اضافه کردن هارد به لپ تاپ جای CD/DVD

10

اگر نوت بوک شما از CD/DVD درایو استاندارد استفاده می‌کند، می‌توانید برای اضافه کردن هارد به لپ تاپ و داشتن دو هارد روی آن، به راحتی با استفاده از محفظه درایو نوری (که به عنوان OBHD – Optical Bay Hard Drive هم شناخته می‌شود)، هارد دوم را به لپ تاپ خود اضافه کنید. در واقع شما با استفاده از یک HDD Caddy و جاگذاری آن به جای درایو نوری، هارد دوم را به لپ تاپ اضافه می‌کنید. در ادامه به مراحل انجام این کار می‌پردازیم.

راهنمای اضافه کردن هارد به لپ تاپ

سی دی رایتر لپ تاپ

مرحله اول: اول از همه نیاز به خرید HDD Caddy دارید. سپس هارد را داخل HDD Caddy خود نصب کنید. می‌توانید از هاردهای 2.5 اینچی SATA یا SSD هم استفاده کنید.

اضافه کردن هارد به لپ تاپ

مرحله دوم: هارد دیسک داخل Caddy را به وسیله چهار پیچ زیر آن محکم و ثابت کنید.

بستن HDD Caddy

مرحله سوم: کاور بالایی Caddy را به وسیله پیچ‌های آن ببندید.

بستن HDD Caddy

مرحله چهارم: لپ تاپ را برگردانید. اکثر لپ تاپ‌ها دارای یک پیچ هستند که درایو نوری را به محفظه آن محکم می‌کند. برای پیدا کردن این پیچ می‌توانید به دفترچه راهنما نیز مراجعه کرده و آن را باز کنید. بعد از باز کردن پیچ، قادر خواهید بود CD/DVD را از محفظه داخلی لپ تاپ بیرون بکشید. نکته: اگر در بیرون کشیدن سی دی درایو لپ تاپ مشکل دارید، از لبه کارت بانکی برای شل کردن آن استفاده کنید.

باز کردن سی دی درایو لپ تاپ

مرحله پنجم: اکثر CD/DVD درایوها دارای یک براکت کوچک در پشت درایو هستند. براکت را باز کنید (اغلب با دو پیچ بسته شده است). این براکت کوچک فلزی به انتهای HDD Caddy منتقل خواهد شد.

بستن هارد کدی

مرحله ششم: براکت کوچکی که در مرحله قبل باز کردید، به انتهای HDD Caddy ببندید.

بستن هارد کدی

مرحله هفتم: کدی هارد را وارد محفظه درایو نوری DVD/RW لپ تاپ کرده و انتهای آن را به وسیله‌ی پیچی که از لپ تاپ باز کردید، محکم کنید. کار تمام شد! حالا شما دو هارد روی لپ تاپ دارید و می‌توانید از فضای ذخیره سازی بیشتر خود لذت ببرید و استفاده کنید.

[icon type=”vector” icon=”fa-icon-shopping-cart” align=”right” size=”24″ icon_color=”#8224e3″ hover_animation=”border_increase” ] خرید HDD Caddy برای اضافه کردن هارد به لپ تاپ

در هنگام خرید HDD Caddy توجه داشته باشید که نوع متناسب با سایز محفظه درایو نوری لپ تاپ خود را تهیه کنید، که معمولا در دو مدل 12.7 و 9.5 میلی متری می‌باشد.

از روش بالا می‌توانید برای نصب SSD روی لپ تاپ یا یک هارد دیسک دیگر علاوه بر هارد اصلی لپ تاپ استفاده کنید. همچنین می‌توانید SSD را جای هارد اصلی و هارد اصلی را با همین روش به عنوان هارد دوم لپ تاپ نصب کنید.

منبع

ممکن است شما دوست داشته باشید
10 نظرات
  1. mhyr می گوید

    سلام بعد از اضافه کردن هارد نیاز به نصب مجدد ویندوز هست؟!

    1. وب نویس می گوید

      اگر از همون هارد قبلی قراره به عنوان هارد اصلی استفاده کنید خیر. اما اگر SSD نصب کردید، برای افزایش سرعت باید ویندوز روی SSD نصب بشه.

  2. امین می گوید

    سلام و احترام. با جایگذاری هارد جای سی دی سیستم دچار شدم. system و system idle در تسکمنیجر فوق العاده مصرف Cpu شون زیاد شده
    چیکار کنم

    1. وب نویس می گوید

      بعید میدونم بابت اضافه شدن هارد این مشکل به وجود اومده باشه. اول سیستم عامل و درایورها رو در صورت وجود آپدیت بروز رسانی کنید. بعد از Task Manager قسمتی رو که بیشترین استفاده از CPU داره رو بررسی بفرمایید.

  3. معین می گوید

    با سلام واحترام؛ بنده به جای هارد HHD لپ‌تاپم، یه‌دونه SSD گذاشتم، ولی وقتی HHD رو جای DVD ROM می‌بندم، سیستم نمی‌شناستش. تو Divice management هم بالا نمیاره. چه باید کرد؟

    1. وب نویس می گوید

      شاید مشکل از کدی هارد باشه. چون نیاز به تغییر خاصی نیست و به صورت خودکار هارد شناسایی میشه.

  4. نادری می گوید

    سلام من هنگام خرید گفتن که لپ تاپت دبل هارده ، 256ssd+500hdd الان تو my computer فقط حافظه 256 ش هست. مشکل کجاست

    1. وب نویس می گوید

      اگر در Device Management دو عدد Disk باشه یعنی سیستم شما دو هارد یا SSD داره. ممکن هست که پارتیشن بندی نشده باشه برای همین در My Computer نمایش داده نمیشه.

  5. سیما می گوید

    جالب بود ولی من گیج شدم چطوری باید نصب کرد اگه می شه با تصویر بیشتر بهتر توضیح بدین.

    1. وب نویس می گوید

      انجام این کار فکر نمی‌کنم توضیح بیشتری نیاز داشته باشه. فقط باید مقداری با تعویض قطعات در لپ تاپ آشنا باشید. اگر در این زمینه تجربه کار ندارید بهتر هست به یک مرکز تعمیرات لپ تاپ مراجعه کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.