طور که می‌دانید مموری و کارت‌های حافظه UHS جدیدا وارد بازار شده و شاید خریداران اطلاعات کمی از این نوع مموری کارت‌ها در اختیار داشته باشند. به همین منظور سعی داریم در این مطلب توضیحاتی پیرامون رم UHS جهت آشنایی بیشتر به شما عزیزان ارائه کنیم تا راهنمایی باشد برای خرید بهتر و انتخاب مناسب رم موبایل، تبلت و دوربین دیجیتال شما. در چند مطلب قبل به انواع کلاس در مموری‌ها پرداختیم. حال در این مطلب به انواع مموری و معرفی رم های میکرو و اس دی UHS خواهیم پرداخت.

رم UHS 128GB

تعریف و ویژگی‌های رم UHS

قبل از شروع تعریف کلاس‌های سرعتی مختلف بهتر است به این سوال پاسخ دهیم که UHS چیست؟ UHS مخفف عبارت “Ultra High Speed” می‌باشد و اشاره به فن آوری جدیدی دارد که قادر است سرعت بیشتری را به انتقال اطلاعات در مموری‌های SDHC, SDXC و مموری‌های سری microSDHC, microSDXC ببخشد.

کلاس سرعت U1

روی بعضی از مموری کارت‌های جدید UHS شاید مارک U1 را دیده باشید، این علامت اشاره به سرعت کلاس U1 طراحی شده برای کارت UHS-I دارد. سرعت کلاس U1 حداقل سرعت 10 مگابایت در ثانیه را برای عملکرد نوشتن (ضبط) فایل‌های ویدوئی تخصیص می‌دهد. توجه داشته باشید اگرچه U1 دارای سرعتی معادل سرعت کلاس 10 می‌باشد، اما این دو به صورت متفاوتی آزمایش می‌شوند و نمی‌توان این دو نوع مموری را از نظر کارکرد و سازگاری شبیه هم دانست.
سرعت تئوری و عملکردی UHS-I با کلاس U1 حدود 104 مگابایت در ثانیه است.

کلاس سرعت U3

علامت U3 روی مموری‌های اشاره به سرعت کلاس U3 برای کارت UHS-II دارد. سرعت کلاس U3 حداقل 156 مگابایت در ثانیه است. البته مموری‌های UHS-II از نظر تئوری و عملکردی می‌توانند تا سرعتی معادل 312 مگابایت بر ثانیه نیز داشته باشند.

آیا می‌توانیم از مموری UHS-I روی وسایل سازگار با SDHC استفاده کنیم؟

جوب سوال مثبت است! تمام مموری‌های SD UHS-I می‌توانند روی تجهیزاتی که از SDHC و SDXC پشتیبانی می‌کنند استفاده شوند. البته توجه داشته باشید که مموری‌های SDXC UHS-I فقط روی تجهیزات سازگار با SDXC قابل استفاده بوده و در وسایل سازگار فقط با SD و SDHC قابل استفاده نیستند. گرچه تمام مموری‌های SD UHS-I قابل استفاده هم در وسایل SDHC و هم در وسایل SDXC هستند. همیشه به لوگوهایی که روی تجهیزات و وسایل دیجیتال نظیر اسمارت فون، تبلت، دوربین دیجیتال و … وجود دارد، جهت تشخیص مموری‌های قابل استفاده توجه کنید.

جدول زیر یک نگاه کلی به مموری‌های رده SD و وسایل سازگار با آن‌ها را دارد.

SD-UHS-I-chart

چند نکته:

– مموری SDHC UHS-I و micro SDHC UHS-I روی هر وسیله سازگار با SDHC کار می‌کند اما با سرعت پایین‌تر؛ پس برای استفاده از سرعت UHS-I یک دستگاه سازگار با UHS-I نیاز است.

– مموری SDXC UHS-I و micro SDXC UHS-I روی هر وسیله سازگار با SDXC کار می‌کند اما با سرعت پایین‌تر؛ پس برای استفاده از سرعت UHS-I داشتن یک وسیله سازگار با UHS-I ضروری است.

– در صورت سازگاری وسایل با مموری‌های UHS روی آن‌ها با مارک “UHS-I” یا “UHS-II” و یا “U1” و “U3” علامت گذاری شده است و یا در دفترچه راهنمای محصول نوع سازگاری ذکر شده است.

خرید رم micro SD

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.