داک هارد چیست؟ HDD Docking Station

0

با توجه به رشد فزاینده حجم اطلاعات فایل‌ها، استفاده از چند هارد درایو (چه اینترنال و چه اکسترنال) اجتناب ناپذیر است. هر چه جلوتر می‌رویم بر کیفیت فایل‌های رسانه‌ای، که عمده حجم اطلاعات را در هارد درایوها دارند، افزوده شده و مسلما با افزایش کیفیت مداوم آن‌ها افزایش حجم دیتا نیز ناگزیر خواهد بود. در این بین دستگاه‌هایی که دسترسی ما را به اطلاعات داخل هارد درایوها ساده‌تر و سریع‌تر سازد بسیار مفید هستند. داک هارد یکی از همین دستگاه‌هاست که دسترسی شما را به اطلاعات داخل هارد سریع و ساده مهیا می‌سازد که در ادامه به معرفی آن خواهیم پرداخت.

داک هارد

بسیاری از شما حتما با مشکل کمبود فضای هارد دیسک کامپیوتر یا لپ تاپ خود برخورد کرده‌اید. شاید بتوان گفت بیشترین چیزی که در اکثر هارد درایو کاربران فضا را گرفته است، فایل‌های رسانه‌ای نظیر فیلم، عکس و موسیقی است. در بعضی از مشاغل هم نظیر آتلیه عکاسی و استدیوهای تدوین و میکس نیاز به چند هارد دیسک همیشه وجود دارد. از آنجا که بسیاری از افرادی که دارای آرشیو رسانه‌ای هستند، فضای هارد دیسک را بیشتر برای بایگانی فایل‌ها لازم داشته و نیازی به دسترسی همیشگی ندارند، و با توجه به این که هارد دیسک‌های 3.5 اینچی اینترنال با ظرفیت بالاتر دارای قیمت پایین‌تری نسبت به مشابه اکسترنال خود هستند، انتخاب اول بسیاری از آن‌ها هارد 3.5 اینچی است. اما همیشه هنگام نیاز به اطلاعات و فایل‌ها مشکل اتصال هارد به سیستم و استفاده از آن وجود دارد. استفاده از داک هارد را می‌توان سریع‌ترین و راحت‌ترین روش برای دسترسی به اطلاعات هارد دیسک‌ها دانست.

مزایای استفاده از داک هارد

  • صرفه جویی در زمان به دلیل عدم نیاز به نصب هارد دیسک داخل کیس کامپیوتر یا بستن آن در باکس هارد
  • استفاده سریع از اطلاعات هارد فقط با جاگذاری هارد داخل اسلات داک هارد
  • تعویض سریع هارد دیسک مورد نیاز، فقط با برداشتن و گذاشن هارد
  • استفاده از انواع هارد دیسک 2.5 اینچ و 3.5 اینچ SATA و حافظه SSD در یک دستگاه (به دلیل قدیمی بودن رابط IDE، داک هارد IDE در برندهای معتبر تولید نمی‌شود)
  • قابلیت استفاده همزمان از دو یا چند هارد دیسک (با توجه به پشتیبانی داک هارد از چند اسلات)
  • کپی کامل اطلاعات هارد روی یک یا چند هارد دیگر (در صورت داشتن قابلیت داپلیکیتور هارد یا Clone که به عنوان کپی کننده هارد هم شناخته می‌شود)

HDD Docking Station

لازم به ذکر است که برای استفاده از هارد 2.5/3.5inch از باکس هارد 2.5 اینچی و باکس هارد 3.5 اینچی نیز می‌توانید استفاده کنید.

اگر دفعات و تعداد هاردهای مورد استفاده شما زیاد است و هم‌چنین سرعت تعویض نیز برای شما اهمیت دارد، داک هارد انتخاب مناسب‌تری نسبت به باکس هارد است. می‌توان گفت داک هارد یک دستیار ذخیره سازی رومیزی است و باکس حالت پرتابل و قابل حمل بیشتری دارد.

توجه داشته باشید که انتخاب یک داک هارد معتبر و مطمئن اگر چه هزینه بیشتری را شامل شود، اما ضامن امنیت و سلامت هارد دیسک شما هنگام استفاده است. مسلما هزینه بازیابی اطلاعات یک هارد آسیب دیده بسیار بیشتر از تفاوت قیمت تجهیزات ذخیره سازی غیراستاندارد یا نمونه استاندارد و باکیفیت آن است. البته اگر اطلاعات بازیابی شود! پس هزینه بیشتر برای خرید یک داک هارد استاندارد به نوعی بیمه اطلاعات و هارد دیسک شماست.

خرید داک هارد
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.