پاک کردن و حذف کامل اکانت فیس بوک

0

اگر شما تصمیم به پاک کردن اکانت FaceBook خود گرفته‌اید، باید بدانید که تنها نیستید! در سال‌های اخیر تعداد زیادی از کاربران تصمیم به حذف اکانت فیس بوک خود گرفته‌اند. روند حذف کامل و دائم اکانت شما ساده است، کافیست در ادامه با آموزش ما همراه باشید.

فیس بوک

1. وارد فیس بوک شوید. شما نمی‌توانید بدون وارد شدن به اکانت‌تان، آن را به طور کامل حذف کنید، که البته این امر برای امنیت اکانت کاربران بسیار مناسب است. در هر صورت قدم ابتدایی برای حذف حساب FaceBook باید وارد اکانت‌تان شوید.

  • برخی از کاربران که اطلاعات ورود خود را فراموش کرده‌اند و نمی‌توانند وارد حساب کاربری خود شوند ممکن است از پاک کردن اکانت خود ناامید شوند. برای کمک ورود به سیستم، روی گزینه “نمی‌توانم وارد شوم؟” یا “Can’t log in” کلیک کرده و طبق دستورالعملی که در صفحه داده شده برای بازیابی اکانت خود از طریق ایمیل، شماره تلفن، نام کاربری یا نام کامل واقعی تلاش کنید.

دانلود اطلاعات فیس بوک

2. اطلاعات لازم خود را ذخیره کنید. قبل از حذف اکانت فیس بوک خود، هر چیزی را که فکر می‌کنید بعدا بدان نیاز خواهید داشت ذخیره کنید، که بسته به نیاز شما شامل، اطلاعات تماس، عکس‌ها، محتویات پروفایل شخصی و … می‌تواند باشد. توجه داشته باشید که بعد از حذف اکانت دیگر دسترسی به اطلاعات‌تان نخواهید داشت، پس الان فرصت دارید تا از اطلاعات مهم خود پشتیبان تهیه کنید.

  • اگر شما فقط چیزهایی اندکی را نیاز دارید، شاید بخواهید اطلاعات خود را دستی ذخیره کنید. برای مثال، متن‌های مهم را در یک فایل Word کپی کرده و عکس‌ها را دانلود کنید.(با کلیک روی لینک دانلود در زیر عکس، هنگامی که عکس را باز می‌کنید)
  • از طرفی، اگر اطلاعات زیادی وجود که می‌خواهید ذخیره کنید یا مطمئن نیستید، ممکن است بخواهید یک کپی از تمام اطلاعات اکانت FaceBook خود داشته باشید. برای این کار باید به منوی Setting بروید. برای ورود به بخش تنظیمات می‌توانید روی فلش رو پایین که در سمت راست بالا قرار دارد کلیک کنید و وارد Setting شوید. یک لینک کوچک در صفحه باز شده وجود دارد با نام “Download a copy of your Facebook data” که با کلیک روی آن می‌توانید اطلاعات اکانت خود را دانلود کنید.

اطلاعات فیس بوک

3. در صورت تمایل تاریخچه فیس بوک خود را پاک کنید. سپس، ممکن است بخواهید برخی یا همه فعالیت‌های خود را در فیس بوک، مانند نظرات داده شده، به ویژه اگر حاوی اطلاعات شخصی است، از بین ببرید. پاک کردن اکانت بلافاصله انجام نمی‌شود. برای این امر باید یک دوره انتظار 14 روزه سپری شود. بنابراین، اگر چیزی هست که می‌خواهید فورا آن را از بین ببرید، باید آن را هم اکنون آن را به صورت دستی پاک کنید.

