راه‌های جلوگیری از داغ شدن لپ تاپ

0

بسیاری از لپ تاپ‌ها بیش از حد داغ می‌شوند، چون جریان هوای فن زیر آن‌ها بسته شده و در نتیجه هارد درایو آن‌ها نیز به سرعت خراب خواهد شد. جلوگیری از داغ شدن لپ تاپ با روش‌های زیر می‌تواند به افزایش طول عمر لپ تاپ و باطری آن کمک کرده و کارایی لپ تاپ را در سطح بالایی نگه دارد.

جلوگیری از داغ شدن لپ تاپ

بلند کردن لپ تاپ از سطح زمین

یک کتاب کوچک یا چیزی شبیه آن (نظیرE-Golf دیپ کول) را زیر باتری لپ تاپ زمانی که روی میز است، قرار دهید. شیب کمی که ایجاد می‌شود اجازه می‌دهد هوای بیشتر زیر لپ تاپ جریان داشته باشد و به طور موثری خنک‌تر شود. البته اگر از کتاب استفاده می‌کنید مطمئن شوید که روی سوراخ‌های فن زیر لپ تاپ قرار نگرفته و آن‌ها را مسدود نکرده باشد.

خنک کردن لپ تاپ

اگر کتاب به شما کمکی نکرد، یه وسیله بلندتر دیگر را امتحان کنید. می‌توانید از شانه‌های پلاستیکی تخم مرغ 4 تایی در 4 گوشه لپ تاپ استفاده کنید. برای درست کردن شانه‌ی 4 تایی می‌توانید شانه بزرگ‌تر را برش و چسب کنید. حتما از محکم بودن شانه‌ها اطمینان حاصل کنید.

خنک کننده لپ تاپ

خرید خنک کننده‌ی لپ تاپ

شما می‌توانید برای خنک کردن لپ تاپ خود از وسایلی نظیر تشک خنک کننده لپ تاپ یا استند‌ لپ تاپ و یا پایه خنک کننده لپ تاپ که دارای فن هستند، استفاده کنید. هم‌چنین می‌توانید از یک میز لپ تاپ دارای فن استفاده کنید که علاوه بر کمک به خنک سازی لپ تاپ، استفاده شما را نیز راحت‌تر کنید.

خنک کننده

محیط استفاده لپ تاپ را خنک کنید

سعی خنک لپ تاپ خود را در مکانی که دارای تهویه خنک هواست استفاده کنید تا از داغ شدن بیش از حد آن جلوگیری شود.

استفاده از هیت سینک فلزی

یک وسیله مسطح فولادی یا استیل (نظیر سینی مس یا استیل) را به عنوان هیت سینک خارجی استفاده کنید. به این وسیله شما می‌توانید حرارتی که از لپ تاپ خرج شده را به سطح فلزی انتقال داده و سریع‌تر خنک سازید و از داغ شدن بیش از حد نوت بوک جلوگیری کنید. این روش فقط زمانی می‌تواند مفید باشد که لپ تاپ شما دارای بدنه فلزی بوده و شما گرما را زیر آن احساس کنید.

نکات

* از لپ تاپ خود روی سطوح نرم مانند فرش، موکت، مبل و بالش استفاده نکنید. این کار باعث مسدود شدن دریچه‌های هوای زیر لپ تاپ شده که منجر به کاهش تبادل هوا و داغ شدن لپ تاپ می‌شود. لپ تاپ خود را روی یک سطح چوبی صاف یا سینی قرار داده تا هوا به صورت مناسب جریان داشته باشد.

* هر چند وقت یکبار گرد و غبار روی فن لپ تاپ را به وسیله هوای فشرده پاکسازی کنید. توجه داشته باشید که این کار با دقت انجام داده تا از آسیب رسیدن به فن جلوگیری شود. (اگر از دمنده‌های هوا می‌خواهید استفاده کنید از فاصله دورتر و با دور پایین این کار را انجام دهید؛ فن‌های لپ تاپ بسیار حساس هستند)

* حتی الامکان از لپ تاپ خود در مکان‌هایی که دارای گرد و غبار و خاک هستند استفاده نکنید.

* از نرم افزارهای کنترل و مانیتور دمای لپ تاپ استفاده کنید.

* از لپ تاپ خود زیاد روی پای‌تان استفاده نکنید، این کار می‌تواند منجر به داغ شدن بیش از حد لپ تاپ شود. برای استفاده از لپ تاپ روی زمین می‌توانید از یک میز لپ تاپ نشسته استفاده کنید.

خرید میز لپ تاپ تاشو

منبع: WikiHow

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.