چگونه قهوه ساز را تمیز کنیم

0

فیلتر سیستم چکه‌ای قهوه ساز نیاز به تمیز کردن ماهانه برای حذف رسوبات سخت آب، پس مانده روغن قهوه که فاسد شده و سایر ناخالصی و کثیفی‌ها. شستن ظرف تنها کافی نیست و اجزای داخلی نیز نیاز به تمیز کردن دارند. با استفاده از مراحل زیر می‌توانید قهوه ساز خود را کاملا تمیز کرده و طعم متفاوتی از قهوه را بچشید.

قهوه ساز

1. مخلوطی از 3 فنجان سرکه سفید با 6 فنجان آب تهیه کنید، به اندازه کافی برای پر شدن ظرف. به جای این محلول برای راه حل قوی‌تر (که اگر اولین باری است که قهوه ساز خود را از سه سال پیش که گرفته‌اید تمیز می‌کنید، ممکن است لازم باشد) مخلوطی از نصف سرکه و نصف آب تهیه کنید. به برخی از مخلوط‌های جایگزین نیز در زیر اشاره می‌کنیم:

  • معادل یک ظرف آب و دو قرص تمیز کننده دندان مصنوعی. به خاطر داشته باشید که قرص‌ها را در یک ظرف جداگانه آب حل کنید و نه در مخزن آب قهوه ساز. قرص‌های حل نشده می‌توانند روند آبکشی را طولانی کنند.
  • حل کردن 30 میلی لیتر اسید سیتریک در 4 فنجان آب داغ، سپس اضافه کردن 4 فنجان آب سرد به مخلوط.
  • خریدن پاک کننده قهوه ساز
  • سفید کردن مستقیم (فقط برای پارچ شیشه‌ای) برای حل کردن فوری قهوه پخته شده. هرگز سفید کننده و سرکه یا هر اسید دیگر را با هم مخلوط نکنید، زیرا منجر به تولید بخارهای سمی می‌شود.
  • از جوش شیرین و آب گرم استفاده نکنید. این مخلوط می‌تواند باعث مسدود و خراب شدن قهوه ساز شود! شما می‌توانید این موضوع را با جاری ساختن سرکه سفید در قهوه ساز با 75٪ موفقیت حل کنید.

تمیز کردن قهوه ساز

2. فیلتر را مطابق معمول در قهوه ساز بگذارید.

تمیز کردن قهوه ساز

3. مخلوط را داخل قهوه ساز جایی که معمولا آب را اضافه می‌کنید، بریزید.

قهوه ساز

4. قهوه ساز را روشن کنید و اجازه دهید مخلوط کاملا داخل آن جاری شود.

فیلتر قهوه ساز

5. فیلتر و مخلوط را دور بریزید.

قهوه ساز برقی

6. قهوه ساز را در حالی که خاموش است 15 دقیقه بگذارید تا خنک شود.

تمیز کردن قهوه ساز

8. تمام مراحل بالا را برای بار دوم تکرار کنید، اما این دفعه با آب سرد ساده. با این کار مطمئن می‌شوید که تمام محلول سرکه و آب از بین رفته است. اگر وقت‌تان کم است، ظرف قهوه و قهوه ساز را بعد از اولین آبکشی بو بکشید. اگر هیچ بویی از سرکه نبود، می‌توانید از مرحله دوم صرف نظر کنید.

قهوه ساز

9. تمیز کردن قهوه ساز تمام شد. حال یک قهوه ساز تمیز دارید و حتما طعم تازه‌ای از قهوه را حس خواهید کرد.

Diary-icon نکات

یک سنگ مرمر شیشه‌ای داخل محفظه آب گذاشته تا رسوبات معدنی را از آب سخت جذب کند. هفته‌ای یک بار هم آن را بشویید.

ظرف شما دارای نقاط سخت دسترسی است؟ از یک میله چوبی با یک حوله کاغذی برای دسترسی به آن نقاط استفاده کنید.

از برس شیشه بچه برای لکه‌های مقاوم و سخت استفاده کنید.

برای تمیز کردن ظرف تنها، کاری که بسیاری از رستوران‌ها انجام می‌دهند، انجام دهید. دو فنجان یخ، 1/4 فنجان سنگ یا قرص نمک و 1/4 فنجان آب لیمو در ظرف ریخته و به دور آن بچرخانید. اندازه گیری‌ها مهم نیست، تخمینی هم درست است. مطمئن شوید که قبل امتحان این کار، ظرف سرد باشد، چون ممکن است باعث شکستن آن بشود.

شما می‌توانید تکه‌های یخ و کمی آب (به میزان کافی طوری که بتوانید به اطراف بچرخانید) را در ظرف ریخته و به اطراف بچرخانید. برای لکه‌های سخت‌تر مقداری قرص نمک را در ظرف ریخته و برای چند دقیقه به اطراف بچرخانید و سپس آب بکشید.

برای لکه‌های سفت و سخت، ظرف را با استفاده از یک حوله کاغذی یا حوله تمیزی که برای خشک کردن ظروف استفاده می‌کنید، خوب بسایید. کاملا شستشو دهید.

هرگز از ظرف قهوه برای ریختن آب داخل مخزن استفاده نکنید. این کار موجب انتقال چربی و ناخالصی ظرف شده و در نتیجه طعم قهوه را بدمزه خواهد کرد. در عوض، از یک پارچ که فقط برای آب است استفاده کنید.

برای تمیز نگه داشتن داخل سبد، فیلتر و درب (از پاشش تفاله قهوه) به سادگی فیلتر دوم را بالای تفاله در فیلتر اول قرار دهید. فیلتر دوم را به پایین فشار دهید طوری که دهانه بالای فیلتر دوم هنگامی که درب بسته است، آشکار باشد. این کار داخل را در شرایط آغازین نگه داشته و زمان و هزینه زیادی نمی‌برد.

به جای پارچ، می‌توانید از شیلنگ آب‌پاش سینک قهوه ساز را پر کنید!

حوله میکروفیبر بهتر از حوله کاغذی تمیز می‌کنید.

ظرف قهوه نو را قبل اولین استفاده تمیز کنید.

یک مسواک را طوری گرم کنید که سر آن زاویه 90 درجه پیدا کند، بدون اینکه به موهای آن آسیب برسد. حالا می‌توانید از آن به عنوان یک برس مناسب برای تمیز کردن سبد فیلتر استفاده کنید.

Problem-warning-icon هشدار

برخی ظرف‌های قهوه از شیشه حرارت دیده (مانند برند پیرکس) ساخته شده‌اند. این نوع شیشه مقاوم‌تر از شیشه‌های معمول است، اما هنوز هم می‌تواند شکسته و موجب آسیب شود. هرگز هیچ شیشه‌ای را مستقیما از گرما به سرما نبرید.

هرگز ظرف قهوه را با مایع و صابون نشویید. زیرا موجب چسبیدن با روغن‌های رسوب شده قهوه شده و طعم بدی را به دنبال خواهد داشت. ظرف قهوه را در ماشین ظرفشویی نیز به همین علت نشویید.

منبع

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.