  • توجه داشته باشید که، به هر حال برخی فعالیت‌ها مانند پیام‌های شخصی که به دیگران فرستادید، امکان پاک شدن را ندارند.
  • بسیاری از موارد تاریخچه (history) شما به آسانی و یکباره با Activity Log پاک می‌شود. برای دسترسی به Activity Log از منوی کشویی بالا سمت راست (فلش سمت راست قفل و سه خط) می‌توانید اقدام کنید. در صفحه Activity Log تمام فعالیت‌های شما به صورت کلی و تفکیکی قابل مشاهده است که می‌توانید با کلیک روی آیکون مداد در سمت راست و انتخاب گزینه Delete فعالیت مورد نظرتان را حذف کنید.

حذف اکانت فیس بوک

4. رفتن به صفحه “Delete Account” پاک کردن اکانت. پیدا کردن این صفحه که به شما اجازه حذف اکانت فیس بوک را به طور کامل می‌دهد، آسان نیست و به صورت معمول نیز در Facebook قابل دسترسی نیست. برای رفتن به این صفحه باید از طریق صفحه راهنمای فیس بوک Facebook.com/help استفاده کنید و یا از این لینک به این صفحه بروید. بعد از رفتن به این صفحه، روی گزینه “Delete my Account” کلیک کنید تا عملیات حذف اکانت فیس بوک شما آغاز شود.

حذف اکانت فیس بوک

5. پسورد خود را وارد کرده و حروف CAPTCHA را نیز کامل کنید. یک پنجره کوچک پاپ آپ باز شده و از شما می‌خواهد که رمز عبور اکانت خود و عکس حروف CAPTCHA را نیز وارد کنید. بعد از وارد کردن این دو کافیست دکمه OK را زده تا حذف کامل اکانت شما در برنامه فیس بوک قرار بگیرد.

حذف اکانت FaceBook

6. 14 روز صبر کنید. به محض اینکه فرایند پاک کردن اکانت خود را کامل کنید، بلافاصله اکانت شما غیر فعال می‌شود. به این معنی که تایم لاین شما از سایت حذف شده و کاربران دیگر نمی‌توانند شما را جستجو کنند. اگرچه، اکانت شما تا 14 روز به طور کامل حذف نمی‌شود. در طول این مدت، اگر شما وارد اکانت خود شوید، می‌توانید اکانت خود را بازیابی کنید. بعد از گذشت 14 روز، اکانت شما به طور کامل حذف شده و به هیچ عنوان قابل برگشت نیست. پس اگر در طول این مدت منصرف شدید، سریع عمل کنید!

  • اگر مطمئن هستید که می‌خواهید حذف اکانت فیس بوک خود را به طور کامل و برای همیشه انجام دهید، لازم به انجام کار دیگری نیست. فقط کافیست 14 روز صبر کرده و وارد اکانت خود نشوید تا همه کارها به خوبی انجام شود.

حذف کامل اکانت فیس بوک

7. پیام‌های شخصی شما پاک نمی‌شود. در حالی که پاک کردن کامل اکانت تقریبا همه چیز اکانت شما را حذف می‌کند، یک چیز مشخص حتی بعد از پاک شدن اکانت شما باقی می‌ماند. مطلب مهم این است که، پاک کردن اکانت منجر به پاک شدن پیام‌های شخصی که شما برای افراد دیگر ارسال کرده‌اید، نمی‌شود. اگر چه این کاربران توانایی جستجوی شما را ندارند، اما اگر در صندوق پیام‌های دریافتی خود اسکرول کنند، هنوز پیام‌های ارسالی شما را خواهند دید. به هر حال، این پیام‌ها با نام کاربری شما (به جای نام شما) مشخص شده و عکس پروفایل هم به شکل طرح رخ پیش فرض درمی‌آید.

  • ضمنا لازم به ذکر است، هنگامی که اکانت شما پاک می‌شود، فیس بوک اطلاعات مشخصی را حتی بعد از پاک شدن اکانت نگه می‌دارد. اطلاعاتی مانند عکس‌ها، بعد از پاک شدن اکانت به زودی از سرورهای Facebook حذف می‌شوند.

منبع

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